Connect with us

Biznes

„Honorowy Hipolit” dla Stanisława Pircha

Published

on

art. sponsorowany

Stanisław Pirch, właściciel działającej w Pile od 1982 roku Pralni „SONIA”, został uhonorowany prestiżową statuetką „Honorowy Hipolit” wraz z nadaniem mu godności Lidera Pracy Organicznej.

To była już 36. edycja gali oraz 39. odsłona Konsumenckiego Konkursu Jakości Produktów i Usług „Najlepsze w Polsce”. Jego organizator, poznańskie Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego, to admiracja etosu pracy organicznej. Jako środowiskowa organizacja pozarządowa, realizuje od wielu lat projekty wspierające polską przedsiębiorczość, polskie firmy oraz wytwarzane przez nie produkty lub oferowane usługi. Przez ćwierć wieku swej działalności Towarzystwo zdobyło zaufanie ludzi oraz znaczących instytucji na poziomie całego kraju oraz wybranych ośrodków w Europie. Nagradza, inspiruje i kreuje to, co jest odpowiedzialne za jakość polskiej kultury, gospodarki i życia społecznego.

Najbardziej renomowany z przyznawanych laurów to „Honorowy Hipolit”, nawiązujący symbolicznie do działalności patrona Towarzystwa, Wielkopolanina Hipolita Cegielskiego, XIX-wiecznego prekursora nowoczesnej gospodarki i kształtowania światłego społeczeństwa obywatelskiego. Jego posiadacze wpisują się do grona współczesnych wzorców takich postaw.

Jako pierwszy w 2002 roku statuetką i tytułem Lidera Pracy Organicznej wyróżniony został wybitny działacz gospodarczy dr Jan Kulczyk. Od tamtej pory „Honorowy Hipolit” trafił do ponad dwustu osób – nietuzinkowych mistrzów kształtujących na co dzień nową jakość życia społecznego i obywatelskiego, tak w środowiskach lokalnych, jak i w skali ogólnokrajowej.

Advertisement

23 listopada 2023 roku do tego elitarnego grona dołączył Stanisław Pirch, który w 1982 roku otworzył w Pile zakład świadczący usługi w zakresie prania wodnego i czyszczenia chemicznego. Dziś Pralnia „SONIA” to jeden z najnowocześniejszych w tej branży zakładów w kraju, obejmujący zasięgiem swoich usług jedną czwartą kraju. Ustabilizowana marka firmy to efekt wdrażania innowacyjnych rozwiązań, inwestowanie w nowoczesne technologie, wytrwałość w prowadzeniu polityki proekologicznej oraz konsekwentne doskonalenie systemu zarządzania jakością. Liczne sukcesy, jakimi od ponad czterech dekad znaczona jest droga rozwojowa Pralni „SONIA”, to także rezultat rzemieślniczej dewizy Stanisława Pircha, by zawsze być o krok dalej od konkurencji.

Podczas uroczystej gali w Sali Lubrańskiego UAM w Poznaniu właściciel Pralni „SONIA” odebrał „Złotego Hipolita” oraz godność Lidera Pracy Organicznej z rąk Prezydenta Towarzystwa im. Hipolita Cegielskiego dr. Mariana Króla oraz Karoliny Tokarz, prezes Zarządu Promag S.A., laureatki rankingu “100 Kobiet Biznesu 2019”, eksperta Wielkopolskiej Nagrody Jakości. Do listy firmowych osiągnięć dołączył też Certyfikat „Najlepsze w Polsce – The Best in Poland” – za wysoką jakość usług pralniczych i czyszczenia chemicznego. Tym samym Pralnia „SONIA” potwierdziła swoje prawo do posługiwania się tym godłem na rynku całej Unii Europejskiej.

 

– Praca organiczna to wizytówka Wielkopolski. Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego pielęgnuje tę ideę, a dzisiejsi laureaci nagród są tego namacalnym dowodem – podkreślił prof. Andrzej Lesicki, były rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i przewodniczący Kolegium Rektorów Miasta Poznania.

Advertisement

– O tym, co jest najlepsze, decydują dokonania poświadczone pracą i wiarygodnością kompetencji i właśnie to udowadnia konkurs „Najlepsze w Polsce” – powiedział prowadzący galę Dominik Górny, sekretarz Towarzystwa im. Hipolita Cegielskiego. – Tu, w Wielkopolsce, możemy być dumni z szacunku dla pracy organicznej. Jesteśmy najlepsi w Polsce, mamy swoje szczytne tradycje oraz bogatą współczesność, w tym najlepsze usługi w kraju. Koncept wielkopolskiej pracy organicznej polega też na tym, że nie tylko potrafimy pracować, ale i spotykać się, by tę pracę docenić.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że Stanisław Pirch był jednym z fundatorów i zarazem członkiem społecznych komitetów budowy poznańskich pomników Ignacego Jana Paderewskiego oraz właśnie Hipolita Cegielskiego, przemysłowca i humanisty uosabiającego gospodarność, pracowitość i społecznikowską postawę, a więc przymioty bliskie właścicielowi Pralni „SONIA”.

Podczas tej samej gali wśród laureatów medalu „Labor Omnia Vincit” („Praca wszystko zwycięża”) znalazł się Arno Giese, pochodzący z Piły dziennikarz i publicysta prasy polonijnej.

W ramach przypadającego w tym roku 25-lecia Towarzystwa im. Hipolita Cegielskiego dr. Marian Król – pomysłodawca, twórca i prezydent Towarzystwa oraz Dominik Górny – artysta, sekretarz zarządu, prezes Klubu Młodych Pozytywistów zostali wyróżnieni Międzynarodowymi Certyfikatami za zasługi na polu kultury przyznanymi przez wydawcę i redaktor naczelną „La Mode et La Diplomatie” oraz Krzyżami Szlacheckimi „Nobility Cros” przyznanymi przez Kapitułę Związku Szlachty Polskiej Kresów Wschodnich.

Advertisement

Patronat honorowy nad wydarzeniem objął prof. Tadeusz Wallas, prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, na terenie którego odbyła się uroczystość. Wręczeniu laurów przyglądało się grono uczniów ze szkół imienia Hipolita Cegielskiego.

Oprawę muzyczną gali zapewnił Dziecięco-Młodzieżowy Zespół Pieśni i Tańca „Łaniki”, który działa przy Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu i swoimi występami przybliża piękno polskiego folkloru ludowego.

Mariusz Szalbierz

Nagrody i wyróżnienia dla Pralni „SONIA”:

Od 2001 roku kolejne szczeble konkursu Gospodarczo-Samorządowy Hit Regionów (ostatni „Diamentowy Hit 2022”); Certyfikaty “Primus Nominatus” za profesjonalizm i dbałość o satysfakcję klientów w zakresie świadczonych usług pralniczych (2008, 2010, 2012, 2016, 2018, 2020, 2022), „Złoty Primus Nominatus” (2022); certyfikaty Europejskiego Systemu Nagród “Wielkopolska Jakość” (2004, 2006, 2008, 2010, 2012, 2016, 2018, 2020, 2022); Wielkopolska Nagroda Jakości “,Q” (2008, 2010, 2012, 2016, 2018, 2020, 2022); certyfikat w konsumenckim konkursie jakości usług “Najlepsze w Polsce” (2007); Kordzik Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej (najwyższe odznaczenie Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej w Poznaniu, 2011); wyróżnienia starosty pilskiego “Lider Sukcesu” (2008, 2017), „Kryształowy Lider Sukcesu” (2022); srebrna (2005) i złota (2008) odznaka “Za zasługi w rozwoju rzemiosła wielkopolskiego”; Honorowa Odznaka Rzemiosła (2013); statuetka “Hipolit” (2009), “Laurus Aureus – Złoty Laur Hipolita” (2014); Certyfikat Konsumenckiego Konkursu Jakości Produktów i Usług “Najlepsze w Polsce” (2007, 2014, 2023); Odznaka Honorowa “Za zasługi dla rozwoju gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej” (2015); zwycięstwo w XVIII konkursie “Wielkopolska Nagroda Jakości” w kategorii małych firm usługowych i handlowych (2016); tytuły Osobowość Roku dla Stanisława Pircha w kategorii biznes w plebiscycie czytelników Głosu Wielkopolskiego (2017, 2018); medal okolicznościowy Cechu Rzemiosł Różnych w Pile (2018); Złoty Medal im. Jana Kilińskiego “Za zasługi dla rzemiosła polskiego” (2019); “Polska Nagroda Jakości” im. prof. Edwarda Kindlarskiego (2019); Polska Nagroda Jakości (2019), Wawrzyn Pracy Organicznej (2020).

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Zeroemisyjne, elektryczne autobusy Yutong E9 wyjadą na ulice Wałcza

Published

on

By

Zakończono dostawę 8 zeroemisyjnych elektrycznych autobusów Yutong E9. Podpisana w zeszłym roku umowa pomiędzy miastem Wałcz a Busnex Poland właśnie została zrealizowana. Wałcz stawia na rozwój elektromobilności w transporcie publicznym a realizacja tego zamierzenia została właśnie rozpoczęta.

Bardzo się cieszymy, że elektrobusy Yutong pojawią się także w województwie zachodniopomorskim. Do Wałcza dostarczyliśmy 9-metrowe pojazdy, sprawdzone już przez polskie samorządy. Osiem zeroemisyjnych autobusów elektrycznych to solidne wsparcie dla komunikacji miejskiej i krok w kierunku zielonego transportu. Już wkrótce nowoczesny, zeroemisyjny tabor obsłuży lokalną komunikację miejską – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Wybrany przez Wałcz Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ten elektryczny autobus ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek do elektrobusów.

Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego oraz infrastruktury do ładowania został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej programu „Zielony Transport Publiczny”. Umowa została zawarta w 2022 r., a w 2023 r. miasto wybrało w przetargu Busnex Poland jako dostawcę elektrobusów.

Advertisement

Continue Reading

Biznes

Jak skutecznie zbudować widoczność firmy w Internecie za pomocą firmowej wizytówki Google

Published

on

By

art. sponsorowany

Dzisiaj każdy przedsiębiorca, który chce odnosić sukcesy, szczególnie na lokalnym rynku, powinien zadbać o obecność i widoczność swojej firmy w Internecie. Atrakcyjna i kompletna wizytówka Google to bardzo skuteczne narzędzie budujące rozpoznawalność, zwiększające zaufanie do biznesu i przede wszystkim ułatwiające użytkownikom znalezienie informacji o firmie. Przynosi to znaczące korzyści: firma dociera do nowych klientów, zyskuje profesjonalny wizerunek w sieci, a także aktywnie promuje się na rynku lokalnym. Marketing online to wiele różnych działań, które dają wiele możliwości podkreślenia swojej obecności potencjalnym klientom.

Mali i średni przedsiębiorcy, którym zależy na wypromowaniu swojej oferty na lokalnym rynku, wyprzedzeniu konkurencji, zdobyciu rozpoznawalności i odniesieniu sukcesu, powinni założyć wizytówkę w Google Moja Firma (ang. Google My Business, skrót GMB), by zwiększyć obecność na mapie lokalnego biznesu. To skuteczne narzędzie do promocji firmy pozwala na dotarcie do nowych klientów w danym regionie oraz pozwala podnieść potencjał rozwojowy biznesu. Umożliwia również zwiększenie widoczności firmy przy zapytaniach lokalnych, takich jak „fryzjer Kielce” czy „restauracja Mokotów”. Warto pamiętać, jak najchętniej ludzie szukają informacji. W 2023 r. 85,3% osób w wieku 16-74 lata regularnie korzystało z Internetu. W wyniku pośpiechu i wygody poszukujemy informacji o firmach, produktach i usługach niemal wyłącznie na naszych smartfonach. 96% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie jest dokonywanych za pomocą wyszukiwarki Google.

Advertisement

Przedsiębiorcy, którzy chcą promować się na rynku lokalnym, powinni zadbać o wizytówkę Google. Posiadanie Profilu Firmy w Google pozwala m.in. na lepsze pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwania, co zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Narzędzie to umożliwia zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwaniach lokalnych, które stanowią aż 46% zapytań w Google. Aktualna, zweryfikowana i atrakcyjna wizytówka oznacza nawet 30% więcej telefonów od klientów i wzrost o 1/3 odwiedzin na stronie internetowej. Firmy mające zweryfikowaną wizytówkę są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania i chętniej podejmują interakcje z takimi podmiotami. Każdego dnia przekłada się to na dodatkowe telefony, zapytania i zamówienia od klientów.

Dziś niemal każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak dobrze i efektywnie promować się w sieci. Warto w tym celu wykorzystywać sprawdzone narzędzia oraz kanały promocji, by za ich pomocą zwiększyć sprzedaż. Wizytówka Google doskonale się do tego nadaje, pomaga zwiększyć widoczność, buduje rozpoznawalność i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie firmy” – tłumaczy Marcin Karwowski, product manager i ekspert ds. Google Business Profile w WeNet.

Przedsiębiorcy, którzy mają wizytówkę Google, ułatwiają swoim potencjalnym klientom znalezienie ich firmy w danej lokalizacji. Wizytówka umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o przedsiębiorstwie w wyszukiwarce i na Mapach Google. Internauta, który może być potencjalnym klientem, już z pozycji wyników widzi dane kontaktowe, np. numer telefonu czy godziny otwarcia. Co szczególnie ważne, może też zapoznać się z opiniami o firmie, zanim zdecyduje się skorzystać z oferty. Zadbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe. Według danych Safari Digital 76% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka opinii o firmie w Internecie.

Dziś 98% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie odbywa się za pomocą wyszukiwarki Google. Ta największa na świecie wyszukiwarka internetowa doskonale wie, że ludzi interesują wyłącznie firmy znajdujące się jak najbliżej nich, dlatego zawsze stara się przewidzieć ich intencję i prezentuje im tylko te biznesy, które odpowiednio wcześniej zadbały o widoczność swojej firmy.

Advertisement

Podejmując decyzję o rozwoju swojego biznesu, należy pamiętać, że samo założenie Profilu Firmy w Google to nie wszystko. Należy go na bieżąco aktualizować, dodawać wpisy oraz odpowiadać na opinie klientów. Zadbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe, ponieważ opinie o firmie są czynnikiem decyzyjnym dla wielu wahających się klientów. Firmy mające zweryfikowaną wizytówkę są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania i to właśnie z nimi klienci chętniej się kontaktują.

Badanie Mediapanel mówią, że liczba internautów wynosi już prawie 30 mln. Według statystyk Google 65% internautów szuka w sieci firm, produktów i usług. To dlatego dzisiaj każda firma, zarówno duża, jak i mała, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Jeśli przedsiębiorca zainwestuje swój czas i pieniądze w obecność w sieci, tylko zyska, znajdą go lokalni klienci, nawiąże relacje biznesowe i siłą rzeczy będzie sprzedawać więcej. Po co tracić, jeśli można zyskać” – wyjaśnia Katarzyna Kurdyś, product manager marketingu lokalnego w Grupie WeNet.

Podsumowując, wizytówka Google Moja Firma:

  • umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i na Mapach Google,
  • buduje widoczność i rozpoznawalność biznesu na lokalnym rynku,
  • wspiera pozycjonowanie firmy w Google na zapytania lokalne,
  • regularnie aktualizowana pozwala wyprzedzić konkurencję i szybciej dotrzeć do nowych klientów,
  • pomaga zdobywać ich zaufanie i dba o pozytywny wizerunek firmy na lokalnym rynku

Warto również pamiętać, że firmowa wizytówka to również narzędzie wspierające marketing lokalny. Wyszukiwarka Google w odpowiedzi na zapytanie o charakterze lokalnym w pierwszej kolejności pokaże firmy z okolicy – 98% szukających sprawdzi lokalizację firmy w Mapach Google, a aż 76% odwiedzi w ciągu doby znalezioną w Google firmę.

Dlaczego warto korzystać z pomocy specjalistów?

Advertisement

W dzisiejszych dynamicznych czasach rozwijać swoją działalność należy bez wątpienia na podstawie obecności i aktywności w świecie online. Dziś każdy przedsiębiorca, niezależnie od skali działania, powinien zadbać o widoczność w sieci. Wybór konkretnych narzędzi i rozwiązań zależy od strategii danego biznesu i branży, w której działa. Dodatkowo efektywne działania w sieci wymagają stałego dostosowania do zmieniającego się otoczenia, trendów konsumenckich, zmian technologicznych. Jeśli więc przedsiębiorcy brakuje czasu, żeby być „na bieżąco”, warto skorzystać z profesjonalnej opieki i wsparcia internetowych doradców, aby szybciej i prościej pozycjonować się w Internecie, osiągać lepszą widoczność, budować przewagi konkurencyjne. Aby przygotować dobry plan i sprawnie realizować działania, które przynoszą efekty, warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na podjęcie współpracy z ekspertami WeNet, którzy pomagają im skutecznie promować ich firmy poprzez działania online. Specjaliści WeNet przygotowują odpowiednią strategię dopasowaną do potrzeb i specyfiki biznesu, a następnie rzetelnie ją realizują. Oferują przy tym pełne doradztwo, indywidualne podejście i wsparcie.

Nawiązanie współpracy z ekspertami, którzy doskonale znają się na technologii, pomaga osiągać zamierzone cele. Dzięki temu można optymalnie promować swoje produkty lub usługi w Internecie oraz docierać do potencjalnych klientów. Specjaliści wybierają odpowiednie dla branży i biznesu narzędzia oraz na bieżąco monitorują efekty, a w razie konieczności wprowadzają niezbędne zmiany” – podsumowuje Katarzyna Kurdyś.

Sprawdź widoczność swojej firmy online

Chcesz mieć pewność, czy Twoja firma dobrze wyświetla się potencjalnym klientom – skorzystaj z narzędzia Netskaner, które przeskanuje obecność firmy w Internecie. Netskaner podpowie, czy wizytówka w Google jest aktualna, w ilu katalogach firm są Twoje dane, jak pozycjonujesz się w wyszukiwarce Google, co warto poprawić, by być lepiej widocznym, kto jest Twoją najbliższą konkurencją.

Advertisement

Źródło informacji: WeNet

Continue Reading

Advertisement
Advertisement