System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej później niż planowano
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej miał ruszyć w marcu 2019 roku. Niestety firma, która wygrała przetarg nie dotrzymała terminu i Gmina Piła odstąpiła od umowy. Kiedy zatem system ruszy w Pile, nie wiadomo?
Gmina Piła z dniem 27 marca br. odstąpiła od umowy z firmą MPTECHNOLOGY Sp. z o.o. ze Słupska, wykonawcą zamówienia pod nazwą „Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile – budowa i wdrożenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przyczyną odstąpienia była nienależyta i nieterminowa realizacja przedmiotu umowy. Kontrakt opiewał na ponad 4,7 mln zł. Końcowy termin realizacji, po przedłużeniu aneksem do umowy, upłynął w dniu 13 marca 2019 roku.
Przedmiot umowy obejmował uruchomienie zintegrowanego systemu informatycznego, dostarczającego pasażerom komunikacji miejskiej w Pile informacji o faktycznym prognozowanym czasie odjazdu autobusu obsługującego określoną linię
z wybranego przystanku, w tym:
– 45 dwustronnych elektronicznych tablic informacyjnych na przystankach MZK;
– 5 infokiosków zapewniających obsługę Pilskiej Karty Miejskiej oraz istotne dla pasażerów informacje;
– komplet urządzeń pokładowych SDIP w 46 autobusach MZK Piła Sp. z o.o.;
– wyposażenie Centrum Danych i Centrum Nadzoru Ruchu w zajezdni MZK Piła;
– wyposażenie stanowiska pracownika służb miejskich w siedzibie Straży Miejskiej;
– bezprzewodowy system łączności;
– aplikacja mobilna oraz strona www, prezentujące dynamiczną informację pasażerską w czasie rzeczywistym na mapie cyfrowej.
Realizacja Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest objęta dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej w wysokości 85% wydatków kwalifikowalnych, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
W najbliższych czasie planowane jest uruchomienie postępowania na wybór innego wykonawcy budowy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.