Connect with us

Biznes

Otodom wyłonił najlepszych agentów i deweloperów w Polsce

Published

on

art. promocyjny

Rynek nieruchomości doświadcza dynamicznych zmian, dlatego potrzeba prawdziwych autorytetów, które będą wyznaczać ich kierunki. W piątek 21 kwietnia zostali wyłonieni laureaci konkursu „Lider Nieruchomości Otodom 2022” – agencje nieruchomości i deweloperów, którzy świadczą najlepszej jakości usługi i poprzez profesjonalne podejście do obsługi klienta budują nowe standardy w branży.

Właśnie zakończona edycja konkursu „Lider Nieruchomości Otodom” – jedynego takiego konkursu branży – pozwoliła na wyłonienie najlepszych agencji nieruchomości już po raz piąty. Natomiast pierwszy raz w historii w szranki o miano lidera stanęli deweloperzy.

Celem konkursu było wyłonienie firm, które w 2022 roku wyróżniały się najlepszą jakością świadczonych usług i dokładały starań, by zadbać o potrzeby klienta na każdym etapie procesu obsługi. Ideą, która przyświeca organizatorowi już od samego początku, jest promowanie najlepszych praktyk kształtujących pozytywny wizerunek i wpływających na profesjonalizację całej branży. Otodom ma świadomość swojej odpowiedzialności za motywowanie podmiotów działających w tym sektorze do nieustannego podnoszenia wiedzy i kompetencji w zakresie najwyższych standardów działania.

Advertisement

Sprawdzian dla wszystkich

Piąta edycja konkursu przyniosła szereg zmian. Przede wszystkim zmieniła się formuła uczestnictwa. Dotychczas udział w nim był dobrowolny. To biura nieruchomości poprzez dedykowany formularz zgłaszały chęć przystąpienia do rywalizacji. W 5. edycji to Otodom – na podstawie oceny jakościowej ogłoszeń z 2022 roku – we współpracy z firmą badawczą IQS, przebadał wszystkie agencje wystawiające swoją ofertę w serwisie i w ten sposób wyłonił najlepsze agencje z każdego województwa oraz nominował je do udziału w konkursie.

Konkurs >>Lider Nieruchomości Otodom<< ma prowadzić do czegoś więcej niż wręczenia statuetek i pogratulowania najlepszym. To przede wszystkim dążenie, by wszyscy klienci – niezależnie od tego, czy sprzedają, kupują czy wynajmują, mogli korzystać z najwyższej jakości usług. Poprzez wskazanie firm, które je świadczą, przykładów do naśladowania, dajemy nie tylko jasny sygnał, że warto współpracować z pośrednikami, bo są to godni zaufania partnerzy. Wyłaniamy również ambasadorów najlepszych praktyk” – komentuje Marcin Kawecki, General Manager for Real Estate Poland, Grupa OLX.

Dlatego na ostatniej prostej spośród wszystkich uczestników wyłoniona została ścisła czołówka nominowanych w każdym z województw, a następnie zwycięzca, który w danym regionie może być wzorem do naśladowania.

Advertisement

Rozszerzenie konkursu o deweloperów

Bardzo ważną zmianą było również rozszerzenie formuły konkursu o graczy z rynku pierwotnego, a zatem firmy deweloperskie.

Dziś właściwie trudno mówić o rynku mieszkaniowym, nie uwzględniając rynku deweloperskiego. Obserwując ścieżkę klienta w naszym serwisie, zauważyliśmy, że rozpoczynając poszukiwanie mieszkania zaledwie mała, nie przekraczająca 20% grupa nabywców ma sprecyzowane oczekiwanie, z którego rynku – pierwotnego czy wtórnego – ma pochodzić mieszkanie. Wzajemne oddziaływania są silne na tak wielu polach, że z naszej perspektywy praktycznie nierozerwalne. Dlatego również deweloperów mamy dziś w tym gronie” – tłumaczy Marcin Kawecki.

Aby wyłonić najlepszych, podobnie jak w przypadku agencji nieruchomości, kandydatów poddano drobiazgowej ocenie. Pod uwagę brano zarówno małe, jak i duże firmy. Specjalnie powołana kapituła konkursowa oceniała deweloperów w oparciu o dedykowany algorytm, zgodnie z którym analizowano m.in. dane jakościowe, ale również poziom obsługi klienta oraz wizerunek, jaki uczestnicy konkursu budują na rynku. Dzięki temu można było poznać liderów z 7 rynków głównych oraz rynku wschodzącego.

Advertisement

Bardzo się cieszę, że konkurs >>Lider Nieruchomości Otodom<< został poszerzony o deweloperów. Jest to zdecydowanie dobry krok, aby podnosić jakość usług świadczonych przez firmy oraz promować kompetencje przyszłości. Wybierając zwycięzców, zwracaliśmy uwagę nie tylko na kwestie formalne, ale też przyglądaliśmy się, na ile projekty realizowane przez deweloperów wpisują się w społeczne potrzeby i pozostają w zgodzie z najlepszymi praktykami urbanistycznymi” – wyjaśnia Konrad Płochocki, wiceprezes PZFD, członek kapituły konkursowej w kat. deweloperów.

Laureaci konkursu „Lider Nieruchomości Otodom 2022” w kategorii „Agencje”:

– województwo dolnośląskie: Wro Nieruchomości

– województwo kujawsko-pomorskie: Centrum Nieruchomości KOPERNIK

Advertisement

– województwo lubelskie: 4te Piętro

– województwo lubuskie: Skorecki Nieruchomości

– województwo łódzkie: Mr. House

– województwo małopolskie: Royal Space

Advertisement

– województwo mazowieckie: Vilea Property Boutique

– województwo opolskie: PC Kancelaria Nieruchomości

– województwo podkarpackie: Freedom Nieruchomości Rzeszów

– województwo podlaskie: Express House Real Estate

Advertisement

– województwo pomorskie: White Wood Nieruchomości

– województwo śląskie: Zboralscy Group

– województwo świętokrzyskie: Greathouse

– województwo warmińsko-mazurskie: TreeHouse Nieruchomości

Advertisement

– województwo wielkopolskie: Manufaktura Mieszkań

– województwo zachodniopomorskie: Galeria Nieruchomości

Laureaci konkursu „Lider Nieruchomości Otodom 2022” w kategorii „Deweloperzy”:

– Górny Śląsk: TDJ Estate

Advertisement

– Kraków: Develia

– Łódź: Echo Investment

– Poznań: RBW

– Trójmiasto: Allcon Osiedla

Advertisement

– Warszawa: Ronson Development Management

– Wrocław: Trei Real Estate Poland

– Rynki wschodzące: Ippon Group

O Otodom

Advertisement

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdzają niezależne audyty Gemius/PBI. Każdego miesiąca trafia tu ok. 4 mln unikalnych użytkowników, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Poza obszerną bazą ogłoszeń, Otodom sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia i dzieli się najświeższymi danymi, a także pozwala spełniać marzenia o szczęśliwym domu. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Grupa Żabka na 2. miejscu w rankingu Top 100 Global Most Loved Workplaces 2024

Published

on

By

fot. Grupa Żabka

art. sponsorowany

Grupa Żabka znalazła się na 2. miejscu rankingu Top 100 Global Most Loved Workplaces® 2024. Ranking został opublikowany przez amerykański tygodnik Newsweek i gromadzi 100 najbardziej lubianych miejsc pracy na świecie. Zestawienie zostało przygotowane przy współpracy z Best Practice Institute (BPI), firmą zajmującą się rozwojem przywództwa i badaniami porównawczymi.

Jestem dumny, że Grupa Żabka znalazła się na podium prestiżowego rankingu Top 100 Global Most Loved Workplaces 2024. Naszą organizację tworzą ludzie, którzy pragną zmieniać otaczającą rzeczywistość, a ich zaangażowanie odzwierciedla dziś wysoka pozycja rynkowa Grupy Żabka. Wspólnie, każdego dnia, budujemy środowisko pracy oparte na szacunku, współdziałaniu i dzieleniu się doświadczeniami, a dzięki temu możemy tworzyć innowacje na międzynarodową skalę.  Wyróżnienie jest ukoronowaniem naszej 6-letniej współpracy z Instytutem Gallupa, dzięki której nasza organizacja stała się jednym z najlepszych miejsc pracy na świecie” – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Advertisement

Ranking powstał w oparciu o wyniki badań satysfakcji ponad 2 milionów osób z firm zatrudniających od 30 do ponad 10 000 pracowników. Na liście wyróżniono firmy, które w centrum swojego modelu biznesowego stawiają szacunek, troskę i uznanie dla swoich pracowników, a w ten sposób zdobyły lojalność i szacunek osób, które dla nich pracują.

W miarę ciągłych zmian, w miejscach pracy staje się bardziej oczywiste niż kiedykolwiek, że wspieranie współpracy, pozytywne nastawienie i dostosowywanie wartości mają kluczowe znaczenie. Firmy wyróżnione na liście Global Most Loved Workplaces® 2024 naprawdę ucieleśniają te zasady. Pokazują nam, że promując szacunek i wyniki zorientowane na zespół, nie tylko tworzą świetne miejsca pracy, ale kształtują lepszą przyszłość dla wszystkich” – mówi Nancy Cooper, redaktor naczelna Newsweeka.

Założyłem Most Loved Workplaces z inspiracji moją społecznością ludzi, którzy świadomie umieszczają miłość do swoich pracowników w centrum swojego modelu biznesowego” – powiedział Louis Carter, założyciel i dyrektor generalny BPI oraz psycholog społeczny i organizacyjny, lider myśli, przedsiębiorca i autor.

Pełną listę 100 najbardziej lubianych miejsc pracy® w 2024 r. według Newsweeka można znaleźć na stronie: https://www.newsweek.com/rankings/global-most-loved-workplaces-2024

Advertisement

Raport Odpowiedzialności (ESG) Grupy Żabka dostępny jest na stronie: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG

Źródło informacji: Grupa Żabka

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Niemal 30 proc. polskich firm zamierza powiększyć floty pojazdów

Published

on

By

fot. Arval - Robert Antczak - Barometr Flotowy 2024

W ciągu trzech lat prawie 30 proc. firm w Polsce ma plany powiększenia floty. 39 proc. przedsiębiorstw korzystających z samochodów dostawczych ma zamiar zwiększyć ich liczbę, natomiast 34 proc. polskich firm chce wprowadzić do flot elektryczne samochody osobowe – wynika z 20. edycji „Barometru Flotowego” tworzonego przez Arval Mobility Observatory na podstawie badań przeprowadzonych w 30 krajach, w tym w Polsce.

Arval specjalizuje się w wynajmie pojazdów z pełną obsługą. „Barometr Flotowy” to tworzony przez Arval Mobility Observatory raport, zawierający opinie osób zarządzających flotami samochodowymi. Przepytano około 8,5 tys. menedżerów z 30 krajów świata, w tym przedstawicieli 300 firm z Polski, różnej wielkości i z różnych segmentów rynku.

Według analiz rozbudowa polskich flot nie ustaje, szczególnie gdy w grę wchodzą pojazdy dostawcze. Niemal 30 proc. badanych firm w Polsce ma plany powiększenia floty w perspektywie trzech najbliższych lat. Polska wyprzedza pod tym względem większość europejskich krajów. Szczególnie duże zapotrzebowanie będzie dotyczyć pojazdów dostawczych – aż 39 proc. przedsiębiorstw korzystających z takich samochodów zamierza zwiększyć ich liczbę.

Advertisement

Dwadzieścia edycji raportu pokazuje trendy rynkowe w długim horyzoncie czasowym. W tym czasie obserwowaliśmy jak bardzo i jak dynamicznie ewoluował rynek flotowy. I jeszcze rok temu, przy poprzedniej edycji badania, główne pytanie dotyczyło dostępności aut zakłóconej przez kryzys półprzewodników i poprzerywane łańcuchy dostaw. Dziś sytuacja z dostępnością aut wróciła do normy, jednak na rynek flotowy coraz bardziej wpływają globalne trendy i kontekst, w którym funkcjonujemy. Przykładowo działania zmierzające do przeciwdziałania zmianom klimatycznym, regulacje europejskie, agenda ESG dla rynku flotowego oznacza trwałą zmianę miksu napędowego aut” – zauważył Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

Choć firmy deklarują duże zainteresowanie zelektryfikowanymi pojazdami, to zmiana tradycyjnych samochodów na elektryczne w Polsce dokonuje się jednak wolniej niż w innych krajach UE. Głównym argumentem na „przesiadkę” do elektryków jest chęć redukcji kosztów paliwa.

Transformacja energetyczna polskich flot przebiega powoli, choć stabilnie. Z przynajmniej jednego w pełni elektrycznego auta korzysta 18 proc. firm (wzrost o 2 pkt. proc. r/r). Skokowy wzrost odnotowano w dużych firmach – z 16 proc. do 25 proc. Co trzecie przedsiębiorstwo deklaruje, że w perspektywie trzech lat zamierza mieć we flocie co najmniej jeden pojazd elektryczny.

Auta dostawcze zasilane wyłącznie energią elektryczną są wciąż rzadkością w polskich flotach. Korzysta z nich 4 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Widać jednak wzmożone zainteresowanie takimi pojazdami, ponieważ w ciągu trzech lat ten odsetek może, według deklaracji, wzrosnąć do 17 proc.

Advertisement

Łącznie z napędów innych niż spalinowe korzysta 43 proc. badanych firm, co daje Polsce 15. miejsce na 18 badanych krajów. Na pierwszych miejscach listy znajdują się państwa, w których udział zelektryfikowanych napędów przekracza 80 proc. Tak jest np. w Szwecji (84 proc.), Francji (83 proc.) i Wielkiej Brytanii (82 proc.). Polskie przedsiębiorstwa chcą jednak nadrobić tę lukę – w ciągu trzech lat zelektryfikowane samochody mają funkcjonować w 70 proc. rodzimych flot.

Mimo dynamicznego rozwoju infrastruktury największą barierą dla rozwoju elektromobilności, w opinii flotowców, wciąż pozostaje ograniczony dostęp do publicznych punktów ładowania – jako problem wskazało go 47 proc. ankietowanych.

A co motywuje polskie firmy do wdrażania aut z alternatywnymi napędami? W przeciwieństwie do europejskiej średniej w Polsce najczęściej jest to redukcja wydatków na paliwo (48 proc. vs 29 proc. w UE).

Rozbudowa parków pojazdów ma zauważalny wpływ na wiek aut flotowych. Polscy przedsiębiorcy deklarują, że średni czas użytkowania samochodów osobowych w ich firmach to obecnie 5,8 roku, w porównaniu z 7 latami deklarowanymi rok temu.

Advertisement

Badanie pokazuje też, że polscy przedsiębiorcy, w porównaniu do innych krajów UE, znacznie rzadziej włączają do firmowej floty samochody używane. W naszym kraju co czwarta firma wykorzystuje we flotach pojazdy z drugiej ręki, natomiast w UE jest to ponad 40 proc.” – informuje Radosław Kitala, Consulting & Arval Mobility Observatory Manager w Arval Service Lease Polska.

W badaniu Arval Mobility Observatory zakup ze środków własnych znów wysunął się na prowadzenie, jeśli chodzi o najpopularniejszą formę finansowania nowych samochodów firmowych. Jako główny sposób pozyskiwania aut do firm wskazało go 35 proc. ankietowanych. W co trzecim przedsiębiorstwie to leasing jest główną formą finansowania pojazdów, a wynajem długoterminowy został wskazany przez niemal co czwartego respondenta (23 proc.). Zakup samochodu na kredyt to rozwiązanie, które z roku na rok traci na popularności – już tylko 6 proc. respondentów traktuje je jako podstawę finansowania floty.

Zwiększa się natomiast potencjał wynajmu długoterminowego – co trzecia firma planuje skorzystać z tej formy finansowania lub zwiększyć korzystanie z niej w ciągu trzech lat, a w przypadku największych korporacji jest to nawet 37 proc.

W ciągu najbliższych trzech lat 92 proc. firm w UE i 85 proc. w Polsce chciałoby korzystać z alternatyw dla samochodu służbowego. Rozwiązania mobilnościowe, które mogą być alternatywą dla tradycyjnie rozumianego samochodu służbowego, stały się w Europie ważnym uzupełnieniem flot. Już 79 proc. ankietowanych w UE stosuje takie rozwiązania jak rowery, hulajnogi, car sharing, budżet na mobilność itp.

Advertisement

Alternatywne formy mobilności najczęściej udostępniane pracownikom polskich firm to: finansowanie przejazdów transportem publicznym (13 proc.), rowery i inne jednoślady (11 proc.), a także dopłata do samochodu prywatnego wykorzystywanego do celów służbowych (11 proc.).

Powody powiększania flot w naszym kraju bardzo wiele mówią zarówno o sytuacji gospodarczej, jak i o trendach związanych z mobilnością. Aż 83 proc. ankietowanych przedstawicieli polskich przedsiębiorstw wskazało planowany rozwój firmy jako główną przyczynę inwestowania w pojazdy. To bardzo dobra wiadomość, bo świadczy o tym, że polski biznes trzyma się mocno.

Raport można pobrać tutaj: https://raport-arval.pl/barometr-2024.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Advertisement

Continue Reading

Advertisement
Advertisement