Connect with us

Biznes

Wyższy poziom wrażliwości społecznej w Alior Banku

Published

on

art. sponsorowany

Alior Uniwersytet, promocja zdrowia i rozwoju osobistego czy wolontariat – to tylko część działań skierowanych do pracowników Alior Banku, który stawia sobie za cel bycie cyfrowym liderem wrażliwym społecznie – mówił Marek Bednarczyk, dyrektor zarządzający pionem HR w Alior Banku. Instytucja została wyróżniona w tym roku licznymi nagrodami, w tym tytułem „Pracodawcy godnego zaufania”, „Wizjonera Zdrowia” oraz „Top Employer Polska 2023”.

Advertisement

Otwarcie Alior Uniwersytetu odbyło się przy współpracy z polskimi uczelniami wyższymi, takimi jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie czy Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Przemyślu.

Dyrektor HR Alior Banku podkreślał, że bankowy uniwersytet to merytoryczna i zachęcająca do nauki przestrzeń pozwalająca na poszerzanie wiedzy biznesowej, technicznej, ale również osobistej.

Pracownicy mają dostęp do szkoleń specjalistycznych, poszerzających umiejętności sprzedaży i obsługi klienta, rozwijających kompetencje przyszłości, umiejętności liderskie. Dużą popularnością cieszą się też programy wzmacniające dobrostan osobisty” – mówił Marek Bednarczyk.

Jego zdaniem, w obszarze strategii ESG (Environmental, Social, Governance) bank kładzie szczególny nacisk na literkę „S”, czyli odpowiedzialność społeczną.

Advertisement

Inspiruje ona Alior Bank do działania nakierowanego na zapewnienie dobrostanu psychofizycznego pracowników, wsparcie ich rozwoju zawodowego oraz osobistego. Jednym z narzędzi do realizacji tych celów było powołanie do życia Uniwersytetu Aliora” – mówił Bednarczyk.

Jak dodał, Alior Uniwersytet działa też poza strukturami banku, m.in. poprzez budowanie długofalowej współpracy z uczelniamioraz działania łączące świat biznesu ze środowiskami studenckimi.

Te działania to m.in. uruchamianie programów stypendialnych, kierunków studiów pod patronatem Alior Banku, gdzie nasi eksperci są wykładowcami i wykładowczyniami. W pakiecie są też staże i merytoryczne konferencje” – wyliczał dyrektor.

Bank, promując innowacyjne metody uczenia się, chciał dopasować je do potrzeb i oczekiwań zmieniających się pokoleń pracowników.

Advertisement

W przestrzeni o nazwie Alior Talks dostarczamy inspiracji rozwojowych w formacie krótkich filmów, nagrywanych w specjalnie wybudowanym studio TV Aliora, do którego zapraszamy ekspertów wewnętrznych oraz czołowych twórców z rynku” – tłumaczył Marek Bednarczyk.

Szef Pionu HR Alior Banku, zwrócił także uwagę na wyjątkowo ciekawą jego zdaniem edukacyjną inicjatywę banku, czyli Festiwale Rozwoju, organizowane w trzech polskich miastach: Warszawie, Krakowie i Gdańsku.

Na festiwal zapraszani są czołowi mówcy z Polski i zagranicy oraz wewnętrzni eksperci i ekspertki banku. W tym roku poruszaliśmy m.in. temat sztucznej inteligencji, szukaliśmy zależności między sportem a przywództwem oraz analizowaliśmy czym jest well-being” – mówił dyrektor.

Oferta edukacyjna Alior Uniwersytetu dostępna jest dla 6500 pracowników banku, ale wkrótce dostęp zyskają też pracownicy spółek zależnych Alior Banku.

Advertisement

Dowodem na sens naszych działań edukacyjnych, a zwłaszcza powołania Alior Uniwersytetu jest zdobyta nagroda w konkursie >>Pracodawca godny zaufania<< w kategorii Edukacja” – podkreślił dyrektor.

Nagroda za edukacyjne inicjatywy Aliora, to niejedyne wyróżnienie przyznane w ostatnim czasie bankowi. Alior Bank otrzymał również prestiżowy tytuł Top Employer Polska 2023 i 2024. Tytuł ten jest przyznawany najlepszym pracodawcom w kraju, którzy kładą nacisk na wprowadzanie wysokich standardów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Bank został także laureatem nagrody „Wizjonerzy Zdrowia Wprost” w kategorii pracodawca, otrzymał certyfikat Friendly Workplace 2023 oraz wyróżnienie HRNJ – HR Najwyższej Jakości.

To bardzo ważne dla nas wyróżnienia, które pokazują, że wsparcie, które okazujemy pracownikom, szczególnie to w zakresie zdrowia, ma głęboki sens” – ocenił Bednarczyk.

Bednarczyk dodaje, że doświadczenia ostatnich lat, związane z pandemią, a teraz wojną w Ukrainie odbiły się na zdrowiu fizycznym oraz psychicznym Polaków.

Advertisement

W Alior Banku podchodzimy do tego bardzo poważnie, dlatego oferujemy pracownikom wsparcie zdrowia fizycznego i mentalnego. Każdy pracownik banku ma wysokiej klasy pakiet prywatnej opieki medycznej, obejmujący bezpłatny dostęp do m.in. psychologa, psychiatry oraz stomatologa i rehabilitacji” – tłumaczył dyrektor.

Dodał, że poza usługami medycznymi, pracownicy mają też dostęp do platformy Mindgram (well-being), gdzie znajduje się szereg szkoleń, webinariów dotyczących zachowania równowagi psychofizycznej. Ponadto bank wprowadził tzw. „Dzień na U”, czyli dodatkowy pełnopłatny dzień na zrobienie przez pracownika nieobowiązkowych, pogłębionych badań medycznych.

Według szefa pionu HR w Alior Banku, na pracowników bardzo pozytywnie wpływają również inicjatywy charytatywne.

Każdy znajdzie coś interesującego spośród szeregu inicjatyw, począwszy od wolontariatu, przez krwiodawstwo, po charytatywne akcje sportowe. Sport ma szczególne miejsce z sercach pracowników naszego banku, czego dowodem jest organizowana od lat Olimpiada Alior Banku” – wskazał Marek Bednarczyk.

Advertisement

W tegorocznej, dwunastej edycji uczestniczyło 550 pracowników banku, rywalizując w dziewięciu dyscyplinach.

Dyrektor podkreślał, że wszystkie działania Alior Banku – jako instytucji skoncentrowanej na innowacjach cyfrowych, rozwoju pracowników i wrażliwości społecznej – są zawarte w strategii biznesowej, której filarem są zaufanie i odpowiedzialność.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Mastercard udostępnia GdzieJakiBiznes.com

Published

on

By

art. sponsorowany

Mastercard udostępnił nowe, oparte na danych narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach – zarówno tych doświadczonych, szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego biznesu.

Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce stale rośnie. Tylko w 2022 roku w naszym kraju otworzyło się ponad 310 tys. firm, a każdego dnia powstaje około 1000 nowych przedsiębiorstw. Te dane, a także raport PARP [1] pokazują, że Polacy chcą otwierać własną działalność.

Advertisement

GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.

GdzieJakiBiznes stworzony został w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.

Wybór odpowiedniej lokalizacji lub jej dopasowanie do wybranej branży jest dla wielu biznesów kluczowym czynnikiem sukcesu. Przekazując GdzieJakiBiznes w ręce przyszłych i obecnych przedsiębiorców, chcemy im pomóc w budowaniu ich biznesów od samego początku. To jedyne takie narzędzie w Polsce, wspierające małych i średnich przedsiębiorców, dostępne bezpłatnie. Stworzyliśmy je, by użyć naszych zasobów w jak najlepszy sposób – to przykład odpowiedzialnego wykorzystania analizy danych w służbie społeczeństwu i dla rozwoju przedsiębiorczości” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak działa GdzieJakiBiznes?

Advertisement

GdzieJakiBiznes to proste i przyjazne w obsłudze bezpłatne narzędzie, niewymagające rejestracji ani logowania, dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Prezentuje wyniki zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, wskazując nie tylko potencjał danego biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące dostępności komunikacji miejskiej, terenów zielonych czy liczby placówek edukacyjnych w okolicy. Orange Polska dostarcza natomiast gotowe statystyki, oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są nieocenionym źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego. W jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności.

Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.

Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.

GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

Advertisement

W kolejnych miesiącach narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie udostępnione także w Czechach i na Słowacji.

[1] Rynek pracy, edukacja, kompetencje (listopad 2023) (parp.gov.pl)

Źródło informacji: Mastercard

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Published

on

By

1. Velo Bank

art. sponsorowany

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy noclegów, atrakcji do zwiedzania i nieustannie odświeżamy prognozy pogody. W wirze przygotowań łatwo zapomnieć o biletach na komunikację, sprawdzeniu opłat za autostrady czy wymianie walut. Odpowiedź na te wszystkie majówkowe wyzwania ma VeloBank. W swojej aplikacji mobilnej dostarcza usługi, które wiosenny wypoczynek uczynią bezpiecznym i wygodnym.

Już dawno kalendarz nie był tak łaskawy, jak wokół tegorocznej majówki. Tylko kilka dni urlopu dzieli nas od długiego odpoczynku. Udana podróż to zawsze dużo przygotowań i szereg spraw, o których łatwo zapomnieć. Na szczęście klienci VeloBanku nie muszą się tym martwić. Wszystko czego potrzebują, aby ruszyć w drogę, znajdą w aplikacji mobilnej swojego banku.

Advertisement

Od zawsze pielęgnujemy w DNA naszej marki skupienie na nowoczesności i wygodzie klientów. Nasza aplikacja to idealny towarzysz podróży, wypełniony dodatkami, które sprawią, że nasza podróż będzie wygodniejsza. Mamy w niej funkcjonalności zwiększające bezpieczeństwo i komfort w trakcie zbliżającej się majówki. Są to wygodne płatności, ale też możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, autostrady w Polsce i za granicą, a nawet zaopatrzenia się w najpopularniejsze waluty potrzebne do dalszych podróży. Pozostaje tylko trzymać kciuki, by pogoda w pierwszych dniach maja dopisała” – podkreśla Marta Dałkiewicz, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Dla wszystkich, którzy wybrali na majówkę bliższe kierunki podróży VeloBank ma w aplikacji funkcjonalność umożliwiającą szybki zakup biletów komunikacji w polskich miastach. Można nabyć je przed zalogowaniem do aplikacji, a ich ceny będą identyczne, jak w biletomacie czy kiosku. Wygodny proces umożliwia kupno nawet po tym, kiedy wsiądziemy do autobusu czy tramwaju. Dla podróżujących samochodem nieocenionym wsparciem będzie możliwość bezgotówkowej płatności za parkingi. Nie trzeba już, będąc w podróży po Polsce, szukać parkometrów i rozmieniać gotówkę. Funkcja start/stop sprawi, że nie będziemy musieli deklarować długości naszego postoju. Kiedy przyjdzie nam przemieszczać się głównymi szlakami komunikacyjnymi, z pomocą przyjdzie system automatycznych płatności za autostrady. Tzw. videotolling, czyli sczytywanie tablic rejestracyjnych przez kamery, umożliwi przejazd przez bramki na płatnych odcinkach dróg, bez konieczności postoju przy kasie.

Aplikacja VeloBanku pomoże nam również za granicą. Każdy, kto korzysta z funkcji płatności za autostrady łatwo może kupić E-Winiety na płatne drogi za granicą. W tym wypadku wizytę na stacji czy w sklepie oraz naklejanie winiety na szybę, dzięki VeloBankowi zamienimy na szybsze i wygodniejsze przejazdy. Oczywiście w każdej chwili E-Winietę można zapisać do formatu PDF i okazać podczas kontroli drogowej. Spokojną majówkę może zapewnić ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa. Dzięki tej funkcji możemy wybrać jeden z wariantów polisy lub samemu określić własny zakres ubezpieczenia turystycznego. Obejmuje ono ryzyka związane z kosztami rezygnacji z podróży oraz ochronę w wypadku zaostrzenia się chorób przewlekłych za granicą. Podróżujący z rodzinami mogą liczyć na dodatkową zniżkę. W każdej chwili możemy również skorzystać z VeloKantoru, który pozwoli wymienić złotówki i płacić jedną z 4 popularnych walut (EUR, USD, GBP, CHF). Dzięki usłudze powiadomień otrzymasz informację, gdy kurs będzie taki, jakiego oczekujesz. Możesz również złożyć zlecenie wymiany walut, by transakcja została zrealizowana automatycznie, gdy kurs zmieni się zgodnie z oczekiwaniami.

Wygodną bankowość mobilną VeloBanku poznasz lepiej na stronie: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html.

Advertisement

Nota prawna: z usług związanych z transportem w aplikacji VeloBank skorzystasz pod warunkiem ich aktywacji oraz zapewnienia środków na rachunku. Usługę biletów i parkingów dostarcza MoBilet, a usługę autostrad i E-Winiet dostarcza Autopay. Lista miast, w których można skorzystać z usługi zakupu biletu i opłaty za parking, lista autostrad oraz dróg z dostępnymi e-winietami do zakupu dostępne na velobank.pl. Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranego wariantu ubezpieczenia. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia – w dokumencie znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. Ubezpieczycielem jest TU Europa S.A. Ofertę kantoru walutowego udostępniamy dla Ciebie, jeśli posiadasz u nas konto osobiste w złotych oraz konto walutowe w walucie, którą chcesz kupić lub sprzedać. W reklamie posługujemy się nazwami handlowymi – odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdziesz na velobank.pl/slownik.

Continue Reading

Advertisement
Advertisement