Connect with us

Biznes

Polska organizatorem Igrzysk Olimpijskich Zawodów Branżowych EuroSkills 2023

Published

on

Międzynarodowe zawody branż EuroSkills 2023 odbędą się za rok w Gdańsku– poinformował dr Paweł Poszytek, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE). WorldSkills i EuroSkills nazywane są potocznie Igrzyskami Olimpijskimi Zawodów Branżowych – to największe na świecie konkursy umiejętności zawodowych, które odbywają się w kilkudziesięciu dyscyplinach – począwszy od robotyki po gotowanie, florystykę czy budownictwo.

Jak zaznaczył Paweł Poszytek, EuroSkills Gdańsk 2023 to pierwsze tak duże, międzynarodowe wydarzenie przeniesione do Polski w związku z agresją Rosji na Ukrainę. 

Zawody miały się odbyć w Sankt Petersburgu, ale organizacja nimi zarządzająca – WorldSkills Europe – zadecydowała o odebraniu ich Rosji. Po międzynarodowych konsultacjach podjęto decyzję, że organizacja EuroSkills 2023 zostanie powierzona Polsce” – dodał dyrektor generalny FRSE.

Advertisement

EuroSkills2023 w Gdańsku jest czymś, na co w WorldSkills bardzo czekamy. To będzie pierwszy konkurs organizowany po pandemii. Naprawdę nie możemy się doczekać, aby móc zaprosić wszystkie nasze kraje członkowskie do wspólnego celebrowania tego święta umiejętności tutaj, w Gdańsku, już w przyszłym roku. Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że będziemy mogli przyjechać do Polski w duchu jedności i współpracy w Europie” – powiedziała Laurence Gates, Chief Executive Officer WorldSkills Europe.

Jak wyjaśnił dyrektor generalny FRSE, EuroSkills to międzynarodowy konkurs, który do tej pory odbył się siedem razy, a w przyszłym roku Polska po raz pierwszy będzie jego gospodarzem.

W Gdańsku w ponad czterdziestu konkurencjach, w sześciu obszarach, tj.: technologia informacyjna i komunikacyjna, technologia wytwarzania i inżynieria, technologia budowlana, transport i logistyka, usługi społeczne i osobiste, sztuka i moda rywalizować będzie ponad 600 najlepszych młodych zawodników z 31 państw. Ich prace będzie oceniać 500 ekspertów. Szacujemy, że EuroSkills Gdańsk 2023 zgromadzi ponad 100 000 widzów z Polski i z zagranicy” – zaznaczył Poszytek.

Laurence Gates oceniła, że konkurs EuroSkills jest swoistą olimpiadą umiejętności, ale w konkursie nie chodzi tylko o rywalizacje.

Chcemy promować kształcenie i szkolenie zawodowe jako sposób na dążenie do doskonałości przez młodych ludzi. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że w całej Europie brakuje nam wykwalifikowanych rzemieślników czy fachowców i chodzi o to, żebyśmy przyciągnęli młodych do tego rodzaju profesji. Poza tym łączymy młodzież, pedagogów, ludzi biznesu i całe środowisko związane z promocją szeroko pojętego kształcenia zawodowego” – dodała.

Advertisement

Organizatorem i koordynatorem zawodów WorldSkills jest organizacja WorldSkills Europe, część globalnego ruchu WorldSkills – grupy osób i organizacji, które realizują wspólny cel społeczny, jakim jest podnoszenie kompetencji zawodowych i rozwoju umiejętności. W 2020 roku WorldSkills International obchodził rocznicę 70 lat od pierwszego konkursu WorldSkills, a organizacja rozrosła się do 85 krajów i regionów członkowskich. Konkursy WorldSkills i EuroSkills odbywają się w formule naprzemiennej, co 2 lata.

Polska przystąpiła do WorldSkills Europe w 2017 r., a rok później dołączyła do grona państw zrzeszonych w WorldSkills International. Dwa lata temu Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, która z ramienia MEiN pełni rolę instytucji koordynującej, powołała biuro WorldSkills Poland, która m.in. wyszukuje najzdolniejszych uczniów, studentów oraz absolwentów i przygotowuje ich do udziału w zawodach” – wskazał Paweł Poszytek. Przypomniał, że polscy zawodnicy brali udział w dwóch poprzednich edycjach EuroSkills – cztery lata temu w Budapeszcie i rok temu w Grazu – zdobywając łącznie 3 medale w konkurencjach: gotowanie, florystyka i spawanie.

EuroSkills Gdańsk 2023 jest organizowany w partnerstwie przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, WorldSkills Poland, WorldSkills Europe, Miasto Gdańsk i AMBEREXPO Gdańsk. Pod koniec listopada w Gdańsku odbędą się również ogólnopolskie zawody SkillsPoland 2022, które są eliminacjami dla polskich uczniów i studentów do EuroSkills Gdańsk 2023.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Dzień Polskiej Muzyki

Published

on

By

art. sponsorowany

1 października już po raz czwarty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

Tego dnia chcemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i utwory, które dla nas tworzą – mówi Anna Ceynowa, prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii. – Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej”.

 

Co będzie się działo 1 października?

Advertisement

Tego dnia, już po raz czwarty, polska muzyka zdominuje anteny największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz rozgłośniach regionalnych i lokalnych. Podczas Dnia Polskiej Muzyki w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień. Będziemy mogli także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10:00 do 11:00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach wybranych rozgłośni za granicą.

Grają z nami m.in. RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, STARS.TV, MIXTAPE TV, RADIO SUPERNOVA, RADIO KOLOR, RADIO DLA CIEBIE, RADIO KOSZALIN, RADIO POZNAŃ, RADIO ŁÓDŹ, RADIO WROCŁAW, RADIO KRAKÓW, RADIO LUBLIN, RADIO RZESZÓW, RADIO KIELCE, RADIO OLSZTYN, RADIO OPOLE, RADIO PiK, RADIO ZACHÓD, RADIO BIAŁYSTOK, RADIO KATOWICE, RADIO GDAŃSK, RADIO 357, RADIO NOWY ŚWIAT, OFF RADIO KRAKÓW, RADIO KRAKÓW KULTURA, RADIO HIT, MUZYCZNE RADIO, NORDA FM, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ, RADIO KUJAWY, POP RADIO, RADIO PŁOŃSK, RADIO ŻNIN, RADIO CENTRUM, RADIO REKORD, RADIO IMPULS, RADIO SUDETY24, RADIO OSTROWIEC, RADIO TRENDY, RADIO WEEKEND, NASZE RADIO, NASZE RADIO NOSTALGICZNIE, RADIO eM, RADIO SUPER FM, RADIO ŚWINOUJŚCIE, RADIO ONY NYSA, RADIO 7, RADIO FAMA, RADIO ART BOGATYNIA, RADIO ELKA, RADIO ELKA ZAGŁĘBIA MIEDZIOWEGO, RADIO BON TON, RADIO PARADA, RADIO Q, RADIO AFERA, RADIO CCM, RADIO FEST, RADIO VICTORIA MIĘDZY ŁODZIĄ A WARSZAWĄ, RADIO MALBORK, RADIO PARK, RADIO AKADERA, RADIO JARD, RADIO UWM FM, RADIO PIEKARY, RADIO LELIWA, RADIO STAROGARD, TWOJA POLSKA STACJA, RADIO BIELSKO, RADIO VANESSA, EXPRESS FM, AKADEMICKIE RADIO LUZ, WASZE RADIO FM, RADIO TCZEW, RADIO BOGORIA, RADIO NAKŁO, RADIO GNIEZNO, RADIO SOCHACZEW, RADIO OKO, RADIO MORS, RADIO ANDRYCHÓW i wiele innych stacji.

