Biznes

Będzie elektryfikacja odcinka Piła – Kostrzyn

Published

on

Lepsza komunikacja pasażerska, sprawniejszy i szybszy przewóz towarów, większe bezpieczeństwo, nowocześniejsze perony – to przewidywane efekty prac na liniach kolejowych między Bydgoszczą a Kostrzynem (nr 18 i 203). PLK podpisały umowę za 5,3 mln zł (netto) na dokumentację przedprojektową. Kontrakt obejmuje możliwość elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały . z biurem projektowym TPF Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203, na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn”.

– Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Podpisanie tej umowy to kolejny krok na drodze do tego ambitnego celu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Celem studium jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacyjnego inwestycji na liniach nr 18 i 203, na trasie o długości 255 km. Zakładana jest poprawa komunikacji pasażerskiej w regionie m.in. przez zelektryfikowanie połączenia z Bydgoszczy i Torunia do Gorzowa Wielkopolskiego (w przypadku potwierdzenia takiej konieczności w analizach) i dalej przez Kostrzyn do Szczecina. Planowana jest także sprawna i szybka komunikacja dla pociągów towarowych. Stworzone zostaną warunki do zwiększenia ruchu międzynarodowego i granicznego w przypadku elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Po realizacji planów zwiększy się i poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych, m. in. przez likwidację ograniczeń prędkości jazdy pociągów i modernizację peronów na stacjach i przystankach.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach przygotowania nowych projektów analizują także elektryfikację odcinka Piła – Kostrzyn.

Advertisement

Poprawi się również bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego poprzez modernizację przejazdów kolejowo – drogowych. Usprawnione będą powiązania komunikacyjne dzięki możliwość skomunikowania z głównymi krajowymi liniami kolejowymi. Wybór optymalnego wariantu planowany jest w I kwartale 2019 r. Termin zakończenia prac nad studium, to II kwartał 2019 r.

Wartość studium to około 5,3 mln zł netto.

Advertisement

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Exit mobile version