3 metody wzmacniania odporności

Jesień to czas, kiedy znacznie częściej dotyka nas przeziębienie. Nie oznacza to jednak, że także my musimy chorować. Dzięki sprawdzonym, domowym sposobom można wzmacniać swoją odporność i skutecznie chronić się przed przeziębieniem.

Jesień w pełni i powoli w domach pojawiają się przeziębienia. W przypadku jednych z nas choroba kończy się katarem, a inni walczą z kaszlem i gorączką. Zanim jednak członkowie Twojej rodziny przyniosą do domu wirusy warto zabezpieczyć się i postawić na uodpornienie organizmu. Dziś trzy proste, domowe metody na wspieranie odporności.
1. Dieta
Pierwszym i najważniejszym sposobem na odporność jest oczywiście dieta. Jesień nie sprzyja jedzeniu dużej ilości świeżych warzyw i owoców, ponieważ jest ich coraz mniej, a te, które możemy kupić w marketach i warzywniakach z dnia na dzień są coraz droższe. Nie oznacza to jednak, że należy z nich rezygnować. Okres jesienno-zimowy to doskonały czas na owoce egzotyczne, które właśnie teraz dojrzewają w swoich ojczystych krajach. Warto więc sięgać po mandarynki, banany czy cytryny. Ponadto w codziennej diecie powinny znaleźć się także kiszonki, które są bardzo popularne w naszym kraju. Warto postawić na kwaszoną kapustę i ogórki. Mają one w sobie ogromne ilości witaminy C oraz pozytywnie działające na odporność bakterie probiotyczne. Do codziennych posiłków dobrze jest dodać także nabiał z dodatkiem probiotyków np. jogurty czy kefiry. Probiotyki, które przedostają się do jelit dbają o wzmocnienie dobrej flory bakteryjnej, co ma niebagatelny wpływ na kształtowanie odporności.
2. Odpowiedni ubiór
Polska jesień łączy w sobie lato z zimą. Bywa, że rano mamy temperaturę bliską zeru, a popołudniu termometry wskazują 15 stopni i więcej. Aby zapobiec zmarznięciu a równocześnie nie przegrzać organizmu warto ubierać się na cebulkę. Jeśli założysz na siebie podkoszulkę, koszulę, sweter a na koniec kurtkę z pewnością będzie Ci ciepło, nawet jeśli pojawi się przymrozek. Gdy temperatura wzrośnie możesz zdjąć jedną warstwę odzieży i nie grozi Ci przegrzanie. To rozwiązanie sprawdza się zarówno w przypadku dorosłych jak i dzieci.
3. Ruch na świeżym powietrzu
Nie ma to jak ruch na świeżym powietrzu niezależnie od pogody. W zależności do preferencji możesz uprawiać jogging, marsz z kijkami, wybrać się na siłownię pod chmurką albo na spacer z dziećmi. Każda forma aktywności fizycznej sprzyja odporności, dlatego zamiast oglądać kolejną powtórkę filmu lepiej wybierz się na krótki trening.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

0

Your Cart