Connect with us

Biznes

„Hit Regionu” – Srebrny jubileusz programu

Published

on

W poznańskim Hotelu Andersia po raz 25. wręczono nagrody w konkursie Gospodarczo-Samorządowy HIT Regionów.

Konkurs narodził się w połowie lat 90. w Pile, by wkrótce przenieść się do stolicy Wielkopolski. Jego ideą jest coroczne wyłanianie i promocja szczególnie cennych dokonań rynkowych, samorządowych i ekologicznych. To zarazem rodzaj prestiżowego narzędzia promocyjnego, oferowanego szefom firm, urzędów, organizacji, czy instytucji.

Do tegorocznej edycji konkursu zarekomendowano 285 zgłoszeń z terenu województw wielkopolskiego i lubuskiego, z czego do finału kapituła zakwalifikowała 86 podmioty spełniające wymagania regulaminowe.

Z regionu pilskiego po tytuły HIT 2019 po raz pierwszy sięgnęły następujące podmioty: “Damis-Pol” Michał Stachowiak w Białośliwiu (za jakość produkowanych wyrobów drobiowych – kebab drobiowy), Zakład poligraficzny Henryk Górowski w Pile (za wysoką jakość usług poligraficznych), Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe “Makulski” Bożena Makulska w Pile (za jakość usług w zakresie oponiarskim, mechaniki samochodowej i diagnostyki – usługi w oparciu o maszyny i urządzenia firmy Hunter oraz modelowe kształcenie uczniów w zakresie zawodu), Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu (za modelowe zarządzanie bankiem jako sposób na budowanie silnej pozycji na lokalnym rynku usług finansowych), Ludowy Klub Sportowy “Unia” Wapno za działania na rzecz propagowania i rozwoju sportu i bazy sportowej oraz edukację sportową wśród dzieci i młodzieży w oparciu o 100-letnią tradycję i doświadczenie.

Advertisement

Tytuł HIT II stopnia otrzymała spółka “Gibas Service Center” w Pile (za dynamikę rozwoju przedsiębiorstwa – uruchomienie nowego salonu samochodowego marek Iveco i Man w Mołańcu koło Szczecina.

Hit Kryształowy trafił do spółki Renol w Złotowie (za działania na rzecz rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o własną strategię pozyskiwania rynków zagranicznych uwzględniającą jakość kompleksowej obsługi klienta w zakresie obróbki plastycznej metali) oraz Banku Spółdzielczego w Czarnkowie (za tworzenie wizerunku banku w oparciu o 145-letnią tradycję i doświadczenie pracowników).

Hitem Rubinowym pochwalić się mogą odtąd Hurt-Detal, Artykuły Przemysłowe Ogumienie i Wyroby Gumowe Danuta Nowak w Pile (za działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu uwzględniającą interesy lokalnej społeczności oraz wysoką jakość usług w zakresie serwisu i napraw opon oraz mechaniki samochodowej) i firma “Soforek” w Szamocinie (za walory smakowe wafli tęczowych na naturalnych barwnikach).

Hitem Złotym uhonorowano Zakład Przetwórstwa Mięsnego “Kacmar” Rafał Wardak w Stróżewie (za walory smakowe i jakościowe kiełbasy niedźwiedziej i kiełbasy szynkowej extra), natomiast Hitem Platynowym PPHU “Chrupek” F.P.T. Miedzińscy Sp.j. w Złotowie (za walory smakowe i jakościowe pierników oraz tortów: orzechowego i serowego) i “Warter” Sp.j. Oddział Tarnówka w Tarnowskim Młynie (za modelowe działania w zakresie pozyskiwania zielonej energii – wybudowanie elektrociepłowni w kogeneracji).

Advertisement

Hit Irydowy zasilił kolekcję laurów firm “Komat” Mieczysław Kozłowski w Romanowie Dolnym (za opracowanie i wdrożenie do produkcji mobilnych stanowisk gastronomicznych “smartcap” z innowacyjnym wielostopniowym systemem oczyszczania powietrza) i “Unimetal” w Złotowie (za produkcję linii diagnostycznych Uniline Quantum – wysokiej klasy urządzeń dla stacji kontroli pojazdów), a także Nadnoteckiego Banku Spółdzielczego w Białośliwiu (za atrakcyjną ofertę banku oraz jakość obsługi klienta)i Stadniny Koni w Dobrzyniewie (za profesjonalną hodowlę koni i bydła – czempionów w skali krajowej i międzynarodowej, opartą na tradycjach i konsekwentnie realizowanych programach hodowlanych).

Hity Dysprozowe miały w tym roku słodki smak – nagrodę otrzymały Piekarnia “Bochenek” Leszek Stolarski, Rafał Werte w Trzciance (za jakość oraz walory smakowe linii pieczywa żytniego, produkowanego w oparciu o tradycyjne receptury) i Zakład Cukierniczy Franciszek Tomke w Zakrzewie(za walory smakowe i jakościowe groszku ptysiowego, rożków czekoladowych, delicji owocowych).

Prestiżowe Hity Rodowe trafiły do Pralni “SONIA” Stanisław Pirch w Pile (za zbudowanie silnej pozycji marki “SONIA” w skali kraju dzięki wysokiej jakości usług pralniczych), Rolniczego Kombinatu Spółdzielczego w Bądeczu (za wysoką wydajność mleczną w skali kraju oraz jakość w zakresie produkcji mleka) i Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łobżenicy (za walory smakowe i jakościowe twarogu śmietankowego).

Hit Tytanowy dołączył do licznych nagród Piekarni “Rogalik” Wiesława i Janusz Dudek w Trzciance (za walory smakowe i jakościowe chleba “Sprint” oraz bułek z czubricą).

Advertisement

Posiadaczami jubileuszowego tytułu HIT 25-lecia stały się spółka “Jenox Akumulatory” w Chodzieży (za akumulator Super Rhino Professional) oraz Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Czarnkowie (za walory smakowe produktów z “białą kartą”: serka homogenizowanego Franuś i serka waniliowego z owocami Tosia). Wiceprezes czarnkowskiej OSM otrzymała wyróżnienie HIT Promocji Regionu za osobiste zaangażowanie w rozwój gospodarczy regionu.

Jak co roku gala Gospodarczo-Samorządowy HIT Regionów miała swoją atrakcyjną muzyczną oprawę – tym razem zapewniły ją Joanna Aleksandrowicz i w finale Ania Wyszkoni.

 

To dzięki wam drodzy przedsiębiorcy, samorządowcy i menadżerowie, budowaliśmy w Polsce demokrację po upadku komunizmu, to razem z wami tworzyliśmy wolny samorząd i to wy kreowaliście zręby gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Z ogromnym uznaniem składam gratulacje Wam drodzy laureaci i kieruję do Państwa wyrazy szczerego uznania za osiągnięte dokonania. Jestem głęboko przekonany, że otrzymane wyróżnia i nagrody staną się dla Państwa motywacją do nieustannego rozwoju, co jest fundamentem tworzenia Najwyższej Jakości, dokonującej się pod patronatem Instytutu Certyfikacji i Jakości GSHR – powiedział senator Adam Szejnfeld, gość honorowy Gali Konkursu HIT Wielkopolski i Ziemi Lubuskiej.

 

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Published

on

By

1. Velo Bank

art. sponsorowany

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy noclegów, atrakcji do zwiedzania i nieustannie odświeżamy prognozy pogody. W wirze przygotowań łatwo zapomnieć o biletach na komunikację, sprawdzeniu opłat za autostrady czy wymianie walut. Odpowiedź na te wszystkie majówkowe wyzwania ma VeloBank. W swojej aplikacji mobilnej dostarcza usługi, które wiosenny wypoczynek uczynią bezpiecznym i wygodnym.

Już dawno kalendarz nie był tak łaskawy, jak wokół tegorocznej majówki. Tylko kilka dni urlopu dzieli nas od długiego odpoczynku. Udana podróż to zawsze dużo przygotowań i szereg spraw, o których łatwo zapomnieć. Na szczęście klienci VeloBanku nie muszą się tym martwić. Wszystko czego potrzebują, aby ruszyć w drogę, znajdą w aplikacji mobilnej swojego banku.

Advertisement

Od zawsze pielęgnujemy w DNA naszej marki skupienie na nowoczesności i wygodzie klientów. Nasza aplikacja to idealny towarzysz podróży, wypełniony dodatkami, które sprawią, że nasza podróż będzie wygodniejsza. Mamy w niej funkcjonalności zwiększające bezpieczeństwo i komfort w trakcie zbliżającej się majówki. Są to wygodne płatności, ale też możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, autostrady w Polsce i za granicą, a nawet zaopatrzenia się w najpopularniejsze waluty potrzebne do dalszych podróży. Pozostaje tylko trzymać kciuki, by pogoda w pierwszych dniach maja dopisała” – podkreśla Marta Dałkiewicz, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Dla wszystkich, którzy wybrali na majówkę bliższe kierunki podróży VeloBank ma w aplikacji funkcjonalność umożliwiającą szybki zakup biletów komunikacji w polskich miastach. Można nabyć je przed zalogowaniem do aplikacji, a ich ceny będą identyczne, jak w biletomacie czy kiosku. Wygodny proces umożliwia kupno nawet po tym, kiedy wsiądziemy do autobusu czy tramwaju. Dla podróżujących samochodem nieocenionym wsparciem będzie możliwość bezgotówkowej płatności za parkingi. Nie trzeba już, będąc w podróży po Polsce, szukać parkometrów i rozmieniać gotówkę. Funkcja start/stop sprawi, że nie będziemy musieli deklarować długości naszego postoju. Kiedy przyjdzie nam przemieszczać się głównymi szlakami komunikacyjnymi, z pomocą przyjdzie system automatycznych płatności za autostrady. Tzw. videotolling, czyli sczytywanie tablic rejestracyjnych przez kamery, umożliwi przejazd przez bramki na płatnych odcinkach dróg, bez konieczności postoju przy kasie.

Aplikacja VeloBanku pomoże nam również za granicą. Każdy, kto korzysta z funkcji płatności za autostrady łatwo może kupić E-Winiety na płatne drogi za granicą. W tym wypadku wizytę na stacji czy w sklepie oraz naklejanie winiety na szybę, dzięki VeloBankowi zamienimy na szybsze i wygodniejsze przejazdy. Oczywiście w każdej chwili E-Winietę można zapisać do formatu PDF i okazać podczas kontroli drogowej. Spokojną majówkę może zapewnić ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa. Dzięki tej funkcji możemy wybrać jeden z wariantów polisy lub samemu określić własny zakres ubezpieczenia turystycznego. Obejmuje ono ryzyka związane z kosztami rezygnacji z podróży oraz ochronę w wypadku zaostrzenia się chorób przewlekłych za granicą. Podróżujący z rodzinami mogą liczyć na dodatkową zniżkę. W każdej chwili możemy również skorzystać z VeloKantoru, który pozwoli wymienić złotówki i płacić jedną z 4 popularnych walut (EUR, USD, GBP, CHF). Dzięki usłudze powiadomień otrzymasz informację, gdy kurs będzie taki, jakiego oczekujesz. Możesz również złożyć zlecenie wymiany walut, by transakcja została zrealizowana automatycznie, gdy kurs zmieni się zgodnie z oczekiwaniami.

Wygodną bankowość mobilną VeloBanku poznasz lepiej na stronie: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html.

Advertisement

Nota prawna: z usług związanych z transportem w aplikacji VeloBank skorzystasz pod warunkiem ich aktywacji oraz zapewnienia środków na rachunku. Usługę biletów i parkingów dostarcza MoBilet, a usługę autostrad i E-Winiet dostarcza Autopay. Lista miast, w których można skorzystać z usługi zakupu biletu i opłaty za parking, lista autostrad oraz dróg z dostępnymi e-winietami do zakupu dostępne na velobank.pl. Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranego wariantu ubezpieczenia. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia – w dokumencie znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. Ubezpieczycielem jest TU Europa S.A. Ofertę kantoru walutowego udostępniamy dla Ciebie, jeśli posiadasz u nas konto osobiste w złotych oraz konto walutowe w walucie, którą chcesz kupić lub sprzedać. W reklamie posługujemy się nazwami handlowymi – odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdziesz na velobank.pl/slownik.

Continue Reading

Biznes

Rośnie niepewność dzieci w sieci

Published

on

By

ING Bank Śląski

art. sponsorowany

Bank ING ponownie przeprowadził badanie* dzieci w wieku 7-17 lat – na ile bezpiecznie czują się w Internecie i na jakie cyberzagrożenia były narażone. Z badania wynika, że rośnie niepewność wśród dzieci – najmłodsi nie wykluczają, że padli ofiarą różnych cyberzagrożeń, ale nie są w stanie jednoznacznie określić, że takie incydenty miały miejsce. Ponad połowa dzieci chce dowiedzieć się więcej o tym jak bezpiecznie korzystać z Internetu.

Aż 77 proc. dzieci w wieku 13-17 lat i 44 proc. w wieku 7-12 lat korzysta z sieci samodzielnie wtedy, kiedy chcą, bez nadzoru rodziców. W starszej grupie tylko 17 proc. respondentów deklaruje, że ich rodzice wiedzą, co oni robią w sieci. Dzieci rzadziej niż rok temu zwracają się do rodziców o porady dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu. W 2023 roku ok. 80 proc. badanych deklarowało, że rozmawiało z rodzicami o bezpiecznym korzystaniu z sieci, dziś jest to ponad 70 proc. Co trzecie dziecko w obu grupach wiekowych wiedzę o tym, jak bezpiecznie korzystać z Internetu, czerpie od znajomych, a ponad połowa starszych dzieci wskazała Internet jako źródło wiedzy.

Advertisement

Już 19 proc. młodszych i 15 proc. starszych respondentów twierdzi, że być może ktoś przejął ich konto w grze lub aplikacji. Aż 20 proc. dzieci oraz 27 proc. nastolatków przyznaje, że mogło dojść do nieautoryzowanego dostępu do ich zdjęć lub wiadomości. Spadł odsetek respondentów, którzy stanowczo zaprzeczyli, że tego typu sytuacje miały miejsce. Ponadto 20 proc. respondentów w obu grupach wiekowych przyznaje, że namawiano ich do klikania w podejrzane linki.

Ważne jest, aby rodzice rozmawiali i aktywnie angażowali się w życie cyfrowe swoich dzieci, towarzysząc im w wirtualnym świecie. Rodzice mogą skorzysta

z atrakcyjnych form przekazywania wiedzy, takich jak np. gry online. Są one dziś nieodłącznym elementem dorastania i odpowiednio dobrane mogą kształtować pożądane postawy i dawać dzieciom możliwość ćwiczenia, reagowania na cyberzagrożenia w bezpiecznym dla nich środowisku gry. Warto sięgać po takie rozwiązania jak gra edukacyjna »Miasto ING« w Roblox, która uczy dzieci bezpiecznego korzystania z sieci w sposób naturalny i angażujący, a zarazem może być polem do wspólnej zabawy i rozmowy rodziców i dzieci”podkreśla Jowita Michalska, założycielka i prezeska Digital University.

ING Bank Śląski od 3 lat tworzy przestrzeń „Miasta ING” na platformie gamingowej Roblox, aby wzbudzać zainteresowanie tematyką cyberbezpieczeństwa u młodych osób w ich naturalnym środowisku oraz wspierać rodziców w edukacji w tym zakresie. Bank zaprasza dzieci do nowo powstałej Akademii Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING, aby poprzez zabawę pozyskiwali przydatną wiedzę o bezpieczeństwie w sieci. „Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce. W cyfrowym świecie gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę. Gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. Gra została również rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer.

Advertisement

* Badanie przeprowadzono wśród dzieci i młodzieży (7-17 lat) na przełomie stycznia i lutego 2024 roku przez agencję badawczą Minds & Roses na zlecenie ING. W badaniu wzięły udział dzieci w wieku 7-12 n=128, oraz dzieci 13-17 n=151.

Źródło informacji: ING Bank Śląski

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement