Connect with us

Biznes

Konferencja dot. zatrudniania obywateli Ukrainy

Published

on

Starosta Pilski Eligiusz Komarowski oraz Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Ewa Dorna serdecznie zapraszają do udziału w konferencji nt. Zatrudnianie obywateli Ukrainy – rola Powiatowego Urzędu Pracy, która odbędzie się 24 marca (czwartek) o godz. 11.00, w Centrum Powiatowym ISKRA przy ul. Kilińskiego w 14 w Pile (dawne kino Iskra).

Program konferencji przedstawia się następująco:

– Powitanie uczestników – Eligiusz Komarowski, Starosta Pilski
– Legalny pobyt obywatela Ukrainy (ustawa z 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa) – Ewa Dorna, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pile
– Powierzenie wykonywania pracy bez zezwolenia/oświadczenia (ustawa z 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa) – Joanna Stankiewicz, pośrednik pracy

– osoby uprawnione do wykonywania pracy w Polsce

– powiadomienie o powierzeniu pracy

Advertisement

– Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, w tym dla obywateli Ukrainy – Joanna Stankiewicz, pośrednik pracy
– Zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca, w tym dla obywateli Ukrainy – Joanna Stankiewicz, pośrednik pracy
– Formy wsparcia w aktywizacji zawodowej – Lidia Zielińska, kierownik Działu Instrumentów Rynku Pracy
Po konferencji – Indywidualne porady ekspertów

WAŻNE! Ze względów organizacyjnych prosimy o potwierdzenie obecności pod nr tel. 67 21 09 350.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Kilka zdań o pewnym donosie…

Published

on

By

fb/EligiuszKomarowski

Tak władza „donosi” na mieszkańców – informuje dzisiaj starosta pilski Eligiusz Komarowski, na swoim profilu na Facebooku.

-Wpadł mi w ręce ciekawy dokument. Czy Waszym zdaniem tak powinien wyglądać dialog prezydenta miasta z jego mieszkańcami – pyta E. Komarowski.
-Pamiętacie niedawny protest mieszkańców ul. Okólnej i przedsiębiorców właścicieli pawilonów handlowych, które funkcjonują już od wielu lat. Bronili „swojego” parkingu i miejsc pracy. Myślę, że jednak czeka Was Szanowni Mieszkańcy jeszcze sporo „utrudnień”. Pod pretekstem przeznaczenia terenu waszych nieruchomości pod tzw. drogę główną prezydent miasta Piły zawiadomił Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, by ten sprawdził np. legalność budowy Waszych pawilonów – pisze starosta pilski.
 Tyle, że zarządcą tej drogi jest Powiat Pilski – Starostwo Powiatowe w Pile i my nie zamierzamy żadnych zmian na Waszych działkach przeprowadzać. Mówimy o tym już od dawna. Uważamy bowiem, że nie ma sensu burzyć Waszego dorobku życiowego tylko dlatego, że komuś się wyśniło zbudować między rondem im. F. Toboły ( Okólna), a rondem na ulicy Bydgoskiej; 4 pasy ruchu na długości … 170 metrów. Tym bardziej, że niedawno ta droga i ronda przeszły kapitalny remont i budowę, na które wydatkowano ogromne publiczne środki finansowe.
Mam nadzieję, że w obronie pilskich przedsiębiorców stanie także Izba Gospodarcza Północnej Wielkopolski w Pile.
Uspokajam Was,  sprawdziłem i z naszych rejestrów wynika, że każdy z Was około 30 lat temu uzyskał pozwolenie budowlane na realizację pawilonów handlowych od ówczesnego szefa Urzędu Rejonowego w Pile – dodaje Eligiusz Komarowski.
Co o tym sądzicie? Czekamy na Wasze komentarze.

Continue Reading

Biznes

Przegląd lodowych trendów na lato 2022

Published

on

By

ART. SPONSOROWANY

Rozpoczęło się kalendarzowe lato i wakacje. W ciągu tych 93 najbardziej słonecznych dni w roku, Polacy chętnie sięgają po mroźne przysmaki w różnych odsłonach i formatach. Wyjątkowe połączenia smakowe tegorocznej lodowej oferty nie tylko pobudzają zmysły, ale również przyciągają konsumentów, którzy poszukują nowości na sklepowych półkach. Innowacyjne i nietuzinkowe rozwiązania, w wartej 3,35 mld złotych kategorii lodowej [1], są zatem na wagę złota. O trendach w sezonie 2022 i lodowej ofercie opowiada firma Wedel.

Trendy ’22 w kategorii lodowej

Producenci lodów nieustannie śledzą trendy i poszukują wyjątkowych smaków. Nieoczywiste rozwiązania przyciągają, intrygują, ale także pozwalają zatrzymać uwagę klienta na dłużej. Konsumenci lubią mieć wybór, szczególnie w kategorii lodów, tym samym różnorodność smaków i wariantów jest gwarancją wyższej sprzedaży. Wśród lodów impulsowych, największym zainteresowaniem cieszą się te patyku, które stanowią 60% najczęściej kupowanych formatów [2], a nieco mniejszą popularnością lody w rożkach, kubkach, sandwiche i pozostałe rodzaje.

Polki i Polacy chcą być zaskakiwani szerokim wyborem lodów, a naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi firma Wedel, która bazując na czterech gorących trendach sezonu rozwija ofertę swoich mroźnych przekąsek.

Advertisement

1. W poszukiwaniu smaku

Klienci przy wyborze słodyczy kierują się smakiem – to żadna nowość, bo każdy konsument na świecie poszukuje pełnowymiarowej przyjemności płynącej ze słodkiej przekąski. Jak wynika z badań, niezależnie od produktu – czekolady, ciastek czy lodów – mieszkańcy Polski, Francji, Wielkiej Brytanii oczekują wyjątkowych doznań smakowych, na które wpływa m.in. bogactwo składników i dodatków [3]. W kategorii lodów klasyczne połączenie gęstej, śmietankowej masy oblanej grubą warstwą czekolady to gwarancja sukcesu i zadowolenia niejednego podniebienia. Oferta firmy Wedel dopasowana jest do potrzeb konsumentów – nawiązuje jednocześnie do klasyki, jak i nowych, zaskakujących połączeń smakowych.

2. Botaniczne inspiracje

W tym sezonie króluje trend, którego inspiracją są produkty czerpiące z owoców i roślin (ekstrakty kwiatowe). Z jednej strony sprzyja mu coraz częstsze sięganie po naturalne, nieprzetworzone produkty i składniki, z drugiej chęć poznawania nieodkrytych jeszcze doznań np. w postaci lodów kwiatowych. Wyjątkowe połączenie klasyki z nietuzinkowymi dodatkami sprawia, że konsumenci mogą odkrywać nieznane dotąd doznania. Tegoroczną nowością od Wedla, w linii lodów OH!, są te o smaku kwiatu lawendy i wiśni, wprost nawiązujące do trendu botanicznego. Wedlowskie lody kwiatowe to wyjątkowe połączenie masy śmietankowej z nutą lawendy i sorbetem cytrynowym oraz kwiatu wiśni z soczystym wiśniowym sorbetem, oba w chrupiącej czekoladzie z dodatkami.

3. Sorbety pełne owoców

Advertisement

Popularność pełnych owoców sorbetów to silny globalny trend już od kilku lat. Smak, który aktualnie jest jednym z najgorętszych trendów sezonu to malina. Stąd w ofercie Wedla dostępny jest delikatnie słodki i lekko kwaśmy sorbet, składający się w 59% z przecieru malinowego i oblany oryginalną gorzką wedlowską czekoladą. Ponadto w linii lodów OH! pojawiła się nowość – sorbet z czarnej porzeczki, a także letni klasyk czyli sorbet mango. Oba to unikalny koncept Wedla – połączenie mocno owocowego smaku z chrupiącą, białą wedlowską czekoladą.

4. Kremowe, chrupiące i zaskakujące, czyli multisensoryka

Skojarzenie lodów z przyjemnością związane jest z reakcjami organizmu i określonymi bodźcami. Są to tzw. wyzwalacze wizualne, głosowe, dotykowe czy zapachowe, powodujące samoczynne pobudzenie zmysłów. Takim przyjemnym bodźcem jest bez wątpienia multisensoryka, którą zapewniają zatopione w kremowej masie lodowej orzechy, migdały, kawałki czekolady i owoców – zarówno w formie stałej, jak i płynnego syropu. Linia OH! to propozycja wpisująca się w trendy przyjemności smaku i multisensoryczności. Wyróżnia ją zawartość chrupiącej wedlowskiej czekolady (mlecznej, białej i białej karmelowej), a także różnorodne pod względem tekstury dodatki: migdały, orzechy arachidowe, truskawki, kruche ciasteczka czy słony sos karmelowy.

Projektujemy ofertę naszych wedlowskch lodów, obserwując rynek i badania odzwierciedlające preferencje konsumentów, które są dla nas nieustającą inspiracją. Nasz zespół lodowy, w ścisłej współpracy z działem jakości, łączy światowe trendy z oczekiwaniem polskich konsumentów, aby dostarczyć im całą gamę ulubionych smaków w najwyższej jakości, z której słynie Wedel. Dzięki wprowadzanym co roku nowościom zapewniamy natomiast element zaskoczenia” mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierowniczka komunikacji korporacyjnej w firmie Wedel.

Stworzenie autorskiej oferty lodów pozwala Wedlowi już od 4 lat umacniać swoją pozycję w sektorze lodowym. Sukces w kategorii mroźnych, słodkich przekąsek firma zawdzięcza wyjątkowemu zespołowi odpowiedzialnemu za lodowe portfolio, a także wieloletniej czekoladowej tradycji, dzięki której udaje się połączyć dwa topowe produkty – lody i czekoladę o wspólnym mianowniku – przyjemności smaku. Produkty z kategorii lodowej dostępne są w wielu sklepach, zarówno tych mniejszych, jak i dużych dyskontach. Więcej informacji o tym, gdzie znaleźć lody Wedla znajduje na stronie internetowej https://wedel.pl.

Advertisement

[1] E. Wedel za NielsenIQ – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, sprzedaż wolumenowa, okres luty 2020-styczeń 2021 i luty 2021-styczeń 2022, kategoria: Lody, Segments: Desery/Ciasta, Lody impulsowe, Lody familijne, Lody impulsowe multipack

[2] https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/9226/rynek-lodow-wnbsppolsce-sprzedaz-liderzy-bestsellery-analiza-kategorii/

[3] Lightspeed/Mintel. Base: UK: 1,674 internet users aged 16+ who have eaten and bought chocolate in the last three months; France: 2,000 internet users aged 16+; Poland: 967 internet users aged 16+ who have eaten ice cream in the last three months

Źródło informacji: Wedel

Advertisement
Continue Reading
Advertisement