Connect with us

Biznes

Świąteczne „zaklinanie” ekonomicznej rzeczywistości

Published

on

art. sponsorowany

Święta to czas odpoczynku od ciągłego oszczędzania i usprawiedliwiania wydatków związanych z celebrowaniem tego wyjątkowego okresu w roku – tak wynika z danych globalnej agencji badawczej Mintel i firmy Wedel. „Gwiazdka” ma moc zaklinania ekonomicznej rzeczywistości.

Wnioski z analizy Mintel wskazują, że czekolady, ciastka i inne słodycze stanowią około 50% wszystkich sezonowych, świątecznych nowości produktowych – potwierdzają to także obserwacje wedlowskich ekspertów. W okresie „około gwiazdkowym” główne kryterium decyzji zakupowych stanowić będzie przyjemność i celebracja, przeważające nad kosztami. Po wielu miesiącach wyrzeczeń i oszczędzania, teraz nadszedł czas, w którym konsumenci chcą cieszyć się świąteczną atmosferą. Jedzenie i picie mają im zapewnić chwile przyjemności, a koszty tej wyjątkowej celebracji zejdą na dalszy plan. Wynika to również z raportu Mintela – w okresie świątecznym, wśród słodkich nowości, produkty markowe znacznie przeważają nad markami własnymi, w kategorii czekolad stanowiąc aż 83%.

Advertisement

Kolejny ważny aspekt to fakt, że zwyczajowo widujemy się „przy stole”. Oznacza to, że produkty żywnościowe, w tym słodycze, stanowią centrum spotkań i towarzyskiego wymiaru świąt. Jest to dodatkowy argument, wspierający i uzasadniający rosnącą wówczas sprzedaż słodkości.

Pierwsza gwiazdka, czyli sezon na słodycze

Jak wskazuje opracowanie firmy Mintel, słodycze to – w okresie bożonarodzeniowym czy nawet szerzej, zimą – wiodąca kategoria innowacji spożywczych [1]. To odpowiedź na konsumencką gotowość do nabywania przyjemności w tym wyjątkowym czasie. Adekwatnie na te potrzebę odpowiada również firma Wedel.

Tegoroczna świąteczna oferta E. Wedel to zarówno dobrze znane, klasyczne produkty marki, jak i zupełnie nowe smaki. Z tej okazji oryginalną wedlowską czekoladę, wzbogaciliśmy wyjątkowymi dodatkami: karmelizowanym migdałem, wyborną kawą czy kawałkami śliwek z cynamonem. W limitowanym portfolio znalazło się również mnóstwo propozycji, które będą świetnym upominkiem dla bliskich i przyjaciół, a także umilą czas rodzinnych przygotowań. Specjalną linię słodkich gwiazdkowych prezentów stworzono także z myślą o najmłodszych. Wszystkie wedlowskie przysmaki, przygotowane z okazji Bożego Narodzenia, podane są w eleganckich opakowaniach, ozdobionych świątecznymi motywami” – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierowniczka komunikacji korporacyjnej w firmie Wedel.

Advertisement

Ten ostatni estetyczny aspekt ma szczególne znaczenie w zakresie mikołajkowych poszukiwań, ponieważ, jak wynika z raportu firmy Mintel – ponad 1/3 badanych deklaruje, że na świąteczny prezent kupuje produkty spożywcze i napoje [2].

Przyjemność i celebracja ponad wszystko

Świąteczne sezony od 2020 roku, w wymiarze konsumenckich deklaracji i decyzji zakupowych, były na całym świecie silnie determinowane przez COVID-19. Obecnie istotnie wpływa na nie wojna w Ukrainie i wynikający z niej społeczny niepokój. Z perspektywy gotowości i preferencji konsumentów do zakupów, obie sytuacje mają wiele wspólnego. Widoczny stał się trend, zgodnie z którym konsumenci reagują na podwyżki cen, uważniej monitorując swoje wydatki. Nawyki wypracowane w tym zakresie podczas pandemii odżywają aktualnie wraz ze wzrostem inflacji i będącym jej pochodną wzrostem cen produktów w koszyku zakupowym. Widoczne są między innymi poprzez ograniczanie produktów premium, przechodzenie do marek własnych lub marek ekonomicznych. Jednak, jak wynika z deklaracji badanych w raporcie Mintel, w święta konsumenci nie zamierzają rezygnować ze znanych kultowych firm i marek (istotnie doceniając również ich sezonową ofertę) [3], które nadadzą ich świętowaniu wyjątkowego charakteru.

Gwiazdkowy czas to dla słodyczy najważniejszy okres sprzedażowy w roku. Obserwujemy wzrost dynamiki zarówno na poziomie krajowym, jak i w państwach, w których podobnie jak w Polsce, obchodzi się Boże Narodzenie. Szczególnym uznaniem produkty E. Wedel cieszą się pod tym względem w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy w Niemczech zamieszkiwanych przez silną reprezentację Polonii – celebrującej święta równie uroczyście, co w Polsce i korzystającej z rodzimej oferty zakupowej. W rankingu sprzedaży najwyższe pozycje zajmują następujące produkty: pianki Ptasie Mleczko® o smaku waniliowym, śmietankowym i piernikowym, następnie Torcik Wedlowski, Baryłki, Kalendarz Adwentowy, Mieszanka Wedlowska i Chałwa” – mówi Cezary Knaś, kierownik ds. eksportu w firmie Wedel.

Advertisement

Choć tegoroczne Boże Narodzenie poprzedza szereg wyjątkowo trudnych wyzwań społeczno-ekonomicznych, jak co roku chcemy, by był to czas wyjątkowy i zapewniający wytchnienie od dnia codziennego. Potrzeba ta determinuje poszukiwanie przyjemności, a jej prostym i stosunkowo łatwo dostępnym symbolem są słodycze. Firma Wedel, mając na uwadze odpowiedź na tę potrzebę, jak co roku przygotowała wyjątkową ofertę świąteczną, w której każdy znajdzie coś dla siebie, a wspólnym mianownikiem tych poszukiwań będzie wyjątkowa, uroczysta przyjemność.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Gospodarstwa domowe w PGE zapłacą około 120 zł mniej za energię elektryczną

Published

on

By

Gospodarstwa domowe, będące klientami PGE, zapłacą o około 120 zł mniej za energię elektryczną w 2023 r. Takie rozwiązanie wprowadza znowelizowane rozporządzenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną.

Obniżenie rachunku o ok. 120 zł będzie przysługiwało każdemu gospodarstwu domowemu, które spełni jeden z następujących warunków:

  • zmniejszy w okresie co najmniej trzech następujących po sobie miesięcy pomiędzy styczniem 2023 r., a wrześniem 2023 r. zużycie energii elektrycznej o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2022 w okresie,
  • sprawdzi i potwierdzi poprawność swoich danych u sprzedawcy energii,
  • wyrazi zgodę na otrzymywanie elektronicznych rachunków,
  • wyrazi zgodę na otrzymywanie elektronicznie od sprzedawcy informacji o produktach i usługach, które oferuje ten sprzedawca,
  • jest prosumentem energii odnawialnej,
  • złożył oświadczenie w ramach rządowej tarczy solidarnościowej (gospodarstwa domowe z Kartą Dużej Rodziny, gospodarstwa domowe z osobą z niepełnosprawnością lub rolnicy).

To kolejna po rządowej tarczy solidarnościowej, która zamraża ceny energii na poziomie z 2022 r., inicjatywa chroniąca odbiorców energii elektrycznej w Polsce.

Dzięki podejmowanym przez polski rząd działaniom energia elektryczna dla klientów indywidualnych jest jedną z najniższych w Europie. Polskie gospodarstwa domowe w większości płacą za energię średnio 110,17 Euro/MWh to preferencyjna stawka za energię zużywaną do limitu 3000 – 4000 kWh (w ramach tarczy solidarnościowej). W Czechach jest o 37 proc. drożej (255 EUR/MWh) w Niemczech o 116 proc. (400 EUR/MWh) a we Włoszech nawet o 165 proc. (491,37 euro/MWh) (dane: Agencja Rynku Energii).

Advertisement

Continue Reading

Biznes

Nest Bank gwarantuje niższą marżę kredytu firmowego.

Published

on

By

art. sponsorowany

Nest! nieustannie rozwija swoją ofertę kredytową dla firm. Od 11 września wystartował z nową promocją, w której gwarantuje, że obniży marżę kredytu przedsiębiorcy, jeśli ten przedstawi niższą ofertę z innego banku lub zawartą już umowę kredytową, którą bank będzie mógł skonsolidować. „Naszym priorytetem jest wspieranie przedsiębiorców na każdym etapie ich działalności, zapewniając, że mogą w pełni zaufać naszej ofercie i uzyskać najlepsze dostępne na rynku warunki finansowania” – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku.

 

Gwarancja niższej marży – na czym polega akcja?

Advertisement

 

Promocja „Gwarancja niższej marży” ma potrwać od 11 września do 31 października 2023 r. Jej głównym celem jest wspieranie przedsiębiorców w poszukiwaniu najatrakcyjniejszych warunków kredytu.

 

Nest Bank deklaruje, że marża kredytowa w ramach ofert „BIZnest Kredytu w Ratach – Przedsiębiorca” oraz „BIZnest Kredytu w Ratach – Profesjonalista” zostanie obniżona, jeśli klient przedstawi korzystniejszą ofertę lub umowę kredytu gotówkowego czy gotówkowo-konsolidacyjnego z innego banku.

Advertisement

 

Naszym priorytetem jest wspieranie przedsiębiorców na każdym etapie ich działalności, zapewniając, że mogą w pełni zaufać naszej ofercie i uzyskać najlepsze dostępne na rynku warunki finansowania. Od początku swojej działalności skoncentrowaliśmy się na finansowaniu polskich mikro i małych firm, dopasowując oferty do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Dzięki temu tysiące polskich firm mogło rozwijać swoje biznesy, korzystając z najtańszej na rynku bankowości transakcyjnej. Teraz przedsiębiorcy mają jeszcze więcej powodów, by wybrać Nest Bank – wprowadzamy gwarancję najniższej marży, co pozwoli na obniżenie kosztów ich aktualnych lub nowych zobowiązań i przyczyni się do znaczących oszczędności” – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku.

 

Dla kogo jest ta oferta?

Advertisement

 

Promocja skierowana jest do jednoosobowych przedsiębiorców zarejestrowanych i opodatkowanych w Polsce.

 

Więcej informacji oraz szczegółowy regulamin promocji „Gwarancja Niższej Marży” dostępny jest na stronie internetowej Nest Banku (BIZnest Kredyt w Ratach Przedsiębiorca dla firm | Nest Bank oraz BIZnest Kredyt w Ratach – Profesjonalista | Nest Bank) oraz w placówkach Nest Banku.

Advertisement

Źródło informacji: Nest Bank

 

Advertisement
Continue Reading