Biznes

Jak dobrze pozycjonować stronę w 2022 roku? – Najważniejsze trendy

Published

on

art. sponsorowany

Od wielu lat zauważamy masowy exodus właścicieli biznesów stacjonarnych do świata WWW. Jest to nieunikniony proces zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę czasy pandemii i związane z nią zamrażanie gospodarki. W poniższym tekście chcielibyśmy wraz ze specjalistami z branży SEM przybliżyć Wam najbardziej istotne trendy dotyczące pozycjonowania w bieżącym roku.

Jak przebiega ewolucja content marketingu?

Niektórzy przedsiębiorcy wchodząc do cyfrowego świata wybierają drogę reklamy w wyszukiwarce, całkowicie zapominając o konieczności tworzenia jakościowej i przyciągającej użytkowników treści. Traktowanie tego obszaru po macoszemu jest jednak kategorycznym błędem, bowiem w chwili, gdy kończą nam się finanse na kampanie linków sponsorowanych, zostajemy zupełnie z niczym a intratna pozycja w SERPach odpływa tak szybko jak szybko ją osiągnęliśmy.

Wysokiej jakości treści, tworzone najczęściej przez specjalistów i fachowych copywriterów, pełnią rolę swego rodzaju wirtualnego sprzedawcy – takiego, który wyczerpująco odpowie na każde pytanie czytelnika i rozwiąże jego problemy oraz ewentualne wątpliwości. Dodatkowo to właśnie poprzez teksty jesteśmy w stanie pokazać się internautom w wynikach wyszukiwania Google. Strona pozbawiona treści to zupełnie nieatrakcyjny obszar, zwłaszcza jeśli chodzi o użytkowników szukających ekspertów i autorytetów, którym można zaufać”.

Nie sposób jednak nie zauważyć, że także pole content marketingu nieco ewoluuje. Każdy kolejny rok przynosi nam coraz większą popularność treści – bez względu na ich format. Materiały wideo oraz audio (na przykład podcasty) wydają się jeszcze lepszą alternatywą dla tradycyjnych tekstowych treści, które okazują się być dla niektórych trudniejsze w odbiorze. Właśnie z tego powodu w kolejnych latach pozycjonowania strony należy zwrócić się ku tym szczególnym kanałom.

Advertisement

Budowanie zaplecza linków przychodzących

Wraz z marketingiem treści idzie nieustannie w parze działanie określane mianem link buildingu. Nie trzeba tłumaczyć na czym polega budowanie bazy linków prowadzących do naszej strony, warto jednak zaznaczyć, że nie chodzi nam o ilość odnośników, ale raczej o jakość. Odsyłacze powinny prowadzić użytkownika i roboty Google ze stron w jakiś sposób związanych z naszą działalnością. Do tego linki muszą być umiejscowione w naturalny sposób, na przykład w powiązanych z naszą branżą i produktem tekstach. Artykuły linkujące zaś powinny być oryginalne i jakościowe, a na dokładkę zgodne tematycznie z naszą ofertą i ekspercką wiedzą. Oczywiście każda agencja marketingu sieciowego ma własne metody na skuteczny link building, który jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na ranking. Bardzo popularną w całej strategii SEO jest pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie stron na miasto Wrocław. W AFTERWEB na powodzenie klienta pracuje cały fachowy zespół, dlatego uzyskanie czołowej pozycji możemy uznać za pewnik.

Advertisement

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Exit mobile version