Connect with us

Biznes

Nie dla budowy masztu! Starosta po stronie mieszkańców Podlasia

Published

on

Nie  ma zgody Starostwa Powiatowego w Pile na budowę wieży telekomunikacyjnej na Osiedlu Podlasie w Pile. Przeciwko lokalizacji, którą zaproponował Piotr Głowski Prezydent Piły protestowali mieszkańcy. Starosta Pilski Eligiusz Komarowski stanął po stronie mieszkańców i odmówił inwestorowi udzielenia pozwolenia na budowę masztu. 

O budowę wieży telekomunikacyjnej wraz ze stacją bazową na osiedlu Podlasie prywatny inwestor  stara się już od kilku lat. Jeszcze w 2018 r. Ponad 50-metrową konstrukcję zamierzał postawić w środku osiedla domków jednorodzinnych przy ul. Pracowniczej. Mieszkańcy już wtedy protestowali przeciwko tej lokalizacji, obawiając się negatywnego wpływu promieniowania na ich zdrowie i życie. Postępowanie o udzielenie pozwolenia na budowę zostało zawieszone.

Sprawa wróciła w 2019 r. kiedy prezydent Piły wskazał inwestorowi inne miejsce na postawienie masztu, również na Podlasiu, w pobliżu ul. Bydgoskiej, na terenie należącym do Agencji Mienia Wojskowego.
– Ona spełnia wszystkie warunki środowiskowe. Ta lokalizacja nie jest sprzeczna z obowiązującym planem. Z informacji, które są zawarte w dokumentacji inwestora wynika, że na tej wieży ze stacją będą zlokalizowane anteny, będzie ich 8, tu są pokazane wiązki emitujące działanie tej anteny. Z informacji zawartych w dokumentacji wynika, że one są w odległości bezpiecznej dla mieszkańców i zabudowy mieszkaniowej – mówiła podczas konferncji prasowej w 2019 roku Iwona Wojtecka, Dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Urzędzie Miasta Piły.

Prezydent Głowski także chwalił zaproponowaną przez siebie lokalizację, twierdząc, że wybudowany w tym miejscu maszt „oddala mieszkańców od tego, co byłoby dla nich niebezpieczne”.

Advertisement

Ale znowu zaczęły się protesty mieszkańców, tym razem ulicy Lutyckiej, Sobieskiego, Ledyckiej i Emilii Plater. Protestowali także rodzice dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 12, którzy bali się, że wieża telefonii komórkowej stanie za blisko szkoły i narazi ich na promieniowanie.
– Prowadzimy protest od roku 2019, odkąd dowiedzieliśmy się że ma powstać w pobliżu naszego osiedla antena. Antena naszym zdaniem jest niebezpieczna. Poza tym to nie jest zwykła antena, to jest stacja bazowa, która ma mieć wysokość 60 metrów, która może być powiększona, mają być zainstalowane duże nośniki o dużej sile – wyjaśnia Artur Wojnar, Zastępca Przewodniczącego Stowarzyszenia Ekologicznego „Zdrowe Podlasie” w Pile.

Planowany w nowym miejscu maszt miał mieć większą moc i siłę oddziaływania. Stanąć miał w odległości 320 metrów od bloków przy Lutyckiej, 180 metrów od domków jednorodzinnych i 500 metrów od szkoły.

Interesów mieszkańców zgodnie bronią Zarząd i Rada Osiedla Podlasie oraz Stowarzyszenie Ekologiczne „Zdrowe Podlasie” w Pile. Wyrażają oburzenie, że nikt z nimi nie konsultował nowej lokalizacji masztu i w imieniu mieszkańców składali protesty w Urzędzie Miasta w Pile.
– Nie pytał nas o zdanie Prezydent Miasta Piły, po prostu to my pytaliśmy się, dlaczego? Bo Prezydent Miasta Piły zamieścił film video na portalu Piła, gdzie miała powstać druga antena na ulicy Wałeckiej, że trzeba konsultować takie sprawy z mieszkańcami. Dlaczego z nami tego nie zrobił ? Czy my jesteśmy gorszym osiedlem, od ulicy Wałeckiej? – dodaje Artur Wojnar ze stowarzyszenia Zdrowe Podlasie.

Potwierdzają to Zenon Schulz, Przewodniczący Rady Osiedla Podlasie w Pile, Piotr Łaszcz, Wiceprzewodniczący Zarządu Osiedla Podlasie w Pile, Jacek Kwaśniewski, Zastępca Przewodniczącego Rady Osiedla Podlasie w Pile.

Advertisement

Dzisiaj dziękują Staroście Pilskiemu, że wysłuchał ich argumentów.
– Nasze osiedle liczy 6,5 tys. mieszkańców. Jestem szczęśliwy, że finał jest taki iż jest odmowa inwestycji i wieża ta nie powstanie. Miałaby ona bardzo negatywne skutki – wyznaje Jacek Kwaśniewski, Zastępca Przewodniczącego Rady Osiedla Podlasie w Pile.

15 marca 2021 roku w Starostwie Powiatowym w Pile wydano inwestorowi decyzję odmowną o udzielenie pozwolenia na budowę masztu.
–  Jako Starostwo odmówiliśmy wyrażenia zgody na budowę wieży telefonii komórkowej wraz ze stacją bazową na terenie pilskiego Podlasia w lokalizacji określonej i zaproponowanej przez Prezydenta Miasta Piły Piotra Głowskiego. Sprawa ta wymagała naszej wnikliwej analizy i mam nadzieję, że mieszkańcy, szczególnie dzieci będą bezpieczne. Podejmując taką decyzję podzieliliśmy obawy wielu mieszkańców tego znanego pilskiego osiedla oraz wzięliśmy pod uwagę zastrzeżenia, które wnosiło Stowarzyszenie Ekologiczne „Zdrowe Podlasie”, które broniło interesów mieszkańców Piły – podsumowuje Eligiusz Komarowski, starosta pilski.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta

Published

on

By

fot. Santander Bank Polska

Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.

To trzecie zwycięstwo Santander Bank Polska w najważniejszej kategorii rankingu „Złoty Bankier 2024”. Badanie przeprowadził Minds & Roses na zlecenie Bankier.pl i Puls Biznesu. Bank co roku od 6 lat zajmuje miejsce na podium rankingu w kategorii głównej tj. wielokanałowa jakość obsługi.

Trzeci >>Złoty Bank<< to dla nas ogromne wyróżnienie. Niezmiennie od 6 lat jesteśmy w gronie liderów rankingu wielokanałowej jakości. To potwierdza, że wysoka jakość wpisała się w DNA banku i stanowi kierunkowskaz do wszystkich działań. Ale wciąż stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku wprowadziliśmy nową strategię >>Pomagamy Osiągać Więcej<<. Jej trzy kluczowe filary to Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Jeszcze mocniej koncentrujemy się na budowaniu najlepszych doświadczeń klientów i pracowników. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru i wzbudzać pozytywne emocje. Nasze ambicje są wysokie, a cele niezmienne – być najlepszą otwartą platformą usług finansowych, która działa odpowiedzialnie, ciesząc się lojalnością i zaufaniem klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczności” – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

Advertisement

Kredyt gotówkowy Santander Bank Polska zajął 2. miejsce, a konto Santander 3. miejsce w kategoriach produktowych. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce wśród badanych banków.

Metodą mystery client audytorzy oceniają jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu – placówkach, bankowości internetowej i aplikacjach mobilnych, kanałach telefonicznych. Badane jest podejście do klienta, rozpoznawanie potrzeb, prezentacja oferty – wszystko w odniesieniu do nowych i dotychczasowych klientów.

Organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu ranking „Złoty Bankier”, od wielu lat dostarcza rzetelnej oceny jakości usług klientom banków, stawiając na najlepsze praktyki rynkowe i produkty odpowiadające potrzebom klientów. 

Źródło informacji:  Santander Bank Polska

Advertisement

art. sponsorowany

Continue Reading

Biznes

Właściciele Domu Pogrzebowego Nekrolog z nowymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu 

Published

on

By

Państwo Pawłowscy kontynuują ponad 30-letnią tradycję, zapoczątkowaną przez poprzednie pokolenie rodziny, w zakresie prowadzenia pilskiego Domu Pogrzebowego Nekrolog. Nowi właściciele prężnie rozwijają zakład i inwestują w nową infrastrukturę, stając się jednym z najbardziej dynamicznie działających podmiotów na lokalnym rynku.

Działający od 30 lat przy ulicy Żeleńskiego Nekrolog jest jednym z czterech domów pogrzebowych w mieście. Założony został przez Krystynę i Aleksandra Pawłowskich w latach 90., a następnie odziedziczony przez ich syna i synową, którzy kontynuowali tradycję wysokiej etyki obsługi klientów, rozpoczętą przez właścicielkę. Zakład świadczy usługi również w okolicznych miejscowościach.

Nowym właścicielom zależy przede wszystkim na zachowaniu wartości rodzinnej firmy, która cieszy się zaufaniem lokalnego rynku, jednocześnie stale podnosząc jakość usług. Łukasz Pawłowski wprowadził standardy pracy i zarządzania zespołem w zgodzie z dyscypliną, którą zna ze swoich doświadczeń jako strażak w PSP i OSP Piła. Z kolei jego żona Justyna na co dzień wykorzystuje swoją empatię i umiejętności organizacyjne zaczerpnięte z poprzednich doświadczeń w obsłudze klienta. W efekcie, Dom Pogrzebowy Nekrolog cieszy się wysokimi opiniami wśród klientów, co sprawia, że od ponad dwóch lat regularnie jest wybierany jako firma oferująca usługi najwyższej jakości w swojej branży i regionie, zgodnie z niezależnymi rankingami.

Otwartość i chęć ciągłego ulepszania oferty dla swoich klientów sprawia, że Państwo Pawłowscy nie przestają szukać możliwości rozwoju.

Advertisement

– W swojej pracy nieustannie spotykamy się z pogrążonymi w żałobie osobami i wnikliwie obserwujemy ich potrzeby, by ułatwić im ten trudny moment. Już od jakiegoś czasu rozważaliśmy rozbudową zakładu i inwestycję we własną chłodnię oraz nowoczesną salę pogrzebową. Chcemy zapewnić klientom jeszcze pełniejszą opiekę i wsparcie. Aby sprostać ich oczekiwaniom musimy nieustannie dostosowywać się do ich rosnących oczekiwań – ocenia Łukasz Pawłowski z pilskiego Nekrologu.

Rozbudowa zakładu i nowa jakość usług

Na pytanie o wyzwaniach po odziedziczeniu działalności po matce, nowi właściciele odpowiadają: “Firma prosperowała dobrze i cieszyła się zaufaniem klientów, ale wiedzieliśmy, że konieczna jest modernizacja. Chcieliśmy zachować wartości, na bazie których powstała, jednocześnie wnieść świeżość i nowe pomysły. W pierwszej kolejności zajęliśmy się rozbudową zakładu i powiększeniem zespołu pracowników”.

Inicjatywa podniesienia standardu świadczonych usług w Nekrologu rozpoczęła się od strategicznej inwestycji w rozbudowę infrastruktury zakładu. Między innymi utworzone zostały nowe przestrzenie, które usprawniły codzienną pracę personelu. Jednakże kluczowym elementem była budowa pierwszej nowoczesnej chłodni w Pile, dzięki której firma przestała być zależna od wynajmu przestrzeni zlokalizowanych w szpitalu czy na cmentarzu. Wpłynęło to na obniżenie kosztów wewnętrznych firmy, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania usług w niższej cenie. Ponadto powstała również komfortowa sala pożegnań, która umożliwia rodzinom spokojne pożegnanie się ze zmarłym, a także zachowanie, potrzebnej w tym momencie, prywatności.

Zainwestowano również w modernizację strony internetowej domu pogrzebowego, dzięki czemu została ona dopasowana do europejskich standardów i umocniła pozycję firmy w Internecie. Działanie to pozwoliło również na podkreślenie widoczności Nekrologu w sferze online. Ułatwi to potencjalnym klientom proste i szybkie wyszukanie firmy, która kompleksowo i profesjonalnie wesprze ich w organizacji ceremonii i pochówku w tym wymagającym czasie.

Realizacja tych działań zaowocowała stworzeniem nowoczesnego zakładu, który spełnia najwyższe standardy i oferuje usługi pogrzebowe najwyższej jakości. Dzięki tym wszystkim ulepszeniom, Nekrolog wyróżnia się w polskiej branży funeralnej i zwraca uwagę klientów poszukujących odpowiedzialnego partnera w tych trudnych dla siebie chwilach.

Advertisement

Ponadto, Nekrolog planuje w przyszłości wzbogacić ofertę o usługi koncyliacyjne. Dzięki temu nie tylko podniosą standard świadczonych usług, zapewniając nowoczesność w działaniu, ale także będą w stanie wesprzeć rodziny w rozwiązywaniu konfliktów związanych z podziałem spadku. Realizacja tego celu pozwoli im na jeszcze bardziej efektywne wsparcie osób pogrążonych w żałobie, dla których tego rodzaju spory często nie są priorytetem w tak trudnym okresie po stracie bliskiej osoby.

Więcej informacji na temat Nekrologu można znaleźć na stronie internetowej nekrolog.sereni.pl

art. sponsorowany

Advertisement
Continue Reading

Advertisement
Advertisement