Connect with us

Biznes

W Polsce rusza Digital Equity Accelerator, program HP wspierający globalną integrację cyfrową

Published

on

art. sponsorowany

W 2024 roku projekt będzie priorytetyzował wyzwania związane z równością cyfrową w Polsce, Brazylii i Kanadzie*.

Kluczowe informacje:

  • System aplikacyjny do programu Digital Equity Accelerator jest już otwarty, a organizacje z Polski, Brazylii i Kanady* mogą składać wnioski do 1 marca 2024 r.

  • Digital Equity Accelerator, wspólna inicjatywa HP Inc. i Fundacji HP, pomaga organizacjom non-profit z całego świata rozwinąć potencjał i zwiększać ich skalę wpływu na kształtowanie świata cyfrowego.

  • W ciągu pierwszych dwóch lat Akcelerator pomógł 17 uczestniczącym w nim organizacjom dotrzeć do 8,1 miliona nowych osób.

Firma HP Inc. (NYSE: HPQ) i Fundacja HP zachęcają do rejestracji zgłoszeń w programie Digital Equity Accelerator 2024, który opracowano w celu zniwelowania globalnej luki cyfrowej i wspierania możliwości sprzyjających społecznej inkluzji. W ramach programu 10 wybranych organizacji non-profit dostanie dotację w wysokości 100 000 USD, technologie marki HP (o wartości ~100 000 USD) oraz sześciomiesięczne wirtualne szkolenie pokazujące, jak można skalować innowacyjne rozwiązania związane z cyfrową równością, koncentrując się na możliwościach edukacyjnych, zdrowotnych i ekonomicznych. HP będzie przyjmować zgłoszenia do 1 marca 2024 r., a organizacje w Polsce, Brazylii i Kanadzie* od dziś są zaproszone do składania wniosków.

Advertisement

W HP wierzymy w moc technologii i pozytywny, długotrwały wpływ, jaki może nieść ze sobą. Równość cyfrowa jest dla nas niezwykle ważną kwestią, w którą angażujemy się na co dzień. Widzimy konieczność zmniejszenia globalnej luki cyfrowej i tworzenia przyszłości bardziej inkluzywnej, w której każdy może mieć łączność z siecią – mówi Michele Malejki, Global Head of Social Impact, HP Inc. i dyrektor Fundacji HP. – Bardzo nas ciekawi, jakie rozwiązania zostaną wypracowane w ramach tegorocznej edycji programu Digital Equity Accelerator”.

Cyfrowa luka o wartości ponad 1 biliona dolarów ogranicza miliardom ludzi równy dostęp do edukacji, opieki zdrowotnej i możliwości ekonomicznych. Za pośrednictwem programu Digital Equity Accelerator firma HP pomaga w tworzeniu bardziej sprawiedliwego świata poprzez dostęp do sprzętu, łączności, umiejętności cyfrowych i odpowiednich treści wysokiej jakości. Akcelerator pomaga organizacjom wzmacniać potencjał i upowszechniać wpływ rozwiązań w zakresie równości cyfrowej, szczególnie wśród osób wykluczonych.

Od 2022 roku absolwenci Akceleratora skupiają się na wspieraniu postępu w zakresie równości kobiet, rozwoju technologii dla osób niepełnosprawnych i starzejących się populacji oraz zwiększaniu poziomu równości cyfrowej w niedostatecznie reprezentowanych lub mało zasobnych społecznościach – m.in. wśród kobiet, dziewcząt, osób niepełnosprawnych i starszych, grup historycznie dyskryminowanych lub marginalizowanych, nauczycieli oraz pracowników służby zdrowia. W ciągu pierwszych dwóch lat Akcelerator pomógł 17 uczestniczącym w nim organizacjom w dotarciu do 8,1 miliona nowych osób.

Kraje objęte zasięgiem programu w 2024 roku – cyfrowa równość w Polsce, Brazylii, i Kanadzie*

Advertisement

Państwa objęte zasięgiem programu w tym roku zostały wybrane przez firmę HP w taki sposób, aby zaadresować konkretne problemy związane z pogłębiającą się luką cyfrową – zgodnie z zobowiązaniem marki do promowania inkluzywnego dostępu do sieci. Każdy z wyselekcjonowanych krajów reprezentuje różnorodne wyzwania w tym zakresie.

Polska stoi w obliczu utrzymujących się podziałów, zwłaszcza na obszarach wiejskich i wśród uchodźców.[1]

Brazylia, pomimo tego, że dostęp do sieci w domu jest coraz powszechniejszy, mierzy się z wyraźną luką cyfrową, która dotyka bardziej podatne grupy społeczne, szczególnie populację rdzenną i afro-brazylijską oraz starzejące się osoby.[2]

  • Kanada*, pomimo wysokiego poziomu dostępu do internetu, ma utrzymujące się nierówności wśród społeczności rdzennych i wiejskich, i podejmuje wysiłki w celu wypełnienia tych luk w łączności.[3]

Globalna luka cyfrowa ogranicza równy dostęp do edukacji, opieki zdrowotnej i możliwości ekonomicznych

Rosnąca luka cyfrowa zmienia krajobraz edukacyjny, wpływając na doświadczenia młodych ludzi w zakresie rozwoju umiejętności, a co za tym idzie, na przyszłą siłę roboczą – jak podkreśliła Global Business Coalition for Education (2022). Wybrane obserwacje:

Advertisement
  • Nierówności cyfrowe: W 2020 r. tylko 34% uczniów szkół podstawowych, 41% uczniów szkół średnich i 68% uczniów szkół wyższych miało w domu dostęp do komputera podłączonego do internetu.
  • Braki edukacyjne: Do 2030 r. ponad połowa młodych osób nie będzie w stanie zdobyć umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia.
  • Nadciągający deficyt pracowników: Prognozy wskazują na znaczny „niedobór pracowników”. Do 2030 roku aż 85 milionów stanowisk może być nieobsadzonych.

Społeczności, które niwelują lukę cyfrową, mają zasadniczo lepszy dostęp do opieki zdrowotnej i możliwości ekonomicznych:

  • Zwiększony zasięg opieki zdrowotnej: W 2021 r. 37% dorosłych korzystało z usług telemedycznych, przy czym korzystanie z nich było skorelowane z poziomem wykształcenia, dochodami rodziny i wskaźnikiem urbanizacji, zgodnie z raportem CDC (2022).
  • Niwelowanie różnic między miastem a wsią: Na całym świecie 82% mieszkańców miast korzystało z internetu w 2022 r., co oznacza 1,8-krotną różnicę w porównaniu z obszarami wiejskimi. Według ITU (2022) wskaźnik ten stale spadał z 2,3 do 1,8 w ciągu ostatnich trzech lat, pokazując zmniejszającą się lukę.

Zaangażowanie HP w równość cyfrową i zrównoważony wpływ

Prawie połowa światowej populacji pozostaje offline. W tym kontekście zlikwidowanie luki cyfrowej poprzez sprawiedliwy dostęp do technologii, umiejętności i treści zmienia życia, a nawet całe społeczności, przyczyniając się do tworzenia bardziej sprawiedliwego świata. Od początku 2021 roku HP realizuje swoją misję przyśpieszenia równości cyfrowej dla 150 milionów ludzi do 2030 roku. Wizją HP jest stanie się najbardziej zrównoważoną i sprawiedliwą firmą technologiczną na świecie, co znajduje odzwierciedlenie w jej obszarach zainteresowania, takich jak działania na rzecz klimatu, prawa człowieka i sprawiedliwość cyfrowa.

Więcej informacji na temat programu Digital Equity Accelerator i kryteriów, które trzeba spełnić, by wziąć w nim udział można znaleźć na stronie internetowej inicjatywy.

O firmie HP

HP Inc. to globalny lider, firma tworząca rozwiązania pozwalające ludziom łączyć się i urzeczywistniać to co najważniejsze. Działając w ponad 170 krajach, HP dostarcza szeroką gamę innowacyjnych i zrównoważonych urządzeń, usług i subskrypcji w sferze komputerów osobistych, drukarek, druku 3D, pracy hybrydowej i gamingu. Więcej informacji na www.hp.pl

* z wyłączeniem prowincji Quebec

Advertisement

[] https://www.polskieradio.pl/395/7786/Artykul/2901954,polish-pm-unveils-eur-130m-plan-to-close-digital-divide

[2] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37477958/#:~:text=Theigitaldivideisthe,achievinginternetaccessforall

[3] https://datareportal.com/reports/digital-2023-canada

Źródło informacji: HP Inc. Polska

Advertisement

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Mastercard udostępnia GdzieJakiBiznes.com

Published

on

By

art. sponsorowany

Mastercard udostępnił nowe, oparte na danych narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach – zarówno tych doświadczonych, szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego biznesu.

Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce stale rośnie. Tylko w 2022 roku w naszym kraju otworzyło się ponad 310 tys. firm, a każdego dnia powstaje około 1000 nowych przedsiębiorstw. Te dane, a także raport PARP [1] pokazują, że Polacy chcą otwierać własną działalność.

Advertisement

GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.

GdzieJakiBiznes stworzony został w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.

Wybór odpowiedniej lokalizacji lub jej dopasowanie do wybranej branży jest dla wielu biznesów kluczowym czynnikiem sukcesu. Przekazując GdzieJakiBiznes w ręce przyszłych i obecnych przedsiębiorców, chcemy im pomóc w budowaniu ich biznesów od samego początku. To jedyne takie narzędzie w Polsce, wspierające małych i średnich przedsiębiorców, dostępne bezpłatnie. Stworzyliśmy je, by użyć naszych zasobów w jak najlepszy sposób – to przykład odpowiedzialnego wykorzystania analizy danych w służbie społeczeństwu i dla rozwoju przedsiębiorczości” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak działa GdzieJakiBiznes?

Advertisement

GdzieJakiBiznes to proste i przyjazne w obsłudze bezpłatne narzędzie, niewymagające rejestracji ani logowania, dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Prezentuje wyniki zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, wskazując nie tylko potencjał danego biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące dostępności komunikacji miejskiej, terenów zielonych czy liczby placówek edukacyjnych w okolicy. Orange Polska dostarcza natomiast gotowe statystyki, oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są nieocenionym źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego. W jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności.

Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.

Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.

GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

Advertisement

W kolejnych miesiącach narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie udostępnione także w Czechach i na Słowacji.

[1] Rynek pracy, edukacja, kompetencje (listopad 2023) (parp.gov.pl)

Źródło informacji: Mastercard

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Published

on

By

1. Velo Bank

art. sponsorowany

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy noclegów, atrakcji do zwiedzania i nieustannie odświeżamy prognozy pogody. W wirze przygotowań łatwo zapomnieć o biletach na komunikację, sprawdzeniu opłat za autostrady czy wymianie walut. Odpowiedź na te wszystkie majówkowe wyzwania ma VeloBank. W swojej aplikacji mobilnej dostarcza usługi, które wiosenny wypoczynek uczynią bezpiecznym i wygodnym.

Już dawno kalendarz nie był tak łaskawy, jak wokół tegorocznej majówki. Tylko kilka dni urlopu dzieli nas od długiego odpoczynku. Udana podróż to zawsze dużo przygotowań i szereg spraw, o których łatwo zapomnieć. Na szczęście klienci VeloBanku nie muszą się tym martwić. Wszystko czego potrzebują, aby ruszyć w drogę, znajdą w aplikacji mobilnej swojego banku.

Advertisement

Od zawsze pielęgnujemy w DNA naszej marki skupienie na nowoczesności i wygodzie klientów. Nasza aplikacja to idealny towarzysz podróży, wypełniony dodatkami, które sprawią, że nasza podróż będzie wygodniejsza. Mamy w niej funkcjonalności zwiększające bezpieczeństwo i komfort w trakcie zbliżającej się majówki. Są to wygodne płatności, ale też możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, autostrady w Polsce i za granicą, a nawet zaopatrzenia się w najpopularniejsze waluty potrzebne do dalszych podróży. Pozostaje tylko trzymać kciuki, by pogoda w pierwszych dniach maja dopisała” – podkreśla Marta Dałkiewicz, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Dla wszystkich, którzy wybrali na majówkę bliższe kierunki podróży VeloBank ma w aplikacji funkcjonalność umożliwiającą szybki zakup biletów komunikacji w polskich miastach. Można nabyć je przed zalogowaniem do aplikacji, a ich ceny będą identyczne, jak w biletomacie czy kiosku. Wygodny proces umożliwia kupno nawet po tym, kiedy wsiądziemy do autobusu czy tramwaju. Dla podróżujących samochodem nieocenionym wsparciem będzie możliwość bezgotówkowej płatności za parkingi. Nie trzeba już, będąc w podróży po Polsce, szukać parkometrów i rozmieniać gotówkę. Funkcja start/stop sprawi, że nie będziemy musieli deklarować długości naszego postoju. Kiedy przyjdzie nam przemieszczać się głównymi szlakami komunikacyjnymi, z pomocą przyjdzie system automatycznych płatności za autostrady. Tzw. videotolling, czyli sczytywanie tablic rejestracyjnych przez kamery, umożliwi przejazd przez bramki na płatnych odcinkach dróg, bez konieczności postoju przy kasie.

Aplikacja VeloBanku pomoże nam również za granicą. Każdy, kto korzysta z funkcji płatności za autostrady łatwo może kupić E-Winiety na płatne drogi za granicą. W tym wypadku wizytę na stacji czy w sklepie oraz naklejanie winiety na szybę, dzięki VeloBankowi zamienimy na szybsze i wygodniejsze przejazdy. Oczywiście w każdej chwili E-Winietę można zapisać do formatu PDF i okazać podczas kontroli drogowej. Spokojną majówkę może zapewnić ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa. Dzięki tej funkcji możemy wybrać jeden z wariantów polisy lub samemu określić własny zakres ubezpieczenia turystycznego. Obejmuje ono ryzyka związane z kosztami rezygnacji z podróży oraz ochronę w wypadku zaostrzenia się chorób przewlekłych za granicą. Podróżujący z rodzinami mogą liczyć na dodatkową zniżkę. W każdej chwili możemy również skorzystać z VeloKantoru, który pozwoli wymienić złotówki i płacić jedną z 4 popularnych walut (EUR, USD, GBP, CHF). Dzięki usłudze powiadomień otrzymasz informację, gdy kurs będzie taki, jakiego oczekujesz. Możesz również złożyć zlecenie wymiany walut, by transakcja została zrealizowana automatycznie, gdy kurs zmieni się zgodnie z oczekiwaniami.

Wygodną bankowość mobilną VeloBanku poznasz lepiej na stronie: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html.

Advertisement

Nota prawna: z usług związanych z transportem w aplikacji VeloBank skorzystasz pod warunkiem ich aktywacji oraz zapewnienia środków na rachunku. Usługę biletów i parkingów dostarcza MoBilet, a usługę autostrad i E-Winiet dostarcza Autopay. Lista miast, w których można skorzystać z usługi zakupu biletu i opłaty za parking, lista autostrad oraz dróg z dostępnymi e-winietami do zakupu dostępne na velobank.pl. Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranego wariantu ubezpieczenia. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia – w dokumencie znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. Ubezpieczycielem jest TU Europa S.A. Ofertę kantoru walutowego udostępniamy dla Ciebie, jeśli posiadasz u nas konto osobiste w złotych oraz konto walutowe w walucie, którą chcesz kupić lub sprzedać. W reklamie posługujemy się nazwami handlowymi – odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdziesz na velobank.pl/slownik.

Continue Reading

Advertisement
Advertisement