Connect with us

Biznes

Eko Lider Lewiatana – znamy zwycięzców pierwszego proekologicznego rankingu sieci

Published

on

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

  • Dziesięciu finalistów rankingu oszczędziło w 2021 roku na produkcji energii elektrycznej 946 MWh. Taka moc mogłaby zasilić 11 średniej wielkości sklepów spożywczych.
  • Dzięki Eko Liderom tylko w ubiegłym roku zostało wyemitowane do atmosfery o 766 ton mniej dwutlenku węgla.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan przeprowadziła pierwszy w historii sieci ranking promujący zastosowanie energooszczędnych i proekologicznych rozwiązań w sklepach tej sieci. Ranking przeprowadzono wiosną br. Dziesięć podmiotów wyróżnionych w Eko Liderze tylko w ubiegłym roku wyemitowało do atmosfery o 766 ton CO2 mniej. Taką liczbę dwutlenku węgla pochłania las o powierzchni 159 ha – dla porównania wielkość terenu Stadionu Narodowego w Warszawie to 18 ha.

To nie przypadek, że sieć zdecydowała o przeprowadzeniu I edycji rankingu w 2022 roku. Rosnące koszty prowadzenia działalności, w tym ponad 50% wzrosty cen gazu i energii elektrycznej wpływają na rentowność placówek handlowych. Kluczową ideą rankingu jest świadome podejście do zrównoważonego biznesu, zwrócenie uwagi na to jak można prowadzić ekologicznie odpowiedzialny sklep jednocześnie zmniejszając koszty jego funkcjonowania.

Sklepy jednymi z najbardziej energochłonnych obiektów

Zużycie energii w placówkach handlowych może być nawet trzy razy większe niż w przypadku nieruchomości komercyjnych, takich jak biurowce czy szkoły. Za wysokie zużycie energii odpowiadają różnego rodzaju urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepu. I tak, urządzenia chłodnicze są odpowiedzialne za 60% ogólnego zużycia energii. Kolejnych niemal 11% pochłania oświetlenie sklepu. Urządzenia do ogrzewania, klimatyzacji czy wentylacji to ponad 13% kosztów w miesięcznym rachunku sklepu za energię. Szukając energooszczędnych, a przy tym ekologicznych, rozwiązań możemy obniżyć miesięczne rachunki o nawet 60%. Właśnie taki cel przyświecał twórcom rankingu Eko Lider Lewiatana.

Advertisement

Stworzyliśmy ranking, aby pokazać przedsiębiorcom zrzeszonym w naszej sieci, jak energooszczędne rozwiązania realnie zmniejszają koszty funkcjonowania sklepu. Chcieliśmy też zwrócić ich uwagę na to, jak można prowadzić ekologicznie odpowiedzialny sklep – mówi Tomasz Baranowski, pomysłodawca projektu Eko Lider Lewiatana. – W obliczu rosnących kosztów, dwucyfrowej inflacji oszczędność rzędu 48% kosztów energii elektrycznej – a taki wynik osiągnął lider naszego rankingu sklep Lewiatan w Oświęcimiu, ma niebagatelne znaczenie dla marżowości prowadzonego biznes” – dodaje Baranowski.

Pierwszym w historii konkursu zwycięzcą, został Jacek Mirek, przedsiębiorca Lewiatana z Małopolski, którego sklep Lewiatan w Oświęcimiu zlokalizowany przy ul. Chemików osiągnął najwyższą punktację w rankingu. To nieduży market, sklep ma 190 mkw. powierzchni sprzedaży. Mimo tego wyposażony jest w instalację fotowoltaiczną, agregat inwerterowy, oświetlenie ledowe i drzwi lodówek nabiałowych. Łącznie dzięki zastosowanym rozwiązaniom tylko w tym roku sklep Lewiatana przy ulicy Chemików zaoszczędził 48% kosztów energii elektrycznej w ciągu roku.

Dbanie o środowisko jest dziś szczególnie ważne. Zmiany klimatyczne są już nie tylko widoczne, ale i odczuwalne nawet w tak bezpiecznych do tej pory miejscach jak Polska. Rosną ceny surowców, a co za tym idzie koszty prowadzenia działalności. Energooszczędne rozwiązania są zatem podwójnie korzystne – ekologia wiąże się z oszczędnościami” – mówi Jacek Mirek, przedsiębiorca z Oświęcimia, zwycięzca I edycji rankingu Eko Lider.

To nie jedyna korzyść z prowadzenia biznesu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju na jaką zwracają uwagę liderzy rankingu. Ich doświadczenia pokazują, że wprowadzone proekologiczne rozwiązania przynoszą im również korzyści wizerunkowe oraz często przyciągają do sklepów nowych, świadomych klientów. Obserwacje te potwierdzają badania przeprowadzonych przez Instytut Gallupa, z których wynika, że 94% ankietowanych konsumentów podkreśliło, że chętniej korzystają z usług lub produktów firm, które dbają o środowisko.

Advertisement

Jak przebiegał ranking

W pierwszej fazie rankingu Lewiatan zaprosił swoich przedsiębiorców do wypełnienia ankiety zawierającej pytania z 25 różnych obszarów związanych z energooszczędnością i ekologią stosowaną w ich sklepach: od form ekologicznego pakowania zakupów, recyklingu opakowań po zaawansowane systemy odzysku ciepła czy urządzenia fotowoltaiczne. W drugim etapie przeanalizowano dane pochodzące ze sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju, o różnej powierzchni sprzedaży i stosujących bogaty wachlarz energooszczędnych i ekologicznych rozwiązań. Do ścisłego finału po podsumowaniu wyników wybrano 10 firm, które osiągnęły najlepsze wyniki. Z tego grona wybrano trzech Eko Liderów Lewiatana. Najbardziej ekologiczne sklepy Lewiatana klienci znajdą w Oświęcimiu, Łuczycach i Zagnańsku.

Dziesięciu finalistów rankingu Eko Lider Lewiatana oszczędziło w ciągu minionego roku na produkcji energii elektrycznej 946 MWh. Taka moc mogłaby zasilić 11 średniej wielkości sklepów Lewiatana przez cały rok!

Przedsiębiorcy na całym świecie intensywnie pracują nad wzmocnieniem swojego zaangażowania w sferze ekologii, w tym gronie są już sklepy sieci Lewiatan.

Advertisement

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Na koniec 2021 roku w sieci zrzeszone było ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 000 pracowników. Łączne obroty, które w 2021 roku przekroczyły 13,4 mld zł, co plasuje Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement