Connect with us

Wiadomości

Gwiazdy rozebrały się, by przypomnieć o samobadaniu piersi!

Published

on

Kampania Dotykam=Wygrywam, promująca profilaktykę raka piersi i noszenie odpowiednio dopasowanego biustonosza, została zainaugurowana we wtorek 20 września w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.

Na inauguracji 11. edycji kampanii, dumnie wspieranej przez bieliźnianą markę Panache, pojawili się nieocenieni w swej roli ambasadorzy, wśród których znaleźli się: Daniel Józek Qczaj, Daria Widawska, Aleksandra Kisio, Kinga Zawodnik, Siostry ADiHD, Paulina Koziejowska, Anika Dąbrowska, Lidia Kalita, Ola Żelazo @joga.zelazo, Alina Adamowicz @alka_positive, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Agnieszka Witkowska @architektporzadku, Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki, Angelika Miszalska-Kamińska, Magdalena Kaczanowicz @racjapielegnacja, Maja Strojek i Sylwia Madeńska.

Advertisement

Kampanię wspierają także: Natalia Przybysz, Beata Sadowska, Elżbieta Romanowska, Dorota Gardias, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Marianna Gierszewska, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Ewa Zakrzewska @ewokracja, Anna Męczyńska, Joanna Biernacka Ash Plum Plum i Piotr Knioła, Pigoutbox.

Nawiązując do słów refrenu piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, organizatorzy zadają w tym roku kobietom pytanie – jak to się stało, że zapomniały one o swoich piersiach, mimo że w Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet (stanowi 22,2% wszystkich nowotworów), a w grupie między 20. a 44. rokiem życia jest na pierwszym miejscu zarówno pod względem zachorowalności, jak i umieralności Polek? Jak to się dzieje, że ulegają presji ich bezustannej oceny przez innych? Zamiast zadbać o to, by były zdrowe, przejmują się tym, że ktoś uważa je za zbyt małe, zbyt duże, za mocno lub za słabo eksponowane… Obejrzyj film kampanijny na www.dotykamwygrywam.pl i zainspiruj się do dbania o swoje piersi.

Wymowne zdjęcia, odzwierciedlające przekaz tegorocznego przesłania kampanii stworzył ceniony w środowisku artysta fotograf Arcadius Mauritz – autor wyjątkowej w swym wyrazie sesji Dotykam=Wygrywam wykonanej w otwartym na każde wyzwanie UV Studio.

Ta ogólnopolska inicjatywa, angażująca społeczność kobiet na wielu płaszczyznach, ma bezdyskusyjnie istotny charakter i cel, ale też ciekawą formułę. Co roku przypomina bowiem o samobadaniu piersi, oferując cegiełki (w tym roku stworzone przez Organique i Bandi) i co roku namawiając do reCYClingu, czyli pozbycia się starego i niedopasowanego biustonosza, który dzięki firmie Wtórpol dostaje w ten sposób nowe życie; jego była właścicielka otrzymuje rabat na nowy, idealnie dopasowany; a dochód z ich realnego recyklingu zasila konta podmiotów szerzących ideę walki z rakiem piersi: fundacji Wsparcie na Starcie, budującej zdrowe nawyki dbania o piersi wśród nastolatek, i stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Adresy sklepów, w których oddasz biustonosze do reCYClingu znajdziesz na www.dotykamwygrywam.pl.

Advertisement

Podczas spotkania przedstawiono wyniki badania opinii publicznej przeprowadzone przez partnera kampanii, firmę SW RESEARCH, które wyraźnie udowadniają, że istnieje realna potrzeba zmiany w postrzeganiu kobiecych piersi przez… kobiety. Dlatego tegoroczna edycja kampanii ma „odseksualizować” temat piersi, a słowa piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki Dotykam=Wygrywam, mają nadać właściwy ton akcji i upomnieć kobiety, by nie zapominały o swoich piersiach, by je dostrzegały, nawiązały z nimi relację i w końcu o nie zadbały.

Wyniki badań zwróciły także uwagę na potrzebę edukacji kobiet od najwcześniejszych lat, aby zbudować́ w nich zdrowe nawyki dbania o piersi. Jest to obecnie możliwe dzięki pracy organizacji pozarządowych, takich jak fundacja Wsparcie na Starcie, edukująca nastolatki w temacie zdrowia piersi poprzez przeprowadzane w szkołach bezpłatne biustopogadanki oraz poprzez aplikacje mobilne, takie jak BIUSTOapka, która powstała ze środków uzbieranych z poprzednich edycji Dotykam=Wygrywam, a którą można bezpłatnie pobrać tu: www.biustoapka.pl, ustawić w niej przypominajkę samobadania piersi i już nigdy nie zapomnieć o wykonywaniu regularnego dotyku, który może uratować nam życie.

W tym roku formuła inauguracji kampanii Dotykam=Wygrywam wzbogaciła się o panel ekspertów, z którymi można było porozmawiać na miejscu. Zaproszenie na eksperckie fotele przyjęły: Maja Herman – lekarka, specjalistka psychiatrka, psychoterapeutka, asystentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; Joanna Tokarska, która na co dzień współpracuje z Krajową Izbą Fizjoterapeutów i prowadzi. projekt „Fizjopozytywni” zrzeszający miłośników fizjoterapii; Elżbieta Kozik – prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Izabela Sakutova – międzynarodowa ekspertka brafittingu i autorka książek, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi; dr Maciej W. Socha – ordynator oddziału położniczo-ginekologicznego Szpitala świętego Wojciecha w Gdańsku i szef katedry Perinatologii, Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Tego dnia nie zabrakło nadających wydarzeniu dynamiki obserwatorów, przedstawicieli sklepów brafittingowych, gdzie kampania i edukacja kobiet rozpocznie się od dziś aż do końca października oraz zawsze trzymających rękę na pulsie przedstawicieli mediów.

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości

Strzelanie Zielonoświątkowe Bractwa Kurkowego w Wysokiej

Published

on

By

15 czerwca br. to dzień w którym na Strzelnicy Walochówka przeprowadzone zostało Strzelanie o Godność Króla Zielonoświątkowego Bractwa Kurkowego w Wysokiej A.D. 2024.

Strzelanie Zielonoświątkowe jest najważniejszym że strzelań brackich, gdyż Król Zielonoświątkowy nosi również przez cały rok tytuł Króla Bractwa Kurkowego w Wysokiej.

W rywalizacji do tarczy ufundowanej przez Brata Artura Kłysza zwyciężył Brat Prezes Jan Mrotek wyprzedzając Nikolę Sieniawską i Brata Rafała Waśkowiaka Drugą Tarczę Honorową ufundował Brat Mariusz Nowak. Przypadła ona w udziale gościowi z Bractwa Kurkowego w Margoninie Bratu Dariuszowi Błażejakowi, który wyprzedził swojego Tatę – Brata Ryszarda i Nikolę Sieniawską.

Najważniejsza z tarcz i tytuł Króla Bractwa Kurkowego w Wysokiej A.D. 2024 trafił do rąk Brata Rafała Waśkowiaka. Pierwszym Rycerzem został Brat Andrzej Ozimina a Drugim Rycerzem Brat Roman Sadzak.

Advertisement

Na zakończenie turnieju strzelano jak zwykle do Kura. Zwyciężył Brat Dariusz Błażejak z Margonina przed Bratem Ryszardem Błażejakiem również z Bractwa Kurkowego w Margoninie i Bratem Franciszkiem Miedzińskim

Continue Reading

Wiadomości

63 proc. Polaków chciałoby pracować cztery dni w tygodniu

Published

on

By

fot. PAP

63 proc. Polaków chciałoby pracować cztery dni w tygodniu, ale tylko 24 proc. zgodziłoby się na obniżenie swojego wynagrodzenia – wynika z badania Panelu Badawczego Ariadna. W zamian za zachowanie pełnej wysokości pensji 73 proc. badanych wolałaby pracować po 10 godzin dziennie.

Jak wynika z badania Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna, 63 proc. Polaków chciałoby pracować cztery dni w tygodniu, ale jednocześnie 50 proc. uważa, że w Polsce powinien zostać wprowadzony 4-dniowy tydzień pracy.

 

Największymi zwolennikami pomysłu skrócenia czasu pracy tygodniowo do 4 dni są osoby młode, bo taką zmianę popiera 61 proc. osób między 18. a 34. rokiem życia, ale 37 proc. osób powyżej 55. roku życia. Ponadto zmianę tygodnia pracy na 4-dniowy popiera 60 proc. osób pracujących na etacie – napisano w opisie wyników. W raporcie zaznaczono, że stopień poparcia 4-dniowego czasu pracy nie zależy od wykształcenia ani od płci.

Advertisement

 

Z kolei chęć pracy cztery dni w tygodniu również wyrażają głównie ludzie młodzi. Jak zaznaczono, o jeden dzień krócej niż obecnie chciałoby pracować 74 proc. osób w wieku 18-34 lata. Dodano, że w tym przypadku znaczenie ma wykształcenie ankietowanych. Osoby z wyższym wykształceniem zdecydowanie częściej chciałyby pracować 4 dni w tygodniu niż osoby z podstawowym i zawodowym wykształceniem – zauważono.

 

“O skróceniu tygodnia pracy mówi się ostatnio dużo w Polsce i w innych krajach. Rozważane są bardzo różne opcje, zarówno jeśli chodzi o liczbę godzin, które osoba miałaby przepracować w ciągu tych 4 dni, ale też wysokość wynagrodzenia. Bierze się także pod uwagę pozostawienie 5-dniowego tygodnia pracy, ale z redukcją liczby godzin pracy w ciągu dnia do np. 6” – powiedziała cytowana w raporcie prof. Dominika Maison.

 

Advertisement

Z badania wynika, że 76 proc. ankietowanych wolałoby pracować po 10 godzin dziennie (przez cztery dni w tygodniu) z zachowaniem 100 proc. dotychczasowego wynagrodzenia, gdyby 4-dniowy tydzień pracy został w Polsce wprowadzony. Z kolei 24 proc. pytanych wolałoby pracować 8 godzin dziennie w zamian za 80 proc. dotychczasowej pensji.

 

“Jak pokazało przeprowadzone badanie, priorytetem dla większość Polaków jest zachowanie dotychczasowej pensji, nawet kosztem cięższej pracy każdego dnia. Widać jednak pewne różnice między pokoleniami” – dodała Maison.

Wyjaśniła, że Millenialsi i starsze pokolenia preferują zachowanie dotychczasowego wynagrodzenia kosztem wydłużenia czasu pracy każdego dnia nawet do 10 godzin, ale pokolenie Z woli pracować mniej, nawet w zamian za obniżone wynagrodzenie.

 

Advertisement

W ramach badania zapytano też Polaków, w jaki sposób chcieliby wykorzystać dodatkowy dzień wolny w tygodniu. Najwięcej, bo 35 proc. osób odpowiedziało, że wykorzystałoby dodatkowy dzień na spędzanie czasu z dziećmi i rodziną. Z kolei 31 proc. ankietowanych wybrałoby wyjazdy i zwiedzanie. 15 proc. ankietowanych zadeklarowało z kolei, że przy 4-dniowym tygodniu pracy, podczas dni wolnych będzie prawdopodobnie dorabiać. Dla porównania, w obecnie 7 proc. Polaków przeznacza czas wolny na dodatkową pracę zarobkową – dodano w raporcie.

 

Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna metodą CAWI na ogólnopolskiej losowo-kwotowej próbie 11 tys. 138 osób w wieku od 18 lat wzwyż. (PAP)

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement