Connect with us

Biznes

Dzień Polskiej Muzyki

Published

on

art. sponsorowany

1 października już po raz czwarty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

Tego dnia chcemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i utwory, które dla nas tworzą – mówi Anna Ceynowa, prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii. – Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej”.

 

Co będzie się działo 1 października?

Advertisement

Tego dnia, już po raz czwarty, polska muzyka zdominuje anteny największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz rozgłośniach regionalnych i lokalnych. Podczas Dnia Polskiej Muzyki w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień. Będziemy mogli także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10:00 do 11:00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach wybranych rozgłośni za granicą.

Grają z nami m.in. RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, STARS.TV, MIXTAPE TV, RADIO SUPERNOVA, RADIO KOLOR, RADIO DLA CIEBIE, RADIO KOSZALIN, RADIO POZNAŃ, RADIO ŁÓDŹ, RADIO WROCŁAW, RADIO KRAKÓW, RADIO LUBLIN, RADIO RZESZÓW, RADIO KIELCE, RADIO OLSZTYN, RADIO OPOLE, RADIO PiK, RADIO ZACHÓD, RADIO BIAŁYSTOK, RADIO KATOWICE, RADIO GDAŃSK, RADIO 357, RADIO NOWY ŚWIAT, OFF RADIO KRAKÓW, RADIO KRAKÓW KULTURA, RADIO HIT, MUZYCZNE RADIO, NORDA FM, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ, RADIO KUJAWY, POP RADIO, RADIO PŁOŃSK, RADIO ŻNIN, RADIO CENTRUM, RADIO REKORD, RADIO IMPULS, RADIO SUDETY24, RADIO OSTROWIEC, RADIO TRENDY, RADIO WEEKEND, NASZE RADIO, NASZE RADIO NOSTALGICZNIE, RADIO eM, RADIO SUPER FM, RADIO ŚWINOUJŚCIE, RADIO ONY NYSA, RADIO 7, RADIO FAMA, RADIO ART BOGATYNIA, RADIO ELKA, RADIO ELKA ZAGŁĘBIA MIEDZIOWEGO, RADIO BON TON, RADIO PARADA, RADIO Q, RADIO AFERA, RADIO CCM, RADIO FEST, RADIO VICTORIA MIĘDZY ŁODZIĄ A WARSZAWĄ, RADIO MALBORK, RADIO PARK, RADIO AKADERA, RADIO JARD, RADIO UWM FM, RADIO PIEKARY, RADIO LELIWA, RADIO STAROGARD, TWOJA POLSKA STACJA, RADIO BIELSKO, RADIO VANESSA, EXPRESS FM, AKADEMICKIE RADIO LUZ, WASZE RADIO FM, RADIO TCZEW, RADIO BOGORIA, RADIO NAKŁO, RADIO GNIEZNO, RADIO SOCHACZEW, RADIO OKO, RADIO MORS, RADIO ANDRYCHÓW i wiele innych stacji.

Promocje na płyty i bilety na koncerty

Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki w sklepach muzycznych i serwisach z biletami. Największe sklepy muzyczne i bileterie eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo.

Advertisement

Polska muzyka od kilku lat przeżywa swój rozkwit i zyskuje na jakości. Świadczy o tym fakt, że cztery na pięć najlepiej sprzedających się wydarzeń w 2022 r. na eBilet to właśnie te z udziałem polskich artystów” – mówi Edyta Sidwa, prezeska eBilet.

Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają wyjątkowe promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie, w LONGPLAY VINYL SHOP & CAFE w Poznaniu, w 33’45 recordstore w Szczecinie, w sklepach internetowych Kukturalnysklep.pl oraz Sklep z Muzyką.

Tegoroczna akcja w Empiku ponownie potrwa blisko dwa tygodnie – od 28 września do 11 października. Wybrane płyty polskich artystów będą dostępne w cenie od 17,99 zł, na płyty CD ze Złotej Kolekcji obowiązywać promocja „3 za 2”, a w salonach Empik usłyszymy wyłącznie utwory polskich wykonawców.

Z kolei w Kulturalnysklepie w dniach od 1.10 do 9.10 znajdą Państwo promocje do – 50% na płyty CD oraz winyle polskich artystów, między innymi Kwiatu Jabłoni, Wilków czy Ewy Bem.

Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. 1 października nową specjalną playlistę Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć m.in. w serwisie TIDAL. Kampanię aktywnie wspiera także serwis YouTube Music.

Advertisement

Ponadto specjalna eksportowa playlista POLISH MUSIC DAY zostanie wyróżniona w serwisie Radioline, największej europejskiej platformie z rozgłośniami internetowymi i podcastami.

To nie wszystko. 1 października na profilach kampanii w mediach społecznościowych będzie można wygrać wyjątkowe muzyczne nagrody ufundowane przez partnerów akcji.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 4. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Partnerem akcji jest Fundacja Music Export Poland.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl.

#DzieńPolskiejMuzyki #PolishMusicDay

Advertisement

KONTAKT:

e-mail: info@dzienpolskiejmuzyki.pl

Źródło informacji: Fundacja Empower

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Jak ubezpieczają się polscy rolnicy?

Published

on

By

Nie wszyscy rolnicy zdają sobie sprawę, że obowiązkowe polisy nie obejmują ochroną wszystkich składników ich majątku. Według Rocznika Statystycznego Rolnictwa GUS w 2020 r. w Polsce było ponad 1,3 mln gospodarstw rolnych. Duża część rolników wpada w lukę ubezpieczeniową – wykupują polisy dla budynków czy maszyn, wyceniając ich wartość „na oko” lub nie biorą pod uwagę rekomendacji ubezpieczyciela, które uwzględniają czynnik inflacyjny. Eksperci Wiener ostrzegają przed ryzykiem niedoszacowania rolniczego majątku w kolejnej odsłonie kampanii „Docenisz, gdy wycenisz”.

Co najczęściej ubezpieczają rolnicy?

Wiener zapytał w badaniu osoby posiadające ubezpieczenie dla rolników o to, jakie elementy gospodarstwa ubezpieczają. Zdecydowana większość, bo 75% wykupuje polisę na budynki gospodarcze. Co drugi rolnik ubezpiecza swoje maszyny, a co czwarty – zwierzęta gospodarskie. Mniejszą grupę zwolenników spośród tej grupy znalazło ubezpieczenie ruchomości domowych, takich jak sprzęt RTV/AGD, meble, pieniądze czy biżuteria (23%). Ziemiopłody ubezpiecza 22% rolników, urządzenia i narzędzia 18%, a materiały i zapasy 17% badanych.

Sugestie agenta lepsze niż wycena „na oko”

Advertisement

Firma Wiener zapytała również, czym kierują się rolnicy, wybierając sumy ubezpieczenia. W przypadku budynków gospodarczych, rolnicy najczęściej kierowali się sugestiami agenta (36%). Co czwarty ubezpieczył je na taką samą wartość, jak rok wcześniej. Co piąty zna dokładną wartość swoich budynków gospodarczych, a taki sam odsetek wycenia wartość budynków „na oko”.

Ubezpieczając maszyny rolnicze (Agrocasco), badani odpowiadali podobnie, najczęściej wskazując za cenne sugestie agenta (42%). 23% ubezpieczyło maszyny na sumę, za jaką je kupiło. Co piąty rolnik zna dokładnie wartość swoich maszyn lub regularnie ją sprawdza. Natomiast 17% ubezpieczyło je na taką samą wartość jak rok wcześniej, a 15% wycenia je na oko, podając sumy orientacyjne.

Niepokojące są dane dotyczące 15% rolników ubezpieczających maszyny i 21% wyceniających wartość swoich budynków gospodarczych, którzy sumy ubezpieczenia określają >>na oko<<. Podobnie martwi wysoki odsetek osób, które decydują się na tę samą sumę, co rok wcześniej. To bardzo ryzykowne sposoby decydowania o wysokości ubezpieczenia. Wartość nieruchomości z roku na rok rośnie, podobnie w przypadku maszyn, które w wyniku przerwanych łańcuchów dostaw, nawet używane, zyskują na wartości, zamiast tracić. Różnica między realną wartością ubezpieczonych elementów, a sumą, jaką ubezpieczyciel wypłaci za nie w ramach odszkodowania, nazywamy luką ubezpieczeniową. Jak widać, nie dotyczy ona wyłącznie właścicieli mieszkań, ale również rolników, którzy często nie doszacowują swojego majątku” – zauważa Beata Raszkiewicz, ekspertka Wiener.

Podstawowe ubezpieczenia dla rolnika w ramach Pakietu AGRO

Decydując się na ubezpieczenie rolnicze, warto zwrócić uwagę na Pakiet AGRO od Wiener. To kompleksowe ubezpieczenia dla rolnika, zawierające obowiązkowe OC i ubezpieczenie budynków rolnych oraz wiele ubezpieczeń uzupełniających, m.in. ubezpieczenie dobytku rolniczego, Agrocasco czy OC w życiu prywatnym. Można je dopasować do codziennych potrzeb rodziny i prowadzonego gospodarstwa.

Advertisement

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.05.2022 – 22.07.2022 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 2044 ankiety z reprezentatywną próbą Polaków w wieku 18-65 lat, w tym 100 osobami, posiadającymi ubezpieczenie rolnicze.

Źródło informacji: Wiener

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Domowa „solidarność energetyczna” – dlaczego jest tak ważna?

Published

on

By

Zużycie energii elektrycznej w naszych domach to niezwykle ważny temat – obecny zarówno w mediach, jak i w codziennych dyskusjach wielu polskich rodzin. Podejmując rozmaite inicjatywy mające na celu obniżenie domowego zużycia energii elektrycznej, powinniśmy pamiętać, że równie ważna jest edukacja pozostałych domowników w tym zakresie, ponieważ ich zachowania wpłyną na finalną wysokość wspólnych rachunków. Oto kilka elementów, na które powinniśmy zwrócić uwagę.

Najlepsze inicjatywy związane z oszczędzaniem energii elektrycznej nie sprawdzą się, jeśli nie zastosujemy się do nich wraz z innymi domownikami. Wyłączanie oświetlenia w momencie, kiedy inne osoby pozostawiają wszędzie zapalone światła, szybciej spowoduje konflikt pomiędzy domownikami, niż realne oszczędności. Dlatego warto przedyskutować w domowym gronie kilka najważniejszych kwestii, które pozwolą na optymalizację zużycia prądu.

Oświetlenie

Jednym z pierwszych kroków, które warto podjąć w całym domu, jest wymiana starych lamp na oświetlenie LED, co spowoduje znaczne obniżenie zużycia prądu. Jak pokazują wyniki analizy Krajowej Agencji Poszanowania Energii przygotowanej dla PKEE, wymieniając 10 lamp halogenowych o mocy 30 W na LED o mocy 4 W możemy zaoszczędzić około 227 zł rocznie.

Advertisement

Kolejnym krokiem będzie wyłączanie oświetlenia wtedy, kiedy nie przebywamy w danym pomieszczeniu. Włączone światło w pustej kuchni albo na korytarzu to zupełnie zbędny „pożeracz” prądu. Jeśli część domowników ma z tym bardzo duży problem, dobrym rozwiązaniem może być zamontowanie czujnika ruchu np. w korytarzach albo pomieszczeniach technicznych, który automatycznie włączy światło, jeśli wejdziemy do danego pomieszczenia i wyłączy je po upływie ustalonego czasu bez naszej ingerencji.

Telewizja

Wiele osób ma nawyk oglądania telewizji do późna, a następnie zasypiania przy włączonym telewizorze. Pomijając już kwestię wygody i tego, czy spanie na kanapie jest zdrowe dla kręgosłupa, takie zachowania powodują, że telewizor zużywa duże ilości prądu w momencie, kiedy nie ma z niego realnego benefitu – „oglądająca go” osoba śpi. Dlatego warto uczulić domowników, by przeanalizowali swoje wieczorne nawyki, jak również pamiętali o opcji automatycznego wyłączania telewizorów po upływie określonego czasu.

Zakup nowych sprzętów

Nie zawsze najtańsza w zakupie opcja to najlepsze rozwiązanie. Tak jest w przypadku sprzętów gospodarstwa domowego. Często te najtańsze sprzęty mają niską klasę energetyczną i w efekcie zużywają bardzo dużo prądu. A to z kolei przekłada się na zwiększenie domowych rachunków za energię elektryczną. Jeśli dodatkowo mówimy o urządzeniach, które działają non stop albo przez wiele godzin, takich jak np. lodówka, ma to istotne znaczenie dla naszego portfela. Przykładowo – wybierając lodówkę klasy A zamiast D, możemy zaoszczędzić około 84 zł rocznie.

Advertisement

Warto również dobrać sprzęt do swoich realnych potrzeb i nie kupować zbyt dużego urządzenia. Jeśli nie potrzebujemy dużej zmywarki, powinniśmy wybrać mniejszą, ponieważ używając jej, zużyjemy mniej energii, a także wody. Używając zmywarki 45 cm zamiast 60 cm, możemy zaoszczędzić około 18 zł rocznie.

Racjonalne podejście wszystkich domowników do kwestii oszczędzania energii elektrycznej to klucz do mniejszych rachunków. Aby zobrazować, w jaki sposób możemy skutecznie obniżyć zużycie prądu, na nowej stronie internetowej kampanii edukacyjnej PKEE www.LiczySieEnergia.pl możemy znaleźć m.in. interaktywny „domek”, który pokaże nam, które pomieszczenia i sprzęty zużywają go najwięcej. A jeśli chcemy dodatkowo poszerzyć swoją wiedzę, strona oferuje mnóstwo praktycznych porad dotyczących racjonalnego wykorzystywania energii elektrycznej – mówi Maciej Maciejowski z Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej.

Continue Reading
Advertisement