Dzisiaj mamy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji
Z okazji przypadającego 26 października Światowego Dnia Donacji i Transplantacji, kampania THE ORGANS publikuje nowy spot wideo zatytułowany "Pozwól się odnaleźć". Jego celem jest przełamanie barier w rozmowach o dawstwie narządów i zachęcenie Polaków do świadomego podpisywania oświadczeń woli. To symboliczny apel o solidarność w obliczu faktu, że ponad 1 700 osób w Polsce wciąż czeka na ratujący życie przeszczep.
Transplantologia to dziedzina medycyny, w której największym wyzwaniem nie jest brak technologii, lecz niska świadomość społeczna. Wiele decyzji o potencjalnym dawstwie organów podejmowanych jest w oparciu o mity, niepewność lub brak wcześniejszej rozmowy z bliskimi. THE ORGANS chce to zmienić, inicjując ogólnopolską dyskusję.
Nowy spot kampanii, którego premiera odbędzie się 26 października, w symboliczny sposób ukazuje, jak wielką wartością jest dar życia i jak jedna, świadoma decyzja może wpłynąć na los drugiego człowieka. Jego celem jest nie tylko informowanie, ale przede wszystkim inspirowanie do działania.
"Chcemy, aby nasz spot stał się iskrą zapalną do ważnych, choć często trudnych rozmów w polskich domach" – mówi Paweł Klikowicz, koordynator kampanii. "Jedna decyzja, jedno podpisane oświadczenie woli i co najważniejsze, jedna rozmowa z bliskimi, może w przyszłości uratować komuś życie. To akt największej empatii i solidarności, o którym warto mówić głośno i bez lęku. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tej dyskusji".
Inicjatorzy kampanii podkreślają, że kluczowe jest nie tylko posiadanie podpisanego oświadczenia woli, ale przede wszystkim poinformowanie rodziny o swojej decyzji. To właśnie wola zmarłego, zakomunikowana za życia, ma decydujące znaczenie dla jego najbliższych w najtrudniejszych chwilach.