Connect with us

Biznes

Świąteczne „zaklinanie” ekonomicznej rzeczywistości

Published

on

art. sponsorowany

Święta to czas odpoczynku od ciągłego oszczędzania i usprawiedliwiania wydatków związanych z celebrowaniem tego wyjątkowego okresu w roku – tak wynika z danych globalnej agencji badawczej Mintel i firmy Wedel. „Gwiazdka” ma moc zaklinania ekonomicznej rzeczywistości.

Wnioski z analizy Mintel wskazują, że czekolady, ciastka i inne słodycze stanowią około 50% wszystkich sezonowych, świątecznych nowości produktowych – potwierdzają to także obserwacje wedlowskich ekspertów. W okresie „około gwiazdkowym” główne kryterium decyzji zakupowych stanowić będzie przyjemność i celebracja, przeważające nad kosztami. Po wielu miesiącach wyrzeczeń i oszczędzania, teraz nadszedł czas, w którym konsumenci chcą cieszyć się świąteczną atmosferą. Jedzenie i picie mają im zapewnić chwile przyjemności, a koszty tej wyjątkowej celebracji zejdą na dalszy plan. Wynika to również z raportu Mintela – w okresie świątecznym, wśród słodkich nowości, produkty markowe znacznie przeważają nad markami własnymi, w kategorii czekolad stanowiąc aż 83%.

Advertisement

Kolejny ważny aspekt to fakt, że zwyczajowo widujemy się „przy stole”. Oznacza to, że produkty żywnościowe, w tym słodycze, stanowią centrum spotkań i towarzyskiego wymiaru świąt. Jest to dodatkowy argument, wspierający i uzasadniający rosnącą wówczas sprzedaż słodkości.

Pierwsza gwiazdka, czyli sezon na słodycze

Jak wskazuje opracowanie firmy Mintel, słodycze to – w okresie bożonarodzeniowym czy nawet szerzej, zimą – wiodąca kategoria innowacji spożywczych [1]. To odpowiedź na konsumencką gotowość do nabywania przyjemności w tym wyjątkowym czasie. Adekwatnie na te potrzebę odpowiada również firma Wedel.

Tegoroczna świąteczna oferta E. Wedel to zarówno dobrze znane, klasyczne produkty marki, jak i zupełnie nowe smaki. Z tej okazji oryginalną wedlowską czekoladę, wzbogaciliśmy wyjątkowymi dodatkami: karmelizowanym migdałem, wyborną kawą czy kawałkami śliwek z cynamonem. W limitowanym portfolio znalazło się również mnóstwo propozycji, które będą świetnym upominkiem dla bliskich i przyjaciół, a także umilą czas rodzinnych przygotowań. Specjalną linię słodkich gwiazdkowych prezentów stworzono także z myślą o najmłodszych. Wszystkie wedlowskie przysmaki, przygotowane z okazji Bożego Narodzenia, podane są w eleganckich opakowaniach, ozdobionych świątecznymi motywami” – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierowniczka komunikacji korporacyjnej w firmie Wedel.

Advertisement

Ten ostatni estetyczny aspekt ma szczególne znaczenie w zakresie mikołajkowych poszukiwań, ponieważ, jak wynika z raportu firmy Mintel – ponad 1/3 badanych deklaruje, że na świąteczny prezent kupuje produkty spożywcze i napoje [2].

Przyjemność i celebracja ponad wszystko

Świąteczne sezony od 2020 roku, w wymiarze konsumenckich deklaracji i decyzji zakupowych, były na całym świecie silnie determinowane przez COVID-19. Obecnie istotnie wpływa na nie wojna w Ukrainie i wynikający z niej społeczny niepokój. Z perspektywy gotowości i preferencji konsumentów do zakupów, obie sytuacje mają wiele wspólnego. Widoczny stał się trend, zgodnie z którym konsumenci reagują na podwyżki cen, uważniej monitorując swoje wydatki. Nawyki wypracowane w tym zakresie podczas pandemii odżywają aktualnie wraz ze wzrostem inflacji i będącym jej pochodną wzrostem cen produktów w koszyku zakupowym. Widoczne są między innymi poprzez ograniczanie produktów premium, przechodzenie do marek własnych lub marek ekonomicznych. Jednak, jak wynika z deklaracji badanych w raporcie Mintel, w święta konsumenci nie zamierzają rezygnować ze znanych kultowych firm i marek (istotnie doceniając również ich sezonową ofertę) [3], które nadadzą ich świętowaniu wyjątkowego charakteru.

Gwiazdkowy czas to dla słodyczy najważniejszy okres sprzedażowy w roku. Obserwujemy wzrost dynamiki zarówno na poziomie krajowym, jak i w państwach, w których podobnie jak w Polsce, obchodzi się Boże Narodzenie. Szczególnym uznaniem produkty E. Wedel cieszą się pod tym względem w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy w Niemczech zamieszkiwanych przez silną reprezentację Polonii – celebrującej święta równie uroczyście, co w Polsce i korzystającej z rodzimej oferty zakupowej. W rankingu sprzedaży najwyższe pozycje zajmują następujące produkty: pianki Ptasie Mleczko® o smaku waniliowym, śmietankowym i piernikowym, następnie Torcik Wedlowski, Baryłki, Kalendarz Adwentowy, Mieszanka Wedlowska i Chałwa” – mówi Cezary Knaś, kierownik ds. eksportu w firmie Wedel.

Advertisement

Choć tegoroczne Boże Narodzenie poprzedza szereg wyjątkowo trudnych wyzwań społeczno-ekonomicznych, jak co roku chcemy, by był to czas wyjątkowy i zapewniający wytchnienie od dnia codziennego. Potrzeba ta determinuje poszukiwanie przyjemności, a jej prostym i stosunkowo łatwo dostępnym symbolem są słodycze. Firma Wedel, mając na uwadze odpowiedź na tę potrzebę, jak co roku przygotowała wyjątkową ofertę świąteczną, w której każdy znajdzie coś dla siebie, a wspólnym mianownikiem tych poszukiwań będzie wyjątkowa, uroczysta przyjemność.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Teren po dawnym Bacutil-u w Osieku nad Notecią z widokiem na przyszłość

Published

on

By

fot. Krzysztof Dęga

Teren po dawnym Bacutil-u w Osieku n. Not. bezczynne lata najprawdopodobniej ma już za sobą.

15 sierpnia br., niszczejący przez dziesiątki lat zakład został kupiony przez HTK KAWIKO z Zabartowa w gm. Więcbork. Dla inwestora teren jest położony w atrakcyjnej lokalizacji przy wyładowni PKP, stwarzając możliwości transportu kolejowego i przeładunku kruszywa drogowego.

Na terenie planowana jest kruszarnia gruzu i kruszyw, mieszalnia kruszyw, a także w dalszej perspektywie ma powstać betoniarnia.

Do konkretnych działań firma planuje przystąpić jeszcze z końcem tego roku.

Advertisement

Firma działa na rynku już od 35 lat w branży drogowej, transportowej i handlu kruszywami. Kilka lat temu, firma wykonywała dla Gminy Wyrzysk dwie inwestycje związane z odwodnieniem dróg, i często też przystępuje do przetargów na budowę dróg gminnych.

 

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Rzeczniczka MŚP z pomocą poszkodowanym przedsiębiorcom

Published

on

By

Biuro Rzecznika MŚP/ Agnieszka Majewska

Powódź i gigantyczne straty spowodowane przez klęskę żywiołową przesłaniają teraz wszystkie inne tematy. Pomocą poszkodowanym zajął się nie tylko rząd i organizacje pozarządowe. Z pomocą pośpieszyła także Rzeczniczka Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszka Majewska. „Na naszej stronie uruchomiliśmy specjalną rubrykę, w której od początku kryzysu na bieżąco informujemy przedsiębiorców, na jakie formy pomocy mogą liczyć” – mówi minister Majewska.

To najpełniejsze kompendium wiedzy potrzebnej poszkodowanym pracodawcom. Można tam znaleźć informacje nie tylko o działaniach rządowych, ale także np. o pomocy ze strony Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy banków.

Aby skorzystać z rozmaitych form odszkodowań, ulg, odroczenia czy umorzenia podatków, przedsiębiorcy potrzebować będą szerokiej pomocy prawnej. Tu również Rzeczniczka MŚP wyszła z inicjatywą. Do współpracy i świadczenia bezpłatnej pomocy prawnej zaangażowała blisko trzydzieści kancelarii adwokackich, radcowskich i podatkowych z województw dotkniętych stanem klęski żywiołowej.

Advertisement

Podobną akcję przeprowadziliśmy w czasach pandemii – zauważa Agnieszka Majewska – Cieszę się, że i tym razem poszkodowani przedsiębiorcy mogą liczyć na odruch solidarności ze strony środowiska prawniczego. Wierzę, że dzięki tej pomocy będzie można uratować setki firm i tysiące miejsc pracy” – dodaje.

Kolejnym działaniem z jej strony jest powołanie specjalnego pełnomocnika do spraw zwalczania skutków powodzi. Decyzja ta to odpowiedź na apel marszałka województwa dolnośląskiego. Rolą pełnomocnika jest reprezentowanie przedsiębiorców poszkodowanych na skutek powodzi, zbieranie informacji o problemach, na jakie napotykają oraz sygnalizowanie potrzeby zmian legislacyjnych wzmacniających skuteczność akcji pomocowej. Funkcję pełnomocnika objął prezes Izby Gospodarczej Europy Środkowej Łukasz Osiński. Będzie on ją pełnił społecznie, koordynując swoje działania z władzami samorządowymi, instytucjami państwowymi i regionalnymi organizacjami pracodawców. Jak wskazuje minister Majewska, „działania pełnomocnika mają za zadanie skoncentrowanie wszelkich sygnałów o potrzebach poszkodowanych przedsiębiorców w jednym miejscu, z którego będą one kierowane do odpowiednich organów, a także monitorowanie realizacji pomocy”.

W dniu 11 października br. Biuro Rzecznika MŚP wraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych organizuje szkolenie on-line dla poszkodowanych przedsiębiorców w zakresie wsparcia oferowanego przez obie instytucje. Szczegółowe informacje można odnaleźć na stronie: www.rzecznikmsp.gov.pl.

Źródło informacji: Biuro Rzecznika MŚP

Advertisement

Continue Reading