Connect with us

Biznes

Żabka zaprezentowała w Karpaczu nowy rodzaj sklepu – Eko Smart

Published

on

PAP/M. Kmieciński

Podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, Żabka Polska zaprezentowała nowy rodzaj sklepu – Eko Smart. Łączy on rozwiązania ekologiczne z technologicznymi nowinkami ułatwiającymi franczyzobiorcom prowadzenie placówki. Pierwszy taki sklep zostanie otwarty 23 września w Poznaniu.

Żabka Eko Smart to kontynuacja i jednocześnie połączenie projektów realizowanych przez firmę od 2020 roku. Wtedy to właśnie w Warszawie uruchomiono pierwszy sklep w 100 proc. zasilany zieloną energią. Kolejnym krokiem było uruchomienie w kwietniu 2022 r. Żabki Smart w Poznaniu, w której testowane są rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców oraz zatrudnianych przez nich osób.

Żabka Eko Smart jest wręcz naszpikowana innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu. >>Komunikują się<< one z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz >>wykonują<< niektóre czynności w placówce. Prowadzenie takiego sklepu jest bardzo intuicyjne oraz produktywne dla franczyzobiorców” – powiedział w trakcie przedpremierowego pokazu sklepu Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Pierwsza Żabka Eko Smart zlokalizowana będzie w Poznaniu przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2. Wkrótce sieć planuje uruchomienie jeszcze trzech tego typu sklepów, w różnych częściach kraju. Żabka Eko Smart wpisuje się w strategię Grupy Żabka, która kładzie szczególny nacisk na troskę o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2025 r. oraz zredukowanie intensywności emisji w sklepach o 70 proc. do końca 2026 r., a także podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.

Advertisement

Już kilka lat temu zdefiniowaliśmy w Żabce naszą strategię ESG, w której – w ramach filaru czwartego Zielona Planeta – skupiamy się głównie na dwóch obszarach: dekarbonizacji oraz cyrkularności. W celu ograniczania śladu węglowego w całym naszym łańcuchu wartości (czyli dekarbonizacji), wykorzystujemy np. zieloną energię, zielony transport oraz innowacyjne rozwiązania sklepowe przyczyniające się do redukcji emisji. Równie ważna jest dla nas cyrkularność, czyli gospodarka obiegu zamkniętego. Prezentując nowe rozwiązania sklepowe, zachęcamy także klientów do pozyskiwania zupełnie innych doświadczeń zakupowych. Liczymy, że w ten sposób dodatkowo zasiejemy w nich ciekawość i zachęcimy do proekologicznych działań” – mówiła Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, Grupa Żabka.

Anna Grabowska przypomniała, że na bazie doświadczeń z pilotażowych programów prowadzonych w laboratorium w Warszawie, Żabka wprowadziła do sieci nowe rozwiązania, dzięki którym zredukowała emisje gazów cieplarnianych o ponad 1,3 tys. ton CO2, a także zmniejszyła zużycie energii elektrycznej o prawie 261 MWh.

Ponadto centrala naszej sieci, wszystkie centra logistyczne oraz 50 proc. naszych sklepów zaopatrujemy już w zieloną energię. Szukamy także takich rozwiązań, jak EKOmaty – czyli urządzenia do zbiórki butelek i puszek po napojach – które w działania proekologiczne angażują naszych klientów. Z zebranych w ten sposób zużytych, pustych opakowań po napojach powstają nowe, które mają o 33 proc. mniejszy od tradycyjnego opakowania ślad węglowy. Z tego materiału wytwarzamy wszystkie butelki naszych marek własnych” – mówiła wiceprezeska Grupy Żabka.

W poznańskiej Żabce Eko Smart zastosowano jedną z pierwszych na świecie instalacji perowskitowych – w tej przełomowej technologii powstały tzw. cenówki oraz żaluzje z ogniwami perowskitowymi. Placówkę wyposażono również w systemy zdalnego zarządzania oświetleniem oraz znajdującymi się w sklepie urządzeniami (Smart Shop Control), a przy stoisku z kawomatem ułożono płytki wykonane z fusów i łusek po kawie. Z kolei zamykane, izolowane matami z konopi siewnych lodówki pozwalają na dużą oszczędność energii, podobnie jak wypełnione glikolem półki w szafie mroźniczej.

Co ważne, traktujemy ten format jako laboratorium, na bazie którego będziemy pewne rozwiązania wdrażać w całej sieci” – podsumował Adam Manikowski.

Advertisement

W przedpremierowym pokazie Żabki Eko Smart udział wzięli także: twórczyni technologii perowskitowej dr Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies oraz Andrzej Konsor, prezes zarządu ES System.

XXXI Forum Ekonomiczne odbyło się w dniach 6-8 września 2022 r. w Karpaczu.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Dzień Polskiej Muzyki

Published

on

By

art. sponsorowany

1 października już po raz czwarty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

Tego dnia chcemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i utwory, które dla nas tworzą – mówi Anna Ceynowa, prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii. – Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej”.

 

Co będzie się działo 1 października?

Advertisement

Tego dnia, już po raz czwarty, polska muzyka zdominuje anteny największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz rozgłośniach regionalnych i lokalnych. Podczas Dnia Polskiej Muzyki w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień. Będziemy mogli także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10:00 do 11:00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach wybranych rozgłośni za granicą.

Grają z nami m.in. RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, STARS.TV, MIXTAPE TV, RADIO SUPERNOVA, RADIO KOLOR, RADIO DLA CIEBIE, RADIO KOSZALIN, RADIO POZNAŃ, RADIO ŁÓDŹ, RADIO WROCŁAW, RADIO KRAKÓW, RADIO LUBLIN, RADIO RZESZÓW, RADIO KIELCE, RADIO OLSZTYN, RADIO OPOLE, RADIO PiK, RADIO ZACHÓD, RADIO BIAŁYSTOK, RADIO KATOWICE, RADIO GDAŃSK, RADIO 357, RADIO NOWY ŚWIAT, OFF RADIO KRAKÓW, RADIO KRAKÓW KULTURA, RADIO HIT, MUZYCZNE RADIO, NORDA FM, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ, RADIO KUJAWY, POP RADIO, RADIO PŁOŃSK, RADIO ŻNIN, RADIO CENTRUM, RADIO REKORD, RADIO IMPULS, RADIO SUDETY24, RADIO OSTROWIEC, RADIO TRENDY, RADIO WEEKEND, NASZE RADIO, NASZE RADIO NOSTALGICZNIE, RADIO eM, RADIO SUPER FM, RADIO ŚWINOUJŚCIE, RADIO ONY NYSA, RADIO 7, RADIO FAMA, RADIO ART BOGATYNIA, RADIO ELKA, RADIO ELKA ZAGŁĘBIA MIEDZIOWEGO, RADIO BON TON, RADIO PARADA, RADIO Q, RADIO AFERA, RADIO CCM, RADIO FEST, RADIO VICTORIA MIĘDZY ŁODZIĄ A WARSZAWĄ, RADIO MALBORK, RADIO PARK, RADIO AKADERA, RADIO JARD, RADIO UWM FM, RADIO PIEKARY, RADIO LELIWA, RADIO STAROGARD, TWOJA POLSKA STACJA, RADIO BIELSKO, RADIO VANESSA, EXPRESS FM, AKADEMICKIE RADIO LUZ, WASZE RADIO FM, RADIO TCZEW, RADIO BOGORIA, RADIO NAKŁO, RADIO GNIEZNO, RADIO SOCHACZEW, RADIO OKO, RADIO MORS, RADIO ANDRYCHÓW i wiele innych stacji.

Promocje na płyty i bilety na koncerty

Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki w sklepach muzycznych i serwisach z biletami. Największe sklepy muzyczne i bileterie eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo.

Advertisement

Polska muzyka od kilku lat przeżywa swój rozkwit i zyskuje na jakości. Świadczy o tym fakt, że cztery na pięć najlepiej sprzedających się wydarzeń w 2022 r. na eBilet to właśnie te z udziałem polskich artystów” – mówi Edyta Sidwa, prezeska eBilet.

Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają wyjątkowe promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie, w LONGPLAY VINYL SHOP & CAFE w Poznaniu, w 33’45 recordstore w Szczecinie, w sklepach internetowych Kukturalnysklep.pl oraz Sklep z Muzyką.

Tegoroczna akcja w Empiku ponownie potrwa blisko dwa tygodnie – od 28 września do 11 października. Wybrane płyty polskich artystów będą dostępne w cenie od 17,99 zł, na płyty CD ze Złotej Kolekcji obowiązywać promocja „3 za 2”, a w salonach Empik usłyszymy wyłącznie utwory polskich wykonawców.

Z kolei w Kulturalnysklepie w dniach od 1.10 do 9.10 znajdą Państwo promocje do – 50% na płyty CD oraz winyle polskich artystów, między innymi Kwiatu Jabłoni, Wilków czy Ewy Bem.

Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. 1 października nową specjalną playlistę Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć m.in. w serwisie TIDAL. Kampanię aktywnie wspiera także serwis YouTube Music.

Advertisement

Ponadto specjalna eksportowa playlista POLISH MUSIC DAY zostanie wyróżniona w serwisie Radioline, największej europejskiej platformie z rozgłośniami internetowymi i podcastami.

To nie wszystko. 1 października na profilach kampanii w mediach społecznościowych będzie można wygrać wyjątkowe muzyczne nagrody ufundowane przez partnerów akcji.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 4. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Partnerem akcji jest Fundacja Music Export Poland.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl.

#DzieńPolskiejMuzyki #PolishMusicDay

Advertisement

KONTAKT:

e-mail: info@dzienpolskiejmuzyki.pl

Źródło informacji: Fundacja Empower

Advertisement
Continue Reading

Biznes

PKO BP będzie wspiera innowacyjne rozwiązania w obszarze zielonych technologii

Published

on

By

art. sponsorowany

PKO Bank Polski będzie wiodącym partnerem pierwszej edycji programu akceleracyjnego dla startupów działających w obszarze zielonych technologii „Poland ClimAccelerator”. Dzięki temu chce m.in. szukać innowacyjnych rozwiązań możliwych do wdrożenia w jego działalności. Rekrutacja do programu potrwa do końca października br.

Jak zaznaczył bank, globalna sieć EIT Climate-KIC, dedykowana wspieraniu rozwoju startupów klimatycznych, otwiera się na rynek polski i rusza nabór do pierwszej edycji programu mającego na celu wsparcie najbardziej perspektywicznych, prośrodowiskowych technologii z obszarów zrównoważonego rozwoju. Operatorem programu jest akcelerator technologiczny Accelpoint, a rolę wiodącego partnera objął w nim PKO Bank Polski.

Konieczność wdrażania rozwiązań sprzyjających poprawie stanu środowiska naturalnego traktujemy nie tylko jako obowiązek pokoleniowy, lecz również jako wielką szansę na optymalizację kosztową biznesu. Dotyczy to zarówno samego banku, jak również naszych klientów, którzy, tak jak my, poszukują dostępu do technologii prośrodowiskowych” – podkreślił Marcin Eckert, wiceprezes PKO Banku Polskiego nadzorujący obszar bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Advertisement

Według Eckerta, działania w tym zakresie mają szczególne znaczenie w czasie, kiedy kryzys energetyczny odsłonił wrażliwość gospodarek na zawirowania na rynku surowców energetycznych.

Dlatego PKO Bank Polski połączył siły z globalną siecią EIT Climate-KIC oraz z Accelpoint i objął rolę wiodącego partnera pierwszej edycji programu akceleracyjnego dla startupów >>Poland ClimAccelerator<<. Liczymy, że dzięki tej współpracy uda się nam lepiej wykorzystać nasz potencjał do wdrażania oraz skalowania innowacji w obszarze zielonych technologii i wspólnie ze startupami wypracować narzędzia do rozwiązywania ponadczasowych wyzwań”– wyjaśnił wiceprezes PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jest szczególnie zainteresowany rozwiązaniami z obszarów zielonych produktów finansowych, scoringu (metoda oceny wiarygodności podmiotu ubiegającego się o kredyt bankowy) oraz technologii umożliwiających lub usprawniających pomiar dostaw czystej energii i optymalizacji zarządzania flotą transportową. Z myślą o swoich wewnętrznych potrzebach i potrzebach klientów, PKO BP jest zainteresowany współpracą ze startupami oferującymi usługi „we wszelkich obszarach monitoringu i compliance, sprzyjających osiągnięciu pozytywnego wpływu klimatycznego”.

Program otwarty jest na technologie z różnych sektorów, takich jak czysta energia, szeroko pojęte zwiększanie efektywności energetycznej, zielony transport, czysty przemysł, zarządzanie i oczyszczanie wody, green finance, usprawnienia w rolnictwie czy dekarbonizacja. Pełną listę obszarów oraz formularz aplikacyjny można znaleźć na stronie programu Poland ClimAccelerator: www.greentech.ac

Do współpracy zachęcamy wszystkie proekologiczne startupy zainteresowane rozwijaniem swoich technologii w ścisłej kooperacji z partnerami korporacyjnymi, pozyskaniem nowych klientów oraz inwestorów. Niezmiernie cieszymy się z pozyskania partnerów takich jak PKO Bank Polski, dzięki którym operujące na rynku polskim i środkowo-europejskim technologie mają szansę na pozyskanie świadomych klientów biznesowych” – podkreślił Maciej Majewski, prezes Accelpoint.

Advertisement

Dzięki udziałowi w 5-miesięcznym programie akceleracyjnym wybrane startupy uzyskają dostęp do międzynarodowej sieci inwestorskiej oraz do społeczności branżowych ekspertów i mentorów, a najlepsze z nich zyskają szanse na finansowanie testów technologicznych we współpracy z partnerami korporacyjnymi.

Wśród elementów akceleracji znajdą się m.in. szkolenia z prezentacji i optymalizacji modelu biznesowego, analizy rynku i konkurencji oraz zabezpieczenia praw intelektualnych. Program zakończy tzw. Demo Day, czyli prezentacja najlepszych rozwiązań przed międzynarodową siecią inwestorów i potencjalnych partnerów biznesowych

Sieć akceleracyjna ClimAccelerator to efekt działalności EIT Climate-KIC, czyli lidera europejskich innowacji klimatycznych instytucji, która obejmuje swoją działalnością ogólnoświatowy obszar posiadając partnerów akceleracyjnych na większości kontynentów. Dzięki jej działaniom ponad 2100 startupów klimatycznych pozyskało przeszło 2 mld EUR dofinansowania zewnętrznego.

EIT Climate-KIC bardzo cieszy się z dołączenia Poland ClimAccelerator do naszej oferty dla przedsiębiorców. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wsparcia naszą wiedzą i wskazówkami polskich, proekologicznych twórców oraz ich innowacyjnych pomysłów. Dziękujemy zespołom Accelpoint oraz PKO Banku Polskiego za współpracę i zaangażowanie w dążeniu do wykształcenia zeroemisyjnego, odpornego na zmiany klimatu społeczeństwa”– powiedział Christian Daube, Strategic Programmes Builder & Leader of Open ClimAccelerators around the world, Climate-KIC.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,8 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.

Advertisement

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Continue Reading
Advertisement