Connect with us

Biznes

Katarzyna Bosacka sprawdza, co dzieje się w aptekach

Published

on

fot, Nutropharma - Katarzyna Bosacka

ART. SPONSOROWANY

 

W ostatnich dwóch latach znacznie zmieniła się rola i zakres odpowiedzialności farmaceutów. Katarzyna Bosacka – znana z drobiazgowej analizy etykiet i składów oraz propagowania zdrowego stylu życia – sprawdziła, czy i jak nowe uprawnienia farmaceutyczne realizowane są w rzeczywistości? Czy faktycznie w aptece można się dziś zaszczepić, poprosić o receptę i dokonać przeglądu posiadanych leków?

Farmaceuci – reprezentowani w większości przez kobiety – to jeden z zawodów cieszących się od lat bardzo wysokim zaufaniem społecznym (wg danych z Raportu Ministerstwa Zdrowia Opieka Farmaceutyczna zadeklarowało to 90,4% Polaków w 2019 r.). W ostatnich dwóch latach – w wyniku zmiany ustawy o zawodzie farmaceuty oraz z uwagi na zmiany wywołane okresem pandemicznym – zakres odpowiedzialności farmaceutów uległ znacznemu powiększeniu. Mimo to dla większości Polaków farmaceuta to wciąż w dużej mierze sprzedawca leków.

Advertisement

Mimo że minął już rok od publikacji ustawy – niewielu Polaków ma świadomość, że farmaceuta może doradzić, zaszczepić, przedłużyć receptę, a nawet udzielić drobnej pomocy medycznej. Warto uświadomić to rodakom i jednocześnie podkreślić znacznie większą obecnie rolę farmaceutów w polskim systemie ochrony zdrowia” – mówi Katarzyna Bosacka.

Tematykę rozszerzonych i wciąż nie do końca znanych przez społeczeństwo uprawnień farmaceutycznych podjęła w ramach kampanii „Farmacja jest kobietą” Katarzyna Bosacka wraz ze znanymi w blogosferze farmaceutkami oraz firmą farmaceutyczną Nutropharma, zajmującą się od ponad 30 lat dbaniem o zdrowie Polek.

W czym może pomóc farmaceuta?

W ramach akcji społeczno-edukacyjnej „Farmacja jest kobietą” powstały filmy z udziałem Katarzyny Bosackiej, w których dziennikarka rozkłada na czynniki pierwsze nowe narzędzia farmaceutów w procesie dbania o zdrowie Polaków, takie jak:

Advertisement
  • wypisywanie recept farmaceutycznych

Farmaceuta ma możliwość wystawienia recepty farmaceutycznej w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia pacjenta – gdy istnieje taka konieczność i zawsze po przeprowadzeniu wywiadu oraz indywidualnej analizie sytuacji pacjenta. Farmaceuta może wypisać jednorazowo lek na 60 do 180 dni kuracji, w zależności od rodzaju recepty i leków.

  • wykonywanie szczepień

W aptece można zaszczepić się przeciwko COVID-19 (bezpłatnie) i grypie (odpłatnie). Szczepienie wykonuje wcześniej przeszkolony w tym celu farmaceuta, po przeprowadzeniu z pacjentem identycznego wywiadu, jak robi to lekarz.

  • przegląd lekowy”, czyli możliwość dokonania analizy zasadności stosowanych leków

Przegląd lekowy to usługa, którą wprowadziła ustawa o zawodzie farmaceuty. Jej celem m.in. jest edukacja pacjenta w zakresie właściwego sposobu stosowania leków oraz profilaktyki i zdrowego stylu życia, a także przestrzegania zaleceń farmakoterapeutycznych, np. właściwego dawkowania leków. Obecnie realizowana jest w ramach pilotażu w wybranych aptekach w Polsce.

W naszym kraju nie wykorzystujemy ogromnego potencjału farmaceutów posiadających holistyczną wiedzę w zakresie farmakologii, ziołolecznictwa, racjonalnej suplementacji czy fizjologii. Mam nadzieję, że teraz zmieni się sposób postrzegania aptek – zaczną być nie tylko sklepami z lekami, ale placówkami medycznymi, gdzie naturalną czynnością Polaka będzie poproszenie o kontynuowanie recepty, zaszczepienie się bez obawy o brak pomocy przy niepożądanych działaniach, wykonanie przeglądu lekowego czy realizacja podstawowych badań diagnostycznych, jak pomiar ciśnienia lub stężenia glukozy. Wykorzystajmy te ponad 12 tys. aptek do lepszego zadbania o zdrowie naszego społeczeństwa. Ale – by to się stało – powinniśmy nagłaśniać kwestię rozszerzonych uprawnień farmaceutów. Stąd pomysł na naszą kampanię” – mówi dr n. med. Ewa Wietrak, prezes zarządu Nutropharma, również farmaceutka.

Co motywuje farmaceutki?

W trakcie pracy nad kampanią powstał również raport pt.: „Farmaceutki podczas pandemii”, w którym zostały opublikowane wyniki badań z udziałem ok. 400 czynnych zawodowo farmaceutek. Okazało się, że lwią część farmaceutek (82 proc.) do rozwoju i do lepszej pracy motywuje większa odpowiedzialność za pacjenta.

Zarówno w raporcie, jak i realizując kampanię „Farmacja jest kobietą”, Nutropharma zwraca uwagę na ogrom pracy wykonywanej przez farmaceutów, z naciskiem na kobiety, które stanowią ok. 83% osób z tytułem magistra farmacji w branży. „Obecna rewolucja w aptekach to >>ręce pełne roboty<< dla polskich farmaceutów. A że polska farmacja kobietami stoi, chcieliśmy również pokazać w naszej kampanii, jak doceniamy i wspieramy pracę farmaceutek, które właśnie dzięki wrodzonej empatii i predyspozycjom doskonale radzą sobie ze zmianami” – dodaje Ewa Wietrak.

Advertisement

Farmacja jest kobietą” to kampania edukacyjna, której celem jest promocja nowych kompetencji zawodowych farmaceutek i zwrócenie uwagi na obecną, uaktualnioną o rozszerzone uprawnienia i niezwykle ważną w procesie dbania o zdrowie Polaków, rolę farmaceutek. Organizatorem kampanii jest Nutropharma, polska firma farmaceutyczna obecna na ryku polskim od ponad 30 lat, angażująca się w wiele akcji społecznych, mających na celu promocję zdrowia kobiet w szczególności; właściciel Nutropharma Quality System – nowoczesnego systemu certyfikacji jakości produktów farmaceutycznych www.nqs.info.pl.

Kampania „Farmacja jest kobietą” składa się z szeregu działań edukacyjnych, w tym:
  • filmów z Katarzyną Bosacką, Aną Krysiewicz, Zofią Winczewską, Pauliną Front, tłumaczących tematykę nowych uprawnień farmaceutycznych;
  • podcastów dotyczących zdrowia i życia farmaceutek „od kuchni” z udziałem znanych farmaceutek: Zofii Winczewskiej, Agnieszki Stankiewicz, Pauliny Front, Any Krysiewicz, Justyny Habas

  • webinarów prowadzonych przez Janinę Bąk ze specjalistami, m.in. psycholożką Katarzyną Miller.

Więcej informacji o kampanii i realizowanych w jej ramach działaniach edukacyjnych można znaleźć na stronie internetowej kampanii www.farmacjajestkobieta.pl, a także w social mediach Farmacja jest kobietą i Nutropharma.

Kampania realizowana jest pod patronatem wp.pl (patronat medialny) oraz Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie (patronat merytoryczny).

Źródło informacji: Nutropharma

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement