Pierwsza z dwóch linii do produkcji wysokospecjalistycznych leków, o łącznej mocy wytwórczej do nawet 6 milionów fiolek i ampułko-strzykawek rocznie, pomyślnie przeszła wszystkie odbiory techniczne i testy u włoskiego producenta — koncernu IMA. Teraz trafi ona do Centrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych, będącego największą w historii inwestycją Polfy Tarchomin S.A.
entrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych będzie największym zakładem produkującym leki onkologiczne w naszej części Europy. W kompleksie o powierzchni użytkowej 12 tys. m2 powstaną laboratoria oraz szerokie zaplecze badawcze dla produkcji leków, które dotychczas nie były wytwarzane w Polsce.
Advertisement
„200 lat naszej historii to kilka przełomowych momentów dla polskiej formacji i zdrowia pacjentów: wprowadzenie na rynek penicyliny, uruchomienie produkcji insuliny, a teraz — stworzenie nowoczesnego zakładu produkcyjnego, który zasadniczo poprawi bezpieczeństwo lekowe polskich pacjentów, nie tylko tych onkologicznych” – tłumaczy Katarzyna Mitrovič, menadżer ds. komunikacji i CSR w Polfa Tarchomin S.A.
Sercem kompleksu będą dwie linie produkcyjne, opracowane, skonstruowane i przetestowane przez międzynarodowy zespół z IMA, światowego lidera w projektowaniu i produkcji automatycznych maszyn do przetwarzania i pakowania m.in. farmaceutyków.
„Nasze zamówienie obejmuje linię onkologiczną oraz linię combo do rozlewu płynów i rozsypu proszków w technologii aseptycznej. Stworzone w oparciu o najnowsze zdobycze nauki i techniki urządzenia pozwolą na bezpieczną i nieprzerwaną produkcję leków onkologicznych (do walki m.in. ze szpiczakiem mnogim, ostrą białaczką czy rakiem piersi), anestezjologicznych, reumatoidalnych oraz antybiotyków iniekcyjnych” — wyjaśnia Katarzyna Mitrovič.
Stworzenie linii produkcyjnej leków, cechującej się bardzo wysokim stopniem komplikacji i koniecznością zachowania maksymalnej sterylności, to rozłożony na wiele miesięcy proces, w który zaangażowanych jest wielu specjalistów z różnych dziedzin — inżynierów, mechaników, biotechnologów, farmaceutów.
Advertisement
„Najpierw tworzymy drewnianą makietę, aby móc ustalić z przedstawicielami klienta detale urządzenia, zapewniające jego ergonomię: długość rękawów dla operatorów, ilość punktów pomiarowych, sposób otwierania i zamykania komór. Następnie, już gotowa linia przechodzi szereg testów (operacyjnych, sprzętowych), by końcowe produkty spełniały najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa” – zaznacza Rafał Plutecki, specjalista ds. sprzedaży i serwisu w IMA LIFE.
Obie linie produkcyjne z zewnątrz przypominają puzzle — pod kolejnymi, połączonymi ze sobą elementami ukryte są niezliczone ilości kabli, przyłączy, akumulatorów, mikrokomputerów. Dzięki nim ampułki z lekami są odpowiednio płukane, sterylizowane, osuszane, a następnie hermetycznie zamykane. W zależności od potrzeb linia momentalnie może zostać przesterowana na produkcję preparatów w jednej z trzech form: proszku, płynu lub stałej (dzięki procesowi liofilizacji).
„Linia combo jest już po testach odbiorowych i aktualnie przygotowujemy się do jej demontażu i przetransportowania na warszawski Tarchomin. Tam zostanie ona ponownie złożona i poddana szeregowi testów. Podobna procedura w najbliższym czasie czeka również linię do produkcji leków onkologicznych” – dodaje Rafał Plutecki.
Pandemia, zerwanie globalnych łańcuchów dostaw i agresja Rosji na Ukrainę niewątpliwie zachwiały stabilnością rynku farmaceutycznego w całej Europie. Okazało się, że obywatele państw opierających swoje bezpieczeństwo lekowe na imporcie preparatów zza granicy, mogą z dnia na dzień zostać pozbawieni dostępu do produktów ratujących zdrowie i życie. Dlatego decyzja Polfy Tarchomin, wzmacniająca krajowy potencjał w zakresie tworzenia leków powszechnie używanych w polskich szpitalach i przychodniach, ma dla milionów polskich pacjentów fundamentalne znaczenie.
Advertisement
„Przynajmniej 10 z 35 preparatów, nad którymi obecnie pracujemy, będzie produkowanych dzięki obu liniom skonstruowanym dla nas przez IMA. W związku z tym liczba leków wytwarzanych w Polsce, bez konieczności ich poszukiwania i importowania z całego świata, już niebawem znacznie się powiększy” – podkreśla Katarzyna Mitrovič z Polfy Tarchomin S.A.
Dzięki obu liniom docelowa wydajność produkcji w Polfie Tarchomin ma wynieść nawet 6 milionów fiolek i ampułko-strzykawek rocznie.
Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.
To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.
„Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.
Advertisement
Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.
Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.
Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów.
Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.
Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.
Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.
Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.
Advertisement
– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.
Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług
Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.
Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.
Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.
Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.
Advertisement
Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.
Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl