Connect with us

Biznes

Caravans Salon edycja 2023

Published

on

fot. A. Dęga

Tegoroczna edycja Caravans Salon Poland rozkręciła się na dobre. Po zakończeniu Dnia Biznesowego przyszedł czas na pierwszy z trzech dni dla szerokiej publiczności. Oprócz ekspozycji, która była dostępna dla zwiedzających już w czwartek, wystartowały kolejne atrakcje, takie jak strefy tematyczne oraz targowa scena. 

Strefy tematyczne wystartowały 

Pawilon 4 to prawdopodobnie najbardziej klimatyczne miejsce na targowej mapie. Z jednej strony Strefa Retro, gdzie ponownie pojawili się właściciele caravaningowych legend. To przestrzeń, w której można spotkać kilkadziesiąt zabytkowych i klasycznych kamperów i przyczep.

Advertisement

Z drugiej strony Strefa Vanlife, gdzie zadomowili się znani twórcy i podróżnicy. Styl życia vanlife jest coraz popularniejszy a goście targów propagują taki styl życia na swoich blogach, social mediach i kanałach YT. Opowiadają o swoich podróżach, inspirują i motywują do zmian w życiu na własnych przykładach.  W Strefie Vanlife spotkacie takich twórców jak  PodróżoVanie, Van Paweł, Foxes In Eden, czy Tripiarze.

Znamy najlepsze stoiska 

Jak co roku postanowiono wyróżnić najlepsze stoiska obecne na targach. W ręce najlepszych wystawców powędrowały statuetki Acanthus Aureus. To wyjątkowa nagroda, która ma na celu nagradzanie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy, wystawiającej swoją ofertę na poszczególnych targach.

Laureatami podczas Caravas Salon 2023 zostali:
•    Centrum Campingowe XCAMP (Pawilon 3, stoisko 8)
•    VANNADO Tomasz Basiński (Pawilon 3A, stoisko 1)
•    MOBIFRAME (Pawilon 3A, stoisko 7)
•    GRENOVI Sp. z o.o. Sp.k. (Pawilon 5, stoisko 6,7)
•    CarGO! (Pawilon 5, stoisko 9)

Advertisement

Zwiedzający niezmiennie mogą podziwiać kilkaset najróżniejszych pojazdów, przygotowanych przez wystawców Caravans Salon. Należy również pamiętać, że bilet na CSP 2023 upoważnia do udziału w we wszystkich imprezach bloku wydarzeń turystycznych. Oprócz targów caravaningowych są to Tour Salon, Yacht Salon, Festiwal Podróżniczy Śladami Marzeń oraz Rodzinny Festiwal Podróżniczy TupTup.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Największa w Europie platforma edukacyjna o esporcie i gamingu – startuje drugi sezon Predator Games. Fantastyczna inicjatywa dla szkół

Published

on

By

fot. Predator Games

Startuje drugi sezon Predator Games – największych w Europie międzyszkolnych mistrzostw esportowych z pulą nagród wynoszącą 1 mln złotych.

Drugi sezon Predator Games właśnie wystartował i zapowiada się jeszcze bardziej imponująco niż dotychczasowe odsłony. Po ogromnym sukcesie pierwszej edycji, organizatorzy postanowili rozszerzyć projekt, aby umożliwić udział jak największej liczbie szkół i uczniów. Nowością w tym sezonie jest podział na szkoły podstawowe i średnie, co pozwala na lepsze dopasowanie gier do umiejętności i wieku uczestników, zwiększając tym samym szanse w każdej grupie wiekowej.

Predator Games to innowacyjny projekt, który łączy edukację z esportową rywalizacją. Jego celem jest stworzenie platformy, na której szkoły mogą rywalizować w grach komputerowych, jednocześnie rozwijając umiejętności uczniów i wspierając ich pasje związane z esportem. Program pomaga także dorosłym – nauczycielom i rodzicom – lepiej zrozumieć świat gier, świadomie kontrolować aktywność młodzieży oraz rozpoznawać talenty esportowe. Gry komputerowe, rozwijając takie kompetencje jak praca zespołowa, strategiczne myślenie czy szybkie podejmowanie decyzji, odpowiadają na potrzeby współczesnej młodzieży, kształtując umiejętności nieocenione w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Advertisement

W drugim sezonie Predator Games dostępnych będzie ponad 4000 miejsc dla szkół, a przewidywana liczba uczniów-graczy wzrośnie do 57 tysięcy. Uczestnicy będą rywalizować w popularnych grach, takich jak „Counter Strike”, „League of Legends”, „Rocket League”, „Szachy” oraz „Fortnite”, co zapewni różnorodność i emocjonującą rywalizację. Pula nagród wynosząca milion złotych dodatkowo podnosi rangę i atrakcyjność projektu. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Legendy rodzą się w szkole”.

Chcemy podkreślić, że to właśnie szkoła jest miejscem, gdzie młode talenty mogą się rozwijać i odnajdywać swoje pasje. Dzięki Predator Games, uczniowie mają szansę nie tylko na rozwijanie swoich umiejętności w bezpiecznym i wspierającym środowisku, ale również na poznanie branży gamingowej. Esport to nie tylko gra, ale także sztab specjalistów różnych dziedzin, którzy stoją za sukcesami graczy. Projekt ten umożliwia uczniom zrozumienie, jak wiele różnych zawodów i umiejętności jest potrzebnych w świecie esportu” – mówi Jeremi Rybak, Head of Marketing, Acer Polska.

Projekt objęty jest patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej. Partnerem głównym już po raz drugi jest Media Expert, który od ponad dwóch dekad zmienia krajobraz technologiczny w Polsce i chętnie wspiera inicjatywy łączące edukację z rozrywką.

Staramy się być blisko wydarzeń, które wpisują się w nasze podejście do cyfrowej rewolucji. Uważamy, że technologia powinna służyć najmłodszym do rozwijania pasji, głodu wiedzy i chęci lepszego rozumienia świata, sprzyjać odnajdywaniu ukrytych talentów i uwalniać potencjał płynący z umiejętności komunikowania się. Cele te można z powodzeniem realizować poprzez mądre wykorzystanie cyfrowej rozrywki, szczególnie takiej, która dodatkowo kształtuje postawy szacunku do przeciwnika i rywalizacji w duchu fairplay” – podkreśla Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Advertisement

Partnerami drugiego sezonu Predator Games są także Spidor, Microsoft, Intel, Reporter oraz Grześki. Patronat medialny objęły: radio Eska, Onet, Przegląd Sportowy, serwisy esportowe Respawn oraz CD-Action, który posiada 28-letnią tradycję wydawniczą.

Wzorem poprzednich edycji, edukacja pozostaje kluczowym elementem Predator Games. Sezon ten wprowadzi szereg materiałów edukacyjnych w formie tekstowej i wideo, które będą dostępne dla uczestników oraz dorosłych. Materiały te mają na celu dalsze kształcenie, rozwijanie umiejętności oraz poszerzanie wiedzy na temat gier i esportu.

Drugi sezon Predator Games to doskonała okazja do sportowej rywalizacji, rozwijania talentów oraz zdobywania cennych doświadczeń w świecie esportu. Jako nowoczesny projekt, który odpowiada na potrzeby współczesnej młodzieży, Predator Games staje się kluczową platformą dla rozwoju umiejętności i pasji młodych graczy.

Technologie przyszłości muszą stać się integralną częścią procesu kształcenia polskiej młodzieży. Dlatego od dwóch lat tworzymy projekt Predator Games, który łączy edukację z esportową rywalizacją. Jesteśmy podekscytowani możliwością kontynuowania tego innowacyjnego projektu i zapraszamy wszystkie szkoły do wzięcia udziału w tej wyjątkowej inicjatywie. Projektując drugi sezon, zależało nam na poszerzeniu dostępności, aby jeszcze więcej uczniów mogło skorzystać z tego, co mamy do zaoferowania we współpracy z naszymi partnerami. Jesteśmy przekonani, że druga edycja Predator Games wniesie wiele pozytywnych emocji i zdrowej rywalizacji międzyszkolnej” – mówi Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.

Advertisement

Jak wziąć udział w projekcie?

Aby zapisać szkołę do udziału w drugim sezonie Predator Games, wejdź na stronę www.predatorgames.pl i zarejestruj się. Obowiązek ten spoczywa na kadrze naukowej, która następnie kompletować będzie szkolną reprezentację. Zapisy trwają od 10 września do 7 października. Zarejestrowane szkoły wezmą udział w rozgrywkach online, a najlepsze drużyny w poszczególnych grach będą miały okazję zmierzyć się na finałach LAN-owych, które planowane są na styczeń 2025 roku.

Źródło informacji: Predator Games

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Gigantyczne wiatraki stanęły na farmie wiatrowej w Gminie Wysoka

Published

on

By

fot. Krzysztof Dęga

W gminie Wysoka w północnej Wielkopolsce uruchomiono nową Farmę Wiatrową o mocy 62,5 MW, która zasili energią nawet 90 tys. gospodarstw domowych.

Farma składa się z 11 lądowych turbin wiatrowych, każda o mocy od 5,5 do 5,7 MW – największych tego typu w Polsce. Oficjalne otwarcie odbyło się 10 września 2024 roku.

Inwestycja, zrealizowana przez OX2, pozwoli na roczną produkcję około 180 GWh energii, co przyczyni się do uniknięcia emisji około 63 tys. ton CO2 rocznie. To kolejny krok w kierunku dekarbonizacji polskiej gospodarki i ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

Paul Stormoen, CEO OX2, podkreślił, że celem firmy jest dynamiczny rozwój projektów w sektorze odnawialnych źródeł energii w Polsce:

Advertisement

“Każda nowa farma wiatrowa, fotowoltaiczna czy magazyn energii przybliża nas do dekarbonizacji. W najbliższych latach planujemy kontynuować rozwój naszego portfela projektów w Polsce.”

 

Farma Wiatrowa w Wysokiej składa się z turbin Nordex N149, które osiągają niemal 200 metrów wysokości – z 125-metrowymi wieżami i łopatami o długości 72,4 metra.
Katarzyna Suchcicka, Prezes OX2 Polska, podkreśla:

“Każdy projekt rozwijamy indywidualnie, aby najlepiej dostosować go do lokalnych warunków i zapewnić maksymalną efektywność. W Polsce OX2 rozwija projekty o łącznej mocy 3,1 GW, obejmujące elektrownie wiatrowe, fotowoltaiczne i magazyny energii.”

 

W otwarciu Farmy Wiatrowej Wysoka uczestniczyli m.in. Miłosz Motyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, Andreas von Beckerath, Ambasador Szwecji w Polsce, lokalne władze oraz przedstawiciele OX2, w tym Paul Stormoen i Katarzyna Suchcicka.

Advertisement

Obserwuj nas w GOOGLE NEWS

Continue Reading