Promocje na płyty i bilety na koncerty

Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki w sklepach muzycznych i serwisach z biletami. Największe sklepy muzyczne i bileterie eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo.

Advertisement

Polska muzyka od kilku lat przeżywa swój rozkwit i zyskuje na jakości. Świadczy o tym fakt, że cztery na pięć najlepiej sprzedających się wydarzeń w 2022 r. na eBilet to właśnie te z udziałem polskich artystów” – mówi Edyta Sidwa, prezeska eBilet.

Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają wyjątkowe promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie, w LONGPLAY VINYL SHOP & CAFE w Poznaniu, w 33’45 recordstore w Szczecinie, w sklepach internetowych Kukturalnysklep.pl oraz Sklep z Muzyką.

Tegoroczna akcja w Empiku ponownie potrwa blisko dwa tygodnie – od 28 września do 11 października. Wybrane płyty polskich artystów będą dostępne w cenie od 17,99 zł, na płyty CD ze Złotej Kolekcji obowiązywać promocja „3 za 2”, a w salonach Empik usłyszymy wyłącznie utwory polskich wykonawców.

Z kolei w Kulturalnysklepie w dniach od 1.10 do 9.10 znajdą Państwo promocje do – 50% na płyty CD oraz winyle polskich artystów, między innymi Kwiatu Jabłoni, Wilków czy Ewy Bem.

Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. 1 października nową specjalną playlistę Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć m.in. w serwisie TIDAL. Kampanię aktywnie wspiera także serwis YouTube Music.

Advertisement

Ponadto specjalna eksportowa playlista POLISH MUSIC DAY zostanie wyróżniona w serwisie Radioline, największej europejskiej platformie z rozgłośniami internetowymi i podcastami.

To nie wszystko. 1 października na profilach kampanii w mediach społecznościowych będzie można wygrać wyjątkowe muzyczne nagrody ufundowane przez partnerów akcji.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 4. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Partnerem akcji jest Fundacja Music Export Poland.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl.

#DzieńPolskiejMuzyki #PolishMusicDay

Advertisement

KONTAKT:

e-mail: info@dzienpolskiejmuzyki.pl

Źródło informacji: Fundacja Empower

Advertisement
Continue Reading

Biznes

PKO BP będzie wspiera innowacyjne rozwiązania w obszarze zielonych technologii

Published

on

By

art. sponsorowany

PKO Bank Polski będzie wiodącym partnerem pierwszej edycji programu akceleracyjnego dla startupów działających w obszarze zielonych technologii „Poland ClimAccelerator”. Dzięki temu chce m.in. szukać innowacyjnych rozwiązań możliwych do wdrożenia w jego działalności. Rekrutacja do programu potrwa do końca października br.

Jak zaznaczył bank, globalna sieć EIT Climate-KIC, dedykowana wspieraniu rozwoju startupów klimatycznych, otwiera się na rynek polski i rusza nabór do pierwszej edycji programu mającego na celu wsparcie najbardziej perspektywicznych, prośrodowiskowych technologii z obszarów zrównoważonego rozwoju. Operatorem programu jest akcelerator technologiczny Accelpoint, a rolę wiodącego partnera objął w nim PKO Bank Polski.

Konieczność wdrażania rozwiązań sprzyjających poprawie stanu środowiska naturalnego traktujemy nie tylko jako obowiązek pokoleniowy, lecz również jako wielką szansę na optymalizację kosztową biznesu. Dotyczy to zarówno samego banku, jak również naszych klientów, którzy, tak jak my, poszukują dostępu do technologii prośrodowiskowych” – podkreślił Marcin Eckert, wiceprezes PKO Banku Polskiego nadzorujący obszar bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Advertisement

Według Eckerta, działania w tym zakresie mają szczególne znaczenie w czasie, kiedy kryzys energetyczny odsłonił wrażliwość gospodarek na zawirowania na rynku surowców energetycznych.

