Connect with us

Wiadomości

Na pasażerów PKP czekają utrudnienia w ruchu pociągów

Published

on

fot. PAP

Zmiana kolejowego rozkładu jazdy wejdzie w życie 4 września i będzie obowiązywać dwa miesiące, do 5 listopada – informuje PKP Intercity. Jak zaznacza przewoźnik, w związku z korektą, czasowo będzie wstrzymywany ruch na kilku liniach w północnej części kraju. Do poważnych zmian zajdzie m.in. w okolicach Piły!

Jak podaje PKP Intercity, w związku z pracami inwestycyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury czasowo będzie wstrzymywany ruch na kilku liniach w północnej części kraju. Od 5 do 23 września zamknięta zostanie linia nr 405 na odcinku Jastrowie – Okonek. Na odcinek Piła Główna – Szczecinek wyjadą autobusy komunikacji zastępczej.

 

Natomiast od 24 września do 7 października nieczynna będzie linia nr 404 na odcinku Podborsko – Białogard. Wszystkie pociągi kursujące na tej linii będą mieć skróconą trasę do Szczecinka, a do pomijanych stacji dojazd zapewni zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

 

Advertisement

Od 23 do 28 października zamknięta zostanie linia nr 202 na odcinku Sławno – Karwice. Pociągi do i z Kołobrzegu będą mieć skróconą trasę do Słupska, a pomiędzy Słupskiem i Kołobrzegiem będzie kursować komunikacja autobusowa.

 

PKP Intercity informuje też, że pociągi jeżdżące pomiędzy Szczecinkiem a Słupskiem i Ustką będą dojeżdżać do Koszalina. Na odcinku Koszalin – Słupsk/Ustka – Koszalin kursować będą autobusy komunikacji zastępczej.

 

Przewoźnik podaje też, że pociągi kursujące na trasie Szczecin – Gdynia – Olsztyn – Gdynia – Koszalin w okresie 24-28 października będą jeździć wahadłowo w relacjach Szczecin – Koszalin – Szczecin i Sławno – Gdynia/Olsztyn/Białystok – Sławno, a na odcinku Koszalin – Sławno – Koszalin transport zapewni ZKA.

Advertisement

 

Ponadto prowadzone przez zarządcę infrastruktury kolejowej, czyli PKP PLK, prace modernizacyjne wymuszają przedłużenie zamknięcia jednego z torów na bardzo obciążonych ruchem odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej (linia nr 4) i linii kolejowej nr 8. Na pierwszej z nich ruch jednotorowy będzie prowadzony na odcinku Olszamowice – Włoszczowa Północ do 7 października, a następnie od 8 października do 5 listopada na odcinku Pilichowice – Olszamowice. W drugim przypadku jeden z torów na odcinku Niedźwiedź – Kraków będzie wyłączony z ruchu do 10 października.

 

Według Intrcity, prowadzone prace inwestycyjne i ruch jednotorowy na części trasy spowodują, że na niektórych odcinkach ograniczona będzie prędkość pociągów, a to wydłuży czas ich przejazdu. Te tymczasowe zmiany obejmą połączenia kategorii EIP, czyli realizowanymi składami Pendolino, pomiędzy Warszawą a Krakowem, dla których czas przejazdu będzie około kilkanaście minut dłuższy niż obecnie oraz na trasie Warszawa – Wrocław, na której składy Pendolino będą jechać kilka minut dłużej.

 

Advertisement

W skorygowanym rozkładzie, w związku z pracami modernizacyjnymi, kontynuowany będzie ruch jednotorowy na dwóch odcinkach linii kolejowej nr 91 od Rzeszowa do Sędziszowa Małopolskiego. Ograniczenia w ruchu mogą wpływać na planowy rozkład jazdy. Od 1 października zostanie wstrzymany ruch na jednotorowej linii łączącej Tarnów i Stróże. Pociągi jeżdżące na co dzień w Bieszczady na tym odcinku będą kursować trasą alternatywną przez Rzeszów i Dębicę.

 

PKP Intercity przypomina, że cały czas trwają prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. Zmiany w systemie sterowania ruchem kolejowym zostały wprowadzone jeszcze w trakcie obowiązywania obecnej korekty rozkładu jazdy i potrwają do 3 września. Ze względu na zapewnienie pełnego bezpieczeństwa ruchu pociągów wydłużony został czas jazdy składów jadących z kierunku zachodniego, co tym samym ograniczy przepustowość linii.

 

Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200. Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni, którzy 4 i 5 września br. na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Zakopane, Poznań, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron. (PAP)

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ludzie

W Pile odbył się Festyn dla małej Zosi

Published

on

By

Niezwykły festyn i niezwykła okazja. W niedzielę na lotnisku w Pile odbył się Festyn Lotniczy, z którego dochód przeznaczony był na ratowanie życia 20-miesięcznej Zosi Szcześniewskiej. Dziewczynka choruje na SMA. Potrzebuje najdroższego leku na świecie. Jedna dawka kosztuje 9,5 mln złotych!!!

O Zosi i jej Tacie zrobiło się głośno w sierpniu tego roku, kiedy Ojciec postanowił wyruszyć w podróż po Polsce na zebranie kwoty potrzebnej na zakup leku dla swojego dziecka. Wyruszyli w Zakopanem, a skończyli na Helu. W czasie tej wędrówki odwiedzili wiele miast, miasteczek i wsi. Udało im się zebrać 3 mln złotych. To jednak za mało.

We wrześniu Rząd ogłosił, że lek na SMA będzie miał dofinansowanie dla dzieci. Niestety jest dużo warunków, jakie trzeba spełnić by otrzymać refundację i Zosia na pewno nie otrzyma refundacji do jego zakupu. Ojciec postanowił znów wyruszyć w podróż po Polsce.

 

 

Advertisement

-Wyruszamy dzisiaj w Pile, trasę mamy zaplanowaną do 23 grudnia. Jeśli nie będzie 9,5 mln złotych na zakup tego leku dla mojej Zośki, po świętach znów wyruszam w drogę – mówi Tomasz Szcześniewski – tata małej Zosi.

W najbliższych dniach Tata Zosi odwiedzi m.in. Złotów, Debrzno, Człuchów, Przechlewo. Wpłat można także dokonywać za pośrednictwem www.siepomaga.pl/dla-zosi.

 

Dzisiaj na lotnisku w Pile odbyły się nie tylko pokazy lotnicze czy pokazy driftu. Można było skosztować emocjonującej przygody Off Road. Dla spragnionych były gorąca zupa, kawa, herbata i przepyszne ciasto.

 

Zapraszamy do obejrzenia bardzo emocjonalnej rozmowy z tatą Zosi.

Advertisement

 

Continue Reading

Polityka

Dokąd zmierza Piła? Dlaczego wyburzają kamienice?

Published

on

By

Kilka dni temu rozpoczęło się wyburzanie kamienicy przy ul. Ossolińskich w Pile. To charakterystyczna kamienica z muralem. Wielu mieszkańców miasta jest zdecydowanie przeciwna jej wyburzeniu. Po cichu zadają pytania, czy teren ten przeznaczony jest już przeznaczony dla konkretnego developera?

-Włodarze naszego miasta zdają się nie przejmować tym co sądzą mieszkańcy. Robią tylko to co sami uważają za dobre. Problem w tym, że w ten sposób niszczą to do poprzednicy wypracowali przez dziesiątki lat – mówi Pan Roman, mieszkaniec tego osiedla.

-Pewnie już komuś ten plac został obiecany – zastanawia się inny mieszkaniec Piły.

Władze twierdzą, że koszt remontu kamienicy byłby zbyt duży, dlatego zapadła decyzja o jej wyburzeniu. W tym tygodniu budowlańcy rozpoczęli wyburzanie obiektu, który od wielu lat był wpisany w krajobraz Piły.

Internet aż huczy na ten temat. Wszyscy zastanawiają się dlaczego włodarze miasta starają się za wszelką cenę sprzedawać tereny pod budowę mieszkaniową. Zyskują na tym developerzy, którzy coraz śmielej stawiają w Pile kolejne betonowe bloki.

Tymczasem w mieście jest wiele kamienic, którym można przywrócić dawny blask. Pisaliśmy o tym kilka miesięcy temu, gdy burzone były kamienice przy ul. Wawelskiej. LINK TUTAJ.

Advertisement

Dlaczego w Pile wolą burzyć kamienice, niż odrestaurowywać? Bo to za drogo kosztuje?

Skoro jednak prezydent Wrocławia może każdego roku odnawiać stare kamienice to dlaczego w Pile tak się nie dzieje? Mało tego! We Wrocławiu potrafią z takich kamienic robić prawdziwe perełki. Warto chociażby spojrzeć na te zdjęcia poniżej. Tak wyglądają odnowione klatki schodowe kamienic we Wrocławiu.

Pytanie nasuwa się jedno. Dlaczego nie można tak zrobić w Pile? Czy doprawdy trzeba wszystko zniszczyć, wyburzyć, zlikwidować?

Pytanie brzmi: Czy naprawdę warto?

Advertisement
Continue Reading
Advertisement