Connect with us

Biznes

Pierwsza w Polsce maszyna do kablowania sieci energetycznych przyspieszy inwestycje PGE

Published

on

art. sponsorowany

Grupa PGE prowadzi strategiczny dla polskiej energetyki program kablowania sieci średniego napięcia (SN). Do 2026 roku PGE zwiększy udział podziemnych linii kablowych na terenie swojego działania do min. 30 proc.. W tym celu Grupa PGE nabyła pierwszą w Polsce tej klasy maszynę do układania kabli energetycznych pod ziemią.

Od czterech lat w Grupie PGE realizujemy strategiczny program kablowania sieci średniego napięcia. Do 2026 roku planujemy przekroczyć 30 proc. udziału podziemnych sieci. Oznacza to, że w ciągu 3 lat na naszym obszarze dystrybucyjnym skablujemy ponad 9 tys. km sieci, przy jednoczesnym demontażu ponad 7 tys. km istniejących linii napowietrznych – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. – Na potrzeby realizacji programu zakupiliśmy pierwszą w Polsce, specjalistyczną, nowoczesną maszynę, która jest w stanie ułożyć nawet 5 km linii kablowej dziennie. Pozwala to na zdecydowane przyspieszenie realizacji inwestycji. Wymierną korzyść stanowią także niższe koszty, niż w przypadku tradycyjnej metody układania kabli” – dodaje Wojciech Dąbrowski.

Advertisement

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej maszyny do kablowania nie tylko skróci się czas realizacji inwestycji, zmniejszy się także ingerencja w otoczenie dzięki zastosowaniu metody układania kabli pod ziemią bez konieczności tworzenia wykopów.

Kablowanie sieci średniego napięcia to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawia przed sobą Grupa PGE. Na terenie działania PGE Dystrybucja łączna długość linii energetycznych przekracza 380 tys. km, w tym 115 tys. km stanowią linie SN. Spółka dostarcza nimi energię do ponad 5,5 mln odbiorców na terenie wschodniej i centralnej Polski. Już teraz na obszarze PGE Dystrybucja jest blisko 26 tys. km skablowanych sieci niskiego napięcia, co stanowi blisko 22,5 proc. SN należących do spółki. Przebudowa sieci napowietrznej na kablową wyeliminuje konieczność prowadzenia cyklicznych zabiegów konserwacyjnych związanych z eksploatacją sieci napowietrznej, takich jak wycinka gałęzi i drzew w obrębie linii. Realizowany Program Kablowania zwiększa niezawodność i pewność pracy sieci, zapewniając tym samym ciągłość dostaw energii elektrycznej do odbiorców, niezależnie od warunków atmosferycznych.

Realizacja tak ambitnego zadania jest możliwa dzięki nieustannemu rozwojowi spółki. Nasze największe inwestycje wiążą się z podniesieniem bezpieczeństwa energetycznego dla odbiorców. To dlatego tak szczegółowo zaplanowano modernizację i rozwój sieci elektroenergetycznej średniego napięcia – mówi Jarosław Kwasek, prezes zarządu PGE Dystrybucja. – Linie kablowe, w porównaniu do linii napowietrznych, są odporne na uszkodzenia wynikające z czynników atmosferycznych. To właśnie gwałtowne wichury, intensywne opady śniegu czy ulewne deszcze bywają najczęstszą przyczyną awarii masowych. Umieszczając linie kablowe pod ziemią, znacznie ograniczymy ryzyko nieplanowanych wyłączeń” – dodaje Jarosław Kwasek.

Inwestycje w zakresie kablowania sieci średniego napięcia wspierane są przez środki pochodzące z nowej emisji akcji przeprowadzonej przez PGE w 2022 roku o wartości 3,2 mld zł. Połowa środków została przeznaczona na inwestycje w infrastrukturę sieciową, związane

Advertisement

z transformacją energetyczną.

Dodatkowe informacje o maszynie do kablowania:

PGE Dystrybucja na potrzeby kablowania linii SN zakupiła specjalistyczne maszyny, stosujące system układania kabli metodą płużenia bezwykopowego. Zestaw składa się z dwóch pojazdów. Jednostka układająca posiada lemiesz pługa, który umożliwia płynną regulację głębokości układania kabla oraz funkcje „płynnej płetwy”, co pozwala na elastyczne dopasowanie się do wszelkich krzywizn i nierówności terenu. Pojazd wyciągający zakotwicza się do podłoża za pomocą płyty stabilizującej, ciągnie pług ze stałą siłą do 180 ton przez każdy teren lub wodę układając ciąg kablowy. Układanie kabli odbywa się z bębnów zamocowanych na konstrukcji maszyny układającej oraz przyczepy kablowej.

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Modernizacja peronów na stacjach PKP Białośliwie i Wyrzysk-Osiek

Published

on

By

fot. Krzysztof Dęga

Do końca tego roku planowane jest zakończenie modernizacji peronów na stacjach PKP Białośliwie i Wyrzysk-Osiek. Inwestycja ta, realizowana w formule „projektuj i buduj”, ma kosztować ponad 15 milionów złotych. Remonty mają na celu poprawę komfortu pasażerów oraz dostosowanie infrastruktury do nowoczesnych standardów.

Udogodnienia dla pasażerów

Jednym z najważniejszych aspektów modernizacji jest dostosowanie wysokości peronów, co ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy oraz nowoczesne oświetlenie. W sąsiedztwie pojawią się także stojaki na rowery, co ułatwi dojazd do stacji osobom korzystającym z jednośladów.

Projekt zakłada również udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności oraz niewidomych i niedowidzących. Z myślą o nich przewidziano ścieżki naprowadzające, które umożliwią bezpieczne poruszanie się po peronach.

Znaczenie inwestycji

Modernizacja peronów na stacjach PKP Białośliwie i Wyrzysk-Osiek ma na celu poprawę komfortu podróży dla pasażerów oraz dostosowanie stacji do wymagań współczesnych podróżnych, w tym osób o specjalnych potrzebach. Inwestycja przyczynia się również do rozwoju infrastruktury kolejowej w regionie, co ma kluczowe znaczenie dla lokalnych społeczności oraz podróżujących koleją.

Advertisement

Continue Reading

Biznes

Sellastik – sklep online gotowy nawet w 30 minut. home.pl z przełomowym produktem e-commerce

Published

on

By

art. sponsorowany

% wszystkich firm w Polsce, z czego 97,2% to mikroprzedsiębiorstwa. Prowadzone w ich środowisku analizy potwierdzają, że nie wykorzystują one potencjału rozwiązań technologicznych. Według raportu BGK z początku 2024 r. blisko 60% polskich firm jest wciąż w początkowej fazie transformacji cyfrowej, a co piąta nie korzysta z żadnych narzędzi IT. W tym kontekście wierzymy, że to również na nas, dostawcach rozwiązań technologicznych, spoczywa odpowiedzialność za rozwój digitalizacji w Polsce. A tę w praktyce zapewniają łatwe w implementacji i obsłudze narzędzia cyfrowe, takie jak Sellastik” – mówi Magdalena Chudzikiewicz, General Manager w firmie home.pl.

Dla kogo jest Sellastik?

Advertisement

Sellastik by home.pl to rozwiązanie dla wszystkich, którzy dotąd np. ze względów kosztowych lub w obliczu napotkanych trudności z uruchomieniem sklepu nie zdecydowali się na zakup dostępnego na rynku rozwiązania e-commerce. Są wśród nich firmy, które chcą zacząć sprzedawać online i potrzebują w tym celu prostego i intuicyjnego narzędzia. Są to również twórcy i rzemieślnicy, którzy, poza wiodącym zawodem, w ramach pasji tworzą produkty i usługi, które chcieliby pokazać szerszemu gronu. To także trener personalny lub dietetyczka, mogący dotrzeć do klientów z całego kraju, oferując sprzedaż treningów i diet, a także newsletterów i e-booków. Sellastik może także skutecznie wesprzeć biznesy restauracyjne, zapewniając ułatwione zarządzanie zakupami i dostawami.

Najnowsze rozwiązanie od home.pl oferuje im wszystkim rozbudowaną bazę dostępnych w cenie szablonów – ponad 40, aż 21 dni na darmowe testowanie i korzystny (bo umożliwiający sprzedaż od 1. dnia) okres próbny. A to wszystko w ramach niskokosztowego abonamentu. Sellastik to więc idealne rozwiązanie dla twórców (w tym także nieprowadzących zarejestrowanej działalności gospodarczej) i przedsiębiorców początkujących w e-sprzedaży. Jednocześnie zrealizuje ono również potrzeby tych, którzy dotąd sprzedawali stacjonarnie lub przez social media czy platformy typu marketplace i zamierzają rozwinąć działalność o nowy kanał. W obu przypadkach od użytkowników nie jest wymagana zaawansowana wiedza techniczna, biznesowa i e-commerce. Sellastik oferuje ją w ramach poszczególnych rozwiązań i funkcjonalności.

Pełen wachlarz usług e-commerce w home.pl

Wprowadzając na rynek produkt Sellastik, home.pl kontynuuje proces przebudowy swojej oferty e-commerce, w celu zapewnienia klientom komplementarnej palety rozwiązań. Za sprawą Sellastik firma kieruje swoje usługi do twórców, którzy nie prowadzą zarejestrowanej działalności gospodarczej oraz mikroprzedsiębiorców. Średnio i wysoce zaawansowani sprzedawcy online znajdują w home.pl rozwiązanie w postaci sklepów online pod marką Shoper. Z kolei merchanci wymagający najbardziej zindywidualizowanego podejścia otrzymują je przy wsparciu ekspertów IT w rozwiązaniach szytych na miarę w oparciu o platformy „open source”.

Advertisement

Implementację produktu Sellastik by home.pl wspiera szczegółowy proces instruktażowy przeprowadzający klienta krok po kroku po kolejnych funkcjonalnościach. Produkt jest już dostępny w sprzedaży, która obejmuje aż 4 modele zakupowe zróżnicowane cenowo w zależności od skali potrzeb i liczby sprzedawanych produktów.

Więcej informacji na stronie internetowej: https://home.pl/sellastik/

home.pl SA to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako część globalnej grupy IONOS, home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących świat online. home.pl SA jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl oraz homecloud.pl.

Advertisement
Continue Reading