Dlatego PKO Bank Polski połączył siły z globalną siecią EIT Climate-KIC oraz z Accelpoint i objął rolę wiodącego partnera pierwszej edycji programu akceleracyjnego dla startupów >>Poland ClimAccelerator<<. Liczymy, że dzięki tej współpracy uda się nam lepiej wykorzystać nasz potencjał do wdrażania oraz skalowania innowacji w obszarze zielonych technologii i wspólnie ze startupami wypracować narzędzia do rozwiązywania ponadczasowych wyzwań”– wyjaśnił wiceprezes PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jest szczególnie zainteresowany rozwiązaniami z obszarów zielonych produktów finansowych, scoringu (metoda oceny wiarygodności podmiotu ubiegającego się o kredyt bankowy) oraz technologii umożliwiających lub usprawniających pomiar dostaw czystej energii i optymalizacji zarządzania flotą transportową. Z myślą o swoich wewnętrznych potrzebach i potrzebach klientów, PKO BP jest zainteresowany współpracą ze startupami oferującymi usługi „we wszelkich obszarach monitoringu i compliance, sprzyjających osiągnięciu pozytywnego wpływu klimatycznego”.

Program otwarty jest na technologie z różnych sektorów, takich jak czysta energia, szeroko pojęte zwiększanie efektywności energetycznej, zielony transport, czysty przemysł, zarządzanie i oczyszczanie wody, green finance, usprawnienia w rolnictwie czy dekarbonizacja. Pełną listę obszarów oraz formularz aplikacyjny można znaleźć na stronie programu Poland ClimAccelerator: www.greentech.ac

Do współpracy zachęcamy wszystkie proekologiczne startupy zainteresowane rozwijaniem swoich technologii w ścisłej kooperacji z partnerami korporacyjnymi, pozyskaniem nowych klientów oraz inwestorów. Niezmiernie cieszymy się z pozyskania partnerów takich jak PKO Bank Polski, dzięki którym operujące na rynku polskim i środkowo-europejskim technologie mają szansę na pozyskanie świadomych klientów biznesowych” – podkreślił Maciej Majewski, prezes Accelpoint.

Advertisement

Dzięki udziałowi w 5-miesięcznym programie akceleracyjnym wybrane startupy uzyskają dostęp do międzynarodowej sieci inwestorskiej oraz do społeczności branżowych ekspertów i mentorów, a najlepsze z nich zyskają szanse na finansowanie testów technologicznych we współpracy z partnerami korporacyjnymi.

Wśród elementów akceleracji znajdą się m.in. szkolenia z prezentacji i optymalizacji modelu biznesowego, analizy rynku i konkurencji oraz zabezpieczenia praw intelektualnych. Program zakończy tzw. Demo Day, czyli prezentacja najlepszych rozwiązań przed międzynarodową siecią inwestorów i potencjalnych partnerów biznesowych

Sieć akceleracyjna ClimAccelerator to efekt działalności EIT Climate-KIC, czyli lidera europejskich innowacji klimatycznych instytucji, która obejmuje swoją działalnością ogólnoświatowy obszar posiadając partnerów akceleracyjnych na większości kontynentów. Dzięki jej działaniom ponad 2100 startupów klimatycznych pozyskało przeszło 2 mld EUR dofinansowania zewnętrznego.

EIT Climate-KIC bardzo cieszy się z dołączenia Poland ClimAccelerator do naszej oferty dla przedsiębiorców. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wsparcia naszą wiedzą i wskazówkami polskich, proekologicznych twórców oraz ich innowacyjnych pomysłów. Dziękujemy zespołom Accelpoint oraz PKO Banku Polskiego za współpracę i zaangażowanie w dążeniu do wykształcenia zeroemisyjnego, odpornego na zmiany klimatu społeczeństwa”– powiedział Christian Daube, Strategic Programmes Builder & Leader of Open ClimAccelerators around the world, Climate-KIC.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,8 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.

Advertisement

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Continue Reading
Advertisement