Connect with us

Polska i Świat

Ruszył ogólnopolski konkurs Kobieta e-commerce 2023 promujący kobiecą przedsiębiorczość i start-upy

Published

on

art. sponsorowany

Ruszyły nominacje i zgłoszenia kandydatek do II edycji konkursu Kobieta e-commerce 2023, organizowanego przez Fundację Kobiety e-Biznesu wraz z Partnerami. Konkurs nagradza kobiece start-upy oraz przedsiębiorczość kobiet, które realizują innowacyjne projekty rozwijając tym branżę biznesu prowadzonego głównie online. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 19 marca 2023 r.

Po wyraźnym przyspieszeniu podczas pandemii, obserwujemy spowolnienie dynamiki wzrostu branży e-commerce. Rynek stał się bardzo konkurencyjny. Sklepy internetowe, platformy usługowe lub marketplace szukają innowacyjnych rozwiązań technologicznych, nisz produktowych, pomysłów na zbudowanie lojalności e-shoppera. Plebiscyt Kobieta e-Commerce 2023 to najważniejsze wyróżnienie dla kobiet angażujących się w branżę e-commerce w Polsce, rozumianą szeroko jako działalność handlową w Internecie, e-marketing, social marketing, e-usługi, technologia i innowacje. Głównym celem konkursu jest wspieranie i promowanie przedsiębiorczych kobiet, zarówno właścicielek małych i średnich firm, jak i kobiet pracujących na etacie, które angażują się w rozwój sektora gospodarki cyfrowej w Polsce.

Advertisement

Tytuły i statuetki Kobieta e-Commerce 2023 będą przyznawane kobietom, które wyróżniły się umiejętnościami, innowacyjnością i zaangażowaniem na rzecz rozwoju branży e-commerce w ciągu ostatnich 26 miesięcy.

Kto może wziąć udział w konkursie

O tytuł Kobieta e-commerce 2023 może ubiegać się każda przedsiębiorcza kobieta prowadząca swój biznes online w Polsce. Nie ma znaczenia wiek, wykształcenie, pochodzenie — liczy się innowacyjność, przedsiębiorczość oraz wkład w rozwój sektora gospodarki cyfrowej.

Wspieranie oraz motywowanie przedsiębiorczych kobiet do rozwoju w obszarze on-line to jeden z celów naszej Fundacji. Staramy się przekazywać ekspercką wiedzę oraz budować społeczność, którą wspierają najlepsi eksperci z rynku. Bardzo konkurencyjne i dynamicznie zmieniające się otoczenie wymaga jednocześnie dużej odwagi, innowacyjności oraz niestandardowego podejścia do biznesu. Dlatego chcemy nagrodzić i promować kobiece start-upy lub wyróżniającą się działalność, która może mieć widoczny wpływ na rozwój branży e-commerce. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże kobietom w realizacji marzeń, prowadzeniu własnych firm, a przede wszystkim rozwojowi ich e-przedsiębiorczości” – mówi Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu.

Advertisement

Jak się zgłosić do konkursu kobieta e-commerce

Do konkursu kandydatki mogą zgłaszać się same lub być nominowane przez osoby trzecie, za pośrednictwem strony internetowej www.kobietaecommerce.pl. Wystarczy wybrać na niej właściwą kategorię oraz uzupełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych. Oceny dokona jury konkursu oraz społeczność internetowa poprzez ogólnopolskie głosowanie on-line.

Kategorie konkursu

Kapituła konkursu, złożona z wybitnych specjalistów z obszaru e-commerce przyzna nagrody w 8 głównych kategoriach.

Advertisement

Najlepszy sklep internetowy, której opiekunem jest Allegro

Kategoria adresowana do przedsiębiorczyń oraz kobiet pracujących na etacie, zajmujących się prowadzeniem sklepu internetowego, które w ciągu ostatnich 26 miesięcy wykazały się szczególną aktywnością i sukcesami. Poradziły sobie w okresie pandemii, przystosowały się do zmian jakie zaszły wokół nas.

Bardzo się cieszę, że Allegro jest partnerem konkursu Kobieta e-commerce od momentu powstania tej inicjatywy. Jako platforma, z której korzysta ponad 135 tys. sprzedających czujemy się w obowiązku, aby nie tylko zapewniać rozwiązania do efektywnego zarządzania sprzedażą na Allegro, ale również wspierać przedsiębiorców na każdym etapie prowadzenia działalności. Głęboko wierzę, że dzięki takim programom jak konkurs Kobieta e-commerce przyczyniamy się do promocji innowacyjnych projektów i przedsiębiorczych kobiet, które za nimi stoją, a jednocześnie wpływamy na wzrost polskiej gospodarki oraz rozwój branży e-commerce. Nie ukrywam, że zeszłoroczna edycja plebiscytu postawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Dlatego z niecierpliwością i jednocześnie dużą ciekawością czekamy na tegoroczne zgłoszenia.” – mówi Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro.

Najlepszy e-marketing, której partnerem jest Ceneo

Advertisement

Kategoria promująca kobiety pasjonatki marketingu, które w ciągu ostatnich 26 miesięcy wymyśliły, zaplanowały i zrealizowały efektywną i ciekawą kampanię online, która pomogła zwiększyć widoczność firmy w Internecie oraz zwiększyła sprzedaż.

Innowacja w e-commerce, której patronuje InPost

Kategoria, w której wyróżniamy kobiety wizjonerki z innowacyjnym podejściem do biznesu internetowego, które wymyśliły lub są na etapie tworzenia nowatorskich rozwiązań. Wprowadziły nowe usługi online, innowacje w sklepach internetowych lub w pomysłowy sposób pomagają rozwijać branżę e-commerce.

Technologia dla e-commerce, w której nagrodę wręczy przedstawiciel firmy Audioteka

Advertisement

Kategoria dla kobiet zajmujących są wdrożeniami lub optymalizacją sklepów internetowych, wprowadzeniem różnego typu narzędzi i aplikacji wspierających rozwój sprzedaży online.

Poprzednia edycja konkursu Kobieta e-commerce pokazała, że wiedza, zaangażowanie i kompetencje kobiet w polskim biznesie są na bardzo wysokim poziomie. Towarzyszące im innowacyjne podejście do sprzedaży on-line ma ogromy wpływ na rozwój całego sektora od wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych po sprawne działania marketingowe. Audioteka zaś to połączenie kultury i e-commerce, więc wszystkie innowacyjne usługi prowadzone w tym obszarze są nam tym bardziej bliskie. Bardzo cieszymy się, że kolejny rok z rzędu możemy być partnerem Konkursu i życzymy powodzenia tegorocznym nominowanym!” – mówi Arkadiusz Seidler, prezes Audioteka S.A.

Odpowiedzialny e-commerce, której patronem jest Modivo

Nagroda przyznawana za pomysły na wsparcie ekologii poprzez wdrażanie lub promowanie działań pozwalających na prowadzenie zrównoważonego biznesu online.

Advertisement

Najlepszy start-up e-commerce, której partnerem są Przelewy24

Kategoria dla kobiet, które w ostatnich 2 latach rozpoczęły działalność w formie prowadzenia własnego sklepu internetowego (platformy do sprzedaży online) lub pracują w nowym start-up-owym e-commerce.

Przedsiębiorcza mama w e-commerce, której patronuje Fundacja Kobiety e-biznesu

W tej kategorii szansę na nagrodę mają przedsiębiorcze kobiety, które umiejętnie łączą rolę młodej mamy z budowaniem i rozwijaniem biznesu online.

Advertisement

oraz rozwijająca się kategoria The best influencer for e-commerce

W tej kategorii nominowane mogą być Influencerki, które kreują trendy, wpływając na decyzje zakupowe setek tysięcy Polaków za pośrednictwem swoich kanałów społecznościowych.

Nagrody internautów

Ponadto w drodze ogólnopolskiego głosowania internetowego spośród wszystkich nominowanych zostanie wyłoniona największą liczbą głosów internautów Kobieta e-commerce w kategorii Wybór Internautów.

Advertisement

Nagrody i gala finałowa konkursu

Na laureatki konkursu „KOBIETA E-COMMERCE 2023” czekają wyjątkowe statuetki nawiązujące projektem do kobiecego biznesu online. Zwyciężczyni głosowania internautów otrzyma dodatkowo nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych.

