Connect with us

Biznes

McDonald’s w Polsce wyznacza trendy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Firma właśnie opublikowała raport

Published

on

Równo trzydzieści lat od otwarcia pierwszej w Polsce restauracji McDonald’s, firma publikuje pierwszy w swej historii raport ESG. Dokument podsumowuje 2021 rok i określa strategiczne cele rozwojowe na kolejne lata.

Trzy dekady temu kultowe frytki i Big Mac były dla wielu Polaków pierwszą stycznością z tzw. Zachodem — dziś McDonald’s nad Wisłą to 500 restauracji zarządzanych w 90 proc. przez lokalnych przedsiębiorców, a sieć wyznacza trendy w działaniach na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego.

Zbudowaliśmy od podstaw efektywny model biznesowy, oparty na franczyzie. Nasze restauracje dają obecnie zatrudnienie ponad 31 tys. osób. Jednym z filarów systemu są też nasi lokalni dostawcy, z których wielu współpracuje z nami niemal od początku. Mowa o 47 producentach i 70 tys. sprawdzonych, certyfikowanych gospodarstw rolnych z całego kraju” – mówi Anna Borys, Corporate Relations Director, McDonald’s Polska.

McDonald’s nie mogło zabraknąć również na tegorocznym, XXXI Forum Ekonomicznym w Karpaczu – największym i najbardziej prestiżowym kongresie w tej części Europy. Przez trzy dni w specjalnie przygotowanej strefie goście wydarzenia mogli nie tylko korzystać z oferty gastronomicznej, ale również porozmawiać z ekspertami oraz zobaczyć jak działa nowoczesna technologia wykorzystywana w restauracjach McDonald’s w całej Polsce, pozwalająca na przetwarzanie wszystkich opakowań papierowych na ręczniki i papier toaletowy, które powracająca do lokali.

Advertisement

Współpracujemy z polską firmą Miklan-Ryza, która jest innowatorem i liderem na skalę europejską w odzyskiwaniu włókien papierowych ze zużytych produktów. Opracowana wspólnie z recyklerem innowacyjna technologia pozwala przywracać do systemu także słomki, papierowe kubki po napojach, a nawet zabrudzone papierowe opakowania po burgerach” – tłumaczy Anna Borys.

Celem sieci restauracji jest to, aby w 2025 roku już 100 proc. odpadów z sal jadalnych było poddawanych recyklingowi” – dodaje.

W strefie McDonald’s na Forum Ekonomicznym swoją premierę miał raport ESG firmy za 2021 rok, stanowiący jego podsumowanie i audyt przeprowadzone przez niezależnych ekspertów na podstawie wskaźników GRI (ang. Global Reporting Initiative).

Nasz raport pokazuje jak realizujemy przyjętą w 2018 roku globalną strategię marki. Nasze dwa kluczowe cele środowiskowe to: redukcja emisji gazów cieplarnianych w biurach i restauracjach o 36 proc., a w całym łańcuchu dostaw o 31 proc. do 2030 roku. Za tymi zobowiązaniami idą realne działania podejmowane konsekwentnie i kompleksowo, na każdym etapie naszej działalności” – zauważa Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Corporate Relations Manager, McDonald’s Polska.

Ekspertka dodaje, że sieć wspólnie z dostawcami wdraża zielone innowacje umożliwiające ograniczanie wykorzystania zasobów planety i produkcję żywności w sposób zrównoważony.

Advertisement

Zielone technologie zagościły nie tylko pod dachami naszych restauracji, ale również na nich. Przykładem są panele słoneczne czy turbiny wiatrowe, testowane chociażby w naszym pięćsetnym lokalu w Wyszkowie, który otworzyliśmy w maju tego roku” – dodaje Katarzyna Kucisz-Rosłoń.

Ważnym elementem zrównoważonego rozwoju jest wsparcie lokalnych społeczności. W przypadku McDonald’s, nieocenione jest tu doświadczenie franczyzobiorców, aktywnie zaangażowanych w inicjatywy na rzecz mieszkańców, na co dzień i w potrzebie. To właśnie licencjobiorcy wiedzą, jakie są potrzeby lokalnych społeczności i jak marka może na nie odpowiadać.

Pełną wersję raportu można znaleźć tutaj.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

W trzy lata 200 nowoczesnych pociągów dla POLREGIO

Published

on

By

art. sponsorowany

POLREGIO podpisało umowy ramowe z czterema producentami taboru na dostawę najnowocześniejszych składów elektrycznych. FPS H. Cegielski, Pesa Bydgoszcz S.A., Newag S.A. i Stadler Polska mają dostarczyć przewoźnikowi – w ciągu trzech lat – 200 komfortowych, funkcjonalnych pociągów z wifi i klimatyzacją. To rekordowe zamówienie dla polskiej kolei regionalnej.

Podczas konferencji w Centrum Prasowym PAP dokonano uroczystego podpisania umów ramowych na nowy tabor dla POLREGIO. Spółka zamierza kupić do 200 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych (tzw. EZT-ów) za ponad 7 mld zł. Pozyskanie tak dużej liczby pojazdów jest możliwe dzięki stabilnej sytuacji finansowej POLREGIO.

Podpisanie umów będzie kolejnym, potężnym kamieniem milowym w rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce” – stwierdził Artur Martyniuk, prezes POLREGIO i podkreślił, że „dzisiaj bardzo często jakość i komfort podróży między dużymi miastami są znacznie lepsze niż dla mieszkańców mniejszych miejscowości, ale dostawy nowych pociągów pozwolą to zmienić”.

Advertisement

Polacy mieszkający także poza aglomeracjami zyskają połączenia kolejowe o odpowiednio wysokim standardzie. Do 2026 r. na tory w całej Polsce wyjedzie nawet 200 nowych pociągów dla podróżnych korzystających codziennie z kolei regionalnej” – wyjaśnił prezes Martyniuk.

W 2020 r. sytuacja przewoźnika była trudna – brak umów wieloletnich z województwami, brak notyfikacji pomocy publicznej udzielonej w 2015 r. i spadek liczby pasażerów ze względu na COVID. Dzięki zmianom spółka podpisała umowy wieloletnie z 15 województwami, uzyskała pozytywną decyzję Komisji Europejskiej w sprawie pomocy publicznej i wyszła z definicji przedsiębiorstwa w trudnej sytuacji ekonomicznej.

Mam ogromną satysfakcję, że spółka POLREGIO po latach defensywnych przechodzi do działań ofensywnych. Inwestycje w nowoczesny tabor doskonale wpisują się w strategię rozwoju spółki. Robimy wszystko, aby kolej w Polsce się zmieniała i rozwijała” – stwierdził Waldemar Buda, minister rozwoju i technologii.

Również Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju, podkreślał jak mocno PFR wspiera zmiany na polskiej kolei, m.in. w POLREGIO. „W ostatnich latach kilkadziesiąt miliardów złotych zostało przeznaczonych na modernizację infrastruktury kolejowej, blisko dziesięć miliardów trafiło również do przewoźników kolejowych oraz producentów taboru. Chcemy w najbliższych latach kontynuować inwestycje, wspierające naszą kolej” – dodał szef PFR.

Podpisanie przez POLREGIO umów ramowych z czterema producentami (FPS H.Cegielski, Pesa Bydgoszcz S.A., Newag S.A. oraz Stadler Polska) to niezwykle istotny krok w kierunku pozyskania nowych pociągów przez przewoźnika. Przeprowadzono szerokie konsultacje rynkowe, rozstrzygnięto przetargi. Spółka jest w pełni przygotowana do udziału w konkursach, których ogłoszenie planuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Advertisement

Możemy zaoferować POLREGIO nowoczesne, bezpieczne, komfortowe i przyjazne środowisku pojazdy, zasilane zarówno z trakcji elektrycznej, jak i ogniw wodorowych czy baterii” – oświadczył Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu Pesa S.A., dodając, że firma z Bydgoszczy „konsekwentnie rozwija nową platformę pojazdów pasażerskich Regio160, a te pojazdy spełniają oczekiwania pasażerów, przewoźników i obsługi”.

Marcin Rodek, p.o. prezesa zarządu H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. podkreślał z kolei, że cieszy się ze złożenia najkorzystniejszej oferty w ogłoszonym przetargu. „Jesteśmy przekonani, że za inicjatywą narodowego przewoźnika POLREGIO i zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych renesans kolei w Polsce jeszcze przyspieszy, a zmiana ta pozytywnie wpłynie na pasażerów, jak i na środowisko naturalne” – powiedział prezes Rodek.

Cieszymy się z rozpoczęcia długo zapowiadanego procesu inwestycyjnego POLREGIO. Aktualne potrzeby taborowe są ogromne, a Newag jest w stanie sprostać nawet tym najbardziej wymagającym, co już nie raz udowodniliśmy. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze zamówienie, złożone w ramach podpisanej umowy” – przekazał Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.

Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska wskazał, że jego firma zamierza produkować pojazdy dla POLREGIO w naszym kraju. „Wyprodukowaliśmy w Siedlcach już 820 nowoczesnych pojazdów, które są eksploatowane w całej Europie i słyną z wysokiej jakości i niezawodności. Posiadamy technologie, referencje i zasoby, aby dostarczyć POLREGIO najlepsze pojazdy, które będą służyły przewoźnikowi i pasażerom przez wiele lat” – powiedział prezes Prejs.

Inwestycje w tabor, które przeprowadza POLREGIO, podsumował Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. „Wprowadzenie nowych pojazdów poprawi komfort podróżowania, a tym samym więcej osób będzie korzystać z kolei. 87 mln przewiezionych przez POLREGIO pasażerów to rekord i mam nadzieję, że w kolejnych latach będzie on poprawiany” – powiedział prezes Góra.

Advertisement

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Continue Reading

Biznes

LOT: personel pokładowy pilnie poszukiwany

Published

on

By

art. sponsorowany

Polskie Linie Lotnicze LOT rekrutują młodszy personel pokładowy. Aby dołączyć do podniebnej elity, trzeba znać angielski w stopniu komunikatywnym, mieć wykształcenie średnie i umieć pracować w grupie. Liczy się też prezencja i nienaganne maniery. Na zakwalifikowanych kandydatów czeka cały świat lotowskiej siatki połączeń.

Rekrutacja trwa zazwyczaj kilka godzin i obejmuje kilka etapów. Zaczyna się rano rejestracją kandydatów. „Kolejnym etapem jest prezentacja naszej oferty. To ważny moment, ponieważ ludzie często nie są świadomi, na czym polega praca stewardesy czy stewarda. Na temat tego zawodu narosło wiele mitów, które są krzywdzące. Chcemy te mity odczarować, przywrócić temu zawodowi godność i prestiż, bo to bardzo ciekawa profesja” – mówi Sylwia Siuchta, rekruter, LOT Cabin Crew.

Bardzo wielu osobom wydaje się, że praca personelu pokładowego to po prostu kelnerowanie w przestworzach. Tymczasem stewardesy muszą przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, rozwiązując rozmaite problemy jak na przykład nieodpowiednio zachowujący się podróżni.

Advertisement

Dlatego muszą to być osoby opanowane, pogodne i jednocześnie asertywne. „Kandydatów obserwujemy podczas całego dnia rekrutacji. W jaki sposób się zachowują, odnoszą do siebie. Nie tylko w trakcie poszczególnych etapów, ale także podczas oczekiwania na nie” – mówi Paulina Janisiewicz, rekruter, LOT Cabin Crew.

Każdy element jest tutaj ważny. „Patrzymy, czy przez ten cały dzień rekrutacyjny wyglądają nieskazitelnie i prezentują nienaganne maniery. Bo jako personel pokładowy, niezależnie od tego, czy jest to lot dwugodzinny czy dwunastogodzinny, musimy zawsze świetnie wyglądać i prezentować wysoką kulturę osobistą” – dodaje Paulina Janisiewicz.

Poza kompetencjami społecznymi, które są sprawdzane w trakcie pracy w grupach, a także standardowej rozmowy rekrutacyjnej, ważna jest również znajomość języka angielskiego.

Posługujemy się europejską skalą, nasi kandydaci muszą mówić na poziomie B2. Jest to bardzo ważne, bo angielski jest językiem oficjalnym w lotnictwie, wszystkie nasze procedury, egzaminy odbywają się w tym języku” – mówi Sylwia Siuchta.

Warto również pamiętać, że stewardesa nie musi mieć postury modelki. „W samolocie są półki, chodzi o to, żebyśmy byli w stanie do nich sięgnąć. Panie zawsze mogą sobie pomóc wysokimi szpilkami, jeśli ich wzrost jest niższy niż 170 cm” – podkreśla Paulina Janisiewicz.

Advertisement

Kandydaci na stewardessy i stewardów mają szansę sprawdzić się podczas dni rekrutacyjnych, które odbędą się w dniach: 2, 9, 14, 16, 22, 28 lutego 2023 r. w hotelu Renaissance Warsaw Airport, ul. Żwirki i Wigury 1H. Kandydaci na stanowisko stewardesy/stewarda są proszeni o przybycie na godz. 9:00.

Więcej informacji o pracy w charakterze personelu pokładowego można znaleźć na stronie: Personel pokładowy | LOT.com

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement
Continue Reading
Advertisement