Connect with us

Biznes

Stanisław Pirch… Człowiek wielki także duchem i sercem

Published

on

art. sponsorowany

Gdyby Polskę podzielić na cztery części, północno-zachodnia ćwiartka między Odrą, Wartą, Wisłą i Bałtykiem to obszar działalności pilskiej Pralni “SONIA” w Pile. W tym roku firma kończy 37 lat.

Wszystko zaczęło się w 1982 roku od usług w zakresie prania wodnego i czyszczenia chemicznego. Zakład na dobre rozwinął się już w warunkach gospodarki wolnorynkowej. W nowych okolicznościach ekonomicznych Stanisław Pirch poradził sobie doskonale. Dzisiaj Pralnia “SONIA” to jedna z najnowocześniejszych i najlepiej prosperujących w swej branży firm w kraju oraz jedna z tych gospodarczych wizytówek, dzięki którym gród nad Gwdą znany jest daleko poza granicami miasta, powiatu i regionu (zasięg świadczonych usług obejmuje jedną czwartą Polski: od Szczecina przez Poznań, Zieloną Górę, Toruń, Bydgoszcz, Grudziądz do Gdańska).
W Pile Pralnia “SONIA” funkcjonuje w oparciu o dwie lokalizacje. Pierwsza – przy ulicy Mickiewicza – świadczy między innymi usługi dla mieszkańców (głównie pranie i maglowanie pościeli i czyszczenie garderoby), druga – w rejonie ulicy Lotniczej – obsługuje hotele, restauracje, jednostki wojskowe (w 2007 roku zakład jako pierwszy w Polsce otrzymał NATO-wski Kod Podmiotu Gospodarki Narodowej, dzięki któremu może świadczyć usługi dla wojsk NATO, zaś od 2014 roku, również jako pierwszy w kraju, posiada certyfikat AQAP, określający wymagania dotyczące systemu jakości dostaw i usług dla wojska) i wiele innych podmiotów gospodarczych z terenu północno-zachodniej Polski.

*

Od początku niezmienne jest zawodowe credo Stanisława Pircha: “Każdego z naszych klientów staramy się traktować wyjątkowo rzetelnie i poważnie, niezależnie od wielkości zamówienia“.
Dlatego wracająca z Pralni “SONIA” odzież zawsze musi być piękna, świeża i pachnąca! To zasługa sprawdzonej załogi (spora jej część związana jest z zakładem od wielu lat, są wśród nich zasłużeni dla branży rzemieślniczej nauczyciele-mistrzowie) oraz konsekwentnego inwestowania przez właściciela w urządzenia i maszyny światowej klasy, bo tylko takie – podkreśla Stanisław Pirch – gwarantują świadczenie usług pralniczych na najwyższym poziomie.

Advertisement

Godne podkreślenia są także wytrwałość w prowadzeniu polityki proekologicznej, ustawiczne doskonalenie systemu zarządzania jakością i systemu zarządzania środowiskowego oraz dbałość o wysoką efektywność organizacji pracy. Potwierdzają to najnowsze laury: wyróżnienie Certyfikatem Złoty Primus Nominatus – Lider jakości procesów zarządzania przez Branżowe Centrum Badań i Certyfikacji oraz uzyskany od Unii Wielkopolan certyfikat Partnerskiej Formuły Budowania Gospodarki za wspieranie inicjatyw ukazujących najlepsze wzorce pracy organicznej.
Dziś lista nagród i wyróżnień dla Stanisława Pircha i Pralni “SONIA” jest imponująca, m.in. statuetka “Laurus Aureus – Złoty Laur Hipolita” – najwyższa godność przyznawana przez poznańskie Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu (za wysoką jakość usług pralniczych dla ludności i instytucji na poziomie europejskim przy zachowaniu standardów ekologicznych – 2014), Odznaka Honorowa “Za zasługi dla rozwoju gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej” (2015), zwycięstwo w XVIII konkursie “Wielkopolska Nagroda Jakości” w kategorii małych firm usługowych i handlowych (2016). A do tego całe mnóstwo wyróżnień na niwie gospodarki Piły i powiatu – od samorządowców, sportowców, dziennikarzy…

Właściciel Pralni “SONIA” to również aktywny działacz stowarzyszeń branżowych i rzemieślniczych. Zasiada w zarządzie Cechu Rzemiosł Różnych w Pile (jego zakład widnieje tam pod “pionierskim” numerem 005) , jest członkiem Stowarzyszenia im. Eugeniusza Kwiatkowskiego z siedzibą w Poznaniu, działaczem Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej, należy do Stowarzyszenia Pralników Polskich oraz do Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

*

Stanisław Pirch, mężczyzna słusznej postury, to zarazem człowiek wielki duszą i sercem. Zatem jego obraz byłby niepełny, gdyby nie wspomnieć o jego działalności charytatywnej. Ten gorący admirator pracy pozytywistycznej – a więc skierowanej także na dobro innych – jest m.in. w gronie fundatorów poznańskich pomników Hipolita Cegielskiego i Ignacego Jana Paderewskiego, przyłączył się do akcji “SOS dla Syrii” wymiernie dokładając się do odbudowy Salezjańskiej Szkoły w zniszczonym działaniami wojennymi Aleppo, wspiera spotkania pilskich seniorów, regularnie wspomaga młodych sportowców.
Rok temu trenerzy Józef i Tomasz Jopkowie wręczyli mu samurajski miecz “Katana” w podziękowaniu za przychylność dla pilskiego judo. Bo pan Stanisław to wieloletni, sprawdzony przyjaciel Uczniowskiego Klubu Sportowego “6” Piła. Podczas niedawnego podsumowania roku sportowego 2018 w Judo Jopek Team, właściciel Pralni “SONIA” ufundował półroczne stypendium dla Adama Stodolskiego, jednego z najzdolniejszych wychowanków trenerów Jopków, m.in. piątego zawodnika Mistrzostw Świata Juniorów Młodszych w Chile w 2017 roku.

Advertisement

Kilka dni temu Pralnia “SONIA” została uhonorowana laurem “HIT Dysprozowy 2018”, kolejnym wysokim szczeblem prestiżowego konkursu Gospodarczo-Samorządowy HIT Regionów. Doceniono w ten sposób wdrażanie w firmie innowacyjnych rozwiązań w postaci uruchomienia nowoczesnej linii technologicznej do maglowania. Ponadto Stanisław Pirch otrzymał od organizatora konkursu tytuł “HIT Promocji Regionu 2018” za działania na rzecz promowania regionu dzięki osobistemu zaangażowaniu w jego rozwój gospodarczy.

Mariusz Szalbierz

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement