Connect with us

Biznes

W Pile obowiązują już nowe nazwy ulic

Published

on

Wykonując postanowienia art. 6 ustawy z 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (Dz. U. 2016/744) Rada Miasta Piły w dniu 27 czerwca 2017 r. podjęła 7 (siedem) uchwał w sprawie zmian nazw ulic i placu.

Uchwały zostały ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego (pozycje od nr 5072 do 5078) w dniu 11 lipca 2017 r. Wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia głoszenia, co oznacza, że nowe nazwy ulic i placu obowiązują od 26 lipca 2017 r. Uchwały dostępne są w wersji elektronicznej pod adresem: edziennik.poznan.uw.gov.pl.

Wykaz ulic i placu, których nazwy zgodnie z dyspozycją art. 6 ww. ustawy zostały zmienione:

plac 9 Maja na plac 8 Maja

Advertisement

/uchwała nr XXXVI/525/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

ul. Bohaterów Stalingradu na ul. Spacerową

/uchwała nr XXXVI/523/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

ul. Buczka na ul. Staromiejską

Advertisement

/uchwała nr XXXVI/522/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

ul. Walki Młodych na ul. Młodych

/uchwała nr XXXVI/519/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

ul. Matwiejewa na ul. Medyczną

Advertisement

/uchwała nr XXXVI/520/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

ul. Armii Ludowej na ul. Górną

/uchwała nr XXXVI/521/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

ul. Mjr Siemiradzkiego na ul. Henryka Siemiradzkiego

Advertisement

/uchwała nr XXXVI/524/17 Rady Miasta Piły z 27 czerwca 2017 r./

 

Mieszkańcy wyżej wymienionych ulic powinni podjąć następujące czynności:

1)                 Urząd Skarbowy w Pile:

Advertisement

◦    osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej zgłaszają zmianę przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym, np. przy składaniu zeznania podatkowego za 2017 rok  podając nową nazwę ulicy,

1)                 Zakład Ubezpieczeń Społecznych:

◦    osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych na formularzu lub w dowolnej formie pisemnej do ZUS w Pile,

1)                 jednostki organizacyjne Gminy Piła:

Advertisement

◦    Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Pile, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pile, Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pile, Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pile, jednostki oświatowe tj. szkoły podstawowe, przedszkola i żłobek – naniosą zmiany „z urzędu”,

1)                 banki:

◦    należy zgłosić zmianę nazwy ulicy osobiście.

Prezydent Miasta Piły wystosował pisemne powiadomienia o zmianie nazw ulic do instytucji takich jak: Policja, Straż Pożarna, Starostwo Powiatowe, Urząd Skarbowy, Urząd Statystyczny, Sąd Rejonowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,  szpitale, urzędy pocztowe, przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola, spółki gminne, jednostki organizacyjne Gminy Piła, instytucje kultury.

Advertisement

Kwestia ponoszenia kosztów zmiany dokumentów przez mieszkańców w sytuacji zmiany nazwy ulic kształtuje się następująco:

1)                 dowody osobiste:

◦    posiadacz dowodu osobistego wydanego według starego wzoru, nie ma obowiązku wymiany dowodu na nowy, a nawet nie ma uprawnienia żądania jego wymiany
w przypadku zmiany nazwy ulicy; nowe dowody nie posiadają już adresu zameldowania, a wszelkie instytucje (np. banki), które wymagają potwierdzenia zameldowania żądają aktualnie zaświadczeń wydawanych przez właściwe urzędy;

1)                 paszporty:

Advertisement

◦    zmiana nazwy ulicy nie wpływa na konieczność wymiany paszportu, gdyż zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. 2016/758) paszport nie zawiera adresu właściciela;

1)                 dowody rejestracyjne i prawa jazdy:

◦    wymianę dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy należy dokonać w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pile; zgodnie z § 1 i 2 uchwały nr II/6/10 Rady Powiatu w Pile z 21 grudnia 2010 r. zwalnia się z obowiązku uiszczenia opłaty za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego oraz prawa jazdy w przypadku, gdy zmiana adresu zamieszkania właścicieli lub posiadaczy pojazdów / kierowców spowodowana została zmianami administracyjnymi;

1)                 tabliczki z nazwami ulic:

Advertisement

◦    Gmina zobowiązana jest zgodnie z art. 47a ustawy z 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2016/1629 z późn. zm.) do umieszczania i utrzymywania w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów w miastach oraz do prowadzenia ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości; Gmina poniesie koszty wykonania i umieszczenia tabliczek informacyjnych z nowymi nazwami ulic i placu oraz wprowadzania zmian w ewidencji gminnej ulic i adresów,

1)                 tabliczki z numerami porządkowymi nieruchomości:

◦    właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, zgodnie z art. 47b ustawy z 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2016/1629 z późn. zm.) mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym, ponoszą koszty wykonania nowych tabliczek bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy i placu; należy pamiętać, że aktualizacja nazw ma zasadnicze znaczenie dla działania służb ratunkowych;

1)                 księgi wieczyste oraz ewidencja gruntów i budynków:

Advertisement

◦    zmiany w księgach wieczystych oraz ewidencji gruntów i budynków zostaną dokonane z urzędu bez konieczności składania wniosku i ponoszenia opłat przez właścicieli nieruchomości;

1)                 inne zmiany:

◦    mieszkańcy mogą ponieść również koszty związane ze zmianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów i banerów reklamowych.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement