Connect with us

Biznes

Grupa Żabka stawia na sprzedaż zbilansowanych posiłków

Published

on

fot. Grupa Żabka

art. sponsorowany

Racjonalne odżywianie nie musi iść w parze z czasochłonnym procesem planowania oraz przygotowywania posiłków – przekonują przedstawiciele Grupy Żabka. Zgodnie z tą tezą prezentują przygotowaną dla konsumentów ofertę zbilansowanych dań gotowych i zdrowych przekąsek marek własnych z etykietą „Porcja DobreGO!”.

7 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia pod egidą WHO. Hasłem przewodnim tegorocznych obchodów jest „Moje zdrowie, moje prawo”. Program „Porcja DobreGO!” Grupy Żabka jest ukierunkowany na ułatwienie klientom podejmowania bardziej świadomych decyzji żywieniowych. Jak zapewniają twórcy programu, w jego ramach oferowane są dania dostosowane do preferencji smakowych i różnych stylów życia konsumentów, pod względem objętości i składu stanowiące pełnowartościowy posiłek.

W Żabce ułatwiamy klientom zmianę ich codziennych nawyków na lepsze – dla nich i dla planety. Mając na uwadze, że dobre żywienie jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na stan zdrowia i samopoczucie każdego z nas, postawiliśmy je w centrum naszych działań, które realizujemy w ramach filaru >>Zrównoważony styl życia<< naszej Strategii Odpowiedzialności” – podkreśla Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka.

Advertisement

Dodaje, że cztery obszary, na których aktualnie koncentruje się sieć handlowa, to m.in. promowanie produktów, które uzyskały ocenę Nutri-Score A, B lub C oraz tych oznakowanych tzw. czystą etykietą – pochodzenia roślinnego lub w stosunku do których zastosowano oświadczenia żywieniowe i zdrowotne zgodnie z przepisami unijnymi.

Przykładem są inicjatywy takie jak program >>Porcja DobreGO!<<, które mają ułatwić życie naszych klientów, dając im dodatkową wartość” mówi Rafał Rudzki.

Porcja DobreGO!” z Żabki to stworzone we współpracy z dietetykiem wysokiej jakości dania gotowe i przekąski, zarówno charakterystyczne dla polskiej kuchni, jak i kuchni egzotycznych. Oznaczenie ,,Porcja DobreGO!” znajduje się na produktach marek własnych Żabki: Szamamm, HAPS! Dobra Karma czy Tomcio Paluch. Sukcesywnie wprowadzane są kolejne nowości produktowe.

Szamamm – to m.in. potrawy z min. 50-procentowym udziałem warzyw, Tomcio Paluch – to kanapki na pieczywie żytnim i proteinowym. Program obejmuje też napary herbaciane linii Wycisk oraz wybrane produkty w stuprocentowo roślinnej marce Plant Hunter. W produktach z jajkiem jako głównym składnikiem, zostały wyeliminowane jaja z chowu klatkowego. W ramach programu w 2024 r. została także rozszerzona linia płynnych przekąsek pod marką Foodini.

Advertisement

Zdrowe odżywianie to dla większości z nas synonim dbania o siebie i swoich bliskich, a jednocześnie ogromne wyzwanie >>Jak to wcielić w zwykłą codzienność? <<. Nie zawsze mamy odpowiednią wiedzę i czas, by zaczynając od kupna odpowiednich składników poprzez przechowywanie, po przygotowywanie, komponowanie i serwowanie, kierować się zawsze zasadami zdrowego, smacznego i racjonalnego żywienia”zaznacza Jakub Malec, Sustainable Food Manager w Grupie Żabka.

Ekspert wskazuje, że sieć Żabka czyni dobre żywienie zdecydowanie łatwiejszym, ponieważ posiada w asortymencie produkty marek własnych, które „są zarazem smaczne i zdrowe dzięki odpowiednim proporcjom w daniach gotowych, walorom odżywczym i zdrowotnym oraz jakości użytych składników”.

W sklepach Żabka pojawia się coraz więcej produktów z oznaczeniem „Porcja DobreGO!”. Kluczem do ich wyboru jest system Nutri-Score, którego oznaczenia znajdują się na wszystkich produktach marek własnych sieci. Posiłki i przekąski z naklejką „Porcja DobreGO!” posiadają najwyższe możliwe noty, czyli Nutri-Score A i B.

Z obecnie dostępnych opcji można wybrać na szybkie śniadanie np. kanapkę Tomcio Paluch z porem i jajkiem, na obiad – zupy Szamamm, np. krem pomidorowy ze śmietanką czy barszcz ukraiński. W ofercie znajdują się także gotowe dania główne – sałatka cezar czy makaronowa z kurczakiem lub z falafelem od marki Dobra Karma. Klasyczną pozycją są np. tradycyjne pierogi ruskie Szamamm, a także przekąski w postaci orzechów nerkowca i migdałów HAPS!

Advertisement

Jak podkreślają przedstawiciele Grupy Żabka, mając na względzie ograniczenie szkodliwego oddziaływania na glebę, powietrze, wodę i klimat, ale także na zdrowie człowieka, Żabka odpowiedzialnie podchodzi do tematu pochodzenia surowców i ich wpływu na środowisko naturalne.

Grupa Żabka zgodnie z „Polityką zrównoważonego pozyskania surowców roślinnych oraz zrównoważonego połowu ryb i owoców morza” określiła wymagania od dostawców asortymentu marki własnej legitymowania się certyfikatami zrównoważonego pozyskania dla wrażliwych grup towarów: Rainforest Alliance 2020 dla kawy, herbaty i kakao, a dla soi RTRS (Round Table on Responsible Soy) lub innych równoważnych np. ICSS (International Sustainability & Carbon Certification), ProTerra, SAN (Sustainable Agriculture Network), SSAP (U.S. Soy Sustainability Assurance Protocol), Donau Soya Standard. Natomiast dla ryb i owoców morza: ASC (Aquaculture Stewardship Council), MSC (Marine Stewardship Council) oraz BAP (Best Aquaculture Practices).

W trosce o ochronę ekosystemów działania Grupy Żabka zmierzają tam, gdzie jest to możliwe, do wyeliminowania ze składu produktów oleju palmowego oraz zastąpienie w oferowanych przez sieć produktach niecertyfikowanego oleju palmowego olejem certyfikowanym (produkty marek własnych nie zawierają w składzie oleju palmowego).

Konsekwentnie wdrażane są także działania, których ramy wyznaczyła „Polityka dobrostanu zwierząt”: z początkiem 2022 r. wycofano ze sprzedaży w sklepach jaja kurze pochodzące z chowu klatkowego, a w 2023 r. wyeliminowano je również jako składniki główne w produktach marek własnych.

Advertisement

Realizowany od 2023 r. program „Porcja DobreGO!” wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka na lata 2021-2026 w filarze „Zrównoważony styl życia”. Jak wskazują przedstawiciele Grupy, program poprzez promocję bardziej świadomych wyborów żywieniowych, ułatwia klientom zmianę codziennych nawyków na lepsze.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Published

on

By

1. Velo Bank

art. sponsorowany

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy noclegów, atrakcji do zwiedzania i nieustannie odświeżamy prognozy pogody. W wirze przygotowań łatwo zapomnieć o biletach na komunikację, sprawdzeniu opłat za autostrady czy wymianie walut. Odpowiedź na te wszystkie majówkowe wyzwania ma VeloBank. W swojej aplikacji mobilnej dostarcza usługi, które wiosenny wypoczynek uczynią bezpiecznym i wygodnym.

Już dawno kalendarz nie był tak łaskawy, jak wokół tegorocznej majówki. Tylko kilka dni urlopu dzieli nas od długiego odpoczynku. Udana podróż to zawsze dużo przygotowań i szereg spraw, o których łatwo zapomnieć. Na szczęście klienci VeloBanku nie muszą się tym martwić. Wszystko czego potrzebują, aby ruszyć w drogę, znajdą w aplikacji mobilnej swojego banku.

Advertisement

Od zawsze pielęgnujemy w DNA naszej marki skupienie na nowoczesności i wygodzie klientów. Nasza aplikacja to idealny towarzysz podróży, wypełniony dodatkami, które sprawią, że nasza podróż będzie wygodniejsza. Mamy w niej funkcjonalności zwiększające bezpieczeństwo i komfort w trakcie zbliżającej się majówki. Są to wygodne płatności, ale też możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, autostrady w Polsce i za granicą, a nawet zaopatrzenia się w najpopularniejsze waluty potrzebne do dalszych podróży. Pozostaje tylko trzymać kciuki, by pogoda w pierwszych dniach maja dopisała” – podkreśla Marta Dałkiewicz, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Dla wszystkich, którzy wybrali na majówkę bliższe kierunki podróży VeloBank ma w aplikacji funkcjonalność umożliwiającą szybki zakup biletów komunikacji w polskich miastach. Można nabyć je przed zalogowaniem do aplikacji, a ich ceny będą identyczne, jak w biletomacie czy kiosku. Wygodny proces umożliwia kupno nawet po tym, kiedy wsiądziemy do autobusu czy tramwaju. Dla podróżujących samochodem nieocenionym wsparciem będzie możliwość bezgotówkowej płatności za parkingi. Nie trzeba już, będąc w podróży po Polsce, szukać parkometrów i rozmieniać gotówkę. Funkcja start/stop sprawi, że nie będziemy musieli deklarować długości naszego postoju. Kiedy przyjdzie nam przemieszczać się głównymi szlakami komunikacyjnymi, z pomocą przyjdzie system automatycznych płatności za autostrady. Tzw. videotolling, czyli sczytywanie tablic rejestracyjnych przez kamery, umożliwi przejazd przez bramki na płatnych odcinkach dróg, bez konieczności postoju przy kasie.

Aplikacja VeloBanku pomoże nam również za granicą. Każdy, kto korzysta z funkcji płatności za autostrady łatwo może kupić E-Winiety na płatne drogi za granicą. W tym wypadku wizytę na stacji czy w sklepie oraz naklejanie winiety na szybę, dzięki VeloBankowi zamienimy na szybsze i wygodniejsze przejazdy. Oczywiście w każdej chwili E-Winietę można zapisać do formatu PDF i okazać podczas kontroli drogowej. Spokojną majówkę może zapewnić ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa. Dzięki tej funkcji możemy wybrać jeden z wariantów polisy lub samemu określić własny zakres ubezpieczenia turystycznego. Obejmuje ono ryzyka związane z kosztami rezygnacji z podróży oraz ochronę w wypadku zaostrzenia się chorób przewlekłych za granicą. Podróżujący z rodzinami mogą liczyć na dodatkową zniżkę. W każdej chwili możemy również skorzystać z VeloKantoru, który pozwoli wymienić złotówki i płacić jedną z 4 popularnych walut (EUR, USD, GBP, CHF). Dzięki usłudze powiadomień otrzymasz informację, gdy kurs będzie taki, jakiego oczekujesz. Możesz również złożyć zlecenie wymiany walut, by transakcja została zrealizowana automatycznie, gdy kurs zmieni się zgodnie z oczekiwaniami.

Wygodną bankowość mobilną VeloBanku poznasz lepiej na stronie: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html.

Advertisement

Nota prawna: z usług związanych z transportem w aplikacji VeloBank skorzystasz pod warunkiem ich aktywacji oraz zapewnienia środków na rachunku. Usługę biletów i parkingów dostarcza MoBilet, a usługę autostrad i E-Winiet dostarcza Autopay. Lista miast, w których można skorzystać z usługi zakupu biletu i opłaty za parking, lista autostrad oraz dróg z dostępnymi e-winietami do zakupu dostępne na velobank.pl. Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranego wariantu ubezpieczenia. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia – w dokumencie znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. Ubezpieczycielem jest TU Europa S.A. Ofertę kantoru walutowego udostępniamy dla Ciebie, jeśli posiadasz u nas konto osobiste w złotych oraz konto walutowe w walucie, którą chcesz kupić lub sprzedać. W reklamie posługujemy się nazwami handlowymi – odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdziesz na velobank.pl/slownik.

Continue Reading

Biznes

Rośnie niepewność dzieci w sieci

Published

on

By

ING Bank Śląski

art. sponsorowany

Bank ING ponownie przeprowadził badanie* dzieci w wieku 7-17 lat – na ile bezpiecznie czują się w Internecie i na jakie cyberzagrożenia były narażone. Z badania wynika, że rośnie niepewność wśród dzieci – najmłodsi nie wykluczają, że padli ofiarą różnych cyberzagrożeń, ale nie są w stanie jednoznacznie określić, że takie incydenty miały miejsce. Ponad połowa dzieci chce dowiedzieć się więcej o tym jak bezpiecznie korzystać z Internetu.

Aż 77 proc. dzieci w wieku 13-17 lat i 44 proc. w wieku 7-12 lat korzysta z sieci samodzielnie wtedy, kiedy chcą, bez nadzoru rodziców. W starszej grupie tylko 17 proc. respondentów deklaruje, że ich rodzice wiedzą, co oni robią w sieci. Dzieci rzadziej niż rok temu zwracają się do rodziców o porady dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu. W 2023 roku ok. 80 proc. badanych deklarowało, że rozmawiało z rodzicami o bezpiecznym korzystaniu z sieci, dziś jest to ponad 70 proc. Co trzecie dziecko w obu grupach wiekowych wiedzę o tym, jak bezpiecznie korzystać z Internetu, czerpie od znajomych, a ponad połowa starszych dzieci wskazała Internet jako źródło wiedzy.

Advertisement

Już 19 proc. młodszych i 15 proc. starszych respondentów twierdzi, że być może ktoś przejął ich konto w grze lub aplikacji. Aż 20 proc. dzieci oraz 27 proc. nastolatków przyznaje, że mogło dojść do nieautoryzowanego dostępu do ich zdjęć lub wiadomości. Spadł odsetek respondentów, którzy stanowczo zaprzeczyli, że tego typu sytuacje miały miejsce. Ponadto 20 proc. respondentów w obu grupach wiekowych przyznaje, że namawiano ich do klikania w podejrzane linki.

Ważne jest, aby rodzice rozmawiali i aktywnie angażowali się w życie cyfrowe swoich dzieci, towarzysząc im w wirtualnym świecie. Rodzice mogą skorzysta

z atrakcyjnych form przekazywania wiedzy, takich jak np. gry online. Są one dziś nieodłącznym elementem dorastania i odpowiednio dobrane mogą kształtować pożądane postawy i dawać dzieciom możliwość ćwiczenia, reagowania na cyberzagrożenia w bezpiecznym dla nich środowisku gry. Warto sięgać po takie rozwiązania jak gra edukacyjna »Miasto ING« w Roblox, która uczy dzieci bezpiecznego korzystania z sieci w sposób naturalny i angażujący, a zarazem może być polem do wspólnej zabawy i rozmowy rodziców i dzieci”podkreśla Jowita Michalska, założycielka i prezeska Digital University.

ING Bank Śląski od 3 lat tworzy przestrzeń „Miasta ING” na platformie gamingowej Roblox, aby wzbudzać zainteresowanie tematyką cyberbezpieczeństwa u młodych osób w ich naturalnym środowisku oraz wspierać rodziców w edukacji w tym zakresie. Bank zaprasza dzieci do nowo powstałej Akademii Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING, aby poprzez zabawę pozyskiwali przydatną wiedzę o bezpieczeństwie w sieci. „Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce. W cyfrowym świecie gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę. Gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. Gra została również rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer.

Advertisement

* Badanie przeprowadzono wśród dzieci i młodzieży (7-17 lat) na przełomie stycznia i lutego 2024 roku przez agencję badawczą Minds & Roses na zlecenie ING. W badaniu wzięły udział dzieci w wieku 7-12 n=128, oraz dzieci 13-17 n=151.

Źródło informacji: ING Bank Śląski

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement