Connect with us

Biznes

RePlan finansuje pozwy frankowiczów

Published

on

RePlan proponuje unikalną formę finansowania sporów w sądzie. Klient nie płaci nic, aż do momentu wygrania sprawy. Przegranie sprawy w przypadku posiadania klauzul abuzywnych w umowie jest bardzo mało prawdopodobne. Jednak nawet, gdy klient przegra – jego koszty sądowe oraz koszty zasądzone na rzecz banku przez sąd – zapłaci RePlan.

https://youtu.be/BWu4MlKPgRE

Choć frankowicze ruszyli do sądów, zachęceni pozytywnymi dla nich wyrokami sądów, to nie jest to zjawisko powszechne. Dlaczego? Chodzi o pieniądze! W przypadku procesu przegranego przez kredytobiorcę sąd zasądza zwrot – bankowi czy też firmie ubezpieczeniowej – kosztów procesu.

Wysokość zasądzanych kwot przy żądaniu pozwu na sumę 50-200 tys. złotych kształtuje się na poziomie ok. 9450 zł, zaś przy 200 tys. złotych – na poziomie ok. 18900 zł. Dodatkowo, jeżeli bank czy ubezpieczyciel składa apelację i konsument finalnie sprawę przegra, to musi również zwrócić koszty opłat sądowych.

Ten strach przed przegraną i koniecznością zwrotu kosztów procesu wielokrotnie powodował, że konsument nie decydował się na sprawę sądową.

Advertisement

„Począwszy od 2009 roku Kancelaria LWB prowadziła ponad 4 tys. spraw konsumenckich i przez te wszystkie lata wielokrotnie spotykałam się z problemem konsumentów – skąd wziąć pieniądze na zapłatę wynagrodzenia radcy prawnego oraz na zapłatę opłat sądowych? Jak pozbyć się strachu i wziąć na siebie ryzyko ewentualnej przegranej?” – mówi mecenas Anna Lengiewicz, założycielka kancelarii LWB, współpracującej z RePlan przy sprawach kredytów frankowych.

„A przecież banki i towarzystwa ubezpieczeniowe właśnie liczą na to, że konsument do sądu nie pójdzie, bo będzie bał się poniesienia ogromnych kosztów wszczęcia i prowadzenia procesu, jak i dodatkowo ewentualnych kosztów przegranej sprawy. Przecież bank to policzył i wie ze statystyk, że do sądu pójdzie pięć, a może osiem proc. konsumentów. To się musi opłacać” – dodaje.

Innymi słowy, strach przed poniesieniem kosztów procesu – zarówno własnych, jak i kosztów banku w razie ewentualnej przegranej – paraliżuje frankowiczów.

„Istniejący system związany z ponoszeniem kosztów procesu ogranicza prawo do sądu dla konsumentów. Zastanawiałam się, jak temu zaradzić. Tylu konsumentów odeszło zrezygnowanych, nie decydując się na proces we własnej, słusznej sprawie. I tutaj pojawił się RePlan. Spotkaliśmy się jeszcze przed pandemią i stworzona została oferta dla polskiego kredytobiorcy” – wyjaśnia mecenas Anna Lengiewicz.

Advertisement

RePlan finansuje pozwy frankowiczów. Oznacza to, że jeżeli osoba posiadająca kredyt we frankach szwajcarskich chce pozwać bank, może to zrobić, nie ponosząc żadnych kosztów ani na starcie, ani w toku postępowania. Nie płaci, aż do wygrania sprawy w sądzie. Sprawę prowadzą doświadczeni prawnicy z kancelarii LWB, a RePlan opłaca postępowanie. Rozliczenie następuje po uzyskaniu orzeczenia sądu w sprawie.

RePlan proponuje frankowiczom dwie oferty: Gold i Silver. W produkcie Gold wszystkie koszty procesu za konsumenta ponosi RePlan, w tym bierze na siebie ryzyko przegranej sprawy sądowej i konieczność ewentualnego zwrotu bankowi kosztów procesu. Konsument płaci wynagrodzenie dla RePlan tylko po osiągnięciu sukcesu, tj. po prawomocnie wygranej sprawie sądowej albo po zawartej ugodzie. Jest to oferta unikalna, jedyna na rynku.

Wszystkie zgłoszone do RePlan umowy są w pierwszej kolejności analizowane pod kątem ryzyka. Prawnicy z kancelarii LWB dokonują szczegółowej analizy każdej nadesłanej umowy oraz wyliczają kwotę korzyści dla klienta.

„Nie ma tu żadnego przysłowiowego haczyka. RePlan płaci koszty związane z postępowaniem. Jedyny koszt do poniesienia przez klienta jest to koszt wydania zaświadczenia z banku, odnośnie wypłaconego kredytu i spłaconych rat. Wynosi on, w zależności od banku, ok. 200-400 złotych. Wynagrodzenie dla RePlan płacone jest jedynie po osiągnięciu sukcesu, czyli po prawomocnie zakończonej sprawie sądowej albo po zawartej ugodzie” – przekonuje mecenas Anna Lengiewicz.

Advertisement

Oferta Gold nie jest jedyną propozycją przygotowaną przez RePlan dla frankowiczów. Jeżeli z jakichś powodów ktoś nie chce z niej skorzystać, może zapoznać się z inną formą finansowania pozwu, tj. ofertą Silver. W tym przypadku klient początkowo ponosi część opłat.

„RePlan pokrywa część kosztów zastępstwa procesowego, zaś konsument ponosi koszty początkowe, tj. płaci opłatę ryczałtową na starcie w wysokości 3650 zł oraz za opłatę ryczałtową za stawiennictwo w sądzie w wysokości 1260 zł, nadto ponosi koszty opłat sądowych. W tym produkcie konsument również bierze na siebie ryzyko ewentualnej przegranej – tak jak w innych kancelariach” – wyjaśnia mecenas Anna Lengiewicz.

Tekst powstał w ramach cyklu „Kłopoty z kredytami frankowymi i jak je rozwiązać”.

Jeśli chcecie Państwo opowiedzieć o swoich problemach z kredytem frankowym, wyślijcie szczegóły na adres: biuro.prasowe@replan.pl.

Advertisement

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement