Connect with us

Biznes

PepsiCo z nowym celem dotyczącym opakowań, w tym opakowań wielorazowych

Published

on

Firma PepsiCo ogłosiła nowy cel w zakresie opakowań swoich produktów, w ramach którego do roku 2030 zwiększy udział napojów sprzedawanych w opakowaniach wielokrotnego użytku z 10 do 20 procent. Projekt jest częścią strategii PepsiCo Positive (pep+) – strategicznej transformacji działań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości.

Kultowe napoje PepsiCo są oferowane w opakowaniach wielokrotnego użytku oraz wykorzystujących nowe technologie, takich jak SodaStream, już od 2018 r., przyczyniając się w ten sposób to redukcji zużycia plastiku pierwotnego. Firma angażuje się ponadto w działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego, m.in. poprzez udział w globalnym zobowiązaniu New Plastics Economy. Ponowne wykorzystanie surowców i materiałów jest dla PepsiCo sposobem na realizację celów zakładających zmniejszenie o 50% zużycia plastiku pierwotnego do produkcji opakowań w Europie i na świecie do roku 2030. Jednocześnie firma zamierza osiągnąć neutralność węglową do roku 2040, a realizacja tego zamierzenia będzie odbywać się we współpracy z rozlewniami napojów, m.in. poprzez stałe zwiększanie udziału plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia zarówno w Europie, jak i globalnie.

Zgodnie z hasłem Fundacji Ellen MacArthur „Reuse – Rethinking Packaging” („Korzystajmy wielokrotnie – wymyślmy opakowania na nowo”), PepsiCo realizować będzie cztery obszary działań. W ich zakres wejdzie promocja wykorzystania rozwiązań SodaStream w domu i w miejscu pracy (SodaStream Professional), poszerzanie udziału plastikowych butelek wielokrotnego użytku wykonanych z PET oraz butelek szklanych, rozwój działalności związanej z rozlewaniem napojów w punktach gastronomicznych z wykorzystaniem kubków wielokrotnego użytku, a także zwiększenie tempa produkcji proszków i koncentratów do samodzielnego przygotowania napojów np. w domu.

Advertisement

PepsiCo obecna jest na ponad 80 rynkach całego świata, dostarczając napoje w opakowaniach wielokrotnego użytku, w tym poprzez:

  • Zapewnienie dostępności produktów SodaStream na całym świecie, umożliwiając konsumentom odkrywanie nowych sposobów konsumpcji wody gazowanej i ulubionych marek napojów. SodaStream umożliwia personalizację wyborów użytkowników oraz zastosowanie pojemników wielokrotnego użytku, przyczyniając się w ten sposób do wyeliminowania z obiegu ponad 200 miliardów plastikowych butelek do roku 2030. W 2022 roku we Francji uruchomiono stacje wodne SodaStream Professional w miejscach pracy, węzłach komunikacyjnych i w restauracjach. Po udanych testach PepsiCo zamierza rozszerzyć ten zakres działalności w kolejnym roku. Stacje wodne SodaStream znajdują się także w nowej siedzibie PepsiCo w Warszawie;
  • Programy wielokrotnego napełniania i zwrotów opakowań szklanych oraz z tworzyw sztucznych na takich rynkach jak Meksyk, Gwatemala, Kolumbia, Chile, Niemcy i na Filipinach;
  • Zaoferowanie konsumentom europejskim napoju Gatorade w postaci sproszkowanego koncentratu, umożliwiając w ten sposób dostosowanie napoju do preferencji osobistych i zapewniając korzystanie z własnych pojemników użytkowników.

Zasadnicza zmiana tradycyjnego modelu konsumpcji napojów będzie wymagała zapewnienia europejskim konsumentom dostępu do opakowań wielokrotnego użytku oraz możliwości ponownego ich napełniania – stawiamy sobie to za cel – powiedziała Katharina Stenholm, Chief Sustainability Officer w PepsiCo Europe. – Działanie to jest kontynuacją naszych projektów na rzecz promowania recyklingu. Europa przoduje w obszarze inwestycji w przełomowe technologie i innowacje, przyczyniając się do realizacji naszych celów w zakresie opakowań. Poprzez współpracę z partnerami i instytucjami europejskimi realizujemy nasz wkład w rozwój gospodarki opakowaniowej obiegu zamkniętego w Europie”.

Mamy świadomość, że sam recykling nie zapewni rozwiązania dla kryzysu spowodowanego zanieczyszczeniem środowiska tworzywami sztucznymi” – powiedział Sander Defruyt, lider Inicjatywy na rzecz Plastiku w Fundacji Ellen MacArthur. – Modele biznesowe oparte na ponownym przetwarzaniu są ważnym ogniwem w procesie tworzenia gospodarki obiegu zamkniętego. Nasz najnowszy raport Global Commitment (Globalne Zobowiązanie) wskazał na brak postępów w zakresie ponownego wykorzystania tworzyw sztucznych w całej branży. Uwydatnił też powszechny brak starań w zakresie wdrażania strategii ponownego ich wykorzystania. Z zadowoleniem zatem odnotowujemy znaczący krok w dobrym kierunku podjęty przez PepsiCo. Liczymy, że inne światowe marki pójdą tym śladem i również wyznaczą cele ilościowe dotyczące ponownego wykorzystania plastiku”.

Podczas wydarzenia European Circular Retail Congress projekt firmy PepsiCo Polska „PEPSI butelka w 100% z recyklingu” został nagrodzony w obszarze zrównoważonego rozwoju ECU Sustainability Award 2022 w kategorii firm FMCG. Firma stanowi inspirujący przykład działań w zakresie odpowiedzialności za środowisko naturalne. Efektem wdrożenia projektu jest wprowadzenie na rynek napojów Lipton Ice Tea, Pepsi, oraz Mirinda w butelkach w 100% pochodzących z rPET, czyli przetworzonego plastiku nadającego się do wielokrotnego użytku. Udział tych opakowań stanowi obecnie 85% całej ilości plastiku wykorzystywanego przez PepsiCo do produkcji butelek.

PepsiCo zamierza kontynuować współpracę z partnerami w procesie opracowania nowej infrastruktury wspierającej modele działalności uwzględniające ponowne wykorzystanie plastiku i opakowań. W ostatnim czasie firma PepsiCo dołączyła do konsorcjum NextGen Partners Closed Loop, za którego pośrednictwem współpracuje z interesariuszami w całym łańcuchu wartości, projektując i testując nowe pomysły umożliwiające zwiększenie skali wykorzystania kubków wielokrotnego użytku oraz rozwiązań dla gastronomii.

Advertisement

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement