Connect with us

Biznes

Trzy firmy telekomunikacyjne muszą oddać klientom pieniądze. Jak je odzyskać?

Published

on

iStock

Te pieniądze to niesłusznie pobrane opłaty za usługi, których klienci nie zamawiali. To efekt działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sprawdź, jak upomnieć się o pieniądze.

A chodzi o trzy duże firmy działające na polskim rynku:
Netia,
Orange,
P4.
„Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych, że muszą to zrobić” – czytamy w komunikacie. UOKiK zaznacza, że włączenie każdej dodatkowej usługi może się odbyć wyłącznie po udzieleniu przez klienta wyraźnej zgody.

O jakie usługi chodzi?
Netia: „Bezpieczny Internet 2”, „Bezpieczny Smartfon”, „Identyfikacja Numeru”, „Pakiet HBO HD”, „GigaNagrywarka Standard”, „GigaNagrywarka Maxi”.
Orange Polska: „Halo Granie”, „Cyber Tarcza”, „Nawigacja Orange”, „Orange Smart Care”, „Gdzie jest Dziecko”, „Bezpieczny Internet” oraz „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto”.
P4: „Muzyka na czekanie”, „Ochrona internetu”, „Play NOW usługi dodatkowe TV”, „Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich”, „Bezpieczny internet”, „Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne”, „Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci”, „100 minut do innych sieci komórkowych” oraz „200 minut do innych sieci komórkowych”.
Co ważne, o zwrot pieniędzy mogą starać się zarówno obecni, jak i byli kliencie tych firm.

Jak odzyskać pieniądze?
W decyzjach prezesa UOKiK jasno zostało to sprecyzowane, że firmy mają pozytywnie rozpatrywać złożone przez konsumentów reklamacje. Także te, które wcześniej były rozpatrzone negatywnie.
„Spółka poinformuje konsumenta o ponownym rozpatrzeniu reklamacji oraz pełnym uwzględnieniu żądania reklamacji w zakresie zwrotu naliczonych kosztów świadczenia danej usługi dodatkowej (…)” – czytamy w dokumencie dotyczącym Netii.

Firma ma zastosować upust w kolejnych fakturach wystawianych klientom lub zaliczyć odpowiednią kwotę zwrotu na poczet ewentualnych zaległości. W przypadku, gdy w treści reklamacji konsument zażądał bezpośredniego zwrotu pieniędzy, spółka wezwie taką osobę do wskazania numeru rachunku bankowego, żeby je przelać.

Advertisement

News4Media/fot. iStock

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

25-lecie Chodzieskiego Klubu Gospodarczego

Published

on

By

Chodzieski Klub Gospodarczy świętuje w tym roku 25-lecie działalności. Dziś zrzesza 60 przedsiębiorstw działających na terenie ziemi chodzieskiej. Tegoroczna edycja Targów PROMOCJE odbywa się ze wsparciem Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Stosowną umowę podpisali Prezes Zarządu Klubu – Roman Pietruszka i Jacek Bogusławski, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego w towarzystwie Burmistrza Chodzieży – Jacka Gursza i Mirosława Juraszka, Starosty Powiatu Chodzieskiego.

Odbywające się 4 czerwca w Chodzieży Targi będą doskonałą okazja do zaprezentowania działalności poszczególnych wystawców, ciekawego spędzenia czasu i to co najważniejsze integracji chodzieskich przedsiębiorców.

– Zainteresowanie jakim cieszyły się poprzednie edycje Chodzieskich targów Gospodarczych pokazuje, że jest zapotrzebowanie na podobne imprezy w tak zwanym terenie, poza największymi ośrodkami gospodarczymi, takimi jak Poznań. Cieszę się, że to właśnie na północy naszego regionu spotkają się przedsiębiorcy z różnych branż, będą mogli nawiązać nowe kontakty i pozyskać nowych klientów – mówi Jacek Bogusławski.

Continue Reading

Biznes

PGE: będziemy wspierać odbudowującą się Ukrainę. Spotkanie prezesa PGE z ambasadorem Ukrainy

Published

on

By

PGE Polska Grupa Energetyczna

Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej spotkał się z ambasadorem Ukrainy w Polsce Andrijem Deszczycą. Głównymi tematami poruszonymi na wspólnym spotkaniu była pomoc dotychczas udzielona Ukrainie przez PGE oraz propozycje wsparcia odbudowy ukraińskiej sieci energetycznej po zakończeniu wojny.

Serdeczne dziękuję za wsparcie dla Ukraińców w czasie ciężkiej próby, jaką jest wojna, za pomoc w dostawach energii na obszary, które ucierpiały wskutek działań okupantów oraz za gotowość do współpracy na rzecz odbudowy Ukrainy po naszym zwycięstwie” – powiedział Andrij Deszczyca, ambasador Ukrainy w Polsce.

Grupa PGE, od pierwszego dnia agresji Rosji na Ukrainę, realizuje działania mające na celu pomoc uchodźcom, wspiera organizacje i instytucje dające im schronienie oraz pomaga w skompletowaniu transportów humanitarnych wysyłanych do ukraińskich miast.

Jesteśmy całym sercem z walczącą Ukrainą. Od początku wojny wspieramy naszych sąsiadów w tym trudnym dla nich czasie, organizujemy pomoc dla przybywających do Polski uchodźców i na pewno nie zostawimy Ukrainy bez pomocy po zakończeniu wojny – powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej podczas spotkania z ambasadorem Ukrainy. – PGE posiada doświadczenie oraz kompetencje niezbędne w budowie i obsłudze sieci energetycznych. Po zakończeniu wojny na Ukrainie pracownicy PGE Dystrybucja stanowiliby cenne wsparcie przy odbudowie infrastruktury dystrybucyjnej. Deklarujemy pełną współpracę w przywracaniu niezawodnych dostaw energii elektrycznej do ukraińskich gospodarstw domowych i odbudowującej się ukraińskiej gospodarki”.

Advertisement

Pomoc dla uchodźców

Od początku wojny na Ukrainie, PGE przekazała za pośrednictwem Fundacji PGE darowizny w wysokości blisko 800 tys. zł, które zostały przeznaczone na bieżącą pomoc uchodźcom przybywającym do Polski oraz na pomoc humanitarną wysyłaną na tereny objęte największymi działaniami wojennymi.

PGE wsparła również zakup trzech w pełni wyposażonych namiotów pneumatycznych, które powiększyły bazę noclegową dla uchodźców ze wschodniej Ukrainy przybywających do Lwowa i Truskawca, blisko granicy z Polską.

PGE udostępniła również miejsca noclegowe w swoim Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym „Energetyk” w Nałęczowie, w którym schronienie znalazło 120 członków rodzin ukraińskich energetyków uciekających przed rosyjską agresją na Ukrainę.

Wsparcie w utrzymaniu ciągłości dostaw energii

Advertisement

PGE skierowała wsparcie do ukraińskiego sektora energetycznego, który stoi przed problemem utrzymania ciągłości dostaw energii na terenach najbardziej dotkniętych działaniami wojennymi. Na wschodzie Ukrainy bez prądu wciąż pozostają nie tylko urzędy czy domy prywatne, ale także szpitale, przepompownie wody i instytucje, w których schronienia szukają obywatele Ukrainy. Dlatego PGE przekazała na teren Ukrainy agregat prądotwórczy oraz materiały niezbędne do zachowania ciągłości dostaw energii elektrycznej, odtworzenia zniszczonej infrastruktury i zachowania ciągłości dostaw energii (m.in. przewody oraz transformatory). Agregat o mocy 410 kVA pozwoli na ciągłe zasilanie szpitala, miejskiego ujęcia wody bądź 600 osobowego osiedla mieszkalnego. Sprzęt został przekazany energetykom z Ukrainy za pośrednictwem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Dodatkowo na specjalny wniosek gminy Ustrzyki Dolne w województwie podkarpackim, PGE wybudowała tymczasową linię niskiego napięcia, zasilającą w energię elektryczną namioty na przejściu granicznym w Krościenku, w których znajdują się punkty z pomocą medyczną, posiłkami i pomieszczenia do odpoczynku dla uchodźców.

KONTAKT:

Małgorzata Babska

Rzecznik prasowy Grupy PGE

Advertisement

tel. +48 (22) 340 13 36

tel. kom. +48 661 778 955

e-mail: biuro.prasowe@gkpge.pl

https://www.gkpge.pl/grupa-pge/dla-mediow/kontakt-dla-mediow

Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna

Advertisement

Continue Reading
Advertisement