Ogłoszono przetarg na budowę S10 z Piły do Wałcza
Do 2028 roku kierowcy jadący z Piły do Wałcza mają poruszać się szybciej i bezpiecznej. Wszystko za sprawą nowej drogi S10. Właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na odcinek S10 Wałcz – Piła. Jego koszt to 1,2 mld złotych.
Nowy odcinek zacznie w okolicy Witankowa, a zakończy na węźle Piła przy skrzyżowaniu krajowej 10 i 11.
Projekt i budowa drogi
Realizacja inwestycji, zapisanej w Rządowym Programie Budowy Dróg krajowych do 2030 roku, prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Zgodnie z zakładanymi terminami w przyszłym roku planowane jest podpisanie umów. Wykonawcy inwestycji opracują projekty budowlane i uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) co pozwoli rozpocząć prace w terenie w 2025 r. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r.
S10 Wałcz – Piła
Odcinek rozpocznie się od końca obwodnicy Wałcza, która została oddana do ruchu w 2020 roku. Nowa trasa odejdzie w kierunku południowym od obecnego przebiegu DK10 omijając miejscowości Nowa Łubianka i Stara Łubianka. Na południe od m. Nowa Łubianka planowana jest realizacja pary MOP z rezerwą terenu na budowę stacji paliw i restauracji. Na przecięciu z drogą powiatową Stara Łubianka-Szydłowo powstanie węzeł drogowy Stara Łubianka. Następnie S10 wejdzie w tereny leśnej i zbliży się do obecnego przebiegu DK10. Nowa trasa w śladzie obecnej DK10 przejdzie między Zbiornikiem Koszyckim i Jeziorem Zalew. Na przecięciu z drogą S11 planowana jest realizacja węzła drogowego Piła Północ z drogą ekspresową S11. W ramach inwestycji powstanie pełny układ drogowy węzła Piła Północ wraz z tymczasowymi włączeniami do istniejącej DK10 od wschodu i DK11 od północy.
Na nowej trasie zaplanowano realizację węzłów drogowych Stara Łubianka i Piła Północ i pary MOP Stara Łubianka. Powstanie sześć wiaduktów, cztery estakady, przejście górne i przejście dolne dla zwierząt.