Polska i ŚwiatAfera bankomatowa w Polsce! Klienci Santandera tracili tysiące złotych z kont

Afera bankomatowa w Polsce! Klienci Santandera tracili tysiące złotych z kont

Z kont klientów Santandera zniknęły pieniądze – od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Bank potwierdził atak oszustów i zapewnia, że wszystkie środki zostaną zwrócone. Policja apeluje o szybkie zgłaszanie przestępstw.

bankomat
bankomat
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Canva

W ostatni weekend w całej Polsce doszło do zmasowanego ataku na klientów banku Santander. Właściciele kont zauważyli, że z ich rachunków znikają pieniądze – niektórzy stracili kilkaset złotych, inni nawet po kilka tysięcy.

Jak potwierdziło biuro prasowe Santandera, transakcje miały charakter przestępczy i zostały dokonane przy użyciu kart płatniczych w bankomatach należących do współpracującej sieci.

Oszuści mogli zamontować nakładki skanujące

Bank przekazał, że po wykryciu incydentu natychmiast zablokowano wszystkie karty, które mogły zostać wykorzystane przez przestępców. Trwa współpraca z operatorem bankomatów w celu ustalenia źródła ataku.

"Istnieje podejrzenie, że przestępcy zamontowali na bankomatach specjalne nakładki skanujące dane kart. Ekipy techniczne sprawdzają obecnie urządzenia w całym kraju" – przekazał Santander Bank Polska.

Skala problemu jest duża

Według informacji przekazanych przez wielkopolską policję, tylko w Poznaniu złożono już blisko 70 zgłoszeń dotyczących nieautoryzowanych wypłat. Do podobnych sytuacji doszło w Krakowie, Łodzi, WarszawieWrocławiu.

Z kolei w województwie kujawsko-pomorskim policjanci z Bydgoszczy przyjęli ponad 50 zawiadomień – większość z samego miasta, ale też z Nakła nad Notecią, Żnina i Aleksandrowa Kujawskiego.

Karty nie zostały skradzione

Najbardziej niepokojące jest to, że klienci wciąż mieli swoje karty przy sobie.

– Po godz. 19 dostaliśmy wiadomość o zablokowaniu karty i konieczności kontaktu z infolinią. Okazało się, że ktoś wypłacił 5 tys. zł z bankomatu w Łodzi i próbował jeszcze wyciągnąć kolejne 10 tys. zł – opowiada córka jednego z poszkodowanych klientów w rozmowie z "Faktem".

Co robić, jeśli z konta zniknęły pieniądze?

Policja apeluje, aby nie zwlekać ze zgłoszeniem sprawy. Osoby, które zauważyły nieuprawnione wypłaty, powinny jak najszybciej:

  • udać się na najbliższy komisariat,
  • zabrać dowód osobistynumer konta,
  • przygotować wydruk historii transakcji z zaznaczonymi podejrzanymi operacjami.

Bank zapewnił, że wszystkie utracone środki zostaną zwrócone, a analiza bezpieczeństwa wciąż trwa.

Jak się chronić przed podobnymi atakami?

Eksperci przypominają, że warto regularnie:

  • sprawdzać saldo konta i historię transakcji,
  • nie korzystać z podejrzanych bankomatów, zwłaszcza tych z widocznymi nakładkami lub kamerami,
  • ustawić limity wypłat oraz powiadomienia SMS o każdej transakcji.

Jeśli zauważyłeś nieautoryzowaną transakcję – natychmiast skontaktuj się z bankiem i policją. Lepiej reagować od razu, niż czekać, aż konto zostanie całkowicie opróżnione.

Źródło artykułu:News4media
Santanderoszustwo bankoweafera bankomatowa

Wybrane dla Ciebie