Connect with us

Biznes

80% rodziców wykorzysta wakacyjny wyjazd do edukacji finansowej dzieci

Published

on

art. sponsorowany

  • Ponad 40% polskich rodzin wyjedzie w tym roku na wakacje, z czego ponad 80% rodziców wykorzysta podróż, by uczyć swoje pociechy zarządzania finansami.

  • 92% rodziców uważa, że podróże mają pozytywny wpływ na rozwój i edukację ekonomiczną dzieci.

  • Tylko 28% badanych rodziców określa dokładny budżet przed podróżą.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Bank Polska dla projektu Finansiaki wynika, że podczas tegorocznych wakacji 27% badanych rodzin wybierze wypoczynek w Polsce, a 14% wyjedzie za granicę. 31% rodziców nie ma jeszcze planów. Natomiast 28% rodzin nie wyjedzie na wakacje.

Wakacyjny budżet: planowanie czy spontaniczność?

Advertisement

Ponad połowa polskich rodziców przyznaje, że ich decyzje dotyczące wydatków wakacyjnych są spontaniczne – decydują o nich na bieżąco i nie planują ich szczegółowo przed wyjazdem. 18% respondentów korzysta z pakietów all inclusive, w których większość wydatków jest już wliczona w cenę. Zaledwie 28% badanych przygotowuje dokładny budżet przed podróżą, co sugeruje, że świadome zarządzanie finansami wciąż nie jest powszechną praktyką.

Większość rodzinnych wakacji, bo aż 61%, zostanie sfinansowana ze zgromadzonych oszczędności. Natomiast 34% respondentów zdecyduje się na pokrycie kosztów wakacji bardziej spontanicznie – z bieżących wpływów. Z kolei stosunkowo niewielka grupa, bo tylko 4% badanych, planuje zaciągnięcie kredytu lub pożyczki na opłacenie wakacji.

Najwięcej, bo niemal 40% polskich rodzin planuje wydać na wakacyjny wyjazd powyżej 2 tys. zł w przeliczeniu na jedną osobę. 34% wyda pomiędzy 1-2 tys. zł. Najbardziej oszczędna grupa, która stanowi 15% badanych, zamierza ograniczyć wydatki do mniej niż 1 tys. zł na osobę.

Wakacyjne lekcje finansów

Advertisement

Ponad 90% rodziców uważa, że podróże mają pozytywny wpływ na rozwój i edukację finansową dzieci. Tylko 3% nie zgadza się z tym stwierdzeniem, a 5% nie ma zdania na ten temat.

Aby ułatwić rodzicom edukację finansową dzieci, Santander Bank Polska wspólnie z wydawnictwem Science Boards, stworzył grę planszową, w której dzieci uczą się zarządzać finansami w podróży, ale też poznają mapę świata, państwa, miasta, flagi i waluty różnych krajów. Gra zdobyła już dwie nagrody główne w konkursach „Świat Przyjazny Dziecku” oraz „Zabawka Roku 2024”.

Ponad 80% rodziców wykorzysta podróż, by uczyć swoje pociechy zarządzania finansami. Jesteśmy przekonani, że nauka o finansach może być prosta i bardzo przyjemna. Dlatego opracowaliśmy edukacyjną grę planszową >>Dookoła świata<<. Dzieci, dzięki odtworzeniu i symulowaniu w grze codziennych zdarzeń i aktywności z naszego życia, takich jak podróżowanie, zwiedzanie, kupno i sprzedaż, wymiana walut, płatności czy planowanie budżetu, mogą w szybki i łatwy sposób przyswoić wiedzę ekonomiczną” – mówi Agnieszka Glińska-Pytlarz z Santander Bank Polska, odpowiedzialna za projekt Finansiaki.

Rodzice stosują różne metody, aby przekazywać dzieciom wiedzę o finansach podczas podróży. Niemal połowa badanych twierdzi, że dyskutuje ze swoimi pociechami na temat kosztów różnych elementów wyjazdu, takich jak bilety czy pamiątki. 39% rodziców uczy dzieci porównywać oferty i szukać oszczędności przy wyborze biletów lub zakwaterowania. 33% badanych wykorzystuje okazje do edukacji finansowej dzieci w praktyce podczas zakupów, wymiany walut czy korzystania z bankomatu. 31% pozwala dzieciom zarządzać dziennym budżetem na drobne wydatki. 18% badanych przyznaje, że nie podejmuje żadnych działań w tym zakresie.

Advertisement

Wakacje to dobry czas, aby w praktyczny sposób wprowadzić dzieci w świat finansów. Warto wykorzystać go na rozmowy o wydatkach, planowaniu budżetu oraz wartości pieniądza. Rodzice mogą nauczyć dzieci, jak podejmować świadome decyzje finansowe poprzez codzienne działania, takie jak zarządzanie dziennym budżetem na drobne wydatki czy porównywanie cen podczas zakupów. Ważne jednak, aby połączyć naukę z elementami zabawy. Dzięki temu nie tylko zaangażowanie dzieci będzie większe, ale również pomoże im to lepiej i szybciej przyswajać wiedzę, co jest nieocenione w kształtowaniu ich przyszłych umiejętności finansowych” – wyjaśnia dr Agata Trzcińska z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, konsultantka merytoryczna projektu Finansiaki.

Materiały dla rodziców do rozmów z dziećmi o pieniądzach, porady, jak zacząć ten temat oraz scenariusze lekcji dla nauczycieli można znaleźć na stronie www.finansiaki.pl.

Źródło informacji: Santander Bank Polska

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes

Polacy wygrali… w Superbet. Gol Buksy kosztował bukmachera miliony

Published

on

By

fot. SuperBet

art. sponsorowany

Już w 16. minucie spotkania reprezentacji Polski z Holandią na Euro 2024 wszyscy gracze Superbet, którzy skorzystali ze specjalnej promocji na 1 gol przewagi w meczu, mogli cieszyć się z wygranych kuponów. Niezależnie od końcowego rezultatu. Bukmacher na to wyjątkowe spotkanie wprowadził swoją sztandarową promocję – Superprzewagę – na jeszcze wyższy poziom, rozliczając wygraną już przy jednobramkowym prowadzeniu zespołu Michała Probierza. Po strzale Adama Buksy na 1:0 bukmacher musiał sięgnąć głębiej do kieszeni.

Ten jeden strzał kosztował nas kilka milionów złotych. Ale było warto. Po pierwsze pokazaliśmy po raz kolejny, jak korzystną dla graczy promocją jest Superprzewaga, ratująca co roku miliony kuponów. Po drugie, dla samego tego momentu niezwykłej, ogólnonarodowej radości. Chociaż musieliśmy sięgnąć głębiej do kieszeni, aby rozliczyć wszystkie kupony zagrane na wygraną Polaków, wszyscy w Superbet cieszyliśmy się z tej bramki jak szaleni. Pewnie przynajmniej tak samo, jak dziesiątki tysięcy graczy, które skorzystały z naszej promocji” – podkreśla Łukasz Seweryniak, General Manager Superbet Polska.

Advertisement

Gracze, którzy postawili na wygraną Polski u innych bukmacherów, do samego końca musieli drżeć o wygraną, ostatecznie zostając niestety z pustymi rękami. Tylko ci pasjonaci analizy sportowej, którzy wybrali Superbet, mogli we – względnym – spokoju oglądać mecz po 16. minucie. Ich kupony błyskawicznie zostały rozliczone, a warto podkreślić, że dzięki tej promocji każdą postawioną złotówkę można było pomnożyć ponad pięciokrotnie. Superbet wierzył w biało-czerwonych, oferując swoim graczom Superprzewagę na najwyższym poziomie. Sami obstawiający jednak nie byli przekonani do zwycięstwa zespołu Michała Probierza z Oranje. Zdecydowana większość graczy postawiła na Holandię. Optymizm mniejszości stawiającej na Polskę w ramach specjalnej promocji się opłacił – w ciągu zaledwie szesnastu minut można było kilkukrotnie pomnożyć swój wkład, bez stresowania się niezwykle emocjonującą dalszą częścią spotkania, niestety zakończoną bez biało-czerwonego happyendu.

Popisowa promocja Superbet

Mecz Polaków to jednak tylko kropla w morzu wydarzeń sportowych, przy których kupony ratowała Superprzewaga. Łącznie takich zdarzeń w 2023 roku było aż 837, co daje imponującą liczbę blisko 2,5 wydarzenia dziennie, przy którym kupony ratowała Superprzewaga. Ponad połowa takich zdarzeń miała miejsce w piłce nożnej, ale warto pamiętać, że promocja działa szeroko również w innych dyscyplinach. Korzystają z niej pasjonaci koszykówki, piłki ręcznej, hokeja na lodzie, tenisa, siatkówki, skoków narciarskich, a od niedawna nawet… darta. Są też drużyny szczególnie często „ratowane” przez Superprzewagę, czyli te najczęściej wypuszczające z rąk spore prowadzenie: w zeszłym roku ten ranking bezapelacyjnie wygrały koszykarskie zespoły Chicago Bulls oraz Washington Wizards, pięciokrotnie uruchamiające tę promocję. Wśród futbolowych drużyn prym wiódł Manchester United. Czerwone Diabły czterokrotnie prowadziły dwiema bramkami, żeby ostatecznie nie wygrać.

O Superprzewadze moglibyśmy opowiadać bez końca, ale tak naprawdę liczby mówią same za siebie. Kwota wygranych dzięki Superprzewadze w zeszłym roku to niemal 40 milionów złotych, a z tej promocji skorzystało 90% naszych graczy” – podsumowuje CEO Superbet Polska.

Advertisement

O Superbet

Grupa Superbet to globalny operator zakładów bukmacherskich i gier on-line charakteryzujący się wysoką dynamiką wzrostu i szybkim rozwojem. Globalnie grupa zatrudnia ponad 5 tysięcy osób, prowadząc działalność bukmacherską w Rumunii, Polsce, Brazylii, Belgii i Serbii. Na rynku polskim jest obecna od 2018 roku jako marka Superbet. Od 2020 roku oferuje zakłady on-line w aplikacji mobilnej oraz na stronie superbet.pl. Superbet ma ponad 22% udziału w polskim rynku bukmacherskim online i jest wiceliderem bukmacherskiego rynku online w naszym kraju.

Firma może się pochwalić nagrodami w plebiscycie NAGRODY BUKMACHERSKIE 2021, 2022 i 2023 w kategorii Najlepszy Bukmacher, Najlepsza Aplikacja Mobilna, Najlepsza Oferta Live, Najlepsza Oferta na Piłkę Nożną, Najlepszy Marketing i Nagroda Użytkowników, z których w ostatniej edycji plebiscytu aż 61% wybrało Superbet jako najlepszego bukmachera w Polsce.

Co sprawia, że gracze wybierają Superbet? Stałe promocje takie jak Superprzewaga czy Superbonus powodują, że graczom po prostu nie opłaca się grać gdzie indziej, a atrakcyjne nagrody w darmowych grach jak Supergame czy Superspin przyciągają do wspólnej zabawy również tych, którzy szukają innych sposobów na sportową rozrywkę. Gdy dodasz do tego wielokrotnie nagradzaną aplikację, w której możesz oglądać na żywo transmisje meczów, śledzić statystyki czy przeglądać kupony innych graczy dzięki platformie do gry społecznościowej Supersocial, silna pozycja Superbetu na polskim rynku jest w pełni zrozumiała.

Advertisement

Superbet od początku działalności na naszym rynku prężnie wspiera polski sport. Od 1 lipca 2023 roku został sponsorem strategicznym Lecha Poznań oraz jego Akademii. To jedna z największych umów partnerskich w polskiej piłce klubowej i pierwsza w takiej formule. W Ekstraklasie sponsoruje też Górnika Zabrze, a w niższych ligach GKS Tychy i Stomil Olsztyn. Bukmacher jest również sponsorem reprezentacji Polski w skokach narciarskich oraz największego turnieju szachowego – Superbet Rapid&Blitz – oraz w darcie – Superbet Poland Darts Masters.

Źródło informacji: Superbet

Advertisement
Continue Reading

Biznes

Zeroemisyjne, elektryczne autobusy Yutong E9 wyjadą na ulice Wałcza

Published

on

By

Zakończono dostawę 8 zeroemisyjnych elektrycznych autobusów Yutong E9. Podpisana w zeszłym roku umowa pomiędzy miastem Wałcz a Busnex Poland właśnie została zrealizowana. Wałcz stawia na rozwój elektromobilności w transporcie publicznym a realizacja tego zamierzenia została właśnie rozpoczęta.

Bardzo się cieszymy, że elektrobusy Yutong pojawią się także w województwie zachodniopomorskim. Do Wałcza dostarczyliśmy 9-metrowe pojazdy, sprawdzone już przez polskie samorządy. Osiem zeroemisyjnych autobusów elektrycznych to solidne wsparcie dla komunikacji miejskiej i krok w kierunku zielonego transportu. Już wkrótce nowoczesny, zeroemisyjny tabor obsłuży lokalną komunikację miejską – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Wybrany przez Wałcz Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ten elektryczny autobus ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek do elektrobusów.

Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego oraz infrastruktury do ładowania został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej programu „Zielony Transport Publiczny”. Umowa została zawarta w 2022 r., a w 2023 r. miasto wybrało w przetargu Busnex Poland jako dostawcę elektrobusów.

Advertisement

Continue Reading

Advertisement
Advertisement