Connect with us

Wiadomości

Tłumy turystów w Tatrach; oblężone Morskie Oko, kolejki na Giewont

Published

on

fot. PAP

Korzystając ze słonecznej pogody turyści ruszyli na tatrzańskie szlaki. Parkingi przed traktem do Morskiego Oka są w sobotę rano już całkowicie zapełnione, a przed szczytami wyposażonymi w łańcuchy ułatwiające wejście tworzą się kolejki – dowiedziała się PAP w Informacji Turystycznej TPN.

Aby wjechać na jeden z dwóch parkingów przed szlakiem prowadzącym do Morskiego Oka, trzeba przynajmniej dzień wcześniej zarezerwować miejscówkę poprzez stronę internetową Tatrzańskiego Parku Narodowego. Bez takiej wcześniejszej rezerwacji turyści nie mogą wjechać na parking. Nie ma możliwości zapłaty za postój u obsługi parkingu, nawet jeśli są wolne miejsca. Parkingi te są zlokalizowane bezpośrednio przed wejściem na szlak na Palenicy Białczańskiej i Łysej Polanie. Wolne miejsca parkingowe są jeszcze na niedzielę.

 

„W Tatrach panuje bardzo duży ruch turystyczny. W miejscach wyposażonych w sztuczne ułatwienia czyli łańcuchy, tworzą się kolejki oczekujących na wejście na szczyty, zwłaszcza w godzinach okołopołudniowych. Tak jest na przykład na kopule szczytowej Giewontu, czy podejściu na Rysy” – poinformowała PAP dyżurna Informacji Turystycznej TPN.

Advertisement

 

Zaleciła wyruszanie na szlaki w godzinach wczesnoporonnych, kiedy można uniknąć największego ruchu na szlakach. “Spory ruch panuje również w dolinach reglowych jak na przykład w Dolinie Kościeliskiej, Chochołowskiej czy Strążyskiej” – dodała. (PAP)

 

autor: Szymon Bafia

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ludzie

W Grabównie odbyła się kolejna edycja Drzymałówki

Published

on

By

fot. Krzysztof Dęga

Po raz kolejny w Grabównie odbyła się “Drzymałówka” – impreza, która ma kultywować pamięć o tym lokalnym bohaterze.

Jednym z elementów “Drzymałówki” była konkurs plastyczny na temat “Jak teraz mógłby wyglądać wóz Michała Drzymały”. W płynęło na niego aż 39 prac plastycznych. Jury nie miało łatwego zadania. Młodzież z gminy Miasteczko Krajeńskie miała wiele wizji. Według niektórych wóz Drzymały mógłby mieć na dachu panele fotowoltaiczne, a wokół umieszczone kamery. Jeszcze inni w wozie tym widzieli mały basen. Inwencja twórcza nie znała granic.

Prócz konkursu plastycznego był także test wiedzy o Michale Drzymale oraz konkurs kulinarny.

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Zeroemisyjne, elektryczne autobusy Yutong E9 wyjadą na ulice Wałcza

Published

on

By

Zakończono dostawę 8 zeroemisyjnych elektrycznych autobusów Yutong E9. Podpisana w zeszłym roku umowa pomiędzy miastem Wałcz a Busnex Poland właśnie została zrealizowana. Wałcz stawia na rozwój elektromobilności w transporcie publicznym a realizacja tego zamierzenia została właśnie rozpoczęta.

Bardzo się cieszymy, że elektrobusy Yutong pojawią się także w województwie zachodniopomorskim. Do Wałcza dostarczyliśmy 9-metrowe pojazdy, sprawdzone już przez polskie samorządy. Osiem zeroemisyjnych autobusów elektrycznych to solidne wsparcie dla komunikacji miejskiej i krok w kierunku zielonego transportu. Już wkrótce nowoczesny, zeroemisyjny tabor obsłuży lokalną komunikację miejską – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Wybrany przez Wałcz Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ten elektryczny autobus ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek do elektrobusów.

Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego oraz infrastruktury do ładowania został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej programu „Zielony Transport Publiczny”. Umowa została zawarta w 2022 r., a w 2023 r. miasto wybrało w przetargu Busnex Poland jako dostawcę elektrobusów.

Advertisement

Continue Reading

Advertisement
Advertisement