Connect with us

Biznes

Mastercard udostępnia GdzieJakiBiznes.com

Published

on

art. sponsorowany

Mastercard udostępnił nowe, oparte na danych narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach – zarówno tych doświadczonych, szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego biznesu.

Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce stale rośnie. Tylko w 2022 roku w naszym kraju otworzyło się ponad 310 tys. firm, a każdego dnia powstaje około 1000 nowych przedsiębiorstw. Te dane, a także raport PARP [1] pokazują, że Polacy chcą otwierać własną działalność.

Advertisement

GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.

GdzieJakiBiznes stworzony został w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.

Wybór odpowiedniej lokalizacji lub jej dopasowanie do wybranej branży jest dla wielu biznesów kluczowym czynnikiem sukcesu. Przekazując GdzieJakiBiznes w ręce przyszłych i obecnych przedsiębiorców, chcemy im pomóc w budowaniu ich biznesów od samego początku. To jedyne takie narzędzie w Polsce, wspierające małych i średnich przedsiębiorców, dostępne bezpłatnie. Stworzyliśmy je, by użyć naszych zasobów w jak najlepszy sposób – to przykład odpowiedzialnego wykorzystania analizy danych w służbie społeczeństwu i dla rozwoju przedsiębiorczości” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak działa GdzieJakiBiznes?

Advertisement

GdzieJakiBiznes to proste i przyjazne w obsłudze bezpłatne narzędzie, niewymagające rejestracji ani logowania, dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Prezentuje wyniki zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, wskazując nie tylko potencjał danego biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące dostępności komunikacji miejskiej, terenów zielonych czy liczby placówek edukacyjnych w okolicy. Orange Polska dostarcza natomiast gotowe statystyki, oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są nieocenionym źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego. W jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności.

Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.

Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.

GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

Advertisement

W kolejnych miesiącach narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie udostępnione także w Czechach i na Słowacji.

[1] Rynek pracy, edukacja, kompetencje (listopad 2023) (parp.gov.pl)

Źródło informacji: Mastercard

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Największa w Europie platforma edukacyjna o esporcie i gamingu – startuje drugi sezon Predator Games. Fantastyczna inicjatywa dla szkół

Published

on

By

fot. Predator Games

Startuje drugi sezon Predator Games – największych w Europie międzyszkolnych mistrzostw esportowych z pulą nagród wynoszącą 1 mln złotych.

Drugi sezon Predator Games właśnie wystartował i zapowiada się jeszcze bardziej imponująco niż dotychczasowe odsłony. Po ogromnym sukcesie pierwszej edycji, organizatorzy postanowili rozszerzyć projekt, aby umożliwić udział jak największej liczbie szkół i uczniów. Nowością w tym sezonie jest podział na szkoły podstawowe i średnie, co pozwala na lepsze dopasowanie gier do umiejętności i wieku uczestników, zwiększając tym samym szanse w każdej grupie wiekowej.

Predator Games to innowacyjny projekt, który łączy edukację z esportową rywalizacją. Jego celem jest stworzenie platformy, na której szkoły mogą rywalizować w grach komputerowych, jednocześnie rozwijając umiejętności uczniów i wspierając ich pasje związane z esportem. Program pomaga także dorosłym – nauczycielom i rodzicom – lepiej zrozumieć świat gier, świadomie kontrolować aktywność młodzieży oraz rozpoznawać talenty esportowe. Gry komputerowe, rozwijając takie kompetencje jak praca zespołowa, strategiczne myślenie czy szybkie podejmowanie decyzji, odpowiadają na potrzeby współczesnej młodzieży, kształtując umiejętności nieocenione w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Advertisement

W drugim sezonie Predator Games dostępnych będzie ponad 4000 miejsc dla szkół, a przewidywana liczba uczniów-graczy wzrośnie do 57 tysięcy. Uczestnicy będą rywalizować w popularnych grach, takich jak „Counter Strike”, „League of Legends”, „Rocket League”, „Szachy” oraz „Fortnite”, co zapewni różnorodność i emocjonującą rywalizację. Pula nagród wynosząca milion złotych dodatkowo podnosi rangę i atrakcyjność projektu. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Legendy rodzą się w szkole”.

Chcemy podkreślić, że to właśnie szkoła jest miejscem, gdzie młode talenty mogą się rozwijać i odnajdywać swoje pasje. Dzięki Predator Games, uczniowie mają szansę nie tylko na rozwijanie swoich umiejętności w bezpiecznym i wspierającym środowisku, ale również na poznanie branży gamingowej. Esport to nie tylko gra, ale także sztab specjalistów różnych dziedzin, którzy stoją za sukcesami graczy. Projekt ten umożliwia uczniom zrozumienie, jak wiele różnych zawodów i umiejętności jest potrzebnych w świecie esportu” – mówi Jeremi Rybak, Head of Marketing, Acer Polska.

Projekt objęty jest patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej. Partnerem głównym już po raz drugi jest Media Expert, który od ponad dwóch dekad zmienia krajobraz technologiczny w Polsce i chętnie wspiera inicjatywy łączące edukację z rozrywką.

Staramy się być blisko wydarzeń, które wpisują się w nasze podejście do cyfrowej rewolucji. Uważamy, że technologia powinna służyć najmłodszym do rozwijania pasji, głodu wiedzy i chęci lepszego rozumienia świata, sprzyjać odnajdywaniu ukrytych talentów i uwalniać potencjał płynący z umiejętności komunikowania się. Cele te można z powodzeniem realizować poprzez mądre wykorzystanie cyfrowej rozrywki, szczególnie takiej, która dodatkowo kształtuje postawy szacunku do przeciwnika i rywalizacji w duchu fairplay” – podkreśla Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Advertisement

Partnerami drugiego sezonu Predator Games są także Spidor, Microsoft, Intel, Reporter oraz Grześki. Patronat medialny objęły: radio Eska, Onet, Przegląd Sportowy, serwisy esportowe Respawn oraz CD-Action, który posiada 28-letnią tradycję wydawniczą.

Wzorem poprzednich edycji, edukacja pozostaje kluczowym elementem Predator Games. Sezon ten wprowadzi szereg materiałów edukacyjnych w formie tekstowej i wideo, które będą dostępne dla uczestników oraz dorosłych. Materiały te mają na celu dalsze kształcenie, rozwijanie umiejętności oraz poszerzanie wiedzy na temat gier i esportu.

Drugi sezon Predator Games to doskonała okazja do sportowej rywalizacji, rozwijania talentów oraz zdobywania cennych doświadczeń w świecie esportu. Jako nowoczesny projekt, który odpowiada na potrzeby współczesnej młodzieży, Predator Games staje się kluczową platformą dla rozwoju umiejętności i pasji młodych graczy.

Technologie przyszłości muszą stać się integralną częścią procesu kształcenia polskiej młodzieży. Dlatego od dwóch lat tworzymy projekt Predator Games, który łączy edukację z esportową rywalizacją. Jesteśmy podekscytowani możliwością kontynuowania tego innowacyjnego projektu i zapraszamy wszystkie szkoły do wzięcia udziału w tej wyjątkowej inicjatywie. Projektując drugi sezon, zależało nam na poszerzeniu dostępności, aby jeszcze więcej uczniów mogło skorzystać z tego, co mamy do zaoferowania we współpracy z naszymi partnerami. Jesteśmy przekonani, że druga edycja Predator Games wniesie wiele pozytywnych emocji i zdrowej rywalizacji międzyszkolnej” – mówi Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.

Advertisement

Jak wziąć udział w projekcie?

Aby zapisać szkołę do udziału w drugim sezonie Predator Games, wejdź na stronę www.predatorgames.pl i zarejestruj się. Obowiązek ten spoczywa na kadrze naukowej, która następnie kompletować będzie szkolną reprezentację. Zapisy trwają od 10 września do 7 października. Zarejestrowane szkoły wezmą udział w rozgrywkach online, a najlepsze drużyny w poszczególnych grach będą miały okazję zmierzyć się na finałach LAN-owych, które planowane są na styczeń 2025 roku.

Źródło informacji: Predator Games

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Gigantyczne wiatraki stanęły na farmie wiatrowej w Gminie Wysoka

Published

on

By

fot. Krzysztof Dęga

W gminie Wysoka w północnej Wielkopolsce uruchomiono nową Farmę Wiatrową o mocy 62,5 MW, która zasili energią nawet 90 tys. gospodarstw domowych.

Farma składa się z 11 lądowych turbin wiatrowych, każda o mocy od 5,5 do 5,7 MW – największych tego typu w Polsce. Oficjalne otwarcie odbyło się 10 września 2024 roku.

Inwestycja, zrealizowana przez OX2, pozwoli na roczną produkcję około 180 GWh energii, co przyczyni się do uniknięcia emisji około 63 tys. ton CO2 rocznie. To kolejny krok w kierunku dekarbonizacji polskiej gospodarki i ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

Paul Stormoen, CEO OX2, podkreślił, że celem firmy jest dynamiczny rozwój projektów w sektorze odnawialnych źródeł energii w Polsce:

Advertisement

“Każda nowa farma wiatrowa, fotowoltaiczna czy magazyn energii przybliża nas do dekarbonizacji. W najbliższych latach planujemy kontynuować rozwój naszego portfela projektów w Polsce.”

 

Farma Wiatrowa w Wysokiej składa się z turbin Nordex N149, które osiągają niemal 200 metrów wysokości – z 125-metrowymi wieżami i łopatami o długości 72,4 metra.
Katarzyna Suchcicka, Prezes OX2 Polska, podkreśla:

“Każdy projekt rozwijamy indywidualnie, aby najlepiej dostosować go do lokalnych warunków i zapewnić maksymalną efektywność. W Polsce OX2 rozwija projekty o łącznej mocy 3,1 GW, obejmujące elektrownie wiatrowe, fotowoltaiczne i magazyny energii.”

 

W otwarciu Farmy Wiatrowej Wysoka uczestniczyli m.in. Miłosz Motyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, Andreas von Beckerath, Ambasador Szwecji w Polsce, lokalne władze oraz przedstawiciele OX2, w tym Paul Stormoen i Katarzyna Suchcicka.

Advertisement

Obserwuj nas w GOOGLE NEWS

Continue Reading