Nazwiska laureatek konkursu poznamy podczas gali finałowej, która odbędzie się 18 maja 2023 r. w Villi Intrata (Pałac Wilanów) w Warszawie.

Organizatorzy konkursu

Advertisement

Organizatorem konkursu Kobieta e-Commerce 2023 jest Fundacja Kobiety e-biznesu we współpracy z Partnerami: Allegro, MODIVO, CENEO, InPost, Audioteka, Przelewy24, Progressivo.

Patroni medialni:

Wp.pl, Money.pl, Meloradio, Polki.pl, Glamour, Home&Market, egospodarka.pl, nowymarketing.pl, ecommerceportal.pl, ladybussiness.pl, businesswomanlife.pl, kobietyprzykawie.pl, allaboutlife.pl

Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy: www.kobietaecommerce.pl

Advertisement

Fundacja

Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się edukacją z zakresu e-commerce oraz prowadzenia działalności online. Jednym z celów Fundacji jest też poprawa życia kobiet i ich rozwój zawodowy głównie w branży e-commerce. Założycielki Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chcą pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych. Misją fundacji jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w Internecie.

Więcej na: www.kobietyebiznesu.pl

Przebieg i ważne daty konkursu

Advertisement

Konkurs trwa od dnia 27 stycznia 2023 r. do dnia 18 maja 2023 r.

Konkurs podzielony jest na następujące etapy:

Etap I: 27 stycznia 2023 r. do 19 marca 2023 r. do godz. 23:59 – trwać będzie przyjmowanie zgłoszeń i nominacji poprzez wypełnienie on-line formularza zgłoszeniowego lub Formularza nominacji dostępnego na stronie internetowej www.kobietaecommerce.pl.

Etap II: od 19 marca 2023 r. do 21 marca 2023 r. – trwać będzie weryfikacja i ocena zgłoszeń konkursowych pod względem formalnym przez Jury Konkursu i Kancelarię Prawną

Advertisement

Etap III: od 22 marca 2023 r. do 26 marca 2023 r. – trwać będzie ocena kandydatek Konkursu przez Jury Konkursu i wybór nominowanych Uczestniczek do nagród i tytułów.

Etap IV: 27 marca 2023 r. – nastąpi opublikowanie na stronie internetowej www.kobietaecommerce.pl nominowanych uczestniczek we wszystkich kategoriach konkursu. Liczba nominowanych w kategorii zależna jest od jakości zgłoszeń, nie może jednak przekroczyć 10 nominacji w jednej kategorii.

Etap V: od 27 marca 2023 r. do 7 maja 2023 r. – trwać będzie głosowanie Internautów poprzez oddanie głosu na stronie www.kobietaecommerce.pl pod wybraną nominacją.

Etap VI: do 9 maja 2023 r. – odbędą się obrady Jury, wyłonienie Laureatek w poszczególnych kategoriach Konkursu i głosowaniu Internautów.

Advertisement

Etap VII: 18 maja 2023 r. – odbędzie się ogłoszenie Laureatek Konkursu na stronie internetowej. www.kobietaecommerce.pl, www.kobietyebiznesu.pl oraz Gala Finałowa Konkursu, gdzie zostaną wręczone nagrody oraz statuetek Laureatkom Konkursu.

Źródło informacji: Fundacja Kobiety e-Biznesu

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polska i Świat

Policja: zmarł drugi policjant postrzelony w piątek przez Maksymiliana F.

Published

on

By

fot. PAP

Z wielkim żalem informujemy, że zmarł nasz Kolega Ireneusz, drugi z policjantów postrzelonych przez bandytę we Wrocławiu. Komendant Główny Policji w imieniu policjantów i pracowników Polskiej Policji składa kondolencje i wyrazy najgłębszego współczucia Rodzinie – napisali przedstawiciele policji na portalu X.

O śmierci drugiego z policjantów postrzelonych w piątek przez Maksymiliana F. przedstawiciele policji poinformowali na portalu X.

 

“Z wielkim żalem informujemy, że zmarł nasz Kolega Ireneusz, drugi z policjantów postrzelonych przez bandytę we Wrocławiu. Komendant Główny Policji w imieniu policjantów i pracowników Polskiej Policji składa kondolencje i wyrazy najgłębszego współczucia Rodzinie – napisali przedstawiciele policji na portalu X” – napisano w komunikacie.

Advertisement

 

Parę godzin wcześniej policjanci poinformowali o śmierci pierwszego z rannych policjantów, asp. sztab. Daniela Łuczyńskiego. Obaj funkcjonariusze zostali postrzeleni w piątkowy wieczór przez Maksymiliana F. Mężczyzna od sobotniego poranka jest w rękach policji. Usłyszał już zarzuty i trafił do aresztu. Śmierć funkcjonariuszy oznacza, że zmianie ulegnie kwalifikacja czynu, zamiast usiłowania zabójstwa Maksymilian F. będzie sądzony za zabójstwo.(PAP)

Advertisement
Continue Reading

Polska i Świat

Czy demokrację trzeba wymyślić na nowo? – debata Parlamentu Europejskiego

Published

on

By

Poczucie zagubienia towarzyszące coraz liczniejszym grupom społecznym w obliczu głębokich i niezwykle dynamicznych zmian zachodzących w świecie, braki w wychowaniu obywatelskim, ale również zorganizowane działania dezinformacyjne – wskazywali jako główne przyczyny kryzysu zachodnich demokracji uczestnicy debaty „Co się stało z demokracją? Diagnoza i remedium” zorganizowanej przez biuro PE w Polsce.

 

W debacie udział wzięli: europoseł Włodzimierz Cimoszewicz, prof. dr hab. Magdalena Musiał-Karg – politolożka, prezes Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych, dr Anna Materska-Sosnowska, doktorka nauk humanistycznych, politolożka, Filip Pazderski, prawnik i socjolog, Jakub Wygnański, socjolog, prezes Fundacji Stocznia.

Advertisement

Problemem stało się to, że w demokratycznych wyborach coraz większe poparcie zdobywają ugrupowania populistyczne, czyli takie które proponują uproszczone a często wręcz bałamutne odpowiedzi na autentyczne problemy. Moim zdaniem wynika to z tego, że świat podlega obecnie tak głębokim a zarazem dynamicznym przemianom na wielu poziomach, że bardzo wielu ludzi za tym nie nadąża, nie jest w stanie dostosować się do nowej rzeczywistości, nie wie jak się odnaleźć i ma poczucie niepewności co do swojej przyszłości” – zauważył Włodzimierz Cimoszewicz.

Jego zdaniem ta sytuacja stwarza podatny grunt dla ruchów populistycznych, które żerują na lękach społecznych. Oferują one uproszczone recepty na rozwiązanie autentycznych problemów, których znaczna część wyborców nie jest w stanie zweryfikować. W tym kontekście polski europoseł zwrócił również uwagę na głębokie zmiany zachodzące w przestrzeni medialnej i coraz wyraźniejszą dominację skrótowych komunikatów – zupełnie nieadekwatnych do opisu złożonych problemów.

Niektóre z problemów związanych z zakłóceniami w funkcjonowaniu demokracji wynikają z tego, że rozwiązania zawarte w obowiązującym prawie nie nadążają za zmianami w rzeczywistości społecznej oraz rozwojem nowych metod komunikacji. Mamy dziś do czynienia z pokoleniem Twittera, czyli X, które przyzwyczaiło się do bardzo krótkich komunikatów, co jest pewnym problemem przy poruszaniu tematów złożonych i z czym nie potrafimy sobie poradzić” – powiedział Cimoszewicz.

Eurodeputowany zwrócił również uwagę, że istotną rolę w osłabianiu zachodnich demokracji odgrywa zorganizowana i masowa akcja dezinformacyjna prowadzona od lat przez Rosję.

Advertisement

Zasadnicze metody siania zamętu i dezinformacji nie zmieniły się od czasów Rosji carskiej, zmieniły się jednak narzędzia, toteż dezinformacja, która dawniej mogła dotrzeć tylko do nielicznych, dzisiaj występuje na skalę masową” – stwierdził Cimoszewicz.

Dodał, że skuteczność sterowanej przez Rosję dezinformacji wynika w znacznej mierze z niedostatecznego rozumienia przez obywateli istoty demokracji i znaczenia jej instytucji oraz procedur. „Błędem wszystkich polskich rządów po 1989 roku było niedocenianie wagi wychowania obywatelskiego” – powiedział.

Wtórował mu w tej ocenie Filip Pazderski. „Łatwo jest zbudować instytucje demokratyczne, ale w demokracji potrzeba również demokratów, a tych się buduje o wiele trudniej” – powiedział.

Pazderski zwrócił też uwagę na niezwykle istotny dla sprawnego funkcjonowania demokracji czynnik, jakim jest zaufanie społeczne.

Advertisement

Żeby demokracja funkcjonowała, (…) ludzie muszą ufać sobie nawzajem ale też ufać urzędom i instytucjom, która mają ich reprezentować” – podkreślił. „Klasyczna definicja demokracji jest bardzo prosta, że to jest taki ustrój, gdzie władzę przekazuje się w drodze wyborów i tylko tyle. Natomiast ja jestem zdania, że jest to coś więcej, że w demokracji chodzi nie tylko o procedury wyborcze i przekazywanie władzy, ale przede wszystkim o to, jak ta władza jest sprawowana” – dodał.

Jakub Wygnański zwracał z kolei uwagę na niezwykle istotną rolę partycypacji obywatelskiej dla właściwego funkcjonowania państwa. Podkreślił, że demokracja wymaga „dotlenienia obywatelskiego” czemu mogą służyć wszelkiego rodzaju inicjatywy promujące zaangażowanie obywateli w sprawy publiczne, takie jak narady i panele obywatelskie. Zaznaczył przy tym, że wymaga to pracy i zaangażowania nie tylko ze strony władzy ale również każdego z obywateli.

Churchill powiedział, że demokracja to taki ustrój, w którym rządzą nami ci, na których zasługujemy. (…) Demokracja nigdy nie będzie lepsza niż my sami” stwierdził Wygnański.

Podkreślił również, że jednym z zagrożeń dla demokracji jest sprowadzanie jej do arytmetyki wyborczej. „ Mamy taki odruch, że jeśli nie możemy się dogadać, to głosujmy. Ale to nie jest demokracja. (…) Uwierzyliśmy, że demokracja jest tym samym co arytmetyka. Że z sumy indywidualnych i grupowych egoizmów jakieś niewidzialne ręce tworzą dobra publiczne. Otóż nie. Nie tworzą” – powiedział Wygnański.

Advertisement

Jego zdaniem Polsce jest potrzebna finlandyzacja, ale nie w tradycyjnym sensie tego słowa oznaczającym ograniczenie swobody prowadzenia polityki zagranicznej państwa w zamian za brak interwencji obcego mocarstwa w politykę wewnętrzną.

Zwróćmy uwagę, że w Finlandii, poza tym, że wszyscy potrafią dobrze strzelać, to również potrafią się bardzo dobrze organizować, a wszyscy też wiemy, że mają najlepszy system edukacji na świecie. (…) A nie ma skuteczniejszej fortyfikacji dla demokracji niż to, że ludzie myślą samodzielnie przez co trudniej nimi manipulować” – stwierdził.

W tym samym duchu wypowiadała się prof. dr hab. Magdalena Musiał-Karg. „Dla mnie ustrój demokratyczny opiera się na fundamencie dialogu i dyskusji, na którym buduje się później kompromis” – stwierdziła.

Wszyscy paneliści zwracali uwagę, że fundamentem efektywnego działania demokracji jest otwarcie się władzy na głos obywateli. „Nie będzie dobrze funkcjonującej demokracji bez autentycznego słuchania ludzi nie tylko przed wyborami” – zaznaczył w tym kontekście Włodzimierz Cimoszewicz.

Advertisement

Nie ma innej demokracji niż demokracja liberalna, która jest oparta na wolnościach obywatelskich, podmiotowości obywatela i oświeceniowej umowie o państwie. A to, co jest w niej najważniejsze, to kontrola władzy, ponieważ władza zawsze ma tendencję do wypaczeń” – wtórowała mu dr Anna Materska-Sosnowska.

Źródło informacji: EuroPAP News

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement