Connect with us

Kultura

Platforma streamingowa MAX już w Polsce

Published

on

11 czerwca platforma Max debiutuje w Polsce. W ramach jednego serwisu użytkownicy mają dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z TVN. Platforma została zaprojektowana tak, aby zapewnić subskrybentom łatwość użytkowania. Max umożliwi korzystanie z wielu opcji personalizacji, które pozwolą każdemu domownikowi cieszyć się niezrównanym katalogiem treści. Max wystartował dzisiaj nie tylko na rynku polskim, ale także we Francji i Holandii (gdzie będzie funkcjonował jako HBO Max). Oznacza to, że platforma jest dostępna już w 25 krajach Europy. 1 lipca do tej grupy dołączy Belgia.

W serwisie Max dostępne będą treści od różnych dostawców usług medialnych, w tym katalog zupełnie nowych i jakościowych produkcji Max Original, bogata sekcja kultowych tytułów HBO Max, a także obszerna biblioteka TVN, Discovery oraz Eurosportu. Max oferuje udoskonaloną aplikację oraz nowe funkcje, zupełnie nowe produkcje i najlepszą rozrywkę w każdej kategorii tematycznej.

“Platforma Max cieszy się na świecie rosnącą popularnością, w miarę jak coraz więcej klientów zyskuje dostęp do najwyższej jakości produkcji takich marek jak HBO, Discovery, Warner Bros, DC, Eurosport i CNN. Ofertę uwielbianych przez fanów tytułów międzynarodowych uzupełniają najlepsze produkcje lokalne. Przed nami kolejne rynki, a wraz z nimi globalna ekspansja platformy Max” – mówi JB Perrette, CEO oraz President of Global Streaming & Games w Warner Bros. Discovery.

Advertisement

“Uruchomienie platformy Max w Polsce stanowi absolutny przełom zarówno z perspektywy widzów, branży mediów, jak i całego rynku. Dziś oddajemy w ręce widzów wyjątkowy serwis. Max łączy wysokiej jakości produkcje z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, które zapewniają użytkownikom wygodę korzystania z serwisu i łatwe odnajdywanie interesujących ich treści. Wraz z uruchomieniem Max w Polsce otwieramy nowe możliwości współpracy przed naszymi partnerami. Marketerom oferujemy szansę na komunikację marek w otoczeniu różnorodnych i jakościowych treści. Z kolei polscy twórcy zyskują niespotykaną dotąd możliwość dotarcia ze swoimi produkcjami do nowych widzów na arenie międzynarodowej” – podkreśla Kasia Kieli, President & Managing Director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.

Niedługo po uruchomieniu platformy Max, czyli już 17 czerwca, użytkownicy będą mogli zobaczyć nowy sezon widowiskowego serialu HBO Original “Ród smoka”. Jeszcze w tym roku swoje wyczekiwane premiery będą miały także takie produkcje jak: “Pingwin” czy “Diuna: Proroctwo”. W bibliotece serwisu można znaleźć też nagradzane i kultowe seriale takie jak: “Sukcesja”, “The Last of Us”, “Biały Lotos”, “Euforia” czy cztery sezony “Detektywa”. Od dziś subskrybenci Max zyskują także dostęp do najwyższej jakości rozrywki i hitów filmowych prosto z kina takich jak: “Diuna: Część Druga”, “Barbie”, “Aquaman i Zaginione Królestwo”, “Wonka”.

Niezwykłą siłą serwisu Max będzie lokalny kontent. Już teraz widzowie mogą obejrzeć na platformie Max ostatni, finałowy sezon uwielbianego przez wielu serialu “Skazana” z Agatą Kuleszą w roli głównej. Już w sierpniu do katalogu treści Max trafi drugi sezon świetnie przyjętej w Polsce i w Europie „Odwilży”. Wkrótce swoją premierę będzie miał także serial “Przesmyk” w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego z Leną Górą w roli głównej oraz produkcja “Lady Love” pokazująca historię kobiety, która odniosła międzynarodowy sukces w branży od zawsze zdominowanej przez mężczyzn.

Max to także miejsce dla wielbicieli fascynujących i często kontrowersyjnych produkcji dokumentalnych. “Przeklęty: Życie i śmierci Roberta Dursta”, “Spacey: Bez maski” czy “Cisza na planie: mroczna strona dziecięcej telewizji” to tylko część niezwykłej oferty dokumentalnej serwisu Max. W czerwcu na platformie zadebiutują także polskie dokumenty Max Original – od dnia jej uruchomienia w Polsce dostępny jest film “Hope“ Martyny Wojciechowskiej. Jeszcze w czerwcu na Max pojawi się również “Król Zanzibaru“, a w przyszłości także “Łowcy skór“.

W ramach wyjątkowej oferty dla swoich subskrybentów Max zapewni relacje z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń sportowych. Max będzie jedynym miejscem, gdzie pokazany zostanie na żywo każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paris 2024. Transmisje z tego wydarzenia będą mogli obejrzeć wszyscy użytkownicy platformy, niezależnie od wybranego przez nich pakietu subskrypcyjnego. W ciągu najbliższych 12 miesięcy subskrybenci w Polsce będą mogli oglądać i kibicować swoim ulubionym tenisistom w każdym meczu Australian Open, US Open, Roland-Garros i Pucharu Lavera, oglądać najważniejsze wyścigi kolarskie – Giro d’Italia, La Vuelta a EspañaTour de France oraz Tour de France Femmes, a także wyścig 24h Le Mans, zawody Speedway Grand Prix, Ligę Mistrzów w piłce ręcznej oraz rywalizacje w Pucharze Świata w zimowych dyscyplinach sportowych na czele ze skokami narciarskimi.

Advertisement

Oferta platformy Max będzie bezkonkurencyjna pod względem treści, a jednocześnie bardzo konkurencyjna pod względem cenowym. W Polsce Max zaoferuje trzy różne pakiety bazowe i jeden dodatkowy “Kanały TV i Sport”. Pakiet Podstawowy (za 19,99 zł miesięcznie) umożliwi oglądanie treści na platformie w niższej cenie dzięki obecności reklam i na dwóch obsługiwanych urządzeniach jednocześnie. Pakiet Standardowy (za 29,99 zł miesięcznie) pozwoli między innymi na pobranie nawet 30 tytułów, aby oglądać je offline. Pakiet Premium (za 49,99 zł miesięcznie) dla największych entuzjastów filmów i seriali umożliwi pobranie aż 100 tytułów, w tym 30 filmów, aby oglądać je offline (obowiązują ograniczenia) i zapewni jakość obrazu 4K oraz dźwięk Dolby Atmos (przy wybranych tytułach). Oferta platformy Max zaspokaja szeroką gamę potrzeb i preferencji użytkowników. Polska jest jednym z 10 krajów europejskich, w których dostępny jest pakiet Podstawowy z reklamami – oprócz Francji, Belgii, Monako, Holandii, Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii i Rumunii.

Wszyscy użytkownicy platformy zyskają dostęp do kanału TVN. Stacje HBO, HBO2 oraz HBO3 będą częścią oferty pakietów Standardowego i Premium. Kupując pakiet dodatkowy „Kanały TV i Sport” użytkownicy mogą uzyskać dostęp do kolejnych 25 kanałów: TVN24, TVN24 BiS, CNN, Eurosport 1, Eurosport 2, TVN 7, TTV, METRO, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła, Warner TV, HGTV, Travel Channel, Food Network, Animal Planet, Cartoon Network, Cartoonito, ID, TLC, Discovery Channel, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science oraz DTX.*

Max dostępny jest na wiodących urządzeniach i platformach w całej Europie – na smart TV (Samsung, LG i Android TV™), za pośrednictwem odtwarzaczy multimedialnych (Amazon Fire TV, Apple TV i Google Chromecast™), na konsolach do gier (PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox One i Xbox Series X|S), urządzeniach mobilnych i tabletach (iPhone, iPad, iPod touch i Android™), oraz za pomocą przeglądarki internetowej na stronie Max.com. Max jest również dostępny za pośrednictwem wybranych partnerów, którzy są dostawcami subskrypcji.

W Polsce klienci mogą płacić za subskrypcję platformy za pomocą głównych dostawców (VISA, Mastercard, Amex i PayPal) oraz za pośrednictwem aplikacji (Apple App Store, Google Play Store i Samsung Checkout).

Advertisement

Dzisiejsze wprowadzenie platformy na nowych rynkach jest naturalnym krokiem w procesie sukcesywnej ekspansji przez Warner Bros. Discovery po udanym debiucie Max w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. Platforma Max jest teraz dostępna w 65 krajach i terytoriach na całym świecie, a jeszcze w tym roku pojawi się w kluczowych krajach Azji Południowo-Wschodniej.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kultura

7 mln książek „Harry Potter” po polsku w rękach czytelników

Published

on

By

fot. PAP

7 mln książek z przygodami Harry’ego Pottera kupili do tej pory polscy czytelnicy. W przyszłym roku przypada 25-lecie obecności cyklu na polskim rynku wydawniczym; w październiku do księgarń trafi kolejna publikacja z Potterowego uniwersum.

Jak powiedziałaAlicja Mielcarzewicz-Cabanek z Wydawnictwa Media Rodzina książki wychodzące obok siedmioczęściowej serii cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich czytelników.

 

Największym wzięciem wśród wszystkich książek związanych z Harrym Potterem niezmiennie cieszy się pierwszy tom cyklu – „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”. Jego polska premiera miała miejsce 11 kwietnia 2000 r. W minionym roku zainteresowanie pierwszym tomem przebiła ubiegłoroczna nowość: „Harry Potter. Magiczny Almanach” – oficjalne kompendium wiedzy o siedmiu tomach serii.

Advertisement

 

Alicja Mielcarzewicz-Cabanek powiedziała, że obecnie w księgarniach dostępne są cztery edycje kanonicznej siedmioczęściowej serii oraz siedem tytułów z uniwersum, w tym m.in. podręczniki hogwarckie w wydaniach tekstowych i ilustrowanych.

 

W połowie października w 31 krajach świata, w tym w Polsce, ukaże się ilustrowana książka familijna “Harry Potter. Święta w Hogwarcie” opowiadająca o pierwszych świętach Bożego Narodzenia, które Harry spędził w świecie czarodziejów.

Advertisement

 

Tekst pochodzący z książki “Harry Potter i Kamień Filozoficzny” zilustrowany przez Ziyi Gao zostanie wydany w nowej, liczącej 48 stron edycji, w dużym formacie, z całostronicowymi kolorowymi ilustracjami.

 

Alicja Mielcarzewicz-Cabanek przyznała, że październik to szczególny miesiąc dla potteromaniaków. 4 października czytelnicy będą mogli zajrzeć do wybranych księgarń, by w ramach Nocy Księgarń, wziąć w udział w czarodziejskich warsztatach.

Advertisement

 

Rozpoczęła się też III edycja Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy o Harrym Potterze o Puchar Szkół, w którym uczniowie mogą reprezentować szkołę w magicznych zmaganiach i sprawdzić swoją wiedzę z książek o młodym czarodzieju. Dotychczas swoich sił w turnieju spróbowało ponad 43 tys. uczniów z 600 szkół.

 

17 października przypada Światowy Dzień Książek o Harrym Potterze.

Advertisement

 

W 2025 roku “Harry Potter” będzie obchodził jubileusz 25-lecia obecności w Polsce. Z tej okazji wydawnictwo przygotowuje niespodzianki dla wielbicieli serii. Wiadomo, że premierę będą miały: ilustrowana edycja szóstego tomu oraz książka kucharska z Potterowego uniwersum.

 

“Harry Potter” rozszedł się dotąd w ponad 600 milionach egzemplarzy na całym świecie. Książki przełożono na blisko 90 języków, słuchano w audiobookach przez ponad miliard godzin i zekranizowano w ośmiu bijących rekordy popularności filmach.

Advertisement

(PAP)

Obserwuj nas w GOOGLE NEWS

Advertisement
Continue Reading

Kultura

Znaczki Poczty Podziemnej z lat 1981-1989 – Niezwykła Wystawa Kolekcji Edwina Klessy

Published

on

By

fot. Powiat Pilski

W Biurze Wystaw Artystycznych Powiatu Pilskiego można zachować wystawę „Znaczki Poczty Podziemnej z lat 1981-1989 z kolekcji Edwina Klessy”.

To niespotykana okazja by zobaczyć prawie 350 kart wystawowych,  blisko 2700 znaczków, bloczków, arkusików, znaków, koperty, kart pocztowych, banknotów oraz katalogów. Kolekcja pochodzi od Edwiny Klessy, jednego ze współtwórców struktur solidarnościowych w Trzciance w 1980 roku, który był internowany podczas stanu wojennego.

Historia znaczków Poczty Podziemnej

Pierwsze znaczki Poczty Podziemnej zostały wydane w obozach internowania w latach 80. XX wieku, a następnie ukazały się wydawnictwa operacyjne poza cenzurą. Z oczywistych powodów jednorazowy nakład znaczków był nieduży, a czasami wręcz wynosił kilkadziesiąt egzemplarzy. Ocenia się, że wydano ogółem około 35 tysięcy różnych odmian i rodzajów. Produkcja znaczków poczty podziemnej była realizowana w warunkach wysokiej konspiracji. Znaczki poczty podziemnej pełniły ważną rolę w walce z reżimem komunistycznym. Podtrzymywały na duchu, były dowodem na istnienie podziemnych i niezależnych środowisk. Stanowiły one również cegiełkę wspomagającą podziemie antykomunistyczne. Dochód ze sprzedaży przeznaczony był na utrzymanie struktur zarówno zdelegalizowanej Solidarności jak i innych niezależnych organizacji oraz na pokrycie kosztów materiałowych jak papier, farby i urządzenia poligraficzne.

Wspomnienia, wspomnienia…

Na otwarciu otwarcia wystawy zebrali się działacze podziemi ruchu solidarnościowego, licznie przybyła młodzież. Podczas wernisażu Marek Fijałkowski, kustosz Muzeum Okręgowego im. S. Staszica w Pile, opowiedział o historii północnego Wielkopolskiego w okresie komunizmu, natomiast Edwin Klessa genezę powstania swojej imponującej kolekcji

Advertisement

Projekt „Dekada mroku i nadziei”

Wystawa jest częścią projektu pilskiej galerii sztuki BWA PP „Dekada mroku i nadziei – Piła i Północna Wielkopolska w okresie przełomu 1980–1989”, która została dofinansowana przez Biuro „Niepodległa” w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”. Wystawa będzie prezentowana do 4 października.

Obserwuj nas w GOOGLE NEWS

Advertisement
Continue Reading