Connect with us

Biznes

Grupa Żabka uruchamia w Radzyminie pod Warszawą zautomatyzowane centrum logistyczne

Published

on

art. sponsorowany

Grupa Żabka uruchomiła w Radzyminie pod Warszawą nowoczesne, zautomatyzowane centrum logistyczne, które może zaopatrywać ok. 3,5 tys. sklepów. To największy i najbardziej zaawansowany technologicznie obiekt w infrastrukturze logistycznej Grupy.

To jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie, największa inwestycja w historii Żabki i perła w koronie naszej logistyki” – powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Advertisement

To centrum jest synonimem tego, czym jest Żabka – jest synonimem innowacyjności, nowoczesności i bardzo dynamicznego rozwoju” – podkreślił.

Centrum logistyczne może obsługiwać ok. 3,5 tys. sklepów. W projekcie uwzględniono również możliwość rozbudowy magazynu i automatyki, co pozwoli na zwiększenie obsługi do 5 tys. placówek.

Obiekt ma ok. 60 tys. m kw. powierzchni, został wybudowany w technologii BTS (build to suit), czyli został przygotowany pod indywidualne potrzeby Żabki.

Oprócz części tzw. suchej, znajduje się w nim także automatyczny magazyn wysokiego składowania, tzw. High-Bay, o wysokości blisko 40 metrów. Magazyn mieści 30 tys. palet.

Advertisement

Rozwój technologiczny to jeden z filarów strategii rozwoju całej Grupy Żabka. Potwierdzeniem tego jest otwarcie w Radzyminie jednego z najnowocześniejszych, zautomatyzowanych centrów logistycznych w Europie. Magazyn o łącznej powierzchni ok. 60.000 m kw ma dla nas strategiczne znaczenie. Żabka obchodzi w tym roku jubileusz 25-lecia, data otwarcia centrum nie jest więc przypadkowa i sygnalizuje, że myślimy o rozwoju naszej organizacji w bardzo odległej perspektywie” – powiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu Grupy Żabka.

Jak poinformował wiceprezes Grupy Żabka Adam Manikowski, centrum logistyczne zostało wyposażone m.in. w automatyczny system transportu wewnętrznego, silos paletowy czy stacje kompletacyjne typu Goods To Person, które – jak podała spółka – gwarantują kilkukrotny wzrost wydajności operacyjnej.

Ponad 70 proc. dostaw skompletowanych będzie za pomocą sztucznej inteligencji i automatyki” – powiedział wiceprezes Grupy Żabka.

Nowe centrum logistyczne zostało zaprojektowane w taki sposób, aby było efektywne energetycznie. Na dachu budynku zainstalowano panele fotowoltaiczne, a na parkingu zastosowano specjalną nawierzchnię antysmogową. Na jego obszarze, już na etapie budowy, pomyślano o zachowaniu bioróżnorodności, wykonując nasadzenia zgodnie z wymaganiami BREEAM (drzewa, krzewy, łąka kwietna itp.). Dzięki tego typu działaniom obiekt został wyróżniony certyfikatem BREEAM International NEW Construction na poziomie „Excellent”.

Advertisement

Łącznie w nowym centrum pracę znajdzie ponad 600 osób, w tym ponad 200 osób zatrudnionych bezpośrednio przez Żabkę oraz 400 osób we współpracujących z siecią firmach. Rekrutacja wciąż trwa.

To centrum jest kamieniem milowym, ponieważ pozwoli nam dalej zachować bardzo dynamiczny rozwój, otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie” – powiedział wiceprezes Grupy Żabka.

Sieć logistyczna Żabki liczy 8 centrów logistycznych, z których towar dystrybuowany jest do sklepów w całej Polsce, oraz 19 terminali przeładunkowych. Z Żabką współpracuje także sieć przewoźników dostarczających do ponad 9 400 sklepów ponad 2 mln zamówień rocznie. Powyżej 80 proc. placówek Żabka jest obsługiwana logistycznie co drugi dzień.

Jak poinformował wiceprezes Manikowski, jesienią planowane jest otwarcie sklepu Żabka nr 10 000.

Advertisement

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Kredyt hipoteczny z ekspertem ING na wideo

Published

on

By

ING Bank Śląski

art. sponsorowany

ING zachęca zainteresowanych kredytem hipotecznym do spotkania z ekspertem przez wideo. Klienci mają możliwość korzystania z wiedzy i oferty banku z dowolnego miejsca, oszczędzając również swój czas. Rozwiązanie jest dostępne w aplikacji Moje ING lub za pośrednictwem strony www.

Aż 88% badanych Polaków wskazuje, że potrzebuje wsparcia przy kredycie hipotecznym. Z badań wynika, że najczęstszym źródłem informacji są w tym wypadku eksperci; 53% badanych przy wzięciu kredytu hipotecznego zamierza skonsultować się właśnie z ekspertem z banku.

Advertisement

Pomysł wsparcia eksperta na wideo w kredycie hipotecznym podoba się większości badanych (57%). W ING ta forma kontaktu już od ponad roku zyskuje na popularności i ponad połowa klientów wybiera taką formę komunikacji. Wiemy, jak ważna jest dla klienta – z jednej strony możliwość załatwienia sprawy zdalnie, a z drugiej kontakt z żywą osobą, która zapewnia wsparcie i ekspercką wiedzę. Co więcej, klienci bardzo dobrze oceniają spotkania wideo nt. hipoteki – 4,9 przy maks. zadowoleniu 5. Specjalista nie tylko odpowiada na pytania, przedstawia możliwe rozwiązania, ale też pomaga skompletować i wypełnić dokumenty. Do oddziału klient przychodzi jedynie, aby podpisać umowę i uruchomić kredyt” – dodał Sylwester Gorzeń, Coe Lead odpowiedzialny za sprzedaż kredytów hipotecznych w ING Banku Śląskim

W ostatnim roku dużo uwagi poświęciliśmy osobom, które myślą o swoim pierwszym mieszkaniu. W nowej kampanii zwracamy się do klientów, którzy potrzebują większej przestrzeni, bo rozwijając się nie mieszczą się w tej, którą mają a także tych, którzy planują zbudować energooszczędny dom. Nie bez powodu aż dla 81% badanych energooszczędność nieruchomości jest niezwykle ważna. Korzyści na jakie wskazują to: mniejsze rachunki za prąd (65%), samowystarczalność (40%) oraz wygoda i komfort użytkowania (39%). Te wybory są nam bliskie, dlatego wspieramy je również atrakcyjną ofertą” – powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Kredyt hipoteczny na dom energooszczędny

przeznaczony jest na budowę lub nabycie domu czy lokalu mieszkalnego na rynku pierwotnym lub nabycie gotowego domu czy lokalu mieszkalnego na rynku wtórnym, z udokumentowanym niskim zużyciem energii, których roczne zapotrzebowanie na nieodnawialną energię pierwotną do ogrzewania, wentylacji i przygotowania ciepłej wody nie przekracza odpowiednio 62 kWh/m2/rok i 58 kWh/m2/rok

Advertisement

ponadto oferta przeznaczona jest również na nabycie domu w połączeniu ze sfinansowaniem robót budowlanych z pozwoleniem na budowę. Nieruchomość po zakończeniu prac budowlanych musi osiągnąć roczne zapotrzebowanie na nieodnawialną energię pierwotną do ogrzewania, wentylacji i przygotowania ciepłej wody nie przekraczające 76 kWh/m2. Potwierdzeniem będzie podanie numeru i daty sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej, którego wymóg dostarczenia będzie również wynikał z umowy kredytowej

0 zł prowizji, obniżone oprocentowanie RRSO 7,75% – najtańszy kredyt hipoteczny w ofercie ING

oprocentowanie okresowo stałe

Kredyt hipoteczny w ofercie specjalnej

Advertisement

0 zł prowizji w ofercie Słoneczna oferta – łatwy start RRSO 7,96%

wkład własny min. 20%

kwota kredytu od 70 000 zł

kredytowanie do 35 lat, wcześniejsza spłata i nadpłata za 0 zł

Advertisement

oprocentowanie okresowo stałe

Ekspert hipoteczny na wideo w ING jest osobą, która opiekuje się i pomaga klientowi, nie tylko na etapie wnioskowania, ale w całym procesie, aż do jego spłaty.

Kluczowe obszary wsparcia:

oszacowanie możliwości kredytowe

Advertisement

informacje o wstępnej analizie wniosku

dopasowanie oferty i raty do budżetu

pomoc w skompletowaniu dokumentów potrzebnych do kredytu

pomoc w wypełnieniu wniosku o kredyt – wygodnie dzięki funkcji dzielenia ekranu

Advertisement

po podpisaniu umowy można się skontaktować z ekspertem hipotecznym, jeżeli pojawią się pytania np. o nadpłatę kredytu, głównie podpowiadając jak obsługiwać kredyt w aplikacji

Z rozwiązania mogą skorzystać obecni i nowi klienci ING. Na spotkanie można umówić się bezpośrednio w aplikacji Moje ING lub przez stronę www.

O badaniu

Badanie przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na ogólnopolskiej próbie osób w wieku od 25 do 45 lat, które planują w ciągu najbliższych trzech lat zaciągnięcie kredytu hipotecznego. Termin realizacji: 20–27 marca 2024, metoda: CAWI.

Advertisement

*Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) 7,75 %, dla kredytu budowlano – hipotecznego w ofercie Kredyt hipoteczny na dom energooszczędny z oprocentowaniem stałym w ING Banku Śląskim, przy założeniach: okres kredytowania 25 lat, całkowita kwota kredytu zabezpieczonego hipoteką (bez kredytowanych kosztów) 480 000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 1 126 843,95 zł, oprocentowanie stałe 7,21 %, całkowity koszt kredytu 646 843,95 zł w tym: prowizja 0 zł, odsetki 625 066,11 zł, podatek PCC 19,00 zł, ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych zawarte za pośrednictwem banku 14 976,00 zł (dla jednej nieruchomości, na cały okres kredytowania), opłaty za: wycenę nieruchomości zlecaną przez bank 748,00 zł (dom), prowadzenie konta Direct 0,00 zł, posiadanie systemu MojeING 0zł; koszt przelewu przychodzącego i wychodzącego w MojeING 0zł, ubezpieczenie spłaty kredytu Opcja Życie Plus (za okres 3 lat) 6 034,84 zł, 276 miesięcznych uśrednionych rat kapitałowo-odsetkowych po 3 457,76 zł. Kredyt wymaga zabezpieczenia min. 720 000,00 zł. Kalkulacja na dzień 2024-05-20 na reprezentatywnym przykładzie. Stałe oproc. niesie ryzyko, iż rata może być wyższa, niż obliczana na podstawie wskaźnika stosowanego przy oproc. zmiennym. Kredyt na dom max 62 kWh/m2/rok lub lokal mieszkalny max 58kWh/m2/rok zapotrzebowania na energię a także nabycie domu/lokalu mieszkalnego na rynku pierwotnym lub wtórnym wraz z pracami budowlanymi wymagającymi pozwolenia na budowę, max 76kWh/m2/rok zapotrzebowania na energię. Warunek skorzystania z tej oferty na rynku wtórnym: przedstawienie Świadectwa Charakterystyki Energetycznej budynku lub części budynku, przed decyzją kredytową, wymaga: rachunku, ubezpieczenia, MojeING. Szczegóły w regulaminie na ing.pl. Informacja nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów prawa, ma charakter wyłącznie informacyjny. Kredyt hipoteczny na dom energooszczędny ma na celu wsparcie klientów w stosowaniu rozwiązań zapewniających efektywność energetyczną budynków.

Społeczeństwo przechodzi na gospodarkę niskoemisyjną. Robią to klienci, robi to również ING. Finansuje wiele zrównoważonych działań, ale wciąż więcej tych, które takie nie są. Sprawdź na ESG w ING Banku Śląskim

ING Bank

Zdecydowani na przeprowadzkę? (youtube.com)

Advertisement

Kredyt hipoteczny na dom energooszczędny (youtube.com)

Źródło informacji: ING Bank Śląski

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Trwa 7. edycja akcji „Ubrania od serca”. Dowiedz się jak możesz pomóc dzieciom z placówek opiekuńczo-wychowawczych

Published

on

By

FleishmanHillard

art. sponsorowany

Marki Vizir i Fairy we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom ogłaszają kontynuację programu Ubrania od Serca. Dzięki niemu, każdy kupujący wybrane produkty pomagające utrzymać porządek w domu, przyczynia się do ufundowania nowych ubrań dla dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Wsparcie materialne oraz realizacja potrzeb dzieci wychowujących się w placówkach opiekuńczo-wychowawczych zależna jest od środków finansowych przeznaczanych przez samorządy oraz pomocy ludzi o dobrym sercu. By odpowiedzieć na te potrzeby, uruchomiona została kolejna, 7. edycja ogólnopolskiego programu charytatywnego „Ubrania od Serca”. W tegorocznej odsłonie akcji, marki Vizir i Fairy łączą swoje siły, by wspólnie z Towarzystwem Nasz Dom, dotrzeć do jak największej liczby dzieci z placówek oświatowo-wychowawczych, którym przekazane zostaną bony na samodzielny zakup ubrań.

Advertisement

Idea i cel akcji

Motywem przewodnim programu jest wyrównywanie różnic, pomiędzy podopiecznymi takich placówek a ich rówieśnikami, poprzez umożliwienie im samodzielnego zakupu ubrań. Dokładnie takich, o jakich marzą. Jak podkreśla Iwona Niemasz, prezeska Towarzystwa Nasz Dom, samodzielny wybór ubrań ma wiele zalet, istotnych dla rozwoju dzieci i nastolatków.

Choć samodzielny wybór ubrań może wydawać się czymś normalnym, dla dzieci z placówek-oświatowo wychowawczych jest niestety rzadkością. Taka okazja sprawia im wiele radości. Niesie za sobą również walor edukacyjny – uczy decyzyjności, odpowiedzialności, zarządzania własnym budżetem i wielu innych umiejętności, przydatnych w dorosłym życiu” – mówi Iwona Niemasz. „Pamiętajmy, że kwestia ubioru, jest dla dzieci tak samo istotna jak dla dorosłych, a czasami nawet istotniejsza. Dzięki temu, mają szansę wyrazić siebie, swoją indywidualność, osobowość i tożsamość. Są to niezwykle ważne aspekty dla młodych ludzi, które mają realny wpływ na ich dorosłe życie” – dodaje.

Dzięki hojności Polaków, która przyczyniła się do sukcesu dotychczasowych edycji programu, marce środków do prania Vizir udało się wesprzeć już ponad 8 000 dzieci i nastolatków z placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podopieczni otrzymali karty podarunkowe na zakup nowych, wymarzonych ubrań, które mogli samodzielnie zrealizować w określonych sieciach sklepów odzieżowych według własnych upodobań.

Advertisement

W tej edycji programu podnieśliśmy poprzeczkę jeszcze wyżej – po wprowadzeniu na rynek produktów do prania doskonale usuwających tłuste plamy Vizir +Fairy Efekt, do aktywacji dołączyła marka produktów do mycia naczyń Fairy. Dlatego postawiliśmy sobie ambitny cel – dotarcia łącznie do 10 tys. podopiecznych z całej Polski (licząc pod początku programu). Mechanizm akcji jest bardzo prosty. Dzięki sprzedaży produktów pomagających utrzymać porządek w domu marek Vizir i Fairy, zbierane są fundusze, które przekazywane są w formie darowizny na zakup kart podarunkowych dla podopiecznych placówek, które zgłoszą się do akcji” – mówi Mariola Mirek, dyrektorka ds. komunikacji w Procter & Gamble.

Jak wesprzeć akcję?

Każdy może wspierać akcję „Ubrania od serca” i tym samym przyczynić się do ufundowania potrzebującym wymarzonych ubrań. Wystarczy podczas codziennych zakupów wybierać środki do prania z serii Vizir + Fairy Effect i/lub płyn do mycia naczyń Fairy Cytryna (o poj. 900 ml). Akcja trwa do 14 czerwca br.

Program „Ubrania od serca” zapewnia placówkom opiekuńczo-wychowawczym wielopoziomowe wsparcie. Oprócz działań na rzecz zmniejszania nierówności między mieszkającymi tam dziećmi, a ich rówieśnikami, realizowane są również akcje pomocowe, polegające na przekazaniu środków czystości do placówek, które zgłoszą się do programu.

Advertisement

Źródło informacji: FleishmanHillard

Continue Reading

Advertisement
Advertisement