Connect with us

Biznes

Wspaniała historia i ambitne plany: Polfa Tarchomin świętuje swoje 200-lecie

Published

on

Przedstawiciele świata nauki, biznesu i polityki wzięli udział w uroczystej gali z okazji 200-lecia Polfy Tarchomin S.A., zorganizowanej w Auli Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej. W kolejnych przemówieniach nawiązywano zarówno do historii i tradycji legendarnej marki, jak i jej ambitnych planów rozwojowych. Pracownikom Polfy przyznane zostały również odznaczenia państwowe nadane przez Prezydenta RP.

Historia polskiej farmaceutyki nierozerwalnie związana jest ze stołeczną Polfą Tarchomin. Spółka, świętująca właśnie 200-setne urodziny, wprowadziła na nasz rynek penicylinę (1948 r.), uruchomiła produkcję insuliny (1953 r.), a ostatnio istotnie przyczyniła się do zwalczania skutków pandemii.

Advertisement

Rozpiera nas duma z bycia częścią najstarszego w Polsce i jednego z najstarszych w Europie zakładu farmaceutycznego, ale to także olbrzymie zobowiązanie. Tak jak pokolenia naszych poprzedników czujemy odpowiedzialność za dbanie o zdrowie wszystkich Polaków i stałe zapewnianie naszemu krajowi bezpieczeństwa lekowego” – powiedział Jarosław Król, prezes zarządu Polfy Tarchomin podczas przemówienia inaugurującego uroczystą galę 200-lecia tarchomińskich zakładów.

Kilkuset gości zgromadzonych w gmachu warszawskiej Politechniki miało okazję obejrzeć jubileuszowy spot promocyjny, prowadzący ich pokrótce przez dwuwiekową historię Polfy. Rozpoczyna się on w 1823 roku na podwarszawskim wówczas Tarchominie, zaledwie kilka lat po opuszczeniu ziem polskich przez armie napoleońskie. Autorzy oddali hołd zarówno pracownikom rozstrzelanym za dostarczanie leków żołnierzom i cywilom podczas Powstania Warszawskiego, jak i o tym, którzy odbudowali Polfę po wojnie, uruchamiając produkcję leków niezbędnych do przeżycia milionom Polaków.

Historyczni założyciele przedsiębiorstwa, Jan Chryzostom Kijewski i Ludwig Hirschmann, oraz późniejsi właściciele, w tym Ludwik Spiess, którzy położyli niewątpliwe zasługi dla Zakładów, zapewne nie spodziewali się, że po dwóch wiekach ich dzieło będzie wciąż podziwiane, a oni sami wspominani jako twórcy jednej z najważniejszej krajowych wytwórni lekarstw. Już w 1826 roku działalność przeniesiono z Solca do nowej siedziby w podwarszawskim wtedy Tarchominie, gdzie do dziś firma wytwarza i doskonali medykamenty. Starania osób zarządzających i pracowników o utrzymanie ciągłości i najwyższej jakości produkcji na przestrzeni minionych 200 lat czynią z przedsiębiorstwa nie tylko ważny filar polskiej farmaceutyki, lecz także jedną z najstarszych wytwórni lekarstw w Europie” – napisał w liście do uczestników wydarzenia Andrzej Duda, Prezydent RP.

Obchody 200-lecia istnienia Polfy Tarchomin zostały objęte prezydenckim patronatem honorowym, a kilkudziesięciu najbardziej zasłużonych członków załogi spółki, pracujących w niej zazwyczaj od kilku dekad, otrzymało z rąk Grażyny Ignaczak-Bandych, szefowej kancelarii Prezydenta RP, wysokie odznaczenia państwowe.

Advertisement

Naszą wielką siłą jest zespół – obecnie ponad 900 zaangażowanych, wykwalifikowanych pracowników, dla których codzienna praca przy produkcji czy opracowywaniu leków ratujących zdrowie i życie milionów Polaków jest prawdziwą misją. Udowodnili to oni tak podczas pandemii, jak i zimowego sezonu grypowego, gdy nasze linie produkcyjne pracowały na trzy zmiany przez 24 godziny na dobę, aby w aptekach i szpitalach, nie tylko w Polsce, nie zabrakło asortymentu” – podkreślał Jarosław Król.

Podczas gali wyświetlono również specjalne nagranie przygotowane przez premiera Mateusza Morawieckiego. Przypomniał on swoją decyzję z 2019 roku o dokapitalizowaniu spółki kwotą 200 mln złotych, dzięki której przetrwała ona najcięższy czas i dziś może rozwijać nowe, strategiczne projekty inwestycyjne.

Wszyscy jesteśmy dumni z dotychczasowych dokonań Polfy oraz jej ambitnych planów na przyszłość. Ostatnie lata pokazały, że posiadanie własnego przemysłu farmaceutycznego to fundament bezpieczeństwa lekowego każdego kraju, a tarchomińskie zakłady stanowią filar tej branży w Polsce” – mówił premier.

Rzeczywiście, poza nawiązywaniem do historii i tradycji, wiele miejsca poświęcono konsekwentnie realizowanej przez spółkę autorskiej strategii rozwoju. W zeszłym roku na warszawskim Tarchominie uruchomiona została nowoczesna ampułkarnia o mocy produkcyjnej ok. 40 milionów ampułek rocznie.

Advertisement

Kolejnym, milowym krokiem w rozwoju firmy jest stworzenie Centrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych, które będzie największym zakładem produkującym leki onkologiczne w naszej części Europy. Na 12 tys. m2 powierzchni użytkowej powstają laboratoria oraz szerokie zaplecze badawcze dla produkcji leków, które dotychczas nie były wytwarzane w Polsce. Sercem kompleksu będą dwie linie produkcyjne, opracowane, skonstruowane i przetestowane przez międzynarodowy zespół z IMA, światowego lidera w projektowaniu i produkcji automatycznych maszyn do przetwarzania i pakowania m.in. farmaceutyków.

Dzięki tej inwestycji powstaną wreszcie innowacyjne, polskie leki o najwyższym stopniu komplikacji i złożoności. Uruchomienie Centrum, największego tego typu ośrodka w tej części Europy, stanowić będzie przełom w walce z nowotworami, będącymi epidemią XXI wieku. Z całych sił kibicujemy temu przedsięwzięciu, gdyż sukcesy Polfy to sukcesy całej naszej Ojczyzny” – tłumaczył Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Dzięki własnemu, rozbudowanemu zapleczu technologicznemu, Polfa Tarchomin jest również coraz silniej obecna również poza granicami naszego kraju (obecnie na 42 rynkach na całym świecie), stając się wizytówką innowacyjnego, polskiego przemysłu.

Mariaż świata nauki, polityki i biznesu nigdzie nie jest potrzebny tak jak w przemyśle farmaceutycznym. Nasz rozwój oparty jest o doskonałe, ścisłe relacje z wieloma instytutami badawczymi, ośrodkami akademickimi, środowiskami lekarzy oraz farmaceutów, jak również przedstawicielami władz państwowych i samorządowych. Wszyscy jesteśmy autorami sukcesu tej marki” – zaznaczył prezes zarządu Polfy Tarchomin.

Advertisement

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Zeroemisyjne, elektryczne autobusy Yutong E9 wyjadą na ulice Wałcza

Published

on

By

Zakończono dostawę 8 zeroemisyjnych elektrycznych autobusów Yutong E9. Podpisana w zeszłym roku umowa pomiędzy miastem Wałcz a Busnex Poland właśnie została zrealizowana. Wałcz stawia na rozwój elektromobilności w transporcie publicznym a realizacja tego zamierzenia została właśnie rozpoczęta.

Bardzo się cieszymy, że elektrobusy Yutong pojawią się także w województwie zachodniopomorskim. Do Wałcza dostarczyliśmy 9-metrowe pojazdy, sprawdzone już przez polskie samorządy. Osiem zeroemisyjnych autobusów elektrycznych to solidne wsparcie dla komunikacji miejskiej i krok w kierunku zielonego transportu. Już wkrótce nowoczesny, zeroemisyjny tabor obsłuży lokalną komunikację miejską – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Wybrany przez Wałcz Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ten elektryczny autobus ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek do elektrobusów.

Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego oraz infrastruktury do ładowania został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej programu „Zielony Transport Publiczny”. Umowa została zawarta w 2022 r., a w 2023 r. miasto wybrało w przetargu Busnex Poland jako dostawcę elektrobusów.

Advertisement

Continue Reading

Biznes

Jak skutecznie zbudować widoczność firmy w Internecie za pomocą firmowej wizytówki Google

Published

on

By

art. sponsorowany

Dzisiaj każdy przedsiębiorca, który chce odnosić sukcesy, szczególnie na lokalnym rynku, powinien zadbać o obecność i widoczność swojej firmy w Internecie. Atrakcyjna i kompletna wizytówka Google to bardzo skuteczne narzędzie budujące rozpoznawalność, zwiększające zaufanie do biznesu i przede wszystkim ułatwiające użytkownikom znalezienie informacji o firmie. Przynosi to znaczące korzyści: firma dociera do nowych klientów, zyskuje profesjonalny wizerunek w sieci, a także aktywnie promuje się na rynku lokalnym. Marketing online to wiele różnych działań, które dają wiele możliwości podkreślenia swojej obecności potencjalnym klientom.

Mali i średni przedsiębiorcy, którym zależy na wypromowaniu swojej oferty na lokalnym rynku, wyprzedzeniu konkurencji, zdobyciu rozpoznawalności i odniesieniu sukcesu, powinni założyć wizytówkę w Google Moja Firma (ang. Google My Business, skrót GMB), by zwiększyć obecność na mapie lokalnego biznesu. To skuteczne narzędzie do promocji firmy pozwala na dotarcie do nowych klientów w danym regionie oraz pozwala podnieść potencjał rozwojowy biznesu. Umożliwia również zwiększenie widoczności firmy przy zapytaniach lokalnych, takich jak „fryzjer Kielce” czy „restauracja Mokotów”. Warto pamiętać, jak najchętniej ludzie szukają informacji. W 2023 r. 85,3% osób w wieku 16-74 lata regularnie korzystało z Internetu. W wyniku pośpiechu i wygody poszukujemy informacji o firmach, produktach i usługach niemal wyłącznie na naszych smartfonach. 96% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie jest dokonywanych za pomocą wyszukiwarki Google.

Advertisement

Przedsiębiorcy, którzy chcą promować się na rynku lokalnym, powinni zadbać o wizytówkę Google. Posiadanie Profilu Firmy w Google pozwala m.in. na lepsze pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwania, co zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Narzędzie to umożliwia zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwaniach lokalnych, które stanowią aż 46% zapytań w Google. Aktualna, zweryfikowana i atrakcyjna wizytówka oznacza nawet 30% więcej telefonów od klientów i wzrost o 1/3 odwiedzin na stronie internetowej. Firmy mające zweryfikowaną wizytówkę są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania i chętniej podejmują interakcje z takimi podmiotami. Każdego dnia przekłada się to na dodatkowe telefony, zapytania i zamówienia od klientów.

Dziś niemal każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak dobrze i efektywnie promować się w sieci. Warto w tym celu wykorzystywać sprawdzone narzędzia oraz kanały promocji, by za ich pomocą zwiększyć sprzedaż. Wizytówka Google doskonale się do tego nadaje, pomaga zwiększyć widoczność, buduje rozpoznawalność i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie firmy” – tłumaczy Marcin Karwowski, product manager i ekspert ds. Google Business Profile w WeNet.

Przedsiębiorcy, którzy mają wizytówkę Google, ułatwiają swoim potencjalnym klientom znalezienie ich firmy w danej lokalizacji. Wizytówka umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o przedsiębiorstwie w wyszukiwarce i na Mapach Google. Internauta, który może być potencjalnym klientem, już z pozycji wyników widzi dane kontaktowe, np. numer telefonu czy godziny otwarcia. Co szczególnie ważne, może też zapoznać się z opiniami o firmie, zanim zdecyduje się skorzystać z oferty. Zadbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe. Według danych Safari Digital 76% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka opinii o firmie w Internecie.

Dziś 98% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie odbywa się za pomocą wyszukiwarki Google. Ta największa na świecie wyszukiwarka internetowa doskonale wie, że ludzi interesują wyłącznie firmy znajdujące się jak najbliżej nich, dlatego zawsze stara się przewidzieć ich intencję i prezentuje im tylko te biznesy, które odpowiednio wcześniej zadbały o widoczność swojej firmy.

Advertisement

Podejmując decyzję o rozwoju swojego biznesu, należy pamiętać, że samo założenie Profilu Firmy w Google to nie wszystko. Należy go na bieżąco aktualizować, dodawać wpisy oraz odpowiadać na opinie klientów. Zadbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe, ponieważ opinie o firmie są czynnikiem decyzyjnym dla wielu wahających się klientów. Firmy mające zweryfikowaną wizytówkę są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania i to właśnie z nimi klienci chętniej się kontaktują.

Badanie Mediapanel mówią, że liczba internautów wynosi już prawie 30 mln. Według statystyk Google 65% internautów szuka w sieci firm, produktów i usług. To dlatego dzisiaj każda firma, zarówno duża, jak i mała, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Jeśli przedsiębiorca zainwestuje swój czas i pieniądze w obecność w sieci, tylko zyska, znajdą go lokalni klienci, nawiąże relacje biznesowe i siłą rzeczy będzie sprzedawać więcej. Po co tracić, jeśli można zyskać” – wyjaśnia Katarzyna Kurdyś, product manager marketingu lokalnego w Grupie WeNet.

Podsumowując, wizytówka Google Moja Firma:

  • umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i na Mapach Google,
  • buduje widoczność i rozpoznawalność biznesu na lokalnym rynku,
  • wspiera pozycjonowanie firmy w Google na zapytania lokalne,
  • regularnie aktualizowana pozwala wyprzedzić konkurencję i szybciej dotrzeć do nowych klientów,
  • pomaga zdobywać ich zaufanie i dba o pozytywny wizerunek firmy na lokalnym rynku

Warto również pamiętać, że firmowa wizytówka to również narzędzie wspierające marketing lokalny. Wyszukiwarka Google w odpowiedzi na zapytanie o charakterze lokalnym w pierwszej kolejności pokaże firmy z okolicy – 98% szukających sprawdzi lokalizację firmy w Mapach Google, a aż 76% odwiedzi w ciągu doby znalezioną w Google firmę.

Dlaczego warto korzystać z pomocy specjalistów?

Advertisement

W dzisiejszych dynamicznych czasach rozwijać swoją działalność należy bez wątpienia na podstawie obecności i aktywności w świecie online. Dziś każdy przedsiębiorca, niezależnie od skali działania, powinien zadbać o widoczność w sieci. Wybór konkretnych narzędzi i rozwiązań zależy od strategii danego biznesu i branży, w której działa. Dodatkowo efektywne działania w sieci wymagają stałego dostosowania do zmieniającego się otoczenia, trendów konsumenckich, zmian technologicznych. Jeśli więc przedsiębiorcy brakuje czasu, żeby być „na bieżąco”, warto skorzystać z profesjonalnej opieki i wsparcia internetowych doradców, aby szybciej i prościej pozycjonować się w Internecie, osiągać lepszą widoczność, budować przewagi konkurencyjne. Aby przygotować dobry plan i sprawnie realizować działania, które przynoszą efekty, warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na podjęcie współpracy z ekspertami WeNet, którzy pomagają im skutecznie promować ich firmy poprzez działania online. Specjaliści WeNet przygotowują odpowiednią strategię dopasowaną do potrzeb i specyfiki biznesu, a następnie rzetelnie ją realizują. Oferują przy tym pełne doradztwo, indywidualne podejście i wsparcie.

Nawiązanie współpracy z ekspertami, którzy doskonale znają się na technologii, pomaga osiągać zamierzone cele. Dzięki temu można optymalnie promować swoje produkty lub usługi w Internecie oraz docierać do potencjalnych klientów. Specjaliści wybierają odpowiednie dla branży i biznesu narzędzia oraz na bieżąco monitorują efekty, a w razie konieczności wprowadzają niezbędne zmiany” – podsumowuje Katarzyna Kurdyś.

Sprawdź widoczność swojej firmy online

Chcesz mieć pewność, czy Twoja firma dobrze wyświetla się potencjalnym klientom – skorzystaj z narzędzia Netskaner, które przeskanuje obecność firmy w Internecie. Netskaner podpowie, czy wizytówka w Google jest aktualna, w ilu katalogach firm są Twoje dane, jak pozycjonujesz się w wyszukiwarce Google, co warto poprawić, by być lepiej widocznym, kto jest Twoją najbliższą konkurencją.

Advertisement

Źródło informacji: WeNet

Continue Reading

Advertisement
Advertisement