Connect with us

Biznes

Siła rodzinnego biznesu – nowy rozdział w historii zakładu pogrzebowego w Pile

Published

on

Biznes rodzinny oparty na wartościach potrafi przetrwać nawet najtrudniejsze momenty. Potwierdza to historia zakładu pogrzebowego „Nekrolog”, który po śmieci właścicielki Krystyny Pawłowskiej przejęły dzieci: Łukasz Pawłowski oraz Magdalena Pawłowska. Prawie 30-letnia tradycja firmy będzie kontynuowana. Nowi właściciele zapowiadają, że wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, wprowadzą firmę na nowy poziom działania.

Zakład pogrzebowy z sercem
Krystyna Pawłowska w prowadzenie zakładu pogrzebowego wkładała całe swoje serce. Rozumiała bowiem, jak ważne jest wsparcie w tych najtrudniejszych chwilach, kiedy traci się bliską osobę. Dbała o najwyższy szacunek do rodziny zmarłych, jak również o komfort swoich klientów.
Zakład został założony w 1993 roku przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich i od tamtego czasu stał się ważną częścią społeczności mieszkańców Piły i jej okolic. Przez lata zakład cieszył się dużym zaufaniem klientów, jednak po śmierci Pani Krystyny, wielu z nich zastanawiało się, jakie będą dalsze losy firmy.
Nowy kierunek: rozwój
Zakład przejmują obecnie dzieci Pani Krystyny: Łukasz Pawłowski – związany z lokalną społecznością strażak i ratownik medyczny, który cieszy się zaufaniem mieszkańców miasta oraz Magdalena Pawłowska – znana ekspertka w zakresie prowadzenia biznesu online i marketingu. Oboje deklarują, że będą kontynuować dzieło mamy z zachowaniem wyznawanych przez nią wartości.

-Obserwując pracę mamy, zrozumieliśmy, jak ważne jest prowadzenie zakładu pogrzebowego. To bardzo odpowiedzialna rola, która wymaga wiele empatii i zrozumienia, w końcu towarzyszymy ludziom w najtrudniejszych momentach ich życia. Rodzice przekazali nam najważniejsze wartości, którymi kierujemy się w życiu, a teraz przełożymy je także na zakład „Nekrolog”. Razem z bratem chcemy kontynuować misję mamy, jednak zamierzamy wprowadzić także nowoczesne rozwiązania, które rozwiną biznes- mówi Magdalena Pawłowska.

W planach rodzeństwa jest unowocześnienie zakładu i jego rozwój. Zmieni się także forma prawna firmy, zostanie przekształcona w spółką.

-Chcemy, by dzieło mamy było kontynuowane. Co więcej! Dołożymy wszelkich starań, by firma się rozwijała. Oboje mamy doświadczenie, które pomoże nam osiągnąć ten cel. Mamy w planach wiele inwestycji i co najważniejsze, wiemy, w jakim kierunku ma zmierzać firma. To będzie zakład z tradycją, ale również nowym, świeżym podejściem- dodaje Łukasz Pawłowski.

Rodzinny biznes
Obecny kryzys dotknął wiele firm, również tych rodzinnych, prowadzonych od pokoleń. Niezależnie jednak od sytuacji na rynku, wsparcie bliskich i opieranie biznesu na wspólnych wartościach pozwala na przezwyciężenie trudności i przekucie ich w sukces. To właśnie siła rodzinnych biznesów.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Sprzedający ukrywają wady swoich pojazdów

Published

on

By

fot. PAP

47 proc. kupujących używane auto spotkało się z praktyką ukrywania wad pojazdu – wynika z badania w ramach raportu „Polak kupuje auto używane”. Najczęściej spotykane próby oszustwa to fałszywa deklaracja o bezwypadkowości pojazdu i cofanie licznika.

Zgodnie z badaniem na rzecz raportu „Polak kupuje auto używane” dla Santander Consumer Multirent 47 proc. polskich kierowców zetknęła się z praktyką ukrywania wad samochodu podczas zakupu swojego ostatniego pojazdu z drugiej ręki. Z przypadkami zatajenia istotnych informacji o samochodzie i jego mankamentów spotykali się raczej mężczyźni niż kobiety (52 w porównaniu do 29 proc.). Praktyka ta była też częstsza w przypadku kupców, którzy mieli od 18 do 29 lat (79 proc.). Zdaniem autorów raportu może to mieć związek z tym, że osoby przed 30. rokiem życia z powodu ograniczonych zasobów częściej decydują się na starsze auta, których wady próbują zatuszować nieuczciwi sprzedawcy.

 

Według ekspertów – jeśli nabywca odkryje, że kupione przez niego auto ma tzw. wadę ukrytą fizyczną (np. zatuszowanie uszkodzeń powypadkowych) lub prawną (np. brak możliwości zarejestrowania pojazdu) mogą dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi.

 

Advertisement

Radca prawny z Santander Consumer Multirent Nikodem Putek zwrócił uwagę, że na zgłoszenie sprzedawcy tego, że odkryliśmy wadę ukrytą auta, mamy rok od momentu jej stwierdzenia. “Odpowiedzialność sprzedawcy trwa przez okres dwóch lat od momentu podpisania umowy sprzedaży. Należy wtedy wysłać oświadczenie z żądaniem obniżenia ceny pojazdu lub odstąpienia od umowy kupna samochodu” – wyjaśnił. Dodał, że możemy też zażądać naprawy pojazdu lub jego wymiany. “Jeżeli ugodowe rozwiązanie sporu nie będzie możliwe, sprawa powinna zostać skierowana do sądu” – zaznaczył.

 

Jak wynika z badania, najczęściej spotykaną próbą oszustwa jest fałszywa deklaracja o bezwypadkowości pojazdu (47 proc.). Praktyka ta dotyczy głównie małych miejscowości. Zetknęło się z nią aż 57 proc. mieszkańców wsi w porównaniu do 43 proc. respondentów z metropolii powyżej 250 tys. mieszkańców, jak Kraków, Gdańsk czy Wrocław. Z kolei cofanie licznika dotyczyło 41 proc. wskazań – najczęściej zetknęli się z tym mieszkańców największych miast (46 proc.) i mężczyzn (48 proc. wobec 14 proc. kobiet).

 

Ankietowani uskarżali się też na niesprawną elektrykę i błędy czujników (31 proc.). W tej grupie najwięcej było kobiet (50 proc. wskazań). Ponadto 27 proc. zauważyło zły stan powłoki lakierniczej, a 23 proc. uszkodzenia silnika i niesprawne zawieszenie.

Advertisement

 

Badanie przeprowadzono 26-29 kwietnia br. na użytkownikach aut używanych na zlecenie Santander Consumer Multirent przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na próbie 500 respondentów. (PAP)

 

autorka: Magdalena Jarco

 

Advertisement

maja/ drag/

Continue Reading

Biznes

Amazon Prime Day po raz pierwszy w Polsce 12 i 13 lipca

Published

on

By

Amazon

Coroczne światowe wydarzenie, Amazon Prime Day, po raz pierwszy odbędzie się w Polsce i umożliwi klientom Prime dostęp do tysięcy produktów w jeszcze bardziej atrakcyjnych cenach.

Podczas Prime Day będzie można skorzystać z wyjątkowych okazji na zakup produktów najpopularniejszych światowych marek, takich jak Apple, Sony, Bose, Huawei, Philips i Lego, a także z dużych zniżek na tysiące produktów od małych i średnich firm.

Każdy, kto nie jest jeszcze klientem Prime, może wypróbować subskrypcję za darmo i wziąć udział w Prime Day, rozpoczynając 30-dniowy okres próbny. Więcej informacji na stronie Amazon.pl/primeday.

Warszawa, 21 czerwca 2022 r. – Prime Day to wydarzenie zakupowe przeznaczone dla klientów Prime, które zapewnia dostęp do atrakcyjnych okazji na zakup produktów od najlepszych marek. Amazon Prime Day odbędzie się 12 i 13 lipca, dając polskim klientom po raz pierwszy szansę udziału w tym corocznym światowym wydarzeniu na Amazon.pl. Trwający 48 godzin festiwal okazji organizowany jest na całym świecie – w Polsce, Austrii, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Luksemburgu, Meksyku, Holandii, Portugalii, Singapurze, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA i również po raz pierwszy w Szwecji. Jeszcze tego lata wydarzenia Prime Day zostaną zorganizowane w Indiach, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także po raz pierwszy w Egipcie.

Advertisement

Prime wprowadziliśmy do Polski w październiku ubiegłego roku i cieszymy się, że możemy poinformować naszych klientów i lokalnych partnerów handlowych w Polsce o osiągnięciu kolejnego kamienia milowego, czyli organizacji pierwszego w Polsce Prime Day – powiedział Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl. To wspaniale, że możemy wspólnie cieszyć się niepowtarzalnymi okazjami, które będą dostępne podczas Prime Day dla klientów Prime – zarówno tymi od najpopularniejszych marek, jak i od małych sprzedawców – pomagając naszym klientom zaoszczędzić przy zakupie potrzebnych produktów i artykułów gospodarstwa domowego”.

Pierwszy Prime Day zorganizowano w 2015 roku w dziewięciu krajach z okazji 20-lecia Amazon. W Polsce Amazon Prime zadebiutował w październiku 2021 roku, zapewniając klientom Prime dostęp do wszystkiego co najlepsze w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do szybkiej i darmowej dostawy milionów produktów (do domu, Paczkomatów i punktów odbioru), bez minimalnej kwoty zamówienia, nawet następnego dnia i w weekendy. Prime zapewnia również dostęp do nagradzanych filmów i seriali, w tym produkcji Amazon Originals, darmowych gier i materiałów in-game dzięki Prime Gaming, a także do ekskluzywnych okazji Prime. Każdy może wypróbować Prime za darmo w ramach 30-dniowego okresu próbnego, aktywowanego na stronie Amazon.pl/prime. Po tym okresie Prime będzie dostępny za jedyne 49 zł/rok lub 10,99 zł/miesiąc.

Podczas pierwszego Prime Day klienci w Polsce będą mogli skorzystać z dużych zniżek na najlepsze i niezbędne produkty, w tym nowe gadżety i elektronikę od Apple, Sony, Huawei, Harman, Logitech i Bose, uwielbiane przez dzieci zabawki od Lego i Mattel, niezbędne artykuły do domu i kuchni firm Philips, Bosch, Finish, Electrolux, Tefal i Gerlach, modną odzież i obuwie, między innymi marek Crocs, Ecco i LEVI’s, a także ulubione artykuły kosmetyczne od Nivea, Bambino, Dove i wiele innych. Ponadto, klienci będą mogli wybierać spośród tysięcy okazji od partnerów handlowych Amazon, w tym polskich: Ochnik, Wojas, Zwieger, Eveline Cosmetics, SFD Nutrition, AmeliaHome, DecoKing, Beltimore, Wozinsky, Betlewski, LEKI czy Movino.

Cieszymy się, że możemy udostępnić nasze najlepsze okazje Prime Day jeszcze większej liczbie osób na całym świecie – produkty od małych firm i artykuły gospodarstwa domowego, które nasi klienci uwielbiają i którym ufają – powiedział Jamil Ghani, wiceprezes Amazon Prime. – Jeszcze nigdy kupowanie, oszczędzanie i maksymalne wykorzystywanie korzyści Prime Day nie było dla klientów Prime tak łatwe”.

Program zniżkowy Amazon Super

Advertisement

Dzięki programowi Amazon Super klienci Amazon.pl mogą liczyć na dodatkowe korzyści. Program ułatwia zakupy niezbędnych produktów codziennego użytku, takich jak np. artykuły gospodarstwa domowego, higieny osobistej, produkty dla zwierząt, ale również książki, zabawki czy elektronika w atrakcyjnych cenach. Wszyscy klienci mogą na co dzień wybierać spośród tysięcy produktów i otrzymać 5% zniżki przy wyborze od 5 do 20 produktów z kategorii „Super”, natomiast klienci Prime mogą skorzystać z 10% zniżki przy zakupie od 10 do 20 produktów objętych programem. W trakcie Prime Day klienci Prime mogą skorzystać z aż 15% zniżki na zakupy od 10 do 20 „Super” produktów.

Dostawy podczas Prime Day

Szybką, bezpłatną dostawę zamówień podczas Prime Day umożliwia międzynarodowa sieć dostaw Amazon, której sukces opiera się na innowacyjnej technologii, usługach transportowych, zaangażowanych pracownikach i naszych partnerach. Amazon nieustannie rozwija swoją sieć, wprowadza innowacje i zwiększa jej skalę – od kolei i ciężarówek po samoloty, furgonetki i inne środki transportu. Skupia się na bezpieczeństwie, dobrym samopoczuciu i rozwoju zawodowym pracowników i partnerów zaangażowanych na każdym etapie podróży paczki Amazon. Po najnowsze informacje na temat Prime Day zapraszamy na stronę Amazon.pl/primeday.

Amazon w Polsce

Pomoc Amazon w Ukrainie: link

Advertisement

Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 25 tys. stałych miejsc pracy w dziesięciu nowoczesnych centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz Centrach Rozwoju Technologii w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Centra Rozwoju Technologii Amazon to pionierskie ośrodki badawczo-rozwojowe, które dostarczają innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w produktach i usługach Amazon na całym świecie, m.in. technologię, dzięki której Alexa posługuje się mową. Od 2012 roku Amazon zainwestował w Polsce ponad 12 mld zł, między innymi w infrastrukturę realizacji zamówień i jednostki badawcze, a także w wynagrodzenia dla pracowników. Miliardy dolarów przeznaczył również na rozwój infrastruktury i usług technicznych, które pomagają małym i średnim firmom docierać do nowych klientów w kraju i za granicą.

Informacje o Amazon

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie. Amazon jako pierwszy na świecie wprowadził m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe i naszego bloga Aboutamazon.pl oraz śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement