Connect with us

Biznes

Docenisz, gdy wycenisz – czy Polacy są niedoubezpieczeni?

Published

on

ART. SPONSOROWANY

Ceny na rynku mieszkaniowym rosną z miesiąca na miesiąc, dotyczy to zarówno wartości nieruchomości, jak i prac remontowo-budowlanych. Jednak w wielu przypadkach sumy ubezpieczeń na polisie mieszkania czy domu od lat pozostają bez zmian i już nie odpowiadają obecnemu poziomowi cen oraz kosztów. To zjawisko nazywane jest luką ubezpieczeniową, a firma Wiener postanowiła sprawdzić jak poważnym problemem dla Polaków jest niedoubezpieczenie majątku.

Z badania wykonanego na zlecenie Wiener wynika, że podczas zakupu polisy na dom lub mieszkanie badani najwięcej uwagi poświęcają temu jaki zakres ma oferowane ubezpieczenie (68%) oraz jaka jest wysokość składki, którą finalnie muszą zapłacić (67%). W dalszej kolejności wskazana została suma ubezpieczenia na poszczególne zdarzenia (47%). Nieco mniej istotnym aspektem przy wyborze polisy jest firma, od której jest kupowane ubezpieczenie (30%).

Wiener – Na co zwrócił(a)byś uwagę, gdybyś miał(a) dzisiaj kupić polisę na dom/mieszkanie – grafika

Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że sprawdziła wartość swojej nieruchomości zanim wykupiła polisę i ustaliła sumę, na jaką ją ubezpieczy (57%). 1/4 badanych przed kupieniem polisy nie sprawdziła, ile obecnie warta jest ich nieruchomość. Zdaniem większości Polaków wartość ich nieruchomości w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła – takiej odpowiedzi udzieliło 53% badanych, 40% badanych uważa, że wartość ich mieszkania czy domu jest od kilku lat na podobnym poziomie. Wśród tych, którzy zauważyli wzrosty cen na rynku, 35% uważa, że ich nieruchomość jest warta 10-20% więcej niż 5 lat temu, 1/4 ocenia wzrost na 20-30%, a 17% jest zdania, że ich nieruchomość zyskała na wartości ponad 30%.

Mimo że cena metra kwadratowego na rynku wtórnym w większości dużych polskich miast przekroczyła lub jest bliska 10 tysięcy złotych [1], to sumy na jakie ubezpieczone są nieruchomości Polaków nie wskazują, aby odpowiadały one obecnej ich wartości. 18% badanych ubezpieczyło swoje mieszkanie lub dom na mniej niż 200 tysięcy złotych, 22% wybrało sumę z zakresu między 200 a 300 tysięcy złotych, kolejne 20% ubezpieczyło swoją nieruchomość w przedziale 300-450 tysięcy złotych.

Wiener – Jak w ciągu ostatnich 5 lat zmieniła się wartość Twojej nieruchomości? – grafika

Jednak w badaniu aż 60% respondentów uważa, że ich mieszkanie jest ubezpieczone na adekwatną wartość. Łącznie aż 1/3 jest zdania, że suma ich ubezpieczenia jest mniejsza lub zdecydowanie mniejsza niż wartość posiadanej nieruchomości. To pokazuje, że nawet na poziomie deklaracji duża grupa Polaków ma świadomość, że ich ubezpieczenie nie jest dopasowane do wartości majątku.

Nieświadomi kosztów remontu

Advertisement

Z badania Wiener wynika, że tylko 1/3 respondentów wie, ile może kosztować przywrócenie mieszkania do poprzedniego stanu na przykład po pożarze lub zalaniu. Ponad połowa odpowiedziała, że nie wie lub wybrała odpowiedź trudno powiedzieć zapytana o to, jaką kwotą dysponuje w ramach polisy w razie konieczności remontu. Niemal 2/3 badanych deklaruje, że ubezpieczenie ich nieruchomości obejmuje też wyposażenie i sprzęty (65%), przy czym 34% uważa, że ubezpieczenie to odpowiada wartości sprzętów, a 31% jest przeciwnego zdania. Jednak prawie połowa respondentów kupując ubezpieczenie, nie wycenia szczegółowo wartości swojego majątku ruchomego (47%), natomiast działania takie podejmuje 29% osób posiadających polisę na dom lub mieszkanie. Ogólnie 64% Polaków ma ubezpieczenie domu lub mieszkania, a kolejne 16% planuje kupić je w najbliższej przyszłości. Blisko połowa planuje przyjrzeć się wysokości sumy na swojej polisie.

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.05.2022 – 26.05.2022 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 2000 ankiet z reprezentatywną próbą Polaków w wieku 18-65 lat.

[1] Raport Expander i rentier io za kwiecień 2022

Źródło informacji: Wiener

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes

Jak trafić z podarunkiem dla współczesnej hrabiny?

Published

on

By

Hrabina, hrabia, mąż czy przyjaciółka – jak wybrać prezent dla kogoś, kto ma wszystko? Zmierzyć się z tym wyzwaniem pomogą prezenty w formie przeżyć. Wyjątkowy Prezent ruszył z nietuzinkową kampanią. Ponad 8000 emocjonujących prezentów. Przejażdżka Ferrari, ekscytująca Kolacja w Ciemności i wiele innych pomysłów zapewnią mnóstwo wyjątkowych emocji i niezapomnianych wrażeń. Zobacz, jak dogodzić najbardziej wymagającym osobom i zapewnić im święta pełne trafionych prezentów.

Poszukiwanie świątecznych prezentów potrafi spędzać sen z powiek… A znalezienie czegoś dla osób, które prawdopodobnie wszystko mają, to już nie lada wyzwanie.

Co podarować temu, który najpewniej ma już wszystko? W ten temat postanowił „wgryźć się” Wyjątkowy Prezent, zapraszając do współpracy (prawie) prawdziwą hrabinę i prawdziwego hrabiego.

Wyobraźmy sobie hrabinę, której wydaje się, że ma wszystko. W domu mnogość różnych sprzętów użytkowych, biżuterii, książek i ubrań. Zwyczajnie brakuje jej miejsca na nowe przedmioty i nie chce ich więcej, podkreślając, że >>nic więcej nie jest jej potrzebne<<. Każda i każdy z nas może być taką hrabiną lub takim hrabim – mama, siostra, dziadek czy narzeczony” – mówi Sofiia Baianova, specjalistka ds. PR w Wyjątkowym Prezencie.

Advertisement

Obdarowanie wszystkomającej osoby może być więc prawdziwym wyzwaniem. Nie chcemy przecież kupić byle czego, żeby dołączyło do nieużywanych sprzętów i nie przyniosło naszemu bliskiemu radości. A takie niebezpieczeństwo niesie za sobą wybranie kolejnego przedmiotu. Im bogatsza w różne sprzęty i przedmioty jest nasza „hrabina”, tym to ryzyko jest większe.

Na szczęście naprzeciw wszystkim hrabiom i hrabinom tego świata wychodzi Wyjątkowy Prezent. Jako pierwsza na polskim rynku firma oferuje realizację voucherów na przeżycia, dostarczające niezwykłych emocji. Taki magiczny prezent to gwarancja zadowolenia i uśmiechu na twarzy bliskiej osoby. Wspomnień nie da się odstawić na półkę, nie zużywają i zostają z nami na długo, jeszcze mocniej spajając ze sobą bliskie osoby.

Przejażdżka pięknym czerwonym Ferrari czy romantyczna Kolacja w Ciemności to oryginalny i prosty w realizacji prezent. To też sposób, aby był czymś więcej niż tylko chwilowym uśmiechem, by stał się naprawdę wyjątkowym przeżyciem. Kolejny kryminał na półce czy piękny, pstrokaty sweter świąteczny może i zadowolą hrabiów, ale szybko zostaną zapomniane. O wiele lepiej i mocniej zagrają tu emocje: przypominanie sobie wchodzenia w zakręty z ogromną prędkością czy prób odgadnięcia potraw wyłącznie na podstawie ich smaku czy zapachu” – dodaje Sofiia Baianova, specjalistka ds. PR w Wyjątkowym Prezencie.

Jeśli więc Twój hrabia lub Twoja hrabina na pytanie „Co chciałbyś/łabyś dostać na święta?” odpowiada „Nic mi nie kupuj, ja już wszystko mam!”, nie ryzykuj z kolejnym ślepym strzałem, którego efekty mogą skończyć na półce. Skorzystaj z oferty ponad 8000 oryginalnych prezentów i powierz ich realizację Wyjątkowemu Prezentowi. Bliskiej osobie podaruj za to wspaniały czas i przeżycia, które na pewno zostaną z nią na długo.

O Wyjątkowym Prezencie:

Advertisement

Wyjątkowy Prezent to pierwsza w Polsce firma, oferująca prezenty w formie niezwykłych przeżyć. Kolacja w ciemności, degustacja trunków, odprężający pobyt w spa czy jazda za kierownicą Ferrari to tylko drobna część oferty, którą posiada Wyjątkowy Prezent. Znajdziecie tu ponad 8500 pomysłów na prezent, które zrealizować można na terenie całej Polski. Vouchery Wyjątkowego Prezentu są ważne aż 3 lata. Szalony skok ze spadochronem, kolacja w otoczeniu rekinów, demolowanie aut Monster Truckiem Wyjątkowy Prezent – spełnianie marzeń jest proste.

Continue Reading

Biznes

PepsiCo z nowym celem dotyczącym opakowań, w tym opakowań wielorazowych

Published

on

By

Firma PepsiCo ogłosiła nowy cel w zakresie opakowań swoich produktów, w ramach którego do roku 2030 zwiększy udział napojów sprzedawanych w opakowaniach wielokrotnego użytku z 10 do 20 procent. Projekt jest częścią strategii PepsiCo Positive (pep+) – strategicznej transformacji działań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości.

Kultowe napoje PepsiCo są oferowane w opakowaniach wielokrotnego użytku oraz wykorzystujących nowe technologie, takich jak SodaStream, już od 2018 r., przyczyniając się w ten sposób to redukcji zużycia plastiku pierwotnego. Firma angażuje się ponadto w działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego, m.in. poprzez udział w globalnym zobowiązaniu New Plastics Economy. Ponowne wykorzystanie surowców i materiałów jest dla PepsiCo sposobem na realizację celów zakładających zmniejszenie o 50% zużycia plastiku pierwotnego do produkcji opakowań w Europie i na świecie do roku 2030. Jednocześnie firma zamierza osiągnąć neutralność węglową do roku 2040, a realizacja tego zamierzenia będzie odbywać się we współpracy z rozlewniami napojów, m.in. poprzez stałe zwiększanie udziału plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia zarówno w Europie, jak i globalnie.

Zgodnie z hasłem Fundacji Ellen MacArthur „Reuse – Rethinking Packaging” („Korzystajmy wielokrotnie – wymyślmy opakowania na nowo”), PepsiCo realizować będzie cztery obszary działań. W ich zakres wejdzie promocja wykorzystania rozwiązań SodaStream w domu i w miejscu pracy (SodaStream Professional), poszerzanie udziału plastikowych butelek wielokrotnego użytku wykonanych z PET oraz butelek szklanych, rozwój działalności związanej z rozlewaniem napojów w punktach gastronomicznych z wykorzystaniem kubków wielokrotnego użytku, a także zwiększenie tempa produkcji proszków i koncentratów do samodzielnego przygotowania napojów np. w domu.

PepsiCo obecna jest na ponad 80 rynkach całego świata, dostarczając napoje w opakowaniach wielokrotnego użytku, w tym poprzez:

Advertisement
  • Zapewnienie dostępności produktów SodaStream na całym świecie, umożliwiając konsumentom odkrywanie nowych sposobów konsumpcji wody gazowanej i ulubionych marek napojów. SodaStream umożliwia personalizację wyborów użytkowników oraz zastosowanie pojemników wielokrotnego użytku, przyczyniając się w ten sposób do wyeliminowania z obiegu ponad 200 miliardów plastikowych butelek do roku 2030. W 2022 roku we Francji uruchomiono stacje wodne SodaStream Professional w miejscach pracy, węzłach komunikacyjnych i w restauracjach. Po udanych testach PepsiCo zamierza rozszerzyć ten zakres działalności w kolejnym roku. Stacje wodne SodaStream znajdują się także w nowej siedzibie PepsiCo w Warszawie;
  • Programy wielokrotnego napełniania i zwrotów opakowań szklanych oraz z tworzyw sztucznych na takich rynkach jak Meksyk, Gwatemala, Kolumbia, Chile, Niemcy i na Filipinach;
  • Zaoferowanie konsumentom europejskim napoju Gatorade w postaci sproszkowanego koncentratu, umożliwiając w ten sposób dostosowanie napoju do preferencji osobistych i zapewniając korzystanie z własnych pojemników użytkowników.

Zasadnicza zmiana tradycyjnego modelu konsumpcji napojów będzie wymagała zapewnienia europejskim konsumentom dostępu do opakowań wielokrotnego użytku oraz możliwości ponownego ich napełniania – stawiamy sobie to za cel – powiedziała Katharina Stenholm, Chief Sustainability Officer w PepsiCo Europe. – Działanie to jest kontynuacją naszych projektów na rzecz promowania recyklingu. Europa przoduje w obszarze inwestycji w przełomowe technologie i innowacje, przyczyniając się do realizacji naszych celów w zakresie opakowań. Poprzez współpracę z partnerami i instytucjami europejskimi realizujemy nasz wkład w rozwój gospodarki opakowaniowej obiegu zamkniętego w Europie”.

Mamy świadomość, że sam recykling nie zapewni rozwiązania dla kryzysu spowodowanego zanieczyszczeniem środowiska tworzywami sztucznymi” – powiedział Sander Defruyt, lider Inicjatywy na rzecz Plastiku w Fundacji Ellen MacArthur. – Modele biznesowe oparte na ponownym przetwarzaniu są ważnym ogniwem w procesie tworzenia gospodarki obiegu zamkniętego. Nasz najnowszy raport Global Commitment (Globalne Zobowiązanie) wskazał na brak postępów w zakresie ponownego wykorzystania tworzyw sztucznych w całej branży. Uwydatnił też powszechny brak starań w zakresie wdrażania strategii ponownego ich wykorzystania. Z zadowoleniem zatem odnotowujemy znaczący krok w dobrym kierunku podjęty przez PepsiCo. Liczymy, że inne światowe marki pójdą tym śladem i również wyznaczą cele ilościowe dotyczące ponownego wykorzystania plastiku”.

Podczas wydarzenia European Circular Retail Congress projekt firmy PepsiCo Polska „PEPSI butelka w 100% z recyklingu” został nagrodzony w obszarze zrównoważonego rozwoju ECU Sustainability Award 2022 w kategorii firm FMCG. Firma stanowi inspirujący przykład działań w zakresie odpowiedzialności za środowisko naturalne. Efektem wdrożenia projektu jest wprowadzenie na rynek napojów Lipton Ice Tea, Pepsi, oraz Mirinda w butelkach w 100% pochodzących z rPET, czyli przetworzonego plastiku nadającego się do wielokrotnego użytku. Udział tych opakowań stanowi obecnie 85% całej ilości plastiku wykorzystywanego przez PepsiCo do produkcji butelek.

PepsiCo zamierza kontynuować współpracę z partnerami w procesie opracowania nowej infrastruktury wspierającej modele działalności uwzględniające ponowne wykorzystanie plastiku i opakowań. W ostatnim czasie firma PepsiCo dołączyła do konsorcjum NextGen Partners Closed Loop, za którego pośrednictwem współpracuje z interesariuszami w całym łańcuchu wartości, projektując i testując nowe pomysły umożliwiające zwiększenie skali wykorzystania kubków wielokrotnego użytku oraz rozwiązań dla gastronomii.

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

Advertisement

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

Continue Reading
Advertisement