Connect with us

Biznes

Jakich prezentów na święta nie lubią dostawać Polacy?

Published

on

art. sponsorowany

Święta Bożego Narodzenia – to właśnie na tą okazję Polacy najczęściej szukają oryginalnych prezentów. Pięknie zapakowane potrafią rozpalić wyobraźnię. W praktyce jednak chęć uszczęśliwienia kogoś nie zawsze idzie w parze z radością obdarowywanego. Badania pokazują, że blisko 76 proc. z nas udaje, że prezent nam się podoba. W gorączce świątecznych zakupów łatwo o pomyłkę. Jak jej unikną

? Czego nie kupować? Aż w końcu – jaki pomysł na prezent może być naprawdę trafiony?

Advertisement

(Nie)oryginalny prezent, czyli podarunki, które nie cieszą

Najmniej cieszymy się wtedy, kiedy podarunek nie jest związany z naszymi zainteresowaniami lub potrzebami. Nawet w przypadku prezentów praktycznych, choć intencja kupującego bywa dobra, to interpretacja po stronie odbiorcy może być zupełnie inna. W czołówce najbardziej nietrafionych pomysłów na prezent prym wiodą nie tylko osławione skarpetki, piżamy czy sprzęt AGD.

Każda rzecz, która może sugerować, że obdarowywany ma jakieś słabe strony, to wstęp do niepotrzebnych nieporozumień. Z listy świątecznych prezentów wykreślmy zatem w pierwszej kolejności: kremy na zmarszczki czy antycellulitowe, zestawy żeli pod prysznic, vouchery na zabiegi wyszczuplające, poradniki dotyczące sprzątania, ubrania, które mogą okazać się za małe. Zdublowany prezent świąteczny to też żadna gratka.

Co zrobić z nietrafionym świątecznym prezentem?

Advertisement

Świąteczny prezent, który może okazać się nietrafiony, to często również perfumy, biżuteria czy elementy garderoby, które podobają się, ale już tylko kupującemu. Tuż po świętach w internecie mamy wysyp tekstów na temat tego, co zrobić z nietrafionym prezentem. Zamiast oddawać go do sklepu albo unieszczęśliwiać kolejną osobę, możemy oddać prezent komuś potrzebującemu, zrobić wymianę ze znajomymi lub sprzedać. Z perspektywy kupującego warto szukać takich upominków, które dają obdarowywanemu poczucie, że otrzymał prezent unikalny i ekskluzywny.

Gdzie kupić oryginalny prezent?

Według badań najczęściej kupujemy świąteczne (i nie tylko!) prezenty w internecie. Na drugim miejscu znajdują się galerie handlowe i sklepy stacjonarne. Na potrzeby obu grup odpowiada oferta Mennicy Polskiej, marki z blisko 260-letnią tradycją.

Produkty kolekcjonerskie Mennicy Polskiej to ciekawe pomysły na świąteczne prezenty, które wyróżnią się spośród innych. To również sposób na pokazanie, że wiemy więcej o zainteresowaniach obdarowywanego. Znawcę sztuki ucieszy moneta z serii Van Gogh, miłośnika literatury ta z wizerunkiem Wisławy Szymborskiej czy „Arsene Lupin”. Szachiści i znawcy historii docenią monety z serii „Szachy Wikingów”.

Advertisement

Jeśli wśród najbliższych, dla których szukamy oryginalnego prezentu, mamy fanów fantasy, warto zainteresować się „Czarodziejem”. Dla dzieci, również tych w ciele dorosłych, niecodziennym i ciekawym pomysłem na prezent może okazać się „Akademia Pana Kleksa”, która swoją premierę będzie miała w grudniu. Uniwersalny przekaz dla młodszych i starszych znajdziemy na monetach „Przytul mnie” z uroczymi sowami czy „Be strong”, inspirowanej wyjątkową siłą żółwi, które przetrwały zlodowacenia i ocieplenia klimatu, wybuchy wulkanów oraz upadki meteorytów. Dla pasjonatów astronomii Mennica Polska przygotowała wyjątkową serię „Galaktyki”, idealną na niesamowity prezent świąteczny.

Wartościowy prezent, czyli jaki?

Produkty Mennicy Polskiej to nie tylko pomysł na niestandardowy prezent, ale też na podarunek, którego wartość może rosnąć w czasie. Ciekawą propozycją są złote monety inwestycyjne i sztabki. W ostatnim czasie bestsellerem z oferty Mennicy Polskiej okazały się dukaty i talary z wizerunkiem Kazimierza Pułaskiego, ale oferta tematyczna jest bardzo zróżnicowana.

A dlaczego warto kupować właśnie złoto na świąteczne prezenty? Bo może to być atrakcyjna lokata kapitału – zabezpieczenie przyszłości obdarowanej osoby. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat kurs złota zmienił się na plus o blisko 62 proc. Wbrew pozorom taki wartościowy prezent to inwestycja na każdą kieszeń. Najmniejszą sztabkę złota, o wadze 0,25 gram, można kupić za niewiele ponad 100 zł. Taki unikalny prezent to propozycja nie tylko z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Złote produkty inwestycyjne są coraz częściej wybierane na prezent na wyjątkowe okazje takie jak chrzciny, Pierwsza Komunia Święta czy ślub.

Advertisement

Źródło informacji: Mennica Polska

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Zeroemisyjne, elektryczne autobusy Yutong E9 wyjadą na ulice Wałcza

Published

on

By

Zakończono dostawę 8 zeroemisyjnych elektrycznych autobusów Yutong E9. Podpisana w zeszłym roku umowa pomiędzy miastem Wałcz a Busnex Poland właśnie została zrealizowana. Wałcz stawia na rozwój elektromobilności w transporcie publicznym a realizacja tego zamierzenia została właśnie rozpoczęta.

Bardzo się cieszymy, że elektrobusy Yutong pojawią się także w województwie zachodniopomorskim. Do Wałcza dostarczyliśmy 9-metrowe pojazdy, sprawdzone już przez polskie samorządy. Osiem zeroemisyjnych autobusów elektrycznych to solidne wsparcie dla komunikacji miejskiej i krok w kierunku zielonego transportu. Już wkrótce nowoczesny, zeroemisyjny tabor obsłuży lokalną komunikację miejską – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Wybrany przez Wałcz Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ten elektryczny autobus ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek do elektrobusów.

Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego oraz infrastruktury do ładowania został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej programu „Zielony Transport Publiczny”. Umowa została zawarta w 2022 r., a w 2023 r. miasto wybrało w przetargu Busnex Poland jako dostawcę elektrobusów.

Advertisement

Continue Reading

Biznes

Jak skutecznie zbudować widoczność firmy w Internecie za pomocą firmowej wizytówki Google

Published

on

By

art. sponsorowany

Dzisiaj każdy przedsiębiorca, który chce odnosić sukcesy, szczególnie na lokalnym rynku, powinien zadbać o obecność i widoczność swojej firmy w Internecie. Atrakcyjna i kompletna wizytówka Google to bardzo skuteczne narzędzie budujące rozpoznawalność, zwiększające zaufanie do biznesu i przede wszystkim ułatwiające użytkownikom znalezienie informacji o firmie. Przynosi to znaczące korzyści: firma dociera do nowych klientów, zyskuje profesjonalny wizerunek w sieci, a także aktywnie promuje się na rynku lokalnym. Marketing online to wiele różnych działań, które dają wiele możliwości podkreślenia swojej obecności potencjalnym klientom.

Mali i średni przedsiębiorcy, którym zależy na wypromowaniu swojej oferty na lokalnym rynku, wyprzedzeniu konkurencji, zdobyciu rozpoznawalności i odniesieniu sukcesu, powinni założyć wizytówkę w Google Moja Firma (ang. Google My Business, skrót GMB), by zwiększyć obecność na mapie lokalnego biznesu. To skuteczne narzędzie do promocji firmy pozwala na dotarcie do nowych klientów w danym regionie oraz pozwala podnieść potencjał rozwojowy biznesu. Umożliwia również zwiększenie widoczności firmy przy zapytaniach lokalnych, takich jak „fryzjer Kielce” czy „restauracja Mokotów”. Warto pamiętać, jak najchętniej ludzie szukają informacji. W 2023 r. 85,3% osób w wieku 16-74 lata regularnie korzystało z Internetu. W wyniku pośpiechu i wygody poszukujemy informacji o firmach, produktach i usługach niemal wyłącznie na naszych smartfonach. 96% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie jest dokonywanych za pomocą wyszukiwarki Google.

Advertisement

Przedsiębiorcy, którzy chcą promować się na rynku lokalnym, powinni zadbać o wizytówkę Google. Posiadanie Profilu Firmy w Google pozwala m.in. na lepsze pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwania, co zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Narzędzie to umożliwia zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwaniach lokalnych, które stanowią aż 46% zapytań w Google. Aktualna, zweryfikowana i atrakcyjna wizytówka oznacza nawet 30% więcej telefonów od klientów i wzrost o 1/3 odwiedzin na stronie internetowej. Firmy mające zweryfikowaną wizytówkę są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania i chętniej podejmują interakcje z takimi podmiotami. Każdego dnia przekłada się to na dodatkowe telefony, zapytania i zamówienia od klientów.

Dziś niemal każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak dobrze i efektywnie promować się w sieci. Warto w tym celu wykorzystywać sprawdzone narzędzia oraz kanały promocji, by za ich pomocą zwiększyć sprzedaż. Wizytówka Google doskonale się do tego nadaje, pomaga zwiększyć widoczność, buduje rozpoznawalność i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie firmy” – tłumaczy Marcin Karwowski, product manager i ekspert ds. Google Business Profile w WeNet.

Przedsiębiorcy, którzy mają wizytówkę Google, ułatwiają swoim potencjalnym klientom znalezienie ich firmy w danej lokalizacji. Wizytówka umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o przedsiębiorstwie w wyszukiwarce i na Mapach Google. Internauta, który może być potencjalnym klientem, już z pozycji wyników widzi dane kontaktowe, np. numer telefonu czy godziny otwarcia. Co szczególnie ważne, może też zapoznać się z opiniami o firmie, zanim zdecyduje się skorzystać z oferty. Zadbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe. Według danych Safari Digital 76% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka opinii o firmie w Internecie.

Dziś 98% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie odbywa się za pomocą wyszukiwarki Google. Ta największa na świecie wyszukiwarka internetowa doskonale wie, że ludzi interesują wyłącznie firmy znajdujące się jak najbliżej nich, dlatego zawsze stara się przewidzieć ich intencję i prezentuje im tylko te biznesy, które odpowiednio wcześniej zadbały o widoczność swojej firmy.

Advertisement

Podejmując decyzję o rozwoju swojego biznesu, należy pamiętać, że samo założenie Profilu Firmy w Google to nie wszystko. Należy go na bieżąco aktualizować, dodawać wpisy oraz odpowiadać na opinie klientów. Zadbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe, ponieważ opinie o firmie są czynnikiem decyzyjnym dla wielu wahających się klientów. Firmy mające zweryfikowaną wizytówkę są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania i to właśnie z nimi klienci chętniej się kontaktują.

Badanie Mediapanel mówią, że liczba internautów wynosi już prawie 30 mln. Według statystyk Google 65% internautów szuka w sieci firm, produktów i usług. To dlatego dzisiaj każda firma, zarówno duża, jak i mała, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Jeśli przedsiębiorca zainwestuje swój czas i pieniądze w obecność w sieci, tylko zyska, znajdą go lokalni klienci, nawiąże relacje biznesowe i siłą rzeczy będzie sprzedawać więcej. Po co tracić, jeśli można zyskać” – wyjaśnia Katarzyna Kurdyś, product manager marketingu lokalnego w Grupie WeNet.

Podsumowując, wizytówka Google Moja Firma:

  • umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i na Mapach Google,
  • buduje widoczność i rozpoznawalność biznesu na lokalnym rynku,
  • wspiera pozycjonowanie firmy w Google na zapytania lokalne,
  • regularnie aktualizowana pozwala wyprzedzić konkurencję i szybciej dotrzeć do nowych klientów,
  • pomaga zdobywać ich zaufanie i dba o pozytywny wizerunek firmy na lokalnym rynku

Warto również pamiętać, że firmowa wizytówka to również narzędzie wspierające marketing lokalny. Wyszukiwarka Google w odpowiedzi na zapytanie o charakterze lokalnym w pierwszej kolejności pokaże firmy z okolicy – 98% szukających sprawdzi lokalizację firmy w Mapach Google, a aż 76% odwiedzi w ciągu doby znalezioną w Google firmę.

Dlaczego warto korzystać z pomocy specjalistów?

Advertisement

W dzisiejszych dynamicznych czasach rozwijać swoją działalność należy bez wątpienia na podstawie obecności i aktywności w świecie online. Dziś każdy przedsiębiorca, niezależnie od skali działania, powinien zadbać o widoczność w sieci. Wybór konkretnych narzędzi i rozwiązań zależy od strategii danego biznesu i branży, w której działa. Dodatkowo efektywne działania w sieci wymagają stałego dostosowania do zmieniającego się otoczenia, trendów konsumenckich, zmian technologicznych. Jeśli więc przedsiębiorcy brakuje czasu, żeby być „na bieżąco”, warto skorzystać z profesjonalnej opieki i wsparcia internetowych doradców, aby szybciej i prościej pozycjonować się w Internecie, osiągać lepszą widoczność, budować przewagi konkurencyjne. Aby przygotować dobry plan i sprawnie realizować działania, które przynoszą efekty, warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na podjęcie współpracy z ekspertami WeNet, którzy pomagają im skutecznie promować ich firmy poprzez działania online. Specjaliści WeNet przygotowują odpowiednią strategię dopasowaną do potrzeb i specyfiki biznesu, a następnie rzetelnie ją realizują. Oferują przy tym pełne doradztwo, indywidualne podejście i wsparcie.

Nawiązanie współpracy z ekspertami, którzy doskonale znają się na technologii, pomaga osiągać zamierzone cele. Dzięki temu można optymalnie promować swoje produkty lub usługi w Internecie oraz docierać do potencjalnych klientów. Specjaliści wybierają odpowiednie dla branży i biznesu narzędzia oraz na bieżąco monitorują efekty, a w razie konieczności wprowadzają niezbędne zmiany” – podsumowuje Katarzyna Kurdyś.

Sprawdź widoczność swojej firmy online

Chcesz mieć pewność, czy Twoja firma dobrze wyświetla się potencjalnym klientom – skorzystaj z narzędzia Netskaner, które przeskanuje obecność firmy w Internecie. Netskaner podpowie, czy wizytówka w Google jest aktualna, w ilu katalogach firm są Twoje dane, jak pozycjonujesz się w wyszukiwarce Google, co warto poprawić, by być lepiej widocznym, kto jest Twoją najbliższą konkurencją.

Advertisement

Źródło informacji: WeNet

Continue Reading

Advertisement
Advertisement