art. sponsorowany
Mastercard udostępnił nowe, oparte na danych narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach – zarówno tych doświadczonych, szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego biznesu.
Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce stale rośnie. Tylko w 2022 roku w naszym kraju otworzyło się ponad 310 tys. firm, a każdego dnia powstaje około 1000 nowych przedsiębiorstw. Te dane, a także raport PARP [1] pokazują, że Polacy chcą otwierać własną działalność.
GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.
GdzieJakiBiznes stworzony został w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.
„Wybór odpowiedniej lokalizacji lub jej dopasowanie do wybranej branży jest dla wielu biznesów kluczowym czynnikiem sukcesu. Przekazując GdzieJakiBiznes w ręce przyszłych i obecnych przedsiębiorców, chcemy im pomóc w budowaniu ich biznesów od samego początku. To jedyne takie narzędzie w Polsce, wspierające małych i średnich przedsiębiorców, dostępne bezpłatnie. Stworzyliśmy je, by użyć naszych zasobów w jak najlepszy sposób – to przykład odpowiedzialnego wykorzystania analizy danych w służbie społeczeństwu i dla rozwoju przedsiębiorczości” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Jak działa GdzieJakiBiznes?
GdzieJakiBiznes to proste i przyjazne w obsłudze bezpłatne narzędzie, niewymagające rejestracji ani logowania, dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Prezentuje wyniki zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, wskazując nie tylko potencjał danego biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące dostępności komunikacji miejskiej, terenów zielonych czy liczby placówek edukacyjnych w okolicy. Orange Polska dostarcza natomiast gotowe statystyki, oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są nieocenionym źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego. W jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności.
Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.
Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.
GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.
W kolejnych miesiącach narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie udostępnione także w Czechach i na Słowacji.
[1] Rynek pracy, edukacja, kompetencje (listopad 2023) (parp.gov.pl)
Źródło informacji: Mastercard
Mac
23 lutego, 2018 at 1:34 pm
Z całych Płotek najlepszy był Food track , który tam stał w zeszłym roku i pysznie karmił.
OFaut
24 lutego, 2018 at 1:38 pm
Nie martw się, za niedługo zjesz w nowym wybudowanym obiekcie, który ma stanąć na Płotkach.
Z tym, że nie było przetargu a już wiadomo kto go wygra! Czyt. Pomarańczowy Fortepian.
Widać, że można mieć zastrzeżenia nie tylko do “rozdawanych/sprzedawanych” za grosze mieszkań przez Prezydenta Piły.
Kerim
23 lutego, 2018 at 11:03 pm
Paranoja!
Za wybudowanie domków miasto (włodarze) wydali ogrom pieniedzy. Ośrodek niszczeje gdyż nie można doprosić się naprawa gwarancyjnych. Nawet z zewnątrz już domki gnija. A miały to być – zgodnie z ofertą Dyrektora MOSir w Pile w przetargach – domki całoroczne.
Wielki przekręt. A zgłoszenie do firmy booking. com to tez żaden wyczyn. Trudno już znaleźć chętnych na wynajem nawet w sezonie, stąd ściąganie i poszukiwanie letników na różnych portalach.
Olga
24 lutego, 2018 at 10:59 am
Jedyne zorganizowane miejsce dla pilan nad wodą. Faktycznie szkoda tylu wydanych niegospodarnie pieniędzy.
Tylko dlaczego nikt za taki stan rzeczy nie odpowiada?
Do tego taka niegospodarność winna być raczej w zainteresowaniu stosownych organów – jak Miasto nie reaguje.
OFaut
24 lutego, 2018 at 1:34 pm
Na tym booking to zdobyły wyróżnienie prywatne domki a nie te z MOSiR-u.
Jak zwykle MOSIR przypisuje sobie to, co nie jest jego.
ZUzu
2 marca, 2018 at 10:56 pm
jeden wielki PIC!