Connect with us

Polska i Świat

Największe polskie targi caravaningowe już 26-29 października w Poznaniu

Published

on

Targi Caravans Salon Poland 2023 odbędą się od 26 do 29 października w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

To obecnie największe wydarzenie caravaningowe w naszym kraju, w tym roku zyskało dodatkowy, czwarty dzień, który będzie dedykowany biznesowi. VI edycja targów to również dodatkowa przestrzeń wystawiennicza, większy zlot caravaningowy i więcej gości w Strefie Vanlife. Bilet na Caravans Salon Poland uprawnia również do zwiedzania ekspozycji i atrakcji targów Yacht Salon, Tour Salon i Festiwalu Śladami Marzeń – zapowiada się więc weekend pełen turystycznych atrakcji.

Święto Caravaningu po raz szósty w Poznaniu

Caravans Salon to setki kamperów i przyczep oraz dziesiątki innych rozwiązań dla caravaningu i turystyki kempingowej. Powierzchnia wystawiennicza rozciągająca się na 7 pawilonów i ponad 45 000 m2 powierzchni, daje możliwości do zaprezentowania polskiego rynku caravaningowego w pełni. Na imprezie obecni będą wszyscy najważniejsi producenci, dealerzy i firmy związane z branżą caravaningu w naszym kraju. Swoją obecność potwierdziło już ponad 80 firm a kolejne kilkadziesiąt deklaruje swój udział w targach. Edycja 2023 ma więc duże szanse pobić rekordową pod wieloma względami edycję 2022.

Duża różnorodność wystawców i ekspozycji oraz bogaty program Stref Specjalnych i imprez towarzyszących sprawia, że Caravans Salon jest imprezą kompleksową dla fanów caravaningu.

Advertisement

Dodatkowy dzień dla biznesu

W tym roku targi w Poznaniu potrwają o jeden dzień dłużej i rozpoczną się już w czwartek od Business Day. Dodatkowy dzień jest dedykowany klientom i zwiedzającym związanych z branżą caravaningową, turystyczną czy motoryzacyjną oraz przedstawicielom prasy i mediów. Bilety na dzień biznesowy są jednak dostępne w otwartej sprzedaży i są dobrym rozwiązaniem dla osób, które przyjadą na targi w konkretnym celu zakupu nowego kampera czy przyczepy. Niższa frekwencja i spokojniejsze zwiedzanie sprzyja tego typu decyzjom zakupowym.

Zlot Przystanek_targi

W trakcie targów, jak co roku odbędzie się również zlot caravaningowy. Tegoroczna edycja zlotu Przystanek_targi, będzie dużo większa, bo z 215 parcel w ubiegłym roku powierzchnia wzrosła do 300 parcel. Większość z nich została wyprzedana w pierwsze dwie doby, co świadczy o popularności zlotu.

Większa Strefa Vanlife i retro-perełki

Organizatorzy targów Caravans Salon Poland zadbali też o rozwój swoich Stref Specjalnych. W tym roku w Pawilonie 4 oprócz około 30 kamperów retro, przygotowanych przez CamperMajstry, zobaczymy też aż 20 ekip vanliferów. Strefa Vanlife jest co roku tłumnie odwiedzana przez wszystkich fanów caravaningu i vanlifu, którzy szukają inspiracji i chcą spotkać swoich ulubionych twórców. Skład Strefy Vanlife będzie prezentowany od początku sierpnia.

Nowa strefa OFFROAD/RTO i caravaning w każdym wydaniu

Całkowitą nowością na tegorocznej edycji targów będzie Strefa Offroad/RTO, czyli część ekspozycji poświęcona rozwiązaniom dla fanów wypraw terenowych, pojazdów 4×4 i biwakowania na dziko w trudniej dostępnych miejscach. Strefa powstała w dużej mierze z inicjatywy samych wystawców, którzy chcieli pokazywać rozwiązania terenowe w jednym miejscu.

Advertisement

Na ekspozycji targowej znajdziemy więc niemal każdy aspekt caravaningu i turystyki kempingowej, od możliwości kupna nowych kamperów i przyczep, przez wypożyczalnie, usługi, akcesoria i technologie, aż po rozwiązania typu: namioty dachowe, przyczepy mini czy właśnie rozwiązania 4×4.

Jeden bilet – 4 imprezy!

Caravans Salon to wiodąca impreza na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, ale nie jedyna, która odbędzie się w dniach 26-29 października. W ramach biletu na targi caravaningowe, każdy zwiedzający będzie mógł wziąć udział również w targach jachtów, łodzi i sportów wodnych Yacht Salon, targach turystycznych Tour Salon oraz Festiwalu Podróżniczym Śladami Marzeń.

Bilety na targi w niższych, przedsprzedażowych cenach są już dostępne online: LINK DO SPRZEDAŻY

A. Dęga

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polska i Świat

Sestry.eu i PAP rozpoczynają współpracę

Published

on

By

Międzynarodowy serwis Sestry.eu i Polska Agencja Prasowa (PAP) rozpoczęły współpracę. Wspomaganie walczącej Ukrainy, ale też tworzenie przestrzeni dialogu Polski i Ukrainy – również w sprawach spornych – traktujemy jako naszą powinność. Wierzymy, że prawdziwa, rzetelna, wiarygodna informacja jest podstawą takiego dialogu – zaznaczył Marek Błoński, szef PAP.

PAP jest największą i najstarszą agencją informacyjną w Polsce, posiadającą redakcje i dziennikarzy na całym świecie. Przez całą dobę, 7 dni w tygodniu 250 dziennikarzy i 40 fotoreporterów przygotowuje serwisy informacyjne, z których korzystają media, instytucje, urzędy państwowe i biznes. W marcu 2022 r., po rozpoczęciu pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę PAP uruchomiła w ramach PAP.PL ukraińskojęzyczny serwis relacjonujący sytuację wojenną, też pełniący rolę centrum informacyjnego dla uchodźców z Ukrainy, opisujący drogę Ukrainy do UE i NATO, poruszający problematykę bezpieczeństwa regionalnego oraz zachodniej pomocy objętemu wojną krajowi. Oprócz tego serwis opisuje losy i doświadczenia zwykłych Ukraińców zarówno w swoim kraju, jak i w Europie.

Sestry.eu to polsko-ukraiński serwis internetowy, utworzony we wrześniu 2023 roku przez byłych redaktorów Gazety Wyborczej i ukraińskie dziennikarki, tymczasowe migrantki wojenne w Polsce, przy wsparciu Kulczyk Foundation. Ukraińską część zespołu redakcyjnego tworzą osoby wcześniej związane z takimi redakcjami jak Espresso, Ukraina, Suspilne, RFI, Polskie Radio i inne.

Advertisement

Magazyn Sestry.eu, który początkowo powstał jako inicjatywa wspierająca ukraińskie uchodźczynie, przekształcił się w istotną w przestrzeni medialnej platformę dialogu polsko-ukraińskiego. Dzisiaj, gdy Ukrainki i Ukraińcy stali się ważną częścią naszego społeczeństwa, a skonfliktowanie państw zachodnich, w szczególności Polski i Ukrainy, jest jednym z głównym celów rosyjskiej propagandy, naszą misją jest zapewnienie dostępu do informacji, które łączą, a nie dzielą, budują zaangażowanie społeczne i wspierają nasze wspólne, europejskie wartości” – mówi Joanna Mosiej-Sitek prezeska Fundacji Media Liberation Fund, wydawcy sestry.eu.

Współpraca z redakcją portalu Sestry.eu jest kontynuacją i rozwinięciem idei, jaka przyświecała nam, gdy uruchamialiśmy serwis w języku ukraińskim. Chcemy, by informacje PAP nadal w jak najszerszym zakresie docierały do społeczności ukraińskiej w jej rodzimym języku, a jednocześnie pragniemy wzbogacać nasze autorskie treści wysokiej jakości materiałami portalu” – skomentował Marek Błoński, szef PAP.

Wspomaganie walczącej z rosyjską agresją Ukrainy, ale też tworzenie przestrzeni dialogu Polski i Ukrainy – również w sprawach spornych – traktujemy jako naszą powinność. Wierzymy, że prawdziwa, rzetelna, wiarygodna informacja jest podstawą takiego dialogu” – zaznaczył Błoński.

Współpraca pomiędzy PAP i Sestry.eu będzie polegała na wymianie informacji oraz materiałów analitycznych, dzięki czemu magazyn dla kobiet będzie dostarczać czytelnikom jeszcze więcej wiadomości ważnych zarówno dla ukraińskich, jak i polskich czytelników.

Advertisement

W zamian serwis ukraiński PAP będzie miał dostęp do komentarzy czołowych liderów politycznych, pogłębionych analiz, wywiadów i reportaży.

Źródło informacji: Sestry.eu/PAP

Advertisement
Continue Reading

Polska i Świat

TPN: elektryczny bus wyruszy na trasę do Morskiego Oka

Published

on

By

fot. https://www.facebook.com/PaulinaHennigKloskaPolska2050

Tatrzański Park Narodowy (TPN) rozpoczyna testy kilkunastoosobowego busa elektrycznego na trasie do Morskiego Oka. To jeden z punktów zawartego porozumienia pomiędzy wozakami, a obrońcami praw zwierząt.

Bus elektryczny będzie do dyspozycji TPN przez najbliższe dwa tygodnie, ale jak zapowiadają władze parku, nie jest to jeszcze docelowy pojazd, który mógłby zastąpić zaprzęgi konne na tej trasie. Dwutygodniowe testy mają dać odpowiedź, czy pojazd poradzi sobie na górskiej trasie, jak długo będą ładowane baterie i na ile kursów wystarczą. “Elektryk” ma pokonać trasę z Polany Palenicy do Włosienicy przed Morskim Okiem.

 

“Jeżeli sprawdzi się na trasie do Morskiego Oka, to TPN będzie musiał ogłosić przetarg unijny. Następnie trzeba będzie zapewnić finansowanie, bo koszt takiego pojazdu może wynieść ponad milion zł. Finalnie cała procedura wraz z zakupem pojazdu może potrwać kilka miesięcy” – powiedziała PAP Magdalena Zwijacz-Kozica z TPN.

 

Advertisement

W miniony piątek w siedzibie TPN przy “okrągłym stole” zasiedli przedstawiciele wozaków, prozwierzęcy aktywiści, władze TPN i samorządowcy wraz z minister klimatu i środowiska Pauliną Hennig-Kloską.

Palenica Białczańska, 18.05.2024. Transport konny na drodze do Morskiego Oka w okolicach Palenicy Białczańskiej, 18 bm. Na mocy zawartego 17 maja 2024 r. między przedstawicielami wozaków i organizacji prozwierzęcych z minister klimatu i œrodowiska Pauliną Hennig-Kloską kompromisu, zmniejszy siê m.in. liczba osób na wozie oraz rozpoczn¹ siê testy elektrycznego busa. (amb) PAP/Grzegorz Momot

Wypracowano 12-punktowe porozumienie, które oprócz testowania elektrycznego busa przewiduje, że obciążenia dla koni pracujących na trasie zostaną ponownie przeliczone. TPN ma także wstrzymać czasowo wydawanie kolejnych licencji dla fiakrów. Wozacy zobowiązali się także do wydłużenia do 60-minut odpoczynku koni na górnym przystanku, czyli na Włosienicy.

 

TPN ponadto ma zainstalować czujniki badające korelację między temperaturą i wilgotnością na przystanku początkowym na Polanie Palenicy oraz na końcu trasy – na Włosienicy. Urządzenia te mają informować o przekroczeniu parametrów, które mogą być groźne dla zdrowia koni. Ponadto komisja weterynaryjna ma wyznaczyć nowe warunki, bezpieczne dla pracy koni na trasie w powiązaniu z zainstalowanymi czujnikami.

 

Advertisement

Ustalono także, że do okresowych badań koni zostanie przyjęta piąta osoba – kolejny lekarz weterynarii. Komisja weterynaryjna będzie badała konie nie tylko przed sezonem, ale dodatkowo wyda rekomendacje po letnim sezonie. Komisja weterynaryjna ma też wydawać rekomendacje dotyczące podkuwania koni.

 

TPN ponadto zobowiązał się do zorganizowania spotkania w sprawie możliwości rekreacyjnego wykorzystania koni w innych miejscach parku, np. w Dolinie Kościeliskiej. Takie spotkanie ma zostać wyznaczone w ciągu miesiąca.

 

Advertisement

Kolejny punkt dotyczy obniżenia limitu osób na wozie – do tej pory mogło jechać 12 osób dorosłych i dwoje dzieci. Teraz będzie to 10 osób. Po ponownym przeliczeniu obciążeń dla koni może zapaść decyzja o ewentualnych dalszych rekomendacjach w tej sprawie.

 

Transport konny na trasie do Morskiego Oka określa regulamin Tatrzańskiego Parku Narodowego, który zawiera restrykcyjne przepisy dla zapewnienia dobrostanu koni. Zwierzęta m.in. przechodzą szczegółowe badania, które są cyklicznie prowadzone przed każdym letnim sezonem turystycznym. (PAP)